امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 286602
۴۲۶
۱
۰
نسخه چاپی

برای ورزش نکردن در طول هفته عذاب وجدان نداشته باشید

بسیاری از افراد به دلیل مشغله کاری و نوع زندگی خود قادر نیستند، در طول هفته ورزش و تحرک بدنی کافی داشته باشند و به همین دلیل دچار عذاب وجدان می شوند. یافته های جدید محققان نشان می دهد: این افراد نباید نگران باشند زیرا داشتن فعالیت بدنی در تعطیلات آخر هفته به اندازه ورزش منظم برای قلب شما مفید است.

برای ورزش نکردن در طول هفته عذاب وجدان نداشته باشید

گروهی از محققان بیمارستان عمومی ماساچوست، ایالات متحده طی مطالعه جدید خود دریافتند افرادی که الگوی ورزش آخر هفته را دنبال می کنند، مزایای سلامتی مشابهی با افرادی دارند که به طور منظم در طول هفته ورزش می ‌کنند.

بررسی های انجام شده نشان می دهد: در مقایسه با افراد غیرفعال، هر دو گروه خطر ابتلا به حمله قلبی، نارسایی قلبی، فیبریلاسیون دهلیزی (ریتم غیر طبیعی قلب) و سکته کمتری را تجربه می کنند.

دکتر پاتریک تی الینور، نویسنده ارشد این مطالعه و سرپرست بخش قلب و عروق بیمارستان ماساچوست در این رابطه گفت: یافته ‌های ما نشان می ‌دهد که مداخلات برای افزایش فعالیت بدنی، حتی زمانی که در یک یا دو روز در هفته متمرکز شود، ممکن است پیامدهای قلبی عروقی را بهبود بخشد.

به باور محققین، الگوی ورزش آخر هفته برای کسانی مناسب است که به سختی می توانند وقت، انرژی یا انگیزه برای فعالیت بدنی در طول یک هفته پرمشغله داشته باشند. این فرایند شامل تمرکز تلاش های بدنی به یک یا دو روز از هفته یا روزهای آخر هفته به جای تقسیم کردن زمان ورزش در طول چند روز است.

دستورالعمل های بهداشتی حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش متوسط تا شدید در هفته را توصیه می کنند. اما مطالعه فوق، اولین پژوهشی است که به بررسی این موضوع می پردازد که آیا می توان این مدت زمان را در جلسات کمتری متمرکز کرد.

طی این تحقیقات، پژوهشگران داده ‌های ۹۰ هزار نفر را که اطلاعات مربوط به ساعت ورزش آن ها ثبت شده بود را بررسی کردند. از این افراد، حدود ۳۴ درصد غیرفعال بودند و کمتر از ۱۵۰ دقیقه ورزش در هفته انجام می دادند، ۴۲ درصد در روزهای آخر هفته ورزش می کرده و ۲۴ درصد به طور منظم فعالیت می کردند.

گفتنی است هر دو گروهی که حداقل ۱۵۰ دقیقه زمان هفتگی ورزش را رعایت کردند، به طور مشابهی نسبت به گروه اول خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی کمتری مشاهده شد. خطر مشکلات عروقی به طور دقیق برای ورزشکاران آخر هفته ۲۷ درصد کمتر و در ورزشکاران معمولی ۳۵ درصد کمتر بوده و  خطر نارسایی قلبی برای ورزشکاران آخر هفته ۳۸ درصد کمتر و برای ورزشکاران معمولی ۳۶ درصد کمتر از افرادی بود که کلا ورزش نمی کردند.

  • منبع
  • سیناپرس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید