امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285190
۴۱۲
۱
۰
نسخه چاپی

ایا می دانید روانشناسی رنگها در تابلوهای تبلیغاتی چه تاثیر باورنکردنی دارد؟

توجه به روانشناسی رنگ در تبلیغات و جزئیات آن یکی از رازهای موفقیت برندهای معتبر است. زمانی که شما محصولی تولید می‌کنید باید از رنگی استفاده نمایید که اولاً آن محصول با آن رنگ جلوه جذابی به نمایش بگذارد و دوماً مطابق با نیاز و سلیقه درصد بالایی از مشتریان باشد.

ایا می دانید روانشناسی رنگها در تابلوهای تبلیغاتی چه تاثیر باورنکردنی دارد؟

رنگ‌ها ابزار قدرتمند انتقال پیام هستند و می‌توانند بر نگرش و تصمیم‌گیری مشتریان تاثیر بگذارند. با استفاده از معنا و مفهوم هر رنگ و قدرت و اثرگذاری آن و ارتباطی که مغز افراد با رنگ‌های مختلف برقرار می‌کند راه حل مناسبی برای ایجاد فضای مطلوب برای بازاریابی برندهای مختلف و مخاطبان هدف آن برندهاست.

یکی از زیر شاخه‌های علم روانشناسی، روانشناسی رنگ‌ها و تاثیر رنگ‌ها بر احساسات است که هدف آن نشان دادن قدرت و تأثیر رنگ‌ها بر تصمیم‌گیری روزانه افراد است. رنگ‌ها به راحتی می‌توانند بر احساسات مشتری تأثیر گذاشته و باعث شوند که در بین گروه بزرگی از برندهای متفاوت، یک برند در ذهن مصرف کننده باقی بماند و مصرف ‌کننده را ترغیب به خرید و مصرف آن برند کند.

روانشناسی رنگ‌ها در تبلیغات

رنگ‌ها ابزار قدرتمند انتقال پیام هستند و می‌توانند بر نگرش و تصمیم‌گیری مشتریان تاثیر بگذارند. با استفاده از معنا و مفهوم هر رنگ و قدرت و اثرگذاری آن و ارتباطی که مغز افراد با رنگ‌های مختلف برقرار می‌کند راه حل مناسبی برای ایجاد فضای مطلوب برای بازاریابی برندهای مختلف و مخاطبان هدف آن برندهاست.

انتخاب رنگ مناسب و ایده آل برای یک محصول  تا حدودی بر اساس زیبایی شناسی  و اثر روانشناسی آن رنگ و بر اساس آزمودن و روش علمی است  که در روانشناسی رنگ‌ها در بازاریابی و فروش و اثر آن در تبلیغات به صورت عملی ثابت شده است.

روانشناسی رنگ چنین بیان می‌کند که رنگ‌ها می‌توانند احساسات افراد را در خرید یا نخریدن یک کالا برانگیزند و تحریک نمایند. رنگ با اداراک ما انسان‌ها بازی می‌کند و ما در توصیف رویاهای خود از یک چیزی که قصد خرید آن را داریم رنگ آن را نیز بیان می‌کنیم.

توجه به روانشناسی رنگ در تبلیغات و جزئیات آن یکی از رازهای موفقیت برندهای معتبر است. زمانی که شما محصولی تولید می‌کنید باید از رنگی استفاده نمایید که اولاً آن محصول با آن رنگ جلوه جذابی به نمایش بگذارد و دوماً مطابق با نیاز و سلیقه درصد بالایی از مشتریان باشد.

روانشناسی رنگ‌ها در برندسازی

طراحی لوگو و نام تجاری برند بسیار اهمیت دارد و برندهای معروف امروزی، معروف بودن برند خود را مدیون تبلیغات و بازاریابی هستند که این روش‌های تبلیغاتی با بهره‌مندی از رنگ‌های مناسب انجام شده و توانسته ذهن مخاطبان را معطوف به تبلیغات خاص و انحصاری نماید.

رنگ و برندسازی رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند چرا که انسان‌ها با رنگ‌ها تصمیم به خرید چیزی می‌گیرند و برندی خواهد توانست در بین مخاطبانش طنین انداز شود که طبق نیاز مخاطبان و با تحریک تمام سلایق به خرید و بازدید، محصولات خود را ارائه نماید.

امروزه روش‌های متفاوتی برای معرفی برند تجاری به مشتریان وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بیلبوردها، تلویزیون‌های شهری، تابلوسازی تبلیغاتی، تبلیغات چاپی، تبلیغات دیجیتال و … اشاره کرد.

تاثیر رنگ‌ها در تابلوسازی تبلیغاتی

یکی از برترین روش‌های تبلیغات، تبلیغات به کمک تابلوسازی است زیرا ماندگار و دائمی است و ابزار مناسبی جهت معرفی برند تجاری در نقطه فروش است که معروفیت برند تجاری را برای عموم به همراه دارد.

تابلوسازی با تکرار زیاد به راحتی در حافظه کوتاه مدت و بعد هم در حافظه بلند مدت انسانها نقش می‌بندد و در مواقعی که افراد نیاز به کالا یا خدمات پیدا کردند نام برند تجاری برای مشتریان تداعی می‌شود.

تابلوسازی نقش پررنگی در جذب کردن نگاه بینندگان ایفا می‌کند و رنگ استفاده شده در این تابلوهای تبلیغاتی و انواع دیگر تبلیغات در دیده شدن تبلیغ شما تاثیر به سزایی دارد. در واقع رنگ‌ها می‌توانند بر روی تفکر مشتری در مورد کسب و کار شما تاثیر بگذارند. روانشناسان معتقدند برخی رنگ‌ها تاثیر بیشتری در ایجاد واکنش‌های مثبت مشتری دارند.

یکی از عواملی که سبب زیباسازی فضای کسب و کار خصوصاً تابلوهای تبلیغاتی می‌شود استفاده از ترکیب رنگ‌های مناسب است . پس زمانی که می‌خواهید تابلو تبلیغاتی سفارش دهید لازم است که نسبت به روانشناسی رنگ در تابلوسازی، آگاهی کافی داشته باشید و رنگ‌های گرم و سرد و خاصیت و کارایی‌های هر یک را بشناسید تا بتوانید از آنها به شکلی جذاب‌تر بهره ببرید تا بهتر نگاه مشتریان را معطوف نمایید.

در انتخاب رنگ تبلیغاتی به این نکته توجه داشته باشید که می‌خواهید رنگ مد نظر شما چه فاکتوری از محصول یا خدمات شما را تحت تاثیر قرار دهد. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر پیش از سفارش تابلو، می توانید با کارشناسان مجموعه تابلونامور مشاوره فرمایید.

کاربرد رنگ‌های مختلف در تابلوهای تبلیغاتی

همان طور که گفته شد رنگ‌ها بر خریداران تأثیر می‌گذارند و هر رنگ فهرستی خاصی از ویژگیها را دارد که میتوانید از آن برای انواع بازاریابی مثل بازاریابی محتوا، چیدن استراتژی محتوا و تبلیغ محصولات خود بهره بگیرید. در این بخش روانشناسی رنگها را مورد به مورد بررسی می‌کنیم تا بهترین گزینه با توجه به شرایط خود و اهداف بازاریابی و تبلیغات خود را انتخاب کنید.

رنگ آبی

با توجه به اینکه رنگ آبی احساس آرامش و آسایش و استراحت را در ما ایجاد می‌کند چنان چه حوزه کاری شما در زمینه خدمات درمانی و روان درمانی و تن آسایی است به راحتی می‌توانید از این رنگ بهره بگیرید.

همچنین رنگ آبی تیره نماد پایداری، ثبات، قدرت و مسئولیت است بنابراین اگر یکی از کسب و کارهای بانک‌ها ، موسسات مالی و اعتباری و … را دارید برای تبلیغات خود از رنگ آبی تیره استفاده کنید.

رنگ سبز

سبز رنگی سرد و نماد طبیعت است. این رنگ نیز نماد رشد، توازن و هماهنگی، تازگی، حاصلخیزی، ایمنی، تسکین و سلامت، ثبات، پایداری و امید می باشد. علاوه بر این بدیهی است که این رنگ نماد بارزی از محیط زیست و بازیافت است.

بهترین تابلوهای تبلیغاتی برای معرفی محصولات ارگانیک و بهداشتی از رنگ های نزدیک به سبز استفاده می‌کنند. به طور مثال محصولاتی که در حوزه مراقبت‌های پوستی هستند و به صورت طبیعی تولید می شوند و یا محصولاتی که با طبیعت در ارتباط هستند بهترین گزینه برای به کارگیری این رنگ جذاب محسوب می‌شوند.

اگر کمپانی یا شرکت و کارخانه‌ای در زمینه تولید و پخش محصولات ارگانیک و یا محصولات زراعی دارید و یا تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی را به فروش می‌رسانید استفاده از رنگ سبز فارغ از حسی که در مخاطب شما ایجاد می‌کند در یک دید معرف نوع خدمات و محصولات شماست. چنانچه محصولات دوستدار طبیعت ارائه می‌کنید مانند طراحی خانه‌های هوشمند و یا محصولات قابل بازیافت و یا مثلا کیسه‌های دوستدار طبیعت می‌توانید از رنگ سبز استفاده کنید .

رنگ قرمز

رنگ قرمز و طیف رنگی آن جزو رنگ‌های گرم است و یاد آور عشق، شور و هیجان، جذابیت، جسارت، تفریحات هیجان انگیز، خشم و خطر، اعتماد به نفس و عدم ثبات است. می‌توانید از رنگ قرمز برای تبلیغ خودرو، بازی‌ها، رستوران، مواد غذایی و ورزش استفاده کنید. همچنین در تبلیغات محصولات آرایشی که مختص به خانم هاست نیز این رنگ موجب جذب خانم‌ها و ترغیب خرید در آن‌ها می‌شود.

رنگ قرمز نیز رنگ عشق و شور عاشقی است بنابراین مخاطبان این رنگ زوج‌های جوان و عاشقان نوجوان هستند چنانچه خدماتی در خصوص ارائه خدمت به این قشر عرضه می‌کنید از رنگ قرمز برای تبلیغات خود استفاده کنید.

رنگ بنفش

رنگ بنفش از ترکیب رنگ قرمز و آبی ساخته شده به همین دلیل نه گرم است و نه سرد. بنفش یک رنگ عرفانی و اسرار آمیز است رنگ بنفش تداعی‌گر مفاهیمی از قبیل لوکس بودن و تشریفات، شعبده بازی ، رمز و راز و معنویت است. این رنگ برای تبلیغات جواهرات و همچنین لباس‌های لوکس و کلاسیک گزینه مناسبی است و می‌توان در طراحی بنرهای تبلیغاتی از آن‌ استفاده نمود.

رنگ زرد

رنگ زرد به معنای بازیگوشی، سرگرمی، کنجکاوی و شادی است و آن را به انتخاب رنگی ایده‌آل برای تبلیغات فعالیت‌های مربوط کودکان تبدیل می‌کند.همچنین از این رنگ برای تبلیغات محصولاتی مانند کرم ضدآفتاب، پوشاک تابستانی و محصولاتی که مربوط به شیرینی مانند عسل هستند به کار می‌رود.

رنگ زرد طلایی در تابلوسازی برای ساخت تابلو چلنیوم بسیار پرکاربرد است و تابلو چلنیوم به دلیل درخشندگی و براق بودن فوق‌العاده‌ای که دارد یکی از پراستفاده‌ترین نوع تابلوهای تبلیغاتی است.

رنگ سفید

از آن جا که سفید رنگ طراوت و پاکیزگی است بهترین رنگ برای مغازه‌های  لوازم شوینده، آرایشی، بهداشتی ، دارویی و درمانی به شمار می‌رود. با این حال رنگ سفید عموما در ترکیب با رنگ‌های دیگر  به کار می‌رود و اثر خنثی کنندگی و خارج کردن تابلوی تبلیغاتی از یکنواختی رنگی را به عهده دارد.

رنگ مشکی

مشکی را می‌توان رنگی سرد و خنثی دانست علاوه بر اسرار آمیز بودن رنگ مشکی غم و اندوه را نیز با خود دارد اما نمادی از عرفان، قدرت و مدرن بودن است و در سال‌های اخیر به عنوان یکی از رنگ‌های نماد لوکس بودن در ترکیب با انواع رنگ‌ها به کار می‌رود.رنگ مشکی می‌تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که به دنبال تابلوهای لاکچری می گردند.

  • منبع
  • باحال مگ

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید