امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279669
۵۱۳
۱
۰
نسخه چاپی

با اختلال خوردن دست و پنجه نرم می کنید؟ یوگا می تواند به شما کمک کند

با اختلال خوردن دست و پنجه نرم می کنید؟ یوگا می تواند به شما کمک کند

کارشناسان هشدار می‌دهند که سبک زندگی ناسالم در طول همه‌گیری می‌تواند منجر به اختلال خوردن شود. در زیر برخی از حرکات یوگا وجود دارد که می تواند برای افراد مبتلا به اختلالات خوردن مفید باشد.

همه گیری مداوم COVID-19 سبک زندگی مردم را به طرز چشمگیری تغییر داده است. آیا این روزها زمان بیشتری را در خانه صرف تماشای تلویزیون یا مرور سایت های شبکه های اجتماعی می کنید؟ تو تنها نیستی. اما متخصصان هشدار می دهند که این عادت ممکن است شما را وادار به خوردن بیشتر کند که به نوبه خود می تواند باعث اختلال در خوردن در آنها شود.

دکتر شیوانی تومار، استادیار گروه از روان‌شناسی، دانشگاه بین‌المللی نویدا، سه عامل اصلی مؤثر در اختلالات خوردن را برجسته کرد: اجتماعی-فرهنگی (مثلاً تأثیرات رسانه‌ها و همسالان)، بیولوژیکی، روان‌شناختی (عاطفه منفی، عزت نفس پایین، و نارضایتی از بدن) و محیطی.

انواع اختلالات خوردن

دکتر تومار توضیح داد: دو نوع عمده اختلال خوردن وجود دارد: بی اشتهایی عصبی و پرخوری عصبی. بی اشتهایی عصبی با تصویر بدنی تحریف شده همراه با ترس بی دلیل از اضافه وزن مشخص می شود.

افراد مبتلا به بولیمیا ممکن است به طور مخفیانه مقادیر زیادی غذا را با از دست دادن کنترل بر غذا خوردن مصرف کنند و سپس سعی کنند کالری اضافی را به روشی ناسالم از بین ببرند.

دکتر تومار خاطرنشان کرد: چاقی یک اختلال خوردن یا اختلال روانی نیست، اما افراد با وزن بالاتر در مقایسه با جمعیت عمومی بیشتر مستعد ابتلا به اختلالات خوردن هستند.

درمان اختلالات خوردن

به گفته دکتر تومار، درمان اختلال خوردن به اختلال خاص و علائم شما بستگی دارد.

وی گفت: به طور معمول درمان شامل ترکیبی از روان درمانی (روان درمانی)، آموزش تغذیه، نظارت پزشکی و گاهی اوقات داروها می شود. با کمک متخصصان سلامت روان و حمایت خانواده می توان با اختلالات خوردن مبارزه کرد.

یوگا می تواند برای افراد مبتلا به اختلالات خوردن مفید باشد

تمرین منظم یوگا ممکن است به بازیابی قدرت ذهنی، عاطفی و فیزیکی که به دلیل اختلالات پرخوری آسیب دیده است، کمک کند.

میلیون‌ها نفر از انواع اختلالات خوردن رنج می‌برند، که یک عادت غذایی مختل‌شده و ناسالم است که ممکن است شامل رژیم‌های غذایی محدود، غذا خوردن وسواس‌آمیز یا حذف وعده‌های غذایی باشد. طبق مطالعه منتشر شده توسط انجمن ملی اختلالات خوردن، 4 مورد از 10 بزرگسال، یا مستقیماً اختلال خوردن را تجربه کرده اند یا فردی را می شناسند که این اختلال را داشته است.

یوگا از طریق تقویت عدم قضاوت، اعتماد به نفس و پذیرش خود، به کاهش اضطراب، خشم و افسردگی و همچنین بهبود عزت نفس و تصویر بدنی سالم کمک می کند.

در سطح فیزیکی، یوگا ممکن است برای کمک به هضم، کاهش یبوست و کاهش واکنش پذیری به فرآیند ناخوشایند پرخوری سفارش شود. در سطح عاطفی، یوگا ارتباط عاطفی را با دنیای درونی فرد تشویق می‌کند و اجازه می‌دهد تا احساسات، خواسته‌ها و آرزوها ریشه‌دار شوند.

الگوهای ذهنی استرس‌زا که اختلالات خوردن را حفظ می‌کنند ممکن است اغلب به آرامی با طرحی که ابتدا بدن را از طریق کشش باز می‌کند و سپس با آرامش کامل می‌شود، از بین می‌رود. در حین یا بعد از تمرین یوگا، ممکن است بتوانیم احساساتی را که سال‌ها بر ما سنگینی می‌کنند رها کنیم.

یوگا باعث می شود افراد مبتلا به اختلالات خوردن بتوانند تمرین کنند

دکتر دیپاک میتال، بنیانگذار یوگا روح الهی، برخی از حرکات یوگا را پیشنهاد کرد که می تواند برای افراد مبتلا به اختلالات خوردن مفید باشد. اینها عبارتند از - ژست کودک، ژست چرخ، ژست کوهستان، ژست کمان، سوریاناماسکار، پارانایاما و یوگا نیدرا.

دکتر میتال گفت: این تکنیک ها تاثیر مثبتی بر روده و سیستم گوارشی دارند که منجر به تغذیه متعادل و سبک زندگی الهام‌بخش می‌شوند. وقتی با یوگا ترکیب شوند، می‌توانند نه تنها بدن بلکه ذهن را نیز درمان کنند.

با این حال، او توصیه کرد که این ژست ها را زیر نظر مربی مجاز تمرین کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید