امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279069
۱۲۹۹
۱
۰
نسخه چاپی

افسردگی پنهان یا نقاب دار چیست؟ مراقب این نشانه ها باشید

افسردگی پنهان یا نقاب دار چیست؟ مراقب این نشانه ها باشید

بسیاری از افراد در جامعه کنونی ما از افسردگی رنج می برند، اما آیا می دانستید انواع مختلفی از افسردگی وجود دارد؟ افسردگی مالیخولیایی که در آن استرس انرژی مغز ما را تخلیه می کند، افسردگی فصلی که در فصول خاصی رخ می دهد و افسردگی پس از زایمان که پس از زایمان یک زن اتفاق می افتد وجود دارد.

در این پست، ما شما را با چیزی که به آن افسردگی نقاب دار می گویند، آشنا می کنیم، جایی که بیشتر علائم به صورت فیزیکی ظاهر می شوند تا ذهنی.

افسردگی پنهان یا نقابدار چیست؟

اولین فکر شما با شنیدن کلمه "افسردگی" چیست؟ بیشتر مردم به غم و اندوه، اجتناب و کم انگیزه فکر می کنند. بله، اینها علائم معمول افسردگی هستند. با این حال، افرادی هستند که هیچ علائم روانی آشکاری مانند آن ندارند اما دارای علائم فیزیکی مانند سردرد، فرسودگی شغلی و درد شانه هستند. اینها نشانه های افسردگی پنهان است.

افسردگی پنهان جایی است که همه علائم به جای ذهنی، جسمی ظاهر می شوند. سردرد، خستگی یا درد شانه به طور ناگهانی یک روز ظاهر می شود و شروع به تأثیرگذاری بر زندگی روزمره می کند. معمولاً معاینات پزشک هیچ نتیجه یا علت آشکاری را نشان نمی‌دهند، اما علائم فیزیکی گاهی بدتر می‌شوند تا جایی که ادامه زندگی سالم دشوار باشد.

به عبارت دیگر، افسردگی پوشانده شده با علائم فیزیکی "نقاب" نشان داده می شود، که حتی تشخیص احتمال "افسردگی" دشوار است.

چه کسانی مستعد افسردگی پنهان هستند؟

علائم معمول افسردگی پنهان:

  • سردرد
  • سوختن
  • درد شانه
  • خستگی مداوم
  • معده درد و از دست دادن اشتها
  • حالت تهوع
  • تب

اینها تنها چند نمونه از علائم فیزیکی هستند که افسردگی می تواند ایجاد کند. این باعث می شود که برخی از پزشکان افسردگی پنهان را به عنوان نشانه ای از شروع افسردگی اولیه تشخیص دهند.

مشکل افسردگی پنهان این است که اکثر افراد در حالی که علائم فیزیکی شروع به ظاهر شدن می کنند هیچ نوع علائم روانی را احساس نمی کنند. مردم معمولاً فکر می‌کنند که «فقط خسته» یا «سرماخورده» هستند و آن را رها می‌کنند. هنگامی که افسردگی تشخیص داده نشود، علائم تمایل به طولانی شدن دارند.

افرادی که همیشه سرشان شلوغ است یا استانداردهای بالایی دارند، همچنان به اصرار ادامه می‌دهند در حالی که علائم فیزیکی خود را نادیده می‌گیرند و فکر می‌کنند «این بهانه کافی برای استراحت یا رفتن به دنبال کمک نیست». این می تواند منجر به خطرات علائم جدی تری شود اگر آنها در واقع افسردگی پنهان را تجربه کنند.

از طریق تشخیص استرس از افسردگی پنهان جلوگیری کنید

افسردگی پنهان، مشابه سایر انواع افسردگی، عمدتاً ناشی از استرس است. بنابراین، اقدامات پیشگیرانه برای آن با انواع دیگر افسردگی همخوانی دارد.

برای جلوگیری از افسردگی پنهان، مهم است که استرس را تحمل نکنیم. چرخه های سالم بیداری و خواب و استراحت کافی به فرد این امکان را می دهد که از کوچکترین تغییرات در سطح استرس خود آگاه بماند. مطمئن شوید که علائم استرس را از دست ندهید.

وقتی از سطح استرس خود آگاه باشیم، توانایی بهتری برای مشکوک شدن به علائم فیزیکی به عنوان افسردگی اولیه ممکن داریم.

ایده خوبی است که راه هایی را بیابید که به شما امکان می دهد استرس را روزانه کاهش دهید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید