امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278456
۶۲۵
۱
۰
نسخه چاپی

اطلاعات مهم درباره تخلفات یا سهل انگاری حقوقی وکیل

اطلاعات مهم درباره تخلفات یا سهل انگاری حقوقی وکیل

حرفه وکالت برای بسیاری جذاب است، با این حال اشتباه در کار می تواند عواقب جدی داشته باشد. ادعاهای سهل انگاری وکیل غیر معمول نیست و برای جلوگیری از ایجاد این امر باید از آنچه شما را مسئول می کند آگاه باشید.

وکلا موظفند خدمات حرفه ای را با دقت و مهارت معقول ارائه دهند. وکیلی که از مراقبت منطقی خودداری می کند ممکن است مسئول سهل انگاری باشد و ممکن است گواهی فعالیت خود را از دست بدهد.

این مقاله  برخی از رایج ترین روش هایی که وکلای دادگستری می توانند سهل انگاری کنند را بیان می کند.

تعریف تخلفات یا سهل انگاری حقوقی وکیل

مشابه قصور پزشکی  قصور حقوقی زمانی رخ می دهد که وکیل کاری را که قرار است انجام دهد انجام ندهد و با خطای خود به موکل خود آسیب برساند. وکلا موظفند از استانداردهای خاصی از رفتار اخلاقی و حرفه ای پیروی کنند. هنگامی که آنها از این استانداردها پیروی نکنند می توان از آنها به دلیل تخلف قانونی شکایت کرد.

با این حال به این سادگی نیست که بگوییم  "وکیل من آنقدر سخت کار نکرد که پرونده من را به دست آورد." شما باید بتوانید نشان دهید که وکیل شما کاری را که باید طبق قوانین حرفه خود انجام دهد، انجام نداده است.

برخی از سهل انگاری ها یا رفتارهای نامطلوب وکیل

عدم تحقق امیدها یا انتظارات مشتری به خودی خود به عنوان سهل انگاری قانونی محسوب نمی شود. با این حال وکلا مسئولیت دارند که آن را در حد معقول تامین کنند. مثالهای زیادی از سهل انگاری یا رفتار نامطلوب وجود دارد که متخصصان حقوقی می توانند در مورد آنها پاسخگو باشند از جمله:

  • ارائه مشاوره حقوقی ضعیف یا نادرست.
  • پیش نویس ضعیف توافقنامه های مالی
  • تأخیرهای غیرقابل قبول یا از دست دادن دوره های محدودیت زمانی در مورد پرونده
  • شکایت از طرف اشتباه یا به نام طرف اشتباه
  • تسویه کم مطالبه
  • دریافت مبلغ غیر منطقی
  • کلاهبرداری یا عدم صداقت.

عناصر سهل انگاری وکیل

برای اینکه یک اشتباه به سهل انگاری برسد باید:

(1) اشتباه کرده باشید.

(2) وظیفه خود را در قبال مشتری نقض کرده باشید.

(3) مشتری باید بتواند نشان دهد که اگر اشتباه شما نبود، او متحمل ضرر نمی شد.

اگر ادعای مشتری علیه شما موفقیت آمیز باشد، باید خسارت بپردازید که در این صورت مشتری را در موقعیتی قرار می دهد که اگر سهل انگاری شما انجام نمی شد.

نمونه های متداول غفلت وکیل

اشتباهات اداری یا اجرایی

ممکن است از وکلای دادگستری به دلیل اشتباهات یا خطاها در تنظیم وصیت شکایت شود، به این معنی که افراد تعیین شده ارثی که مستحق آن هستند را از دست بدهند.

همچنین می توان از آنها به دلیل از دست دادن محدودیت های زمانی برای شروع مراحل قانونی شکایت کرد. از دست دادن مهلت دادگاه می تواند عواقب بزرگی به همراه داشته باشد زیرا در این صورت ممکن است مشتری شانس خود را برای پیگیری دعوی از دست بدهد.

برخی از وکلای دادگستری از طرف اشتباه شکایت کرده اند که به دلیل ماهیت بسیار پیچیده بسیاری از دادرسی ها بسیار رایج تر از آن است که تصور می شود.

توصیه بد

توصیه های بد نیز می تواند عواقب جدی داشته باشد. به عنوان مثال ، ممکن است منجر به ضرر مالی مشتری شود. شاید وکیل مشاوره ای داده است که باعث ضرر می شود یا تسویه حساب با پول بسیار کم را توصیه کرده است. دومی می تواند نتیجه ای داشته باشد که وکلا نتوانند به طور مناسب پیشنهادات غرامت را به چالش بکشند. بعدی می تواند در نتیجه این باشد که وکلا نتوانند به طور مناسب پیشنهادات غرامت را به چالش بکشند.

با این حال پیامدها می تواند فراتر از ضررهای مالی باشد. توصیه های بد می تواند منجر به حبس مشتریان در زندان شود. در اینجا مشتری می تواند به دلیل از دست دادن کیفیت زندگی شکایت کند زیرا عدم ارائه صحیح توصیه وکیل منجر به زندان شده است.

توصیه بد می تواند نتیجه عدم تدارک کافی یا ضعیف پرونده باشد. به عنوان مثال اشتباهات وکلای جراحات شخصی می تواند نتیجه تحقیقات ضعیف در مورد مسائل پزشکی یا گواهی باشد، برای وکلای زمین این می تواند توصیه بدی در مورد عنوان یا مالکیت یک ملک یا املاک باشد. شاید آنها در مورد مجوزهای برنامه ریزی یا مقررات ساختمان توصیه نکرده اند زیرا به درستی تحقیق نکرده اند.

آیا می توان از وکیل خود به دلیل تخلف شکایت کرد؟

اگر بتوانید نشان دهید که وکیل شما یکی از موارد زیر را انجام داده است ، ممکن است بتوانید علیه وکیل خود شکایت قصور قانونی مطرح کنید:

  • رفتار وکیل سهل انگار بود
  • وکیل قرارداد را نقض کرده است
  • اقدامات وکیل ناقض قوانین رفتار حرفه ای کانون وکلا بود

اگر وکیل شما این قوانین را نقض کرده است یا به طرزی سهل انگارانه عمل کرده است، می توانید شکایت قصور قانونی را مطرح کنید. برای پیروزی در پرونده خود باید نشان دهید که یک وکیل معمولی (و شایسته) در پرونده شما چیره شده است.

اگر بر اساس سهل انگاری وکیل خود ادعای تخلف قانونی مطرح می کنید ، باید موارد زیر را نشان دهید:

  • وکیل شما وظیفه داشت شما را به شایستگی نمایندگی کند.
  • وکیل شما اشتباه کرده یا در غیر این صورت به گونه ای رفتار کرده است که وظیفه خود را در قبال شما نقض کرده است
  • اقدامات وکیل باعث آسیب رساندن به شما شد و در نتیجه شما ضرر کردید

اثبات تخلف قانونی وکیل

اثبات تخلف قانونی کار ساده ای نیست. علاوه بر اثبات عناصر مورد بحث در بالا باید علّت واضحی را نشان دهید. به عبارت دیگر باید برای دادگاه روشن باشد که اگر وکیل از قوانین رفتار حرفه ای پیروی می کرد شما در پرونده خود پیروز می شدید.

نحوه شکایت از وکیل به دلیل قصور

اگر وکیلی پرونده شما را به اشتباه مورد بررسی قرار داد ممکن است بتوانید به دلیل قصور از وی شکایت کنید. اما قبل از شکایت موارد زیر را حتماً انجام دهید:

  • شواهد کافی جمع آوری کنید تا نشان دهد وکیل شما سهل انگار بوده است
  • وکیل خود را اخراج کنید و وکیل جدیدی را که در زمینه ادعاهای مربوط به تخلفات حقوقی با تجربه است ، دریافت کنید
  • اطمینان حاصل کنید که هر سند و مکاتبه ای را که می تواند به پرونده قصور قانونی شما کمک کند ، ذخیره کنید
  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید