امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274922
۳۱۰۱
۱
۰
نسخه چاپی

برج العرب | برج العرب یکی از بلندترین و گران ترین هتل های جهان

برج العرب نام هتلی در دبی، امارات متحده عربی است که ساختمان آن ۳۲۱ متر ارتفاع دارد.

برج العرب

برج‌العرب، هتلی تجملی در دبی است که یکی از بلندترین و گران‌ترین هتل‌های جهان به‌شمار می‌رود.

برج العرب

برج العرب، نام یک هتل لوکس و مجلل در دبی است. این سازه‌ مجلل و عظیم با ۳۲۱ متر ارتفاع، عنوان هفتمین هتل بلند جهان را یدک می‌کشد. این سازه بر روی جزیره‌ای مصنوعی در ۲۸۰ متری ساحل جمیرا ساخته شده است و معماری آن الهام گرفته از بادبان کشتی است.

در طول قرن‌ها شغل اصلی افراد ساکن آن منطقه (دبی کنونی) ماهی‌گیری در دریای خلیج فارس بود و این کار را نیز غالبا با کشتی‌های بادبانی مخصوصی انجام می‌دادند، به همین دلیل از آن‌جایی که برج العرب کنونی، در مجاورت دریای خلیج فارس و در کنار ساحل حمیرا ساخته شده است، نمای آن به شکل بادبان یک کشتی طراحی شده است.

در ارتفاع ۲۱۰ متری این برج، سکوی مخصوص فرود بالگرد به منظور رفت و آمد سیاست‌مداران و افراد مشهور ساخته شده است، که البته در طول سالیان مختلف شاهد وقایع جالب بسیاری بوده است، که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

• ۲۰۰۴: تایگر وودز، اسطوره‌ ورزش گلف تعدادی توپ گلف را به سمت دریای خلیج فارس پرتاب کرد.

• ۲۰۰۵: یک مسابقه‌ی تنیس میان راجر فدرر سویییسی و آندره آغاسی آمریکایی برگزار شد.

• ۲۰۰۶: رونان کیتینگ موزیک ویدیوی آهنگ جدید خود را بر روی سکوی فرود بالگرد برج العرب ضبط کرد.

• ۲۰۱۳: به مناسب صدمین سالگرد کمپانی ماشین سازی استون مارتین، از مدل ونکویش این ماشین رونمایی شد.

جالب است بدانید، که این باند دارای هیچ باند و محافظی نیست و سرعت باد آن در آن از ۴۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز می‌کند.

برج العرب | برج العرب یکی از بلندترین و گران ترین هتل های جهان

هتل برج‌العرب با ۳۲۱ متر ارتفاع از سطح دریا،۲۰۲ اتاق (همه‌ی آن‌ها سوئیت‌هایی دوبلکس هستند)، ۱۸ آسانسور و ۲۸ طبقه‌ی دوگانه است. ساخت پایه‌های این بنا با قرار دادن سنگ‌های عظیم و بتن‌ریزی در اقیانوس، ۳ سال به طول انجامیده است. حدود ۲۳۰ ستون بتنی کوبیده شده درون شن‌ها، در عمق ۴۰ متری آب پی این بنا را نگه داشته‌اند. اصطحکاک شن و ماسه در برابر ستون‌ها، به حفظ و ثبات پایه‌ها کمک بسیاری می‌کند. بیش از ۲۸,۰۰۰ تجهیزات روشنایی در برج العرب وجود دارد. از سنگ مرمر Statuario برای ساخت دیواره‌ها و طبقات استفاده شده است. برای تزئین نمای داخلی، حدود ۴۳,۰۰۰ متر مربع از این سنگ به کار رفته است.این هتل امروزه تحت نظارت گروه جمیرا است که در زمینه‌ی هتل‌داری و میهمان‌نوازی فعالیت می‌کند و در حال حاضر یکی از زیرمجموعه‌های شرکت دوبی هولدینگ است.

طراحی و معماری برج العرب

طراحی برج العرب را مشاوران چند رشته‌ ای " اتکینز " به رهبری تام رایت ، موسس معماران " WKK  " ، انجام داده اند ، البته طراحی و ساخت‌ و ساز را مهندس کانادایی " ریک گریگوری " که عضوی از " WS "  اتکینز انجام داد ، شروع ساخت‌ جزیره مصنوعی که هتل بر روی آن بنا شده است ، سال 1994 بوده که بالغ بر 2000 کارگر در هر فاز مشغول بوده اند ، به گفته تام رایت " موکل ساختمانی می‌خواهد که برای دبی حالتی نمادین داشته باشد ، این امر بسیار شبیه به سیدنی با خانه اپرا ، لندن با بیگ بن یا پاریس با برج ایفل است ، نیاز به ساختمانی است که با اسم کشور هم‌ معنی و مرتبط باشد ؛ لازم به ذکر است که سازنده پیکان‌ های تیر سرپرست شرکت نیوزلندی در مرحله اولیه قبل از ساخت و ساز بود و هتل را شرکت‌ های مهندسی آفریقایی موری و رابرت و الهبتور ساختند ، ساخت این سازه 5 سال به طول انجامد و در نهایت در دسامبر 1999 بازگشایی شد و به بهره برداری رسید.

برج العرب | برج العرب یکی از بلندترین و گران ترین هتل های جهان

فضای داخلی برج العرب

لابی آتریوم برج العرب در ارتفاع 180 متری قرار دارد و در نوع خود، بلندترین در دنیا محسوب می شود و بیشتر از یک سوم فضای داخل هتل را در برگرفته است، معماری بیرونی هتل کاملا مدرن می باشد در حالی که معماری داخلی آن ادغام سبک شرقی و غربی و به شکل بسیار مجلل است و اینکه در قسمت لابی نیم طبقه هتل می توانید یک ستاره سه بعدی اسلامی را ببنید که توسط یک فواره بوجود آمده است، شاید برج العرب بزرگ و بلند باشد ولی جالب است که فقط از 28 طبقه دوبل که تنها 202 سوییت دارند، ساخته شده است و سوییت سلطنتی گران ترین اتاق این هتل می باشد که قیمت آن شبی 28 هزار دلار ناقابل است، هتل برج العرب از میان 15 هتل گران دنیا که توسط CNN در سال 2012 اعلام‌ شده است، رتبه 12 را دارد.

در ادامه طراحی داخلی هتل که از ستون های سفید توسکانی و راه پله‌های مارپیچ مرمری با برگ‌ های کار شده بر روی نرده‌ها ، تشکیل شده ، نشانگر هنر کلاسیک می باشد، کف و دیوار حمام های SPA به وسیله موزاییک ‌هایی با اشکال هندسی عربی پوشیده شده و بسیار جذاب است و جلب توجه می کنند.

یکی از ویژگی های  سوییت های این هتل این است که‌ طوری طراحی شده اند که در شرق و غرب، در کنار یکدیگر قرار دارند و همچنین ستون‌ های سفید بسیار در زیبایی این جا موثر هستند، علاوه بر حمام های اسپا ، دستشویی و حمام نیز از موزاییک‌ های با الگوی کاشی ساخته شده اند، لازم به ذکر است  که یکی از عوامل معروفیت برج العرب، فروشگاه چینی آن است که در سال ها 2011 و 2012، 25% رزرو را  داشته است و لازم به ذکر است که مدیریت  این هتل را گروه جمیرا بر عهده دارد.

برج العرب | برج العرب یکی از بلندترین و گران ترین هتل های جهان

خدمات لوکس برج العرب

این هتل ۵ ستاره با این فرض که مردم تمایل دارند برای تجملات، کیفیت خدمات و لوکس بودن محیط هزینه بیشتری بپردازند، در سال ۱۹۹۹ در جزیره ای با فاصله ۲۸۰ متری از ساحل ساخته شد و شرایطی به وجود آورد که مهمانانش با خودروهای رولزرویس هتل، به وسیله یک جاده به این هتل دسترسی پیدا می کنند. به این معنی که اگر در این هتل اتاق رزرو کنید و درخواست ترانسفر فرودگاهی کنید، با ماشین های رولز رویس به استقبال شما آمده و شما را تا ورودی هتل می رسانند. هر یک از ۲۰۲ اتاق هتل شامل یک تلویزیون پلاسمای ۴۲ اینچی و روتختی مارک ورساچه برای تخت های مجلل است.

در مجموع، برای ساخت این هتل، ۶۵۰ میلیون دلار هزینه شده است.

تمام اتاق های لوکس در هتل برج العرب دبی به شکل دوبلکس ساخته شده اند که بوسیله یک راه پله مارپیچ به هم متصل هستند. هر طبقه میز پذیرش مختص به خود و آسانسورهای شخصی دارد که تضمین کننده امنیت و حریم خصوصی مسافران است. پیشخدمت ها هر زمانی که افراد به آن ها احتیاج داشته باشند، در دسترس هستند. همچنین جهت اطمینان از اینکه کمترین مزاحمت را ایجاد کنند، از طریق ورودی های جداگانه وارد اتاق مهمانان می شوند. اتاق های دو خوابه سلطنتی که با طلا و سنگ مرمر تزئین شده اند، تخت های گردان، سینمای شخصی و اتاق های رختکن دارند و از اتاق های متوسط هتل بزرگتر هستند.

صبحانه رایگان  در دسترس است و هر روز صبح از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۰:۳۰ صبح سرو می شود. هر چند که به راحتی در اتاق خود می توان به منوی رستوران ها دسترسی داشت و تنها با یک تلفن هر آنچه که میل دارید، سفارش دهید. سفارش شما حتی در اتاق نیز قابل سرو خواهد بود.

برج العرب | برج العرب یکی از بلندترین و گران ترین هتل های جهان

مکان های دیدنی اطراف هتل

• دبی مال: دقیقا در نزدیکی شما قرار دارد. یعنی حتی اگر اتاقتان رو به شهر باشد شاید بتوانید از پنجره اتاق لوکس خود، بهترین و برترین مرکز خرید دبی را ببینید. مرکز خرید دبی مال تنها ۸۰۰ متر تا شما فاصله دارد. پس با ترانسفر هتل یا تاکسی به راحتی می توانید ۲ دقیقه ای خود را به این مکان برای خرید برسانید.

• برج خلیفه: تا شما ۱۲ کیلومتر فاصله دارد. با تاکسی ۱۷ دقیقه ای می رسید.

• مرکز خرید سیتی واک: تا این فروشگاه ۷ کیلومتر فاصله دارید که اگر با تاکسی بروید ۱۵ دقیقه در راه خواهید بود.

• جمیره پلازا: تا هتل تقریبا ۵ کیلومتر فاصله دارد. تاکسی ۲۱ دقیقه ای شما را به این مکان می رساند.

• پارک بازی گاردن گلو: این پارک در مسافت ۷ کیلومتری قرار دارد که برای رسیدن به آن توسط تاکسی حدود ۱۷ دقیقه زمان نیاز دارید.

• دبی فریم: ۱۵.۶ کیلومتر از هتل دورتر است. می توانید توسط تاکسی ۱۷ دقیقه ای به آنجا برسید.

• پل معلق: برای رفتن به این پل ۲۰ کیلومتر را باید طی کنید با تاکسی ۲۳ دقیقه در راه خواهید بود.

• مرکز خرید تویین تاورز: تا هتل ۱۹ کیلومتر فاصله دارد که با ۲۲ دقیقه تاکسی سواری خواهید رسید.

• فرودگاه بین المللی دبی: ۱ کیلومتر فاصله هتل کرون پلازا دبی تا این فرودگاه است که توسط تاکسی ۲۲ دقیقه ای این مسیر طی می شود.

• فرودگاه بین المللی شارجه: ۹ کیلومتر است که با تاکسی می توانید ۳۵ دقیقه ای این مسیر را طی کنید.

  • منبع
  • الی گشت
  • کجارو
  • سلام پرواز
  • ویکی پدیا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید