امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277247
۱۲۱۶
۱
۰
نسخه چاپی

با این دخترها ازدواج کردن اشتباه است

با این دخترها ازدواج کردن اشتباه است

ازدواج با چه دخترهایی اشتباه است؟!

اولین و مهمترین عامل داشتن یک ازدواج موفق انتخاب صحیح و هوشیارانه همسر می‌باشد. در موارد زیادی به ویژگی‌های یک همسر مناسب اشاره شده است اما اینجا ما قصد داریم خصوصیات دخترانی که نباید با آنها ازدواج کرد یا با تامل و احتیاط بیشتری تصمیم به ازدواج گرفت را با هم مرور کنیم.

1. دختران مادی گرا

از نظر این دخترها، شوهر فقط شخصی است که او را با بارانی از هدیه های مختلف سورپرایز کند!! هرچقدر خانه بزرگ تر و یا ماشین گران تری داشته باشید او بیشتر عاشق شما است. برای او اهمیت ندارد که حس واقعی شما نسبت به زندگی چیست؟. حتی برای او اهمیت ندارد که حس واقعی خودش به شما چیست! او فقط می داند تا وقتی که پول دارید می تواند در کنار شما بدون هیچ مشکلی زندگی کند. با این افراد ازدواج نکنید چون به محضی که از لحاظ مالی در سطح مورد نظر آن ها نباشید شخصیت واقعی اشان نمایان خواهد شد. داشتن پول و اموال زیاد هیچ وقت بد نیست ولی به یاد داشته باشید کسی را انتخاب کنید که شما را بخاطر خودتان بخواهد نه پولتان.

2. عروسک های باربی !!!

اگر معیار شما برای ازدواج با یک دختر، فقط خوشگل و خوش هیکل بودن و به طور خلاصه نداشتن هیچ عیب و نقصی در ظاهر است باید به شما تبریک بگویم، قرار است ادامه زندگی خود را در جهنم سپری کنید!!!

ظاهر نباید به هیچ عنوان معیار اصلی شما برای ازدواج باشد از افراد نامناسب برای ازدواج می توان به دخترانی همانند عروسک های باربی اشاره کرد. که فقط ظاهرشان برایشان مهم است و هیچ توانایی دیگری برای تشکیل یک زندگی مشترک ندارند. مطمئن باشید زیبایی ظاهری برای شما یک روز عادی می شود. اشتباهتان در ازدواج با این دخترها را زمانی متوجه می شوید که او در میان جمع دهانش را باز می کند و مشخص می شود که در باطن چیزی ندارد.

3. دختران خودخواه

اینجور دخترها احساس می کنند که کل کائنات برای آن ها خلق شده اند آن ها حتی عشق شما را حق خودشان می دانند. از طرفی هیچ گونه احساس مسئولیتی در قبال شما برای خودشان قائل نیستند. ممکن است شما در ابتدا اشتباه کنید و فکر کنید که این موضوع نشانه قدرت و اعتماد به نفس بالا او است در صورتی که این تصور غلط است. او فقط یک شخص خودخواه و ساده است. کمی که از رابطه تان بگذرد متوجه می شوید که کار شما این است که فقط او را راضی نگه دارید و هیچ لذتی نمی برید.

4. دخترانی که اعتماد به نفس ندارند

در قسمت قبل گفتیم یکی از افراد نامناسب برای ازدواج دختران خودخواه هستند. در این قسمت می خواهیم بگوییم درست برعکس آن نیز یعنی زن هایی که اصلا اعتماد به نفس ندارند نیز برای ازدواج مناسب نیستند. این افراد دائم خودشان را زیر سوال می برند و یا حتی بد تر از این، دائم دیگران را نیز زیر سوال می برند تا خودشان حس برتری داشته باشند. این موضوع تا حدی پیش می رود که شما کاملا کلافه شوید و نتوانید یک کلمه بیشتر بشنوید.

5. دختران بسیار احساساتی

این نوع از دختران همیشه در دیزنی لند زندگی می کنند و توقعشان از زندگی در حد داستان های شاهزاده ی سوار بر اسب است. درست است که خصلت دختر این است که احساساتی باشد ولی از طرفی دیگر باید مقداری نیز منطق داشته باشد و گرنه غیرقابل تحمل می شود. این نوع دخترها به شدت وابسته هستند و هیچگونه استقلالی از خود ندارند.

6. دختران افسرده

اینگونه دختران به شدت نیازمند هستند در هر زمینه ای. آن ها نیازمند وقت شما هستند، آن ها نیازمند توجه شما هستند، آن ها نیازمند محبت شما هستند. شاید با خود بگویید خب همه این موارد وظیفه یک پسر است ولی در اینجا باید به شما بگویم که نیاز این افراد به شدت غیر طبیعی است به گونه ای که زندگی شما را مختل می کند و وقتی به خودتان می آیید می بینید عملا کار دیگری جز رسیدگی به خواسته های او در طول روز نمی توانید انجام دهید.

7. دختران پر حرف

شاید در اوایل رابطه دختری که زیاد حرف می زند به نظرتان جذاب باشد و شیرین زبانی او را دوست داشته باشید. او ممکن است در مورد هر چیزی صحبت کند، در مورد این که چطور روزش را سپری کرده است یا اینکه چکار هایی انجام داده است، احتمالا بسیار هم اهل غیبت است و در مورد دوستانش نیز صحبت می کند ولی وقتی زمانی می گذرد رفته رفته متوجه خواهید شد که او بیش از حد صحبت می کند و لحظه این نمی توانید او را ساکت ببینید. اگر از من بپرسید این افراد مناسب برای ازدواج نیستند و سعی کنید از آن ها دوری کنید.

7- دختران کم سن و سال

بر خلاف ادعای برخی روانشناسان خانواده که برای سن دختران و پسران و اختلاف سنی در ازدواج، سنینی خاص را تخمین زده‌اند که معمولا پایین بودن سن دختران را توصیه می‌کنند اما در طول گذشت سالیان سال تجربه ثابت کرده است که پسرانی موفق‌ترند که سعی کنند دخترانی را که یا هم سن خود می‌باشند جهت زندگی مشترک انتخاب کنند یا اینکه چند سال از خودشان بزرگتر باشد زیرا دختران در سن بالا با تدبیرترند وعاقلانه‌تر عمل می‌کنند. دختران کم سن و سال بااعمال رفتارهای بچه گانه ودور از منطق منجربه ایجاد ناهنجاریهای اخلاقی وتشنجهای روحی بین خود وهمسرانشان می‌شوند. با اینکه از دیر باز در فرهنگ خانواده‌های ایرانی با خود گمان می‌کردند دختران کم سن را آنگونه که می‌خواهند تربیت کرده وزیر سلطه خود در می‌آورند، برعکس این دختران معمولا وابسته تر بوده و تحت سلطه مادران خویش هستند و به دلیل عدم رسیدن به بلوغ فکری با رفتارهای نامعقول ودور از منطق موجب ایجاد تشنج در خانواده می‌شوند. به طبع دختران پخته‌تر رفتارهای معقولانه‌تری را در زندگی در پیش می‌گیرند.

8- دختران مدپرست

اینگونه دختران از واقعیت‌های زندگی بی‌اطلاعند و تنها به زیبایی و آراستگی ظاهری فکر می‌کنند. بنابراین در بحرانها و در فشار و تنگناهای زندگی تاب و تحمل خود را از دست می‌دهند. آنان یا فاقد اعتماد به نفس هستند و یا از کودکی صرفا به خاطر زیبایی ظاهرشان مورد توجه قرار گرفته‌اند و دیگر نیازی نمی‌بینند یا یاد نگرفته‌اند که برای رشد کردن و بهبود روابط اجتماعی با دیگران تلاشی کنند.

9- دختران وابسته

اینگونه همسران قبل از انجام هر کاری، حتما باید آن را با دیگران مخصوصا خانواده خود و در اکثر موارد مادر خود در میان بگذارند، حتی کارهای بسیار جزئی و پیش پا افتاده. گرچه مشورت بسیار خوب است، اما نه برای هر کار کوچکی. در میان گذاشتن هر مشکلی حتی یک سوءتفاهم جزئی با همسر، نشانه متکی بودن فرد است که به تدریج در زندگی زناشویی مشکل آفرین می‌شود.

10- دختران جاه طلب

جاه طلبی همراه تلاش سازنده، ایرادی ندارد اما زنانی که چنین خصوصیتی را به طور افراطی دارند، همه چیز را فدای کار خارج از خانه می‌کنند. آنها برای مردانشان به صورت رقیب درمی‌آیند و دائما در فکر مقایسه با همسرشان هستند. جاه طلبی زمانی مشکل آفرین می‌شود که کسی بخواهد همه چیز را تحت کنترل خود درآورد و به صورتی بیمارگونه، در تعقیب اهداف بلندپروازانه خانه و کاشانه خود را فدا کند.

11- دختران کنترل گر

آنها انسان‌هایی هستند که می‌خواهند قدرت کنترل تمام امور زندگی شما را به دست گیرند. آنها به شما می‌گویند چه لباسی بپوشید، کجا بروید، با چه کسی صحبت کنید، و خلاصه همه چیز... و شما چاره‌ای جز سر فرود آوردن در مقابل خواست‌هایشان را ندارید. اگر زنی تصمیم بگیرد شوهرش را تغییر دهد باید بداند فقط همسرش را از خانه فراری خواهد داد. البته مشاور مهربان بودن، با عقل کل شدن در خانه تفاوت بسیاری دارد.

12- دختران نامطمئن

در نگاه اول چنین خانم‌هایی خیلی خوب جلوه می‌کنند. اما چیزی نمی‌گذرد که ترس‌های درونی آنها پدیدار می‌شوند. روزی چند مرتبه به شما تلفن میزند. او می‌خواهد مطمئن شود که به اندازه کافی جذاب و پذیرفتنی است؛ او محتاج و نیازمند است و همواره با این ترس زندگی می‌کند که مبادا در نظر همسرش مثبت نباشد.

13- دختران فمنیست‌ عصبانی

فمنیست بودن به معنای معتقد بودن به برابری زن و مرد به خودی خود ایرادی ندارد، مشکل آنجاست که یک دختر فمنیست به یک دختر فمنیست عصبانی تبدیل شود که دل خوشی از مردها ندارد، به مردها اهانت می‌کند، بدی‌ها و خطاهای تمام مردان را به سادگی به خاطر می‌آورد، و برایش "مرد خوب" وجود ندارد. خون آنها از دست مردها به جوش می‌آید و در هر لحظه می‌توانند مانند یک کوه آتشفشان منفجر شوند. ازدواج با این نوع خانم‌ها مساوی است با ورود به تراژدی و داد و فریاد، پس بهتر است عقب بایستید!

13- دختران مغرور و خودشیفته

آنها به دیگران با چشم حقارت نگاه می‌کنند و فقط به خودشان اهمیت می‌دهند و اصلا مهم نیست که قلب دیگران را بشکنند و آنها را آزرده خاطر سازند. آنها می‌خواهند که همیشه مرکز توجه قرار گیرند. آنها خودخواه و خود محور هستند. شکل ساختار اخلاقی آنان با بروز تلخ زبانی، گستاخی، پرخاشگری، ناسازگاری، بهانه جویی و قهرهای مکرر و تحقیر همسران خود در جمع به شکلی تکراری وخسته کننده در می‌آید.

  • منبع
  • ویستا
  • مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید