امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288144
۱۳۰
۱
۰
نسخه چاپی

ایلان ماسک؛ دیش قابل‌حمل استارلینک مینی تا اواخر ۲۰۲۴ عرضه می شود

ایلان ماسک؛ دیش قابل‌حمل استارلینک مینی تا اواخر ۲۰۲۴ عرضه می شود

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، اعلام کرد که نسخه قابل‌حمل دیش‌های استارلینک در ماه‌های آینده وارد بازار خواهد شد. او در سخنرانی خود به کارمندان اسپیس‌ایکس گفت: «ما در اواخر سال جاری، استارلینک مینی را معرفی خواهیم کرد که در یک کوله‌پشتی جا می‌شود.»

حساب رسمی SpaceX در شبکه اجتماعی ایکس سخنرانی ماسک را منتشر کرده است که در آن درمورد برنامه‌های آینده این شرکت، ازجمله برای سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک صحبت می‌کند. در ماه سپتامبر، FCC درخواست اسپیس‌ایکس برای استفاده از دیش مینی استارلینک که قرار است به‌اندازه یک مک‌بوک باشد را تأیید کرده بود و حالا ایلان ماسک درباره آن صحبت کرده است.

بااین‌حال، قیمت و مشخصات این دستگاه هنوز اعلام نشده و همچنین هیچ تصویری از آن وجود ندارد؛ اما ماسک اشاره می‌کند که این مدل برای افرادی بسیار جالب است که استارلینک کاملاً قابل‌حمل می‌خواهند.

ماسک در سخنرانی خود همچنین درباره نسل بعدی دیش‌های استاندارد استارلینک نیز صحبت کرد. قیمت این دستگاه‌ها همان 599 دلار دیش نسل دوم فعلی خواهد بود، ولی به گفته ماسک، هزینه تولید آن برای اسپیس‌ایکس کمتر است. پیش‌ازاین، تولید دیش‌های استارلینک حدود 3000 دلار برای اسپیس‌ایکس هزینه داشت، اما این شرکت به‌طور پیوسته هزینه تولید آن‌ها را کاهش داده است.

سرویس استارلینک برای گوشی‌های موبایل

هدف دیگر این شرکت، راه‌اندازی نسخه سلولی استار‌لینک است که می‌تواند داده‌های خود را مستقیماً به گوشی‌های کاربران روی زمین ارسال کند. بااین‌وجود، مشتریان اسپیس‌ایکس حتی در دورافتاده‌ترین مناطق نیز قادر به برقراری ارتباط خواهند بود. هفته گذشته، این شرکت در مسیر ارائه اینترنت ماهواره‌ای برای گوشی‌ها، اولین پیامک‌ها از طریق استارلینک را ارسال کرد. شرکت متعلق به ایلان ماسک می‌خواهد در سال جاری (میلادی) سرویس Direct-to-Cell را برای ارسال پیامک‌‌ها ارائه کند و در سال آینده میلادی اینترنت ماهواره‌ای را به گوشی‌های عادی بیاورد. بااین‌حال، اسپیس‌ایکس همچنان منتظر تأیید FCC برای بهره‌برداری تجاری از این سرویس در ایالات‌متحده است.

 

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید