امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279366
۳۹۱
۱
۰
نسخه چاپی

برای گرفتن ویزای شینگن باید چه شرایطی داشته باشیم؟

برای گرفتن ویزای شینگن باید چه شرایطی داشته باشیم؟

برای درخواست ویزای شینگن، مدارکی هستند که لازم است بر اساس نوع ویزایی که درخواستش را دارید، ملیت و شرایط کنونی خود ارائه دهید.

در مدت این فرآیند، کنسولگری ممکن است در مواردی خاص، از شما اطلاعات و مدارک اضافی درخواست کند و برای شما مصاحبه­ای ترتیب دهد. از این امر اطمینان حاصل کنید چون ارائه اولیه مدارک مورد نیاز، دریافت ویزای شینگن شما را تضمین می­کند.

نیازمندی­ های ویزای شینگن

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای شینگن  به شرح زیر است:

گذرنامه معتبر

برای گرفتن ویزای شینگن باید چه شرایطی داشته باشیم؟

گذرنامه باید برخی ملاک­ها را داشته باشد نظیر:

  • گذرنامه باید حداقل دو صفحه خالی برای ضمیمه ویزا داشته باشد.
  • نباید قدیمی­تر از 10 سال باشد. (به این معنا که باید در طول 10 سال صادر شود)
  • باید برای حداقل 3 ماه از تاریخ موعد برای ترک سرزمین­های شینگن اعتبار داشته باشد.

فرم درخواست ویزای شینگن

در این فرم از اطلاعات اولیه مثل نام و نام خانوادگی، تاریخ، محل و کشور تولد پرسش می­ شود. همچنین از ملیت کنونی، جنسیت، وضعیت تاهل و از جزئیات گذرنامه مثل تاریخ صدور، تاریخ انقضاء، اطلاعاتی در مورد علت سفر، نوع ویزای درخواستی، ورود انفرادی، دو یا چند نفره سوال می­ پرسد.

عکسی که مطابق اصول شینگن است

شما باید دو عکس مشابه ارائه دهید، یکی چسبانده شده روی فرم درخواست و یکی به صورت آزاد.

ارائه فیش پرداخت هزینه­ های ویزای شینگن

بعد از پرداخت مبلغ مورد نظر برای ویزا، برای شما رسید صادر خواهد شد. به منظور فراهم کردن فرم درخواستتان، رسید را برای ارائه­ های بعدی نگاه دارید. در صورت رد درخواست ویزا یا پس گرفتن فرم خود، ملبغ پرداخته شده افزوده نخواهد شد.

بیمه درمانی سفر برای اقامت کامل در اروپا

کشورهای عضو شینگن روی حداقل بیمه درمانی سفر که به ازای هر نفر 30000 یورو می­باشد، متفق­القول هستند. این بیمه باید هزینه­ های اقامت کامل را در کشورهای شینگن و تمام هزینه­هایی که ممکن است در زمینه ­های عودت به وطن به دلایل درمانی، مراقبت ­های فوری درمانی یا درمان اورژانسی بیمارستانی پوشش دهند.

داده­ های بیومتریک (فناوری اندازه­گیری اثرانگشت و غیره)

داده­ های بیومتریک افرادی که درخواست ویزا داده­ اند، در یک سامانه اطلاعات ویزا نگهداری خواهند شد. گروه­ های زیر از ارائه اثر انگشت معافند:

  • کودکان زیر 12 سال
  • افراد ناتوان فیزیکی از ارائه اثر انگشت
  • فرمانداران، افراد دولتی و همسران همراهشان و نمایندگان قانونی آنان هنگام بازدید رسمی

کپی ویزاهای قبلی

اگر قبلا به سرزمین­ های شینگن با گذرنامه ­ای که یا الان منقضی شده یا مهلت آن سررسیده سفر کرده ­اید، می­ توانید آن را با مدارک دیگر باهم ارائه دهید که ثابت کنید به این مناطق سفر کرده­اید. اگر بیش از یک گذرنامه دارید، آنها را هم بیاورید و به هم منگنه نکنید، با یک نوار پلاستیکی به هم ببندید.

برنامه سفر پرواز

این برنامه یک برنامه سفر هوایی است با تمام جزئیات از رفتن به کشور مقصد در محدوده ­ی شینگن گرفته تا پرواز رزروشده، رزرو هتل و پکیج تورگردی و غیره. این بدان معنا نیست که شما بلیط­های واقعی پرواز را قبل از دریافت ویزا بخریدف بلکه فقط یک رزرو پرواز است.

نامه توضیحی ویزای شینگن

در نامه توضیحی، شما برنامه سفر خود را مو به مو توضیح می ­دهید از اینکه چه زمانی می­خواهید آن کشور را ببینید تا کجا می­خواهید بمانید و چه کاری انجام دهید.

ارائه مدارک وضعیت مالی

باید مدرکی ارائه کنید که قادرید در طول اقامت خود در منطقه شینگن هزینه­هایتان را تامین کنید. باید در خلال یک اظهارنامه بانکی در طول 3 ماه گذشته که نباید از 3 روز قدیمی­تر باشد این را ثابت کنید. حداقل میزان مورد نیاز در هر کشوری متفاوت است، بنابراین باید با وکیل موثق در کشور خودتان مشورت کنید.

مدارک محل سکونت در دوره اقامت در کشورهای شینگن

برای گرفتن ویزای شینگن باید چه شرایطی داشته باشیم؟

مدارک محل سکونت برای ویزای شینگن معمولا رزرو هتل می ­باشد. اگر برای ماندن با دوستان یا فامیل برنامه ­ریزی کرده ­اید، باید نامه ­ای که آنها تایید می­ کنند در طول سفر شما میهمان آنها می باشید را ارائه دهید. بسته به کشوری که از آن دیدن می­کنید، میزبانتان هم باید برخی مدارک را ارائه دهند نظیر:

  • در فرانسه، میزبان باید یک نسخه اصلی از به اصطلاح مدرک تضمین ارائه کند. مدرک برای میزبانی که ساکن لوکزامبورگ است مشابه است.
  • در اتریش، میزبان باید یک مدرک تضمین را در منطقه شهری در این کشور درخواست کند. او باید این مدارک را به مقامات اتریش ارائه دهد ولی نه زودتر از 30 روز قبل از تاریخ تعیین شده ویزای متقاضی.
  • در بلژیک مدرک تضمین باید توسط شهرداری مهر شود و توسط اداره اتباع خارجی مهر برجسته داشته باشد.
  • هرچند در هلند، میزبان باید یک مدرک تضمین اصلی، همچنین سه برگه یا گزارش حقوق و قرارداد کاری شخص دعوت­کننده را ارائه دهد. اگر میزبان مستقل کار می­کند، باید ثبت شرکتش را در ثبت تجارت، تصمیم برای مالیات، مدرک رسمی از مالیات و سودش و کپی زیان مالی ارائه دهد. شما ممکن است مدارک کمتر یا بیشتری بسته نه نوع ویزای شینگنی که نیاز دهید ارائه دهید.

هزینه صدور ویزای شینگن

مانند هر خدمات دیگری درخواست صدور ویزای شینگن هم مشمول هزینه می شود. در نظر داشته باشید که فارغ از نتیجه نهایی صدور یا عدم صدور ویزا شما باید این هزینه را بپردازید. این هزینه در اغلب موارد ثابت بوده و در هنگام ارائه مدارک از شما دریافت میشود و رسیدی به شما ارائه می شود که باید این رسید را تا آخرین مرحله صدور ویزا نزد خود نگه دارید.

هر وزارت­خانه یا کنسولگری حق دارد که مدارک اضافی را در جریان وقت تعیین شده یا بعدتر درخواست کند و همچنین متقاضی را برای یک مصاحبه دیگر به فرا خواند.

برای دریافت انواع دیگر ویزای شینگن ممکن است مدارک دیگری نیاز باشد که بهتر است به سایت کنسولگری یا سفارت مورد نظر خود مراجعه کنید تا از صحت و به روز بودن اطلاعات اطمینان حاصل کنید.

نکته: توجه داشته باشید که وزارت­خانه­ ها یا کنسولگری ­ها درخواست بدون قرار قبلی را قبول نمی­کنند و بیشتر آنها به موارد معوق با ایمیل یا تلفنی اطلاعاتی نمی دهند.

نکته: مراقب باشید در دام تبلیغاتی نظیر اخذ ویزای شینگن تضمینی نیافتید. بارها به شکل صریح در فضای مجازی و توسط مراجع ذی صلاح اعلام شده است که هیچ شخص یا ارگانی نمی تواند تضمینی مبنی بر اخذ ویزای شینگین بدهد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید