امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279156
۱۰۹۲
۱
۰
نسخه چاپی

اسرار مراقبت از پوست افراد مشهور که خوب است بدانید

اسرار مراقبت از پوست افراد مشهور که خوب است بدانید

سلبریتی ها همیشه باید برای یک نمای نزدیک با رزولوشن بالا آماده باشند، بنابراین حفظ پوستشان همیشه در اولویت است. 

از آنجایی که آن ها به برترین متخصصان پوست و بهترین محصولاتی که با پول می‌توان خرید دسترسی دارند، جای تعجب نیست که همه آنها یک یا دو راز مراقبت از پوست دارند.

شاید به همین دلیل است که یکی از اولین سوالاتی که از آنها در هر مصاحبه پرسیده می شود این است که چگونه می توانند چهره ای بی عیب و نقص را 24 ساعته و 7 روز هفته حفظ کنند.

در اینجا، سه متخصص پوست برتر، واقعیت و تخیلی را در مورد اسرار مراقبت از پوست افراد مشهور به ما ارائه می‌دهند: نازنین ساعدی، رئیس بخش مرکز جراحی لیزر و زیبایی در در پنسیلوانیا. دبرا جلیمن، دکتر، متخصص پوست و مو و نویسنده کتاب قوانین پوست: اسرار تجاری از یک متخصص پوست برتر نیویورک و کاتلین کوک سوزی مدیر برنامه زیبایی پوست و استادیار پوست در دانشکده پزشکی ییل.

در ادامه بخوانید تا ببینید کدام توصیه‌های مراقبت از پوست سلبریتی‌های مشهور را باید دنبال کنید - و کدام توصیه در فهرست D قرار دارد.

اسرار مراقبت از پوست افراد مشهور که خوب است بدانید

گابریل یونیون روزانه یک گالن آب می نوشد تا مو، پوست و ناخن هایش را سالم نگه دارد

راز جوانی گابریل یونیون چیست؟ همانطور که او یک بار به نیویورک تایمز گفت، ممکن است ارتباطی با مصرف آب او داشته باشد. او فاش کرد: "من سعی می کنم روزی یک گالن معادل 3 لیتر آب بنوشم و سعی می کنم 32 اونس نزدیک به یک لیتر با صبحانه مصرف کنم." "این بزرگترین چیز برای مو، پوست، و ناخن است."

اکثریت قریب به اتفاق متخصصان سلامت از دریافت توصیه شده روزانه مایعات حمایت می کنند، شواهد علمی برای حمایت از این ادعای خاص وجود ندارد. دکتر ساعدی می گوید: «آب به خودی خود پوستی درخشان به شما نمی بخشد، اما شما را هیدراته نگه می دارد.

دکتر سوزی همچنین هشدار می دهد که هیدراتاسیون بیش از حد چیز خوبی نیست: "نوشیدن آب بیش از حد می تواند به کلیه های شما فشار وارد کند تا حجم زیادی از مایعات را فیلتر کند. هیدراتاسیون بیش از حد می تواند باعث عدم تعادل الکترولیت شود که به طور بالقوه می تواند خطرناک باشد. با این حال، اکثر بزرگسالان سالم بعید است که آب کافی بنوشند تا آسیبی به آنها وارد شود.

نتیجه نهایی: نوشیدن آب به تنهایی لزوماً به شما درخشش یونیون نمی دهد، اما برای حفظ بهترین عملکرد بدن شما به عنوان یک کل ضروری است - بنابراین بطری آب خود را نزدیک دست نگه دارید.

اسرار مراقبت از پوست افراد مشهور که خوب است بدانید

گوئینت پالترو از کرم‌های ضد آفتاب با "مواد شیمیایی خشن" اجتناب می‌کند و محافظه‌کارانه استفاده می‌کند

در ویدئویی برای Vogue، پالترو رویکرد منحصر به فرد خود را برای محافظت در برابر آفتاب توضیح داد و فاش کرد که از "ضد آفتاب معدنی تمیز" استفاده می کند زیرا "مواد شیمیایی بسیار خشن در ضد آفتاب های معمولی وجود دارد، بنابراین این محصولی است که من واقعاً می خواهم از آن اجتناب کنم." او همچنین اضافه کرد که رویکرد کمتری برای استفاده دارد: «من سر تا پا کرم ضدآفتاب مصرف نمی‌کنم، اما دوست دارم نوعی کرم ضد آفتاب را روی بینی‌ام و ناحیه‌ای که خورشید واقعاً در آن می‌تابد بمالم. "

سخنان پالترو دو بخش دارد. اولین مورد مربوط به مواد شیمیایی در ضد آفتاب های سنتی است، موضوعی که در چند سال اخیر تا حدودی بحث برانگیز بوده است.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مطالعه‌ای را در ژانویه 2020 در مجله پزشکی JAMA منتشر کرد که نشان داد شش ماده فعال کلیدی در ضد آفتاب - آووبنزون، اکسی بنزون، اکتوکریلن، هموسالات، اکتیسالات و اکتینوکسات - بعد از یک بار استفاده در جریان خون جذب می‌شوند. با این حال، محققان تاکید کردند که جذب برابر با خطر نیست، و تحقیقات بیشتری را برای نتیجه‌گیری اینکه چه سطوحی از مواد شیمیایی ممکن است بی خطر در نظر گرفته شوند، توصیه کردند.

با در نظر گرفتن این اطلاعات، FDA به وضوح بیان کرد که یافته های این مطالعه به این نتیجه نمی رسد که هیچ یک از مواد تشکیل دهنده ناایمن هستند و استفاده مداوم از آنها را توصیه می کند. آنها همچنین خاطرنشان کردند که اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم (دو جزء رایج ضد آفتاب های معدنی) کاملاً ایمن و مؤثر هستند.

با در نظر گرفتن این اطلاعات، FDA به وضوح بیان کرد که یافته های این مطالعه به این نتیجه نمی رسد که هیچ یک از مواد تشکیل دهنده ناایمن هستند و استفاده مداوم از آنها را توصیه می کند. آنها همچنین خاطرنشان کردند که اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم (دو جزء رایج ضد آفتاب های معدنی) کاملاً ایمن و مؤثر هستند.

دکتر جلیمن می‌گوید: من با کرم ضد آفتاب معدنی موافقم. کرم‌های ضدآفتاب معدنی هیچ ماده شیمیایی تحریک‌کننده‌ای ندارند. هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب، بیشتر بهتر است.» شما می خواهید تمام مناطقی که در معرض نور خورشید هستند با کرم ضد آفتاب پوشانده شوند.

ساعدی موافق است. او توضیح می‌دهد: ضدآفتاب یک هایلایتر نیست، و برای اینکه محافظت مناسبی داشته باشید، به لایه‌ای نازک روی پوست خود نیاز دارید.

اسرار مراقبت از پوست افراد مشهور که خوب است بدانید

جنیفر لوپز برای تقویت رشد سلولی زیاد می خوابد

لوپز در ژوئن 2016 در پاسخ به این سوال که چگونه پوست خود را تا این حد بی عیب و نقص نگه می دارد، به InStyle گفت: "نکته شماره یک این است که همیشه به اندازه کافی بخوابید." من همیشه مطمئن می شوم که حداقل 8 ساعت بخوابم.

در حالی که ممکن است به نظر برسد که روتین جنیفر شامل خواب زیاد است، ساعدی توضیح می‌دهد که گرفتن خواب نه تنها به شما کمک می‌کند که استراحت بیشتری داشته باشید، بلکه باعث رشد مجدد پوست می‌شود - و شواهد علمی برای حمایت از آن وجود دارد، از جمله مطالعه ژانویه 2020 که در Nature منتشر شد.

او می گوید: «خواب به ساخت کلاژن کمک می کند. جلیمن با اشاره به اینکه باید حداقل هفت تا هشت ساعت در شب را هدف قرار دهید، اضافه می‌کند: زمانی که می‌خوابیم، پوست شما بازسازی می‌شود.

دکتر سوزی همچنین به یکی دیگر از مزایای زیبایی خواب اشاره می کند: "محصولاتی که در شب روی پوست خود استفاده می کنید زمان بیشتری برای نفوذ دارند."

اسرار مراقبت از پوست افراد مشهور که خوب است بدانید

کریستی برینکلی هر روز لایه برداری می کند تا پوستش جوان تر به نظر برسد

کریستی برینکلی سوپرمدل معتقد است که از بین بردن پوست مرده از پیری جلوگیری می کند. من هر روز را با لایه برداری صورتم شروع می کنم. این کاری است که من در 40 سال گذشته انجام داده ام. برینکلی در فوریه 2020 به Byrdie گفت، احساس می‌کنم این واقعاً به ایجاد شادابی و صافی پوست من کمک کرده است. «چهل سال پیش، مقاله‌ای خواندم که می‌گفت مردان همیشه پنج سال جوان‌تر از زنان همسن خود به نظر می‌رسند. آنها این را به آنها نسبت دادند که هر روز اصلاح می کردند و لایه برداری روزانه با اصلاح باعث می شد پوست آنها جوان تر به نظر برسد.

انجمن آکادمی پوست آمریکا (AADA) توضیح می دهد که لایه برداری فرآیند حذف سلول های مرده پوست از لایه بیرونی پوست شما است. دو نوع روش لایه برداری در خانه وجود دارد: مکانیکی (با استفاده از برس، ابزار یا اسکراب) و شیمیایی (با استفاده از اسید).

AADA همچنین خاطرنشان می کند که هیچ رویکردی برای همه وجود ندارد: "در حالی که برخی از مردم معتقدند که این ظاهر پوست آنها را بهبود می بخشد، برای همه مناسب نیست." آنها اشاره می کنند که قبل از انتخاب یک محصول لایه بردار یا تعیین اینکه چند بار باید از آن استفاده کنید، عاقلانه است که همه محصولات پوستی را که استفاده می کنید و مواد شیمیایی موجود در آنها را در نظر بگیرید.

چرا؟ بسته به نوع پوست شما، لایه برداری سنگین در واقع می تواند منجر به افزایش قرمزی یا جوش های آکنه شود. علاوه بر این، به گفته ساعدی، لایه برداری روزانه (همانطور که برینکلی انجام می دهد) "کمی زیاد است و بسته به چیزی که استفاده می کنید می تواند باعث تحریک پوست شود."

سوزی موافق است که "لایه برداری بیش از حد می تواند مضر باشد"، و اضافه می کند که "لایه بردارهای ساینده می توانند باعث پارگی پوست یا آسیب به پوست شوند که می تواند باعث التهاب یا حساسیت شود." او پیشنهاد می کند که از یک لایه بردار شیمیایی مانند آلفا هیدروکسی اسید استفاده کنید.

او می افزاید: «با این حال، در این موارد نیز می توان زیاده روی کرد. توجه به این نکته ضروری است که با استفاده منظم از لایه بردارهای شیمیایی، سایر محصولاتی که استفاده می کنید نفوذ بیشتری خواهند داشت، که اغلب مفید است، اما همچنین می تواند تحریک را افزایش دهد، به عنوان مثال از رتینول ها.

اسرار مراقبت از پوست افراد مشهور که خوب است بدانید

جنیفر آنیستون برای شاداب نگه داشتن پوست خود از سونای مادون قرمز لذت می برد

آنیستون در آگوست 2017 به Shape گفت که سونای معمولی مادون قرمز که از اشعه الکترومغناطیسی برای گرم کردن بدن استفاده می‌کند، برای پوست او شگفت‌انگیز بوده است: «این کار را چند بار در هفته درست بعد از ورزش کردن انجام می‌دهم. من متوجه تغییر واقعی در انرژی، خواب و پوستم شده ام.»

در حالی که شواهد محدودی وجود دارد که سونای مادون قرمز می تواند برای پوست مفید باشد، یک مطالعه کوچک گذشته نشان داد که سونای مادون قرمز ممکن است تولید کلاژن را کمی افزایش دهد.

با این حال متخصصین چندان مطمئن نیستند. سوزی می گوید: "هیچ مدرکی مبنی بر اینکه سوناهای مادون قرمز برای پوست فوایدی دارند وجود ندارد." درمان با LED نور قرمز تا حدی برای تحریک کلاژن کارایی دارد، اما شواهد موجود نیز حداقل است. اما او اشاره می کند که سونا احساس خوبی دارد - و "به حداقل رساندن استرس برای پوست خوب است!"

اسرار مراقبت از پوست افراد مشهور که خوب است بدانید

سیندی کرافورد: تزریقات تنها راه برای از بین بردن چین و چروک است

به گفته یکی از برترین سوپرمدل های جهان، چیزی به نام جوانی در بطری وجود ندارد. این سوپرمدل می گوید: من به خودم دروغ نمی گویم، از سن خاصی گذشته، کرم ها روی بافت پوست شما کار می کنند، اما برای بازگرداندن خاصیت ارتجاعی، تنها چیزی که واقعا می توانم روی آن حساب کنم تزریق ویتامین، بوتاکس و کلاژن است. من زندگی بسیار ساده و سالمی دارم که معجزه می‌کند. آب زیادی می‌نوشم، مراقب آنچه می‌خورم و ورزش می‌کنم... اما کیفیت پوستم را مدیون جراح زیبایی‌ام هستم.

در حالی که مراقبت از پوست به روش‌های دیگر مهم است، اما هر سه پزشک اظهارات کرافورد را تایید می‌کنند. ساعدی می‌گوید: «با این موضوع صددرصد موافقم. زندگی سالم و مراقبت از پوست مناسب برای ضد پیری مفید است. اما بیایید صادق باشیم... همه چیز مربوط به تزریقات و لیزر است.

سوزی می‌گوید: درمان‌های تزریقی، مانند پرکننده‌های پوستی، می‌توانند جایگزین کاهش حجم شوند و پوست را پرتر و انعطاف‌پذیرتر نشان دهند. درمان‌های لیزری همچنین می‌توانند به کیفیت پوست و تقویت سنتز کلاژن کمک کنند.

اسرار مراقبت از پوست افراد مشهور که خوب است بدانید

اولیویا کولپو: حفظ این موضوع که پوست خوب به رژیم غذایی بستگی دارد

میس یونیورس سابق، اولیویا کالپو، بیشتر بر رژیم غذایی خود تمرکز می کند تا محصولات مراقبت از پوست. او می گوید: « من متوجه شدم که سلامت پوست بسیار فراتر از این است که شما هر روز پوست خود را تمیز می‌کنید یا به صورت موضعی روی آن چیزی می‌زنید.

اولیویا کالپو در ژوئن 2021 به Byrdie گفت، من به اهمیت یک رویکرد مراقبت از پوست جامع پی بردم. سعی کردم سبزیجات بیشتری بکارم و لبنیات را حذف کنم. این چنین تفاوتی ایجاد کرد. صادقانه بگویم، من یک شیرینی بزرگ دارم و ... من عاشق بستنی هستم. بستنی هم قند و هم لبنیات دارد که هضم آن برای بدن شما بسیار سخت است. زمانی که برای مدتی این را از رژیم غذایی خود حذف کردم و سبزیجات بیشتری به آن اضافه کردم، پوستم شروع به شفاف شدن کرد.

ساعدی می‌گوید آکنه با خوردن لبنیات و رژیم غذایی با گلیسمی بالا مرتبط است، که ممکن است شامل هر چیزی که از آرد سفید یا شکر سفید، غذاهای فرآوری‌شده و حتی برخی میوه‌های با قند بالا، از جمله هندوانه و آناناس ساخته شده باشد، باشد.

سوزی می گوید: "قندها می توانند برای پوست التهاب کنند." پیشنهاد او برای یک رژیم غذایی سالم برای پوست؟ یک رژیم غذایی مدیترانه ای متعادل و سرشار از آنتی اکسیدان ها و کربوهیدرات های فرآوری شده کم.

جلیمن موافق است: "من قطعاً این تغییرات رژیم غذایی را برای [بیماران مبتلا به آکنه] همراه با تغییر در محصولات موضعی آنها توصیه می کنم."

اسرار مراقبت از پوست افراد مشهور که خوب است بدانید

کری واشنگتن اجازه می دهد پوستش نفس بکشد

کری واشنگتن به InStyle گفت که یکی از رازهای مراقبت از پوست او این است که بدون آرایش است: "بیشتر روزها، من اجازه می دهم پوستم نفس بکشد، بنابراین مقدار زیادی کرم پودر استفاده نمی کنم - فقط کمی کانسیلر."

سوزی تاکتیک واشنگتن را تایید می کند. من موافقم که رها کردن پوست بدون آرایش مفید است. آرایش اگر دائما استفاده شود می تواند کمدوژن باشد. AADA توصیه می کند محصولات آرایشی، مراقبت از پوست و مراقبت از مو را انتخاب کنید که برچسب "غیر کومدوژنیک" دارند، به این معنی که بعید است منافذ پوست را مسدود کنند یا باعث ایجاد جوش در بیشتر افراد شوند.

اسرار مراقبت از پوست افراد مشهور که خوب است بدانید

کیم کارداشیان با یک حوله گرم شستشو و لایه برداری می کند

کارداشیان در ژوئن 2017 به Bustle گفت: «[کریس جنر] همیشه به من می‌گفت که صورتم را با یک دستمال گرم بشورم و سپس از آن برای لایه‌برداری پوستم استفاده کنم.

در حالی که پارچه های شستشو می توانند ساینده باشند و به طور موثری پوست را لایه برداری کنند، سوزی پیشنهاد نمی کند که در این مورد از خانم های کارداشیان پیروی کنید. او توضیح می‌دهد: «آبی که خیلی داغ است می‌تواند برای پوست تحریک‌کننده باشد و باعث واکنش‌پذیری عروق [خونی] شود». جلیمن اضافه می کند که این یک "راه مطمئن برای شکستن رگ های خونی" است.

اسرار مراقبت از پوست افراد مشهور که خوب است بدانید

تام بردی به جای استفاده از کرم ضد آفتاب آب می نوشد

تام بردی یک بار ادعا کرد که او خود را برای محافظت در برابر نور خورشید هیدراته می کند. «وقتی بزرگ شدم و بیرون زیر نور آفتاب بازی می کردم، خیلی آفتاب سوختم. من یک پسر ایرلندی با پوست روشن بودم.

این روزها حتی اگر به اندازه کافی آفتاب بگیرم، من آفتاب سوختگی نخواهم گرفت، من مقدار آبی که مینوشم را بیشتر می کنم. من همیشه بعد از آن نیز هیدراته می کنم تا پوستم پوسته نشود. وقتی یک بار این را به خواهرم گفتم، او گفت: "یعنی من مجبور نیستم از آن همه مرطوب کننده و محصولات صورت استفاده کنم تا پوستم خوب شود؟" من باید به اندازه شما آب بخورم؟

هر چقدر هم که این ادعاها هیجان انگیز به نظر برسد، پزشکان از این توصیه هیجان زده نیستند. جلیمن می گوید: «من نمی توانم با این یکی موافق باشم. خنده‌دار است زیرا من همین الان به عکس‌های او نگاه کردم و مطمئناً آسیب زیادی از خورشید به‌خصوص روی پیشانی‌اش دیده است.»

سوزی موافق است و اشاره می کند که آب آشامیدنی جایگزین ضد آفتاب نیست. سوزی توضیح می دهد: "آبرسانی مانع از لایه برداری پوست نمی شود." چیزی به نام ضد آفتاب قابل شرب وجود ندارد. آنتی اکسیدان های خوراکی می توانند به به حداقل رساندن آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک کنند، اما مانع از هدف قرار دادن سلول های پوستی UV نمی شوند.

اسرار مراقبت از پوست افراد مشهور که خوب است بدانید

میراندا کر "صورت زالو" می کند

سوپرمدل میراندا کر یک بار از یک درمان زیبایی بسیار غیر متعارف حمایت کرد. همانطور که در ژوئن 2017 توسط پیپل گزارش شد، کر به گوئینت پالترو گفت: "من یک زالو روی صورتم انجام داده ام." حتی پالترو از این درمان شوکه شد. کر پاسخ داد: «ماجراجویی است. "سلامتی ثروت است. آنها هزاران سال است که زالو درمانی انجام می دهند."

گفته می شود، هر سه متخصص پوست توصیه می کنند زالوهای خونخوار را در حوضچه ای که از آن آمده اند، بگذارید. جلیمن خاطرنشان می کند: "زالوها خون شما را می مکند تا در نهایت کم خون شوید."

سوزی می گوید در علم توصیه وجود ندارد: "هیچ مدرکی وجود ندارد که استفاده از زالو روی صورت شما مفید باشد. در واقع، این کاملاً ناخوشایند است!»

اسرار مراقبت از پوست افراد مشهور که خوب است بدانید

هالی بری روال مراقبت از پوست خود را ساده نگه می دارد

بری از محصولات جدید فانتزی و روتین پیچیده مراقبت از پوست دوری می‌کند و تنها به چهار مورد ضروری برای حفظ درخشندگی پوست خود متکی است. او در فوریه 2015 به InStyle گفت: "روال من در مراقبت از پوستم همیشه یکسان است. من از پاک کننده، تونر، مرطوب کننده و سپس کرم دور چشم استفاده می کنم."

ساعدی بر اهمیت استفاده از مواد موثره از جمله رتینوئیدها و SPF تاکید می کند.

سوزی می افزاید: "رژیم های مراقبت از پوست نیازی به پیچیده بودن ندارند." بهترین رژیم‌ها به ترتیب اهمیت عبارتند از: ضد آفتاب روزانه، رتینول (مگر اینکه پوست حساس نباشد)، سرم آنتی اکسیدان (معمولا حاوی ویتامین C)، مرطوب‌کننده خوب، پاک‌کننده ملایم و لایه‌بردار شیمیایی چند بار در هفته.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید