امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280645
۸۹۷
۱
۰
نسخه چاپی

با طرز تهیه آسان و خوشمزه چیز کیک لوتوس آشنا شوید

چیز کیک لوتوس (lotus cheesecake) یکی از محبوب‌ترین کیک‌های پنیری است. طرز تهیه آن چندان سخت نیست، فقط کافی است فرایند سرد شدن آن در زمان مناسب انجام شود، تا کیک خوش‌فرم و خوشمزه‌ای داشته باشید.

چیز کیک لوتوس

چیز کیک یکی از کیک های مورد علاقه در سراسر جهان است. روش های مختلفی برای تهیه چیز کیک ارائه شده است. یکی از انواع چی کیک، چیز کیک لوتوس است. لوتوس یک بیسکوییت خاص است که از بیسکوییت برشته و روغن های گیاهی تهیه می شود. برای تهیه کرم نیز از آرد گندم و سویا و شکرقهوه ای و دارچین استفاده می شود. کرم و بیسکوییت لوتوس در لوازم قنادی ها موجود است. این بیسکوییت به عنوان خوشمزه ترین بیسکوییت در دنیا یاد می شود. این دستور نیاز به فر و در کل نیازی به پختن ندارد. این چیز کیک یکی از انواع کیک های یخچالی است که تنها نیاز به زمان استراحت در یخچال دارد و پایه آن از بیسکوییت آماده است. این چیز کیک در قالب های کمربندی تهیه می شود اما می توان در ظروف تک نفره تهیه و در جشن ها یا تولد ها سرو نمود.

مواد لازم برای تهیه چیز کیک لوتوس

• پنیر ماسکارپونه: ۱ عدد (۲۰۰ گرم)

• خامه صبحانه: ۲ عدد (۴۰۰ گرم)

• شیر عسل: ۱ قوطی

• پودر بیسکوییت لوتوس: ۲ بسته (۱۵۰ گرم)

• پودر ژلاتین: یک و نیم قاشق غذا خوری

• آب: نصف لیوان

• کره: ۵۰ گرم

• کرم لوتوس: به مقدار دلخواه

طرز تهیه چیز کیک لوتوس

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک خوشمزه لوتوس در ابتدای کار، یک کاغذ روغنی کف قالب کمربندی می اندازیم. سپس بیسکوییت های لوتوس را درون آسیاب پودر کرده و درون یک کاسه می ریزیم. سپس کره را روی بخار کتری قرار می دهیم تا کامل ذوب شود.

مرحله دوم

در این مرحله بیسکوییت ها را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم تا به خوبی ترکیب شوند. ۲ قاشق غذا خوری از خامه صبحانه هم به آن اضافه می کنیم. بیسکوییت با اضافه کرده کره و خامه به صورت یک خمیر خشک بدست می آید.

مرحله سوم

این خمیر را کف قالب ریخته و با دست یا ته لیوان آن را فشرده و منسجم می کنیم و به صورت یکدست پخش می کنیم. سپس قالب را درون یخچال قرار می دهیم تا سفت شود. در یک ظرف دیگر پودر ژلاتین را با آب مخلوط کرده تا حالت اسفنجی بگیرد.

چیز کیک لوتوس

مرحله چهارم

ژلاتین را روی بخار کتری قرار می دهیم یا روی ماکروویو تا حل شود و شفاف شود. سپس کنار می گذاریم تا خنک شود. یک کاسه برداشته و پنیری که از قبل حدود یک ربع بیرون از یخچال قرار داده ایم را درون آن می ریزیم. سپس با همزن برقی می زنیم تا نرم شود.

مرحله پنجم

شیر عسلی را به همراه خامه به پنیر اضافه می کنیم. می توان شیر عسلی کمتر ریخت تا زیاد شیرین نشود. سپس با همزن برقی کامل آن را می زنیم تا یکدست شود و کمی حجم مواد بیشتر شود. کم کم ژلاتین حل شده را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله باید دقت کرد که ژلاتین کامل خنک شده باشد وگرنه خامه و پنیر می برد و خراب می شود. بیسکوییت را از یخچال خارج کرده و مواد پنیری را به آرامی روی آن می ریزیم و صاف می کنیم. سپس درون یخچال به مدت سه الی چهار ساعت می گذاریم تا ببندد و جا بیفتد.

مرحله هفتم

بعد از این که بست و به طور کامل منسجم شد، از یخچال خارج کرده و به آرامی به کمک چاقو از قالب جدا می کنیم. سپس در ظرف مورد نظر قرار می دهیم. روی آن را با پودر بیسکوییت لوتوس و کرم لوتوس، به شکل دلخواه تزیین می کنیم.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید