امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 275612
۱۴۶۳
۱
۰
نسخه چاپی

استخر همیلتون در آمریکا | تاریخچه استخر همیلتون

استخر همیلتون در آمریکا | تاریخچه استخر همیلتون

آمریکا پر از ایالت است و تمامی زیبایی‌ها در میان ایالت‌های آن پخش شده است. شهر آستین در ایالت تگزاس یکی از جاهای دیدنی آمریکا است که زیبایی استخر همیلتون را در خود جای داده است. این استخر در حقیقت در سالیان گذشته یک غار بوده و یک رودخانه زیرزمینی را از میان خود عبور می‌داده است. سال‌ها بعد بر اثر فرسایش، سقف غار فروریخته و به صورت امروزی آن درآمده است.

استخر همیلتون

همیلتون نام یک استخر طبیعی در منطقه ای حفاظت شده به همین نام در آمریکاست.

این استخر که در حقیقت یک غار است، در گذشته محل عبور یک رودخانه ی زیر زمینی بوده که بر اثر فرسایش سقف این غار فرو ریخته و به صورت امروزی در آمده است. این استخر در فاصله ی 37 کیلومتری غرب آستن در تگزاس آمریکا قرار دارد. از سال 1960 به بعد این استخر مورد توجه گردشگران و اهالی منطقه ی آستن قرار گرفت و به عنوان یک مکان تفریحی برای گذراندن تابستان از آن استفاده می کنند.

منطقه ی حفاظت شده ی همیلتون شامل زیست بومی به وسعت 940 متر مربع و استخری زیبا به رنگ سبز یشمی دارای آبشاری به طول 15 متر است. از زمانی که این استخر به عنوان یکی از مناطق حفاظت شده آمریکا ثبت شد قوانین سختی برای بازدید کنندگان وضع شد ؛ مثل: ممنوعیت ماهی گیری ،دوچرخه سواری ، توقف کردن بیش از یک روز، همراه داشتن سگ یا حیوانات خانگی دیگر و روشن کردن آتش.

استخر همیلتون در آمریکا | تاریخچه استخر همیلتون

تاریخچه استخر همیلتون

استخر همیلتون ظاهری همچون غاری بزرگ دارد که به یکباره ریخته و تبدیل به استخری دیدنی و بکر شده، بقایایی که در این محل پیدا شده نشان می دهد این استخر 8000 ساله است. احتمال آن زیاد است که سکونتگاه نخستین ساکنان همیلتون نیز بوده و محققان هم آثاری پیدا کرده اند که طبق آن ها قبل سال 1800میلادی قبایل تونکاوا و آپاچی های لیپان در این غار زندگی می کردند. در این سال خانواده ای آلمانی رایمز شناخته در حال گردش در همیلتون بودند. پسر آن ها که تنها 8 سال داشت داخل استخر غار مانند همیلتون سقوط کرد به همین خاطر این خانواده را کاشفان غار همیلتون معرفی می کنند.

از سال 1800 تا 1960 این غار ناشناخته باقی ماند و فقط اهالی منطقه از وجود آن خبر داشتند ولی کم کم بخاطر طبیعت دلفریب منطقه و وجود حیوانات زیبا همچون گوسفند، بز و... پای گردشگران به منطقه باز شد.

مورگان و جیک همیلتون حالا مالک این استخر هستند، جیک فرمانده ی نظامی تگزاس است. از سال ۱۹۶۰ تا به حال نظارت خوبی بر سلامت آب این استخر حاکم است. پس از بارش باران شنا ممنوع می شود تا باکتری سنجی انجام گیرد.

در سال 1985 خانواده ی رامیز اقدامات فراوانی برای حفظ طبیعت و زیستگاه این منطقه کردند، این خانواده گیاهانی در حال انقراض همیلتون را دوباره کاشتند و طبیعت اطراف استخر را زنده کردند. در این بین چند مسیر هم برای قدم زدن ساختند تا پیاده روی گردشگران به زیست بوم همیلون آسیب وارد نکند.

 در واقع وجود دره بلوکنز و سعی های مداوم خانواده ی رایمز حفظ محیط زیست همیلتون را تضمین کرده.

استخر همیلتون در آمریکا | تاریخچه استخر همیلتون

استخر همیلتون در آمریکا | تاریخچه استخر همیلتون

استخر همیلتون در آمریکا | تاریخچه استخر همیلتون

استخر همیلتون در آمریکا | تاریخچه استخر همیلتون

 

  • منبع
  • کارناوال
  • اول تور
  • تسنیم

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید