امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280338
۴۹۲
۱
۰
نسخه چاپی

بهترین وکیل دیوان عالی در کجا می باشد؟

بالاترین و عالی ترین مرجع قضائی در ایران، دیوان عالی کشور است. این مرجع یکسری وظیفه و مسئولیت های مهمی دارد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

دیوان عالی کشور کجاست؟

عالی ترین مرجع قضائی در مملکت، دیوان عالی مملکت است، که این مرجع به عنوان یک مرجع ناظر بر اجرای صحیح قانون و مقررات در دادسرا ها و ماخذها قضائی نظارت می کند.

اینگونه این مرجع در مواردی که بین آراء دادسرا های پایین تر، در مورد یک مسئله اختلاف عقیده وجود دارد، عمل به اصدار حکم دادگاه وحدت رویه می کند که لازم الاجراست و همانند ضابطه است.

اینگونه در مواردی که نیاز به تجدید نظرخواهی نسبت به آراء دادسرا های انقلاب و دادسرا نظامی یک در این دیوان فرم می گیرد.

بهترین وکیل دیوان عالی در کجا می باشد؟

فرجام خواهی چه هست؟

بررسی در دیوان عالی مملکت تحت عنوان فرجام خواهی اجرا می شود. در فرجام خواهی انطابق و یا فقدان انطباق حکم دادگاه با موزاین قانونی و شرعی فرم می گیرد، چه حکم دادگاه بدوی باشد و چه تجدید عقیده خواهی.

اما دیوان عالی کشور در مورد محتوای پرونده و ماهیت دعوی بررسی اجرا نمی دهد. بعد از بررسی پرونده را جهت اصدار حکم دادگاه مجددا به دادسرا صالح ارسال می کند.

دادخواست فرجام خواهی بایست توسط دفاتر خدمات الکترونیک قضائی به دادسرا صادرکننده ی حکم دادگاه تقدیم شود.

شما برای اینکه بتوانید یک دادخواست حرفه ای داشته باشید، باید توسط بهترین وکیل که در حوزه دیوان عالی تخصص و تمرکز دارد نوشته شوذ تا بتوانید براحتی بهترین نتیجه را از آن داشته باشید.

چه آرائی در دیوان عالی مملکت نقض می شود؟

در موارد زیر آرا دادسرا نقض می شود:

  • وقتی که حکم دادگاه صادر شده برعکس ضابطه یا شرع باشد.
  • در صورتی که دادسرا صادرکننده حکم دادگاه، شایستگی بررسی به دعوی مورد عقیده را نداشته باشد.
  • اگر دادسرا صادرکننده ی حکم دادگاه، شایستگی محلی برای اصدار حکم دادگاه را نداشته باشد و نسبت به این مسئله ایراد شده باشد.
  • پیش روگیری نشدن مبادی دادرسی عادلانه و قواعد آمره و حقوق دوجانب دعوی، در صورتی که فقدان پیش روگیری ان طبق بی اعتبار شدن حکم دادگاه دادسرا شود.
  • فقدان توجه به ادله ها همراهان دعوی.
  • اجرا تحقیقات ناقص.
  • اصدار آرا مغایر بدون سبب موجه ما بین همان همراهان دعوی.

در مواردی که دعوا مبتنی بر قراردادی باشد، اگر به مفاد صریح سند یا ضابطه یا آیین نامه مرتبط به آن قرارداد منظور دیگری غیر از منظور مورد عقیده دادسرا صادر کننده حکم دادگاه داده شود.

صلاحیت محاکم قضایی دیوان در جهت رسیدگی به شکایات، تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به ماموران و ادارات و آیین نامه های دولتی خلاف قانون یا شرع یا خارج از حدود اختیارات مقام تصویب می باشد. فرض مثال گاها دیده می شود شهرداری ها نسبت به پلمپ امکان تجاری اقدام که این موضوع خلاف قواعد و اصول حقوقی بوده است.

در مورد پرونده های حقوقی که در دادسرا بدوی و تجدیدنظر حکم دادگاه صادر میشود، در به خاص حکم دادگاه مربوطه میتوان در وقت تعیین شده اعتراض نمود و براساس ضابطه در دیوان عالی مملکت فرجام خواهی مطرح کرد.

در صورتی که صحیح نبودن اسناد، اسنادی توسط دوجانب عرضه شده، و اساس حکم دادگاه قرار گرفته اند، اثبات گردد.

بهترین وکیل دیوان عالی در کجا می باشد؟

جهت ارتباط با بهترین وکیل دیوان عالی کشور در مشهد، با شماره های مجموعه که در سایت قرارداده شده است، تماس بگیرید. اینگونه شما می توانید با از طریق واتس اپ مسئله خود را مطرح نمایید.

شما عزیزان جهت داشتن مشاوره حقوقی با بهترین وکیل دیوان عالی کشور به این وب سایت مراجعه کنید و از گروه وکلای آریا دادیار و وکلای مجرب آنها استفاده کنید.

 

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید