امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278989
۸۸۰
۱
۰
نسخه چاپی

امسال بیش از 100000 آمریکایی به دلیل اوردوز یا مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست دادند

امسال بیش از 100000 آمریکایی به دلیل اوردوز یا مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست دادند

اوردوز کشنده در ایالات متحده به اوج خود رسیده است و بیش از 100000 نفر در نتیجه مصرف مواد مخدر در دوازده ماه منتهی به آوریل 2021 جان خود را از دست داده اند. این نشان دهنده افزایش 28.5 درصدی نسبت به سال قبل است و کارشناسان می گویند این افزایش شدید بوده است و به دلیل همه گیری کووید-19 به علاوه افزایش خطرناک داروهای حاوی فنتانیل تقویت شده است.

بر اساس گواهی‌های رسمی مرگ از سراسر کشور، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) تخمین می‌زند که 100306 آمریکایی بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر بین ماه مه 2020 تا آوریل 2021 جان خود را از دست داده‌اند. رقم واقعی هنوز تایید نشده است، اما به نظر می‌رسد که قطعی باشد. تلفات سال قبل 78056 بود.

فقط داکوتای جنوبی، دلاور، نیوهمپشایر و نیوجرسی از افزایش مرگ و میر ناشی از مواد مخدر جلوگیری کردند. بیشترین افزایش در ورمونت، ویرجینیای غربی، و کنتاکی رخ داد که در آنجا مصرف بیش از حد به ترتیب 70 درصد، 62 درصد و 55 درصد افزایش یافت.

در حالی که ایالات متحده در 30 سال گذشته در چنگال یک اپیدمی فاجعه آمیز مواد افیونی بوده است، افزایش مصرف بیش از حد در زمان های اخیر به طرز چشمگیری سرعت گرفته است. اعتقاد بر این است که همه گیری کنونی نقش مهمی در این تشدید داشته است، زیرا انزوای اجتماعی باعث افزایش افسردگی و سایر مشکلات سلامت روان می شود، در حالی که دسترسی به خدمات حیاتی که ممکن است به جلوگیری از مصرف بیش از حد کمک کند محدود شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها  93000 مرگ ناشی از مصرف بیش از حد را در سال 2020 گزارش کرده است که بزرگترین تلفات سالانه ثبت شده تاکنون است، 29.4 درصد بیشتر از سال قبل.

مراجعه به بخش اورژانس به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر نیز در سال 2020 28.5 درصد افزایش یافت، در حالی که یک مطالعه در ایلینوی نشان داد که مصرف بیش از حد کشنده در اواخر سال 2019 شروع به افزایش کرد، زمانی که COVID-19 برای اولین بار به بحث تبدیل شد.

همین مطالعه همچنین خاطرنشان کرد که در نیمه اول سال 2020، بیش از 80 درصد از مصرف بیش از حد کشنده در ایلینویز مربوط به فنتانیل بود. کارشناسان بهداشت عمومی می گویند که این امر باعث افزایش قابل توجه مرگ و میر در چند سال گذشته شده است، زیرا بسیاری از مصرف کنندگان مواد مخدر به طور تصادفی هنگام مصرف موادی که حاوی فنتانیل هستند، بیش از حد مصرف می کنند.

پرزیدنت بایدن که برای اولین بار شاهد رکورد 100000 مرگ و میر سالانه اوردوز در کشور بود، این رقم را "یک نقطه عطف غم انگیز" نامید. در همین حال، مقامات مراقبت های بهداشتی اکنون از دولت می خواهند تا با حمایت از افرادی که در معرض خطر مصرف مواد مخدر هستند، منابع بیشتری را برای پایان دادن به این فاجعه جاری اختصاص دهد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید