امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276583
۹۳۵
۱
۰
نسخه چاپی

با کلاب هاوس چگونه باید کار کرد | فیلم آموزشی کلاب هاوس

در کلاب هاوس باید حرف بزنید؛ بدون عکس، ویدئو و نوشته | فیلم آموزشی کلاب هاوس

کلاب هاوس چیست ؟

کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی صدامحور است که افراد می‌توانند به طور زنده با یکدیگر صحبت کنند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند. در این اپلیکیشن بر خلاف سایر شبکه‌های اجتماعی بدون اتکا به عکس و ویدئو و نوشته، تنها می‌توانید از صوت برای برقراری ارتباط استفاده کنید.

نکته مهمی که در رابطه با کلاوب هاوس باید مطرح کرد این است که این اپلیکیشن بخش اصلی وظیفه خود یعنی جنبه «اجتماعی» شبکه‌های اجتماعی را پر رنگ کرده است.

یکی از دلایل محبوبیت ناگهانی کلاب هاوس، حضور افراد تأثیرگذاری نظیر ایلان ماسک، مارک زاکربرگ، دریک و کوین هارت است که هم‌گام با حضورشان در روم‌های کلاب هاوس، سیلی از طرفدارانشان را به‌سوی این شبکه‌ی اجتماعی صوت‌محور هدایت کردند.

کلاب هاوس در آوریل ۲۰۲۰ توسط پل دیویسون و روهان ست از شرکت Alpha Exploration بنیان‌گذاری شد و در دسامبر ۲۰۲۰ تعداد کاربران آن چیزی حدود ۶۰۰ هزار کاربر گزارش شده؛ اما بنابر آخرین آمار منتشر شده، کلاب‌هاوس حالا بیشتر از ۱۰ میلیون کاربر هفتگی دارد.

در حال حاضر تنها از طریق دعوتنامه افراد می‌توانند عضو کلاب هاوس شوند، اتفاقی که پیش از این نیز درمورد شبکه اجتماعی ای مانند فیس‌بوک یا حتی جی‌میل شاهد آن بودیم.

در این شبکه اتاق‌ها یا Roomهای مختلفی با موضوعات گوناگونی وجود دارد که همه اتفاق‌ها در آن زنده و همزمان از طریق گفت‌وگو بین افراد رخ می‌دهد. شما می‌توانید خودتان یک اتاق مجازی ایجاد کنید یا به اتاق مجازی‌ای که دیگران ساخته‌اند بپیوندید. البته همه افراد در یک اتاق با هم نمی‌توانند شروع به صحبت کنند و هر اتاق یک یا چند مدیر برای مدیریت بحث‌ها دارد. هنگام عضویت در این شبکه اجتماعی می‌توانید موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کنید تا این اپلیکیشن وقتی گروه‌هایی در مورد این موضوع صحبت می‌کنند به شما خبر دهد.

ثبت نام کلاب هاوس و نصب آن

کلاب هاوس در نسخه ios منتشر شده و وب سرویس آن نیز برای نسخه اندروید توسعه یافته است که به صورت غیر رسمی توسط توسعه دهندگان اپلیکیشن نوشته شده است. برای دانلود این شبکه اجتماعی می‌توانید به اپ استور مراجعه کرده و بر روی گوشی خود نصب کنید.

بعد از وارد شدن به محیط کلاب هاوس شماره موبایل خود را وارد کنید و یا می‌توانید از دوست خود دعوت نامه دریافت کنید. با طی این مراحل شما نام کاربردی خود را آماده کرده و رزرو کنید. هم زمان با رزرو نام کاربری اعلانی برای مخاطبین شما در داخل کلاب هاوس ارسال می‌شود که شما به کلاب هاوس وارد شده‌اید و منتظر تایید دعوت نامه از سوی مخاطبین موجود در این برنامه هستید و مخاطب شما در صورت تمایل می‌تواند اعلان دعوت نامه شما را بپذیرد.

وقتی کسی از شما در کلاب هاوس دعوت می‌کند یا شما شخص دیگری را دعوت می‌کنید و او به واسطه شما در داخل برنامه ثبت نام را انجام می‌دهد نام شما در انتهای پروفایل کاربر به عنوان کسی که به کلاب هاوس دعوت کرده است ذخیره می‌شود.

بعد از دریافت دعوت نامه مراحل تکمیلی ثبت نام را انجام می‌دهبد مانند انتخاب موضوعات مورد علاقه در تگ لیست که به کلاب هاوس کمک می‌کند تا روم (Room) یا اتاق‌های مرتبط با علایق و سلیقه شما را به شما پیشنهاد کند. انتخاب و گذاشتن عکس پروفایل به صورت کانکت کردن عکس پروفایل توییتر و اینستاگرام نیز امکان پذیر است. می‌توانید بیوگرافی برای خود تنظیم کنید و کسانی که می‌خواهند به صورت حرفه‌ای در کلاب هاوس فعالیت کنند بهتر است نوشتن جملات در خط اول بیوگرافی را جدی بگیرند زیرا خیلی مهم است و خط دوم و سوم نیز به مراتب مهم به شمار می‌روند. بقیه خطوط نیز برای اطلاعات بیشتر مخاطبین در مورد شما می‌باشد که چندان مهم نمی‌باشد.

در کلاب هاوس باید حرف بزنید؛ بدون عکس، ویدئو و نوشته | فیلم آموزشی کلاب هاوس

محیط کاربری اپلیکیشن کلاب هاوس چگونه است؟

این برنامه محیط ساده و کاربر پسندی دارد و کار با آن بسیار آسان است. یکی از نمونه ساده بودن این برنامه طیف رنگی کرمی شکلی که در محیط کاربری وجود دارد قابل دستکاری یا عوض کردن نمی‌باشد و یا در حالت شب نیز قرار نمی‌گیرد. این برنامه چندین دکمه در بالای برنامه برای دعوت از مخاطبین، پروفایل و ... می‌باشد. فید موجود در صفحه شما روم‌های (Room) در حال برگذاری را نمایش می‌دهد و در قسمت پایین استارت روم قرار گرفته که می‌توانید روم مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تنظیمات به سبک کلاب هاوس

در قسمت پروفایل گوشه سمت راست، که علامت چرخ دنده دارد می‌توانید تنظیمات مربوط به پروفایل، بیوگرافی و ... را تغییر داده و در قسمت پایین تنظیمات، کلاب هایی که در آن ها حضور دارید را بررسی کنید.

دکمه ای که به صورت زنگوله (Activity) وجود دارد مربوط به فعالیت‌ها بوده که نشان دهنده فالوورهای شما و کسانی که دعوتتان کرده است. در کل این دکمه بخش مدیریت اعلان است که شما را از جزییات با خبر می‌کند.

در بخش تقویم روم‌هایی که زمان بندی شده‌اند نشان داده می‌شود. زمان در دسترس بودن و فعالیت این روم ها ثبت می‌شود و اگر دکمه زنگوله اعلان کناری را فعال کنید هنگام در دسترس قرار گرفتن روم، شما مطلع خواهید شد.

برای دعوت از کسی برای پیوستن به روم قسمت پاکت نامه را باز می‌کنید اما قبل از دعوت باید مخاطبتان را ذخیره کنید و در بخش سرچ مخاطب با زدن بر روی دعوت، دعوت نامه خود را به شخص مورد نظر ارسال می‌کنید.

آیکن ذره بین مانند تلگرام یا اینستاگرام قابلیت سرچ داشته که شما را به صفحه اکسپلورر هدایت می‌کند و موضوعات مختلفی را برای نمایش نشان می‌دهد. همچنین افرادی که در کلاب‌ها حضور دارند و در موضوعات دیگر فعالیت می‌کنند را خواهید دید.

دو بخش مهم کلاب هاوس

فعالیت در کلاب هاوس به دو بخش مهم تقسیم می‌شود یکی کلاب و دیگری روم. روم ها به صورت عادی و یا به عنوان زیر مجموعه کلاب برگزار می‌شوند. کلاب را مانند یک ساختمان در نظر بگیرید که دارای تعدای اتاق است و هر اتاق آن یک روم محسوب می‌شود و امکان برگزاری روم بدون کلاب نیز امکان پذیر است.

محیط داخل روم پیچیده نیست. در اول صفحه یا همان (Stage) روم کسانی که مشغول پخش صوتی بوده (Speaker) و در صفحات دیگر کسانی هستند که به صوت‌های اشتراک گزاری شده گوش می‌دهند که به صورت (Audience) قابل مشاهده است.

برای پیوستن به قسمت پخش صوتی یا اسپیکر روی علامت دست (Rise Hand) ضربه می‌زنید و ادمین داخل روم درخواست شما را برای صحبت کردن، به داخل روم دعوت می‌کند. وقتی درخواست شما تایید شود اعلان پاپ آپ سبز رنگی برای شما نشان داده می‌شود و با انتخاب (Join as speaker) می‌توانید به جمع کاربران بخش (Speaker) بپیوندید.

شاید در محیط کلاب هاوس علامت با کلاب هاوس چگونه باید کار کرد | فیلم آموزشی کلاب هاوس (معرفی کلاب هاوس/ ثبت نام کلاب هاوس و نصب آن) در کنار پروفایل کاربران دیده باشید. این ایموجی به نشانه این است که مخاطب و یا کاربر به تازگی وارد کلاب هاوس شده‌ است.

علامت مثبت برای اضافه کردن دوستان خود به روم‌هایی است که می‌خواهید فعالیت حرفه‌ای انجام دهید و یا تعداد شنوندگان اسپیکر را بیشتر کنید. برای خارج شدن از کلاب هاوس نیز کنار علامت مثبت روی دکمه leave ضربه می‌زنیم و به آسانی از کلاب هاوس خارج می‌شویم.


 

  • منبع
  • فرادرس
  • خبرآنلاین
  • عصر ایران

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید