امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 277693
۹۲۵
۱
۰
نسخه چاپی

با ۲۰ ترفند ساده و کلیدی شکم و پهلو خود را لاغر کنید

با ۲۰ ترفند ساده و کلیدی شکم و پهلو خود را لاغر کنید

لاغری سریع شکم و پهلو با ۲۰ ترفند ساده ولی کلیدی!

ممکن است از آن دسته افرادی باشید که تنها در قسمت شکم و پهلو چربی اضافه دارند و تمایل دارید تا تنها چربی های آن منطقه را بسوزانید. اما به خاطر داشته باشید که انتخاب اینکه کدام قسمت بدن زودتر آب شود به دست شما نخواهد بود و قادر به کنترل آن نیستید. چربی در سراسر بدن، درون سلول های چربی انباشته می شود. برخی افراد در بخش های خاصی از بدن سلول های چربی بیشتری دارند و این به این معناست که آن قسمت ها مستعد تجمع چربی و در نتیجه چاقی هستند. هنگامی که کالری دریافتی فرد کمتر از سوخت مورد نیاز بدن وی باشد، بدن چربی های ذخیره شده را به حرکت در می آورد و آنها را تبدیل به انرژی مصرفی می کند. بنابراین نمی توان با اشاره به شکم و پهلو، به بدن خود دستور داد که اول این قسمت ها را آب کند زیرا بدن چربی سوزی را با الگو های مشخصی که به ژنتیک هر فرد بستگی دارد، انجام می دهد.

۱- مصرف نشاسته و شکر را کاهش دهید

مهم‌ترین روش برای لاغری سریع، کاهش مصرف کربوهیدرات نشاسته‌ای و شکر است.

این کار باعث می‌شود که شما کمتر احساس گرسنگی کنید و کالری کمتری به بدن خود برسانید.

اینجاست که بدن به‌جای سوزاندن کربوهیدرات از چربی‌های ذخیره‌شده برای تولید انرژی استفاده می‌کند.

از دیگر فواید کاهش کربوهیدرات‌های تصفیه شده مثل شکر و نوشابه و… می‌توان به کاهش سطح انسولین اشاره کرد که باعث می‌شود کلیه‌ها نمک و آب اضافی بدن را دفع کنند و می‌تواند ورم و آب غیرضروری بدن را کاهش دهد.

۲- پروتئین کافی مصرف کنید

وعده‌های غذایی شما باید شامل پروتئین، چربی‌های سالم و مقدار زیادی سبزیجات باشد.

دریافت پروتئین کافی در وعده‌های غذایی باعث می‌شود متابولیسم بدن شما افزایش پیدا کند و سوخت ساز بدن شما را 80 تا 100 کالری افزایش دهد.

مطالعات نشان داده‌اند که رژیم‌های غذایی دارای پروتئین کافی تا 60% میل به غذا را در شما کاهش می‌دهد و میان وعده‌های دیرهنگام و شبانه را به نصف می‌رساند. فقط با اضافه کردن پروتئین به رژیم غذایی به‌صورت خودکار تا 440 کالری کمتر در روز دریافت کنید.

۳- از سبزیجات کم کربوهیدرات کمک بگیرید

سبزیجات کم کربوهیدرات مثل کلم بروکلی، گل کلم، خیار و … به سرعت کاهش وزن کمک می کنند

  • کلم بروکلی
  • گل‌کلم
  • اسفناج
  • گوجه‌فرنگی‌ها
  • کلم پیچ
  • کلم بروکسل
  • برگ چغندر
  • کاهو
  • خیار

اصلاً نگران پر شدن ظرف غذای خود با این سبزیجات نباشید. شما می‌توانید مقدار بسیار زیادی از این مواد غذایی بخورید که هم باعث سیری شما شده و هم کالری زیادی را اضافه نمی‌کند.

رژیم غذایی که سبزیجات و پروتئین کافی داشته باشد می‌تواند فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز شما را برای داشتن بدنی سالم تأمین کند.

۴- چربی های سالم را به وعده های غذایی خود اضافه کنید

در رژیم غدایی، کاهش مقدار کربوهیدرات و چربی هم‌زمان نمی‌تواند اتفاق بیفند و باعث شکست سریع رژیم می‌شود. از خوردن روغن‌ها به‌اندازه کافی و مورد نیاز بدن خود نترسید.

منابع چربی:

  • روغن کنجد
  • روغن‌زیتون
  • روغن آووکادو
  • کره

۵- نیم ساعت قبل از وعده‌های غذایی آب بنوشید

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف یک لیوان آب نیم ساعت قبل از وعده‌های غذایی در طی 3 ماه باعث لاغری در افراد شده است.

۶- مواد غذایی که به لاغر شدن شما کمک می‌کنند مصرف کنید

از مواد غذایی مانند غلات سبوس‌دار، سبزیجات، آجیل، ماهی، گوشت‌های کم‌چرب و … استفاده کنید.

۷- قهوه یا چای بنوشید

اگر شما به نوشیدن چای و قهوه علاقه دارید جز افراد خوش‌شانس هستید، چون مطالعات بر روی افراد چاق نشان داده اند که با نوشیدن چای و قهوه سوخت‌وساز بدن این افراد 3-11% افزایش می‌یابد و به روند لاغری کمک می‌کند.

۸- از غلات کامل و سبوس‌دار استفاده کنید

مبنای رژیم غذایی خود را برخوردن غلات کامل بگذارید. خوردن این غلات احساس سیری به شما داده و احتمال پرخوری را کاهش می‌دهد.

۹- خودتان را وزن کنید

بر اساس مطالعات افرادی که مرتب خود را وزن می‌کنند احتمال بیشتری وجو دارد که لاغر شوند و وزن خود را برای مدت‌زمان طولانی ثابت نگه می‌دارند.

۱۰- بیشتر از میزان مصرف خود کالری بسوزانید

برای لاغر شدن شما باید کالری مصرفی خود را کاهش داده و با انجام ورزش و پیاده روی کالری بسوزانید تا لاغر شوید.

با دریافت کالری کمتر و استفاده بیشتر از انرژی، چربی‌های ذخیره شده را بسوزانید. یک ساعت پیاده روی در روز با سرعت ۵ کیلومتر در ساعت حدود ۱۴۵ کالری می‌سوزاند.

۱۱- فیبر بیشتری بخورید

مصرف غذا‌هایی که فیبر بیشتری دارند، موجب خواهند شد که برای طولانی مدت احساس سیری داشته باشیم. این مواد غذایی سبب پاکسازی بدن، پایین آمدن سطح کلسترون خون می‌شود.

۱۲- آهسته غذا بخورید

هرگز با عجله غذا نخورید زیر آهسته غذا خوردن سبب می‌شود مغزتان پیام سیری را زودتر دریافت کند و تمایلی به خوردن بیش از حد غذا نداشته باشید.

همچنین جویدن بیشتر غذا‌ها سبب بهبود فرآیند هضم و جذب مواد مغذی در بدن شده و سبب خواهد شد طعم و مزه غذا را بهتر درک نمایید.

۱۳- غذا‌های تند بخورید

مصرف غذا‌های تند سبب افزایش سوخت و ساز بدن شده و موجب می‌شود چربی و کالری بیشتری سوزانده و لاغرتر شوید.

۱۴- گرسنگی نکشید

یک رژیم غذایی اصولی رژیمی است که در آن فرد گرسنه نمی‌ماند.

اگر شما برنامه غذایی داشته باشید که در آن مدت زمان طولانی چیزی نخورید و گرسنه بمانید، بدنتان فکر می‌کند در زمان قحطی است بنابراین کالری‌ها را ذخیره کرده و نمی‌سوزاند.

۱۵- غذایتان را تا ساعت ۷:۳۰ شب بخورید

ساعات غذا خوردن در تناسب اندام نقش فراوانی دارد. اگر شامتان را دیر وقت بخورید و بلافاصله پس از آن بخوابید، دچار مشکلات گوارشی شده و غذایتان هضم نمی‌شود بنابراین در برنامه‌ی کاهش وزنتان اختلال ایجاد خواهد شد.

۱۶- استرس خود را کاهش دهید

استرس باعث افزایش ترشح هورمون‌هایی در بدن می‌شود که سبب برهم خوردن عادات غذایی و افزایش میل به غذا‌های شیرین یا شور خواهد شد.

۱۷- خواب کافی داشته باشید

کم خوابی سبب افزایش هورمون استرس در بدن و تجمع چربی شکم و کاهش میزان هورمون لپتین (کنترل اشتها) می‌شود و موجب خواهد شد فرد به مصرف مواد غذایی ناسالم مثل کیک، شیرینی، چیپس و … تمایل پیدا کند.

۱۸- برای لاغری سریع شکم ، غذا‌های نمکی را کم کنید

نمک سبب می‌شود آب در بدن حفظ شود و شکمتان نفخ کند بنابراین در رژیم لاغری خود مصرف نمک و مواد غذایی پر نمک مانند خیارشور، نان‌های عدسی و اسنک و… را کنار بگذارید

۱۹- ورزش کنید

برای لاغری شکم حداقل ۳ بار در هفته باید ورزش کنید. ورزش‌های هوازی مانند شنا، دوچرخه سواری، دو، پیاده روی، طناب زدن و… تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند.

برای کاهش موثر چربی شکم، سه تا پنج بار در هفته، هر بار ۳۰ دقیقه فعالیت‌های هوازی نسبتا شدید صبح‌ها قبل از خوردن صبحانه انجام دهید.

۲۰- پروبیوتیک باکتری عالی برای لاغری سریع شکم

باکتری‌های پروبیوتیک کاری که می‌کنند باعث پرکار شدن روده می‌شوند و احتمال افزایش وزن را کم می‌کنند و احتمال انباشت چربی در شکم را کم می‌کند.

منابع پروبیوتیکی زیادی موجود هستند که از بهترین آن‌ها می‌توان دوغ و ماست کفیر و ترشی را نام برد.

نکات کلیدی برای لاغری سریع شکم و پهلو

برای لاغری این کار‌های ساده را انجام دهید:

  • برای لاغر شدن، از محل مورد نظرتان دورتر پارک کنید و پیاده روی کنید.
  • برای تردد در سطح شهر از دوچرخه سواری بهره ببرید.
  • از پله‌ها به جای آسانسور یا پله برقی استفاده کنید.
  • پس از وعده‌های غذایی پیاده روی کنید.
  • از پشت میز کارتان، از جا بلند شوید تا کمی فعالیت کنید.
  • فعالیت‌های لذت بخش مانند پیاده روی در طبیعت و بازی با فرزندتان را انجام دهید.
  • منبع
  • گزنه

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید