امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280913
۵۰۶
۱
۰
نسخه چاپی

اشتباهات رایج خانم‌ها در آشپزی

اشتباهات رایج خانم‌ها در آشپزی

آشپزهای ماهر مدام در حال امتحان رسپی های جدید هستند و در مورد آشپزی به خلاقیت و نوآوری های زیادی می رسند؛ بنابراین می‌دانند که چگونه یک غذای عالی آماده کنند. در این قسمت برخی از اشتباهات رایج را در آشپزی به شما معرفی می کنیم که آشپز ها هیچ وقت مرتکب نمی شوند.

ریختن مواد غذایی داخل روغن داغ

یکی از اشتباهات رایجی که اکثر خانم ها مرتکب می شوند، این است زمانی که روغن داغ می شود، مواد غذایی مثل گوشت یا ماهی را داخل ماهیتابه می‌ اندازند که در چنین حالتی روغن پرش دارد و ممکن است آن ها را بسوزاند. بهترین روش این است که ماهیتابه را کج کنید تا روغن یک طرف بماند و گوشت را در جایی که روغن کم تری دارد؛ قرار دهید.

پیروی کلمه به کلمه از رسپی ها

بزرگترین اشتباه این است که شما کلمه به کلمه رسپی ها را دنبال کنید. در واقع باید رسپی را به عنوان یک منبع راهنما ببینید و مجبور نیستید که دقیقاً همه چیزهایی که آشپز می گوید را داخل غذا بریزید؛ بنابراین کمی خلاقیت داشته باشید و مطابق با ذائقه خانواده تان تغییراتی را ایجاد کنید.

خرید مواد غذایی ارزان قیمت

اگر می خواهید برای ذخیره و پس اندازِ پول؛ مواد غذایی ارزان قیمت بخرید و خودتان را راحت کنید، بدانید که اشتباه می کنید و با این کار، کیفیت غذایتان را پایین می آورید.

استفاده از مواد غذایی نامربوط به فصل

یکی از اشتباهات رایج این است که از مواد غذایی استفاده می کنید که متناسب با فصل نیست‌. این مواد غذایی گران‌قیمت تر هستند و از طرفی زمانی که غیر از فصل خودشان خریداری شوند، طعم خوبی نخواهند داشت.

نچشیدن غذا هنگام پخت

وقتی که آشپزها هر مرحله از دستور غذا را پیش می برند، سریع آن را تست و مزه مزه می کنند و این کاری است که شما هم می توانید انجام دهید تا بفهمید وضعیت و طعم غذایتان چگونه است.

پخت مواد غذایی؛ بلافاصله بعد از در آوردن از یخچال

بهتر است مواد غذایی مانند گوشت و غذاهای دریایی که مستقیم از یخچال در می آورید؛ را بلافاصله نپزید. با انجام این کار گوشت بو می گیرد و ماهی هم وقتی که خیلی سرد است، از بیرون پخته شده و داخل آن پخته نمی شود؛ بنابراین حداقل 15 الی 20 دقیقه بعد از بیرون آوردن از یخچال صبر کنید.

پختنِ بیش از حد سبزیجات

سبزیجات نباید بیش از حد نرم باشند و باید مقدار کمی سفتی آن حفظ شود؛ پس اگر می خواهید سبزیجاتی مثلِ بروکلی و گل کلم را بپزید، مراقب باشید که خیلی آن ها را نرم و آبکی نکنید.

استفاده همیشگی از ماهیتابه تفلون

لازم نیست که از ماهیتابه نچسب یا تفلون استفاده کنید؛ فقط در صورتی این کار را انجام دهید که می خواهید غذاهای خیلی تخصصی بپزید؛ زیرا ماهیتابه تفلون تا حد زیادی طعم غذا را از بین می برد.

استفاده زیاد از مایکروویو

آشپزان ماهر هرگز از مایکروویو استفاده نمی کنند و اگر هم بخواهند غذا را دوباره داغ کنند، یک کره داخل قابلمه می اندازند و به صورت سنتی غذا را روی اجاق گاز گرم می کنند.

شلوغ کردن آشپزخانه هنگام آشپزی

اگر می خواهید یک آشپزی کاملاً تخصصی داشته باشید، باید آشپزخانه را حین آشپزی هم تمیز نگه دارید، زیرا این کاری است که آشپزان ماهر انجام می دهند.

استفاده از چاقوی مشترک برای هر چیزی

بهتر است که برای خرد کردن مواد غذایی مختلف از چاقو های جداگانه استفاده کنید. قطعاً چاقویی که با آن مرغ و گوشت پاک کرده اید؛ حاوی باکتری است که به مواد غذایی دیگر انتقال داده خواهد شد.

در نظر نگرفتن زمان

وقتی که می خواهید آشپزی خوبی داشته باشید، اول باید با موادی کار را شروع کنید که طولانی ترین تایم را برای پخت و پز نیاز دارند؛ مثلا اول به سراغ سبزیجات سفت بروید و بعد شروع به پختن پاستا کنید.

مطالعه نکردن رسپی به صورت کامل

اولین کاری که آشپز ها انجام می دهند، این است که رسپی را به طور کامل مطالعه می‌ کنند؛ اما خیلی از افراد رسپی را قدم به قدم و در حین اجرای کار مطالعه می کنند که کاملا اشتباه است؛ بنابراین بهترین کار این است که قبلِ کار؛ یک نگاه کلی و کامل به رسپی داشته باشید.

گرم کردن دوباره ماهی

اگر می خواهید ماهی سرخ کنید و این کار را زود انجام دهید تا بعداً هنگام سرو کردن دوباره آن را گرم کنید، بدانید که اشتباه محض است و مزه بدی خواهد گرفت. بهتر است ماهی را درست قبل از سرو؛ آماده و مزه دار کرده و بپزید.

اضافه کردن ادویه و چاشنی به غذا بعد از پخته شدن

خیلی از افراد غذا را به طور کامل آماده می‌ کنند و در انتهای کار ادویه اضافه می‌ کنند که یک اشتباه بزرگ است. ادویه باید هنگام پخت و پز اضافه شود تا به خُردِ غذا برود.

استفاده بیش از حد از نمک

مراقب باشید که بیش از حد غذا را شور نکنید. اگر در حال تهیه یک غذا با چندین ماده هستید که به طور جداگانه مزه دار می شوند و در نهایت با هم سرو می شوند، مراقب میزان نمک کلی غذای تان باشید.

آماده نکردن مواد غذایی از قبل

بسیار مهم است تا همه مواد غذایی که قرار است استفاده شوند را از قبل خرد کرده و آماده کنید تا کارتان با نظم، تمیزی و دقت بیشتری پیش برود.

 

  • منبع
  • نمناک

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید