امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279239
۵۱۲
۱
۰
نسخه چاپی

بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران

وکیل طلاق توافقی کیست و به درخواست کنندگان چه کمکی می کند؟ وکیل این نوع طلاق کسی است که روند طلاق توافقی را بر دوش می گیرد. همانطور که می دانید امکان دارد طلاق توافقی برای زوجین به یک روال کسل کننده و بغرنج و دارای آسیب های روحی تبدیل شود در این صورت حضور یک وکیل مجرب در این حیطه سبب تسهیل و تسریع روال آن خواهد شد. اگرچه سخت و پر پیچ و خم بودن راه و روش طلاق مسئله ای کاملاً عادی است ولی تبحر وکیل کمک شایانی به شخص می کند. این مقاله را تا پایان آن مطالعه کنید تا شما را با مزایای دریافت وکیل، موارد مهم جهت اخذ وکیل و همچنین میزان دستمزد و حق الوکاله و ...آشنا سازیم.

بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران

بهترین وکیل طلاق توافقی تهران در گروه وکلای دادگستر پاسارگاد به آدرس: میدان شیخ بهایی، برج صدف، طبقه نهم، واحد ۹۶ و شماره تماس: ۸۸۶۲۲۱۷۸-۰۲۱ به زوجین و متقاضیان ارائه خدمات می دهد.

مزایای داشتن وکیل طلاق توافقی

موارد مهم جهت دریافت وکیل طلاق توافقی عبارتند از:

  • اگر زوج و زوجه تمایل به طلاق توافقی دارند معمولا مدت زمان آن حدودا کمتر از ۱۰ روز با وکیل می باشد و با انتخاب وکیل طلاق توافقی احتیاجی به حضور دو طرف در جلسه های الزامی مشاوره و همچنین جلسات دادگاه نیست (فقط در تهران) و انجام صیغه این نوع طلاق در دفاتر رسمی طلاق با حضور وکیل انجام خواهد گرفت.
  • در صورت دریافت وکیل برای طلاق توافقی همانطور که بیان شد نیازی به حضور دو طرف در هیچ کدام از مراحل دادرسی نیست و از اختلاف و اغتشاش احتمالی طرفین در دیداری که با همدیگر دارند ممانعت به عمل می آید.
  • وجود وکیل طلاق توافقی به علت آگاه بودن با شعبه های دادگاه و شیوه آن از طولانی شدن روال رسیدگی پیشگیری خواهد کرد.
  • یکی از موارد جهت مهم دریافت وکیل طلاق توافقی این است که اگرچه وجود وکیل نیازمند هزینه و دستمزد می باشد اما از پرداخت هزینه های اضافی و بیخود پیشگیری می شود.

کاهش زمان دادرسی و پروسه طلاق توافقی

امروزه در جامعه، روزنامه ها و دادسرا ها، نحوه انجام پرونده های طلاق توافقی مورد بحث است و در این حیطه دیدگاه های متفاوتی وجود دارد. برخی بر این باورند که بایستی روال آن را طولانی تر کرد که محتملا بتوان میزان طلاق در کشور را کاهش داد. در این صورت وکلا هم پیرو سیستم قضایی کشور جهت رسیدگی به آن می باشند.

امکان دارد زوجین در طی مراحل طلاق توافقی تمایل نداشته باشند که حضور داشته باشند یا اینکه با هم ملاقات کنند، زن وکالت در طلاق از مرد را اخذ نموده باشد که در این شرایط هر کدام از دو طرف با دادن حق وکالت به وکیلی متبحر و کاربلد در امر طلاق می تواند در هیچ کدام از مراحل حضور نیافته و وکیل به همه امور رسیدگی می کند.

در زمانی که زن از مرد وکالت در طلاق دارد بایستی از سوی مرد وکیل تعیین کند تا بتواند به وسیله دادگاه، رای  طلاق خود را اخذ نماید همچنین اگر با مراحل قانونی طلاق آشنایی ندارد می تواند از جانب خود هم به وکیل، وکالت دهد تا تمام مراحل را زودتر و تخصصی تر انجام دهد.

عمده ترین و اصلی ترین چالش در طلاق توافقی این است که دو طرف اطمینان حاصل نمایند که حق و حقوق مالی آنها به صورت مطلوبی رعایت شده و حقشان پایمال نشده باشد، در این صورت بایستی شخصی همراه شما باشد تا به همه امور و حقوق مالی دو طرف شناخت کامل داشته باشد تا بتواند از حق آنها دفاع کند و مناسب ترین تصمیم را در رابطه با حق و حقوق مالی و همچنین غیر مالی آنها بگیرد.

در این صورت ضروری است در همه مراحل وکیل متبحر و کاربلدی را در کنار خود داشته باشند تا همه مراحل به صورت مطلوبی انجام دهند. چرا که در بسیاری موارد مشاهده شده که زن به قول های مرد راضی شده بی آنکه کوچکترین چیزی را دریافت کند و با بی دانشی همه مراحل را امضا کرده و پس از پایان کار تازه مشاهده می کند که با بی دانشی همه حق و حقوق خود را نادیده گرفته و بی آنکه کوچکترین چیزی اخذ نماید مرد او را طلاق داده است و به هیچ کدام از وعده های شفاهی خود هم عمل نکرده است.

توصیه ویژه می شود در موقع طلاق هر کدام از دو طرف وکیل طلاق توافقی برای خود انتخاب نمایند چرا که افزون بر اینکه وکیل بر همه روش های قانونی و مراحل  طلاق آگاه است می تواند با سرعت هرچه تمام تر مراحل را در حداقل زمان ممکن به انجام برساند. همچنین این وکیل به همه حقوق مالی و غیر مالی دو طرف آگاهی دارد.

میزان دستمزد وکیل طلاق توافقی یا حق الوکاله

اولین سوالی که امکان دارد برای مرد یا زن جهت طلاق پیش بیاید این است که هزینه وکیل طلاق توافقی چقدر است؟ همانطور ‌که می دانید وکالت یک شغل آزاد به حساب می آید و به دولت مربوط و وابسته نیست و یک شغل کاملا مستقل می باشد. در نهایت مقدار حق الزحمه وکیل به سازش او و موکلش بستگی دارد و اصلا مهم نیست که بر اساس تعرفه نباشد. (بطور معمول این هزینه در سال ۱۴۰۰ برای هر یک از زوجین در حدود ۳ الی ۵ میلیون خواهد بود.)

در مسیر بازپرسی، معمولا موقعی به تعرفه تعیین شده در اساسنامه تعرفه (حق الزحمه و مخارج سفر وکیل دادگستری تصویب شده سال)  ۹۸ مراجعه می شود که میان وکیل و موکل در خصوص مقدار دستمزد قرارداد مشخصی وجود نداشته باشد.

هزینه وکیل طلاق توافقی با ملاحظه به اینکه همه چیز مطابق سازش زوجین انجام می گیرد و مدت زمان زیادی جهت اعمال پروسه طلاق طی نمی‌شود، دستمزد و حق الزحمه کم تری نسبت به سایر روش های طلاق مدنظر قرار می گیرد.

میزان دستمزد وکیل طلاق توافقی

توافقات مورد نیاز در طلاق  توافقی

همانطور که میدانید طلاق توافقی به طلاقی گفته می شود که زوج و زوجه زمانی که امتداد زندگی مشترک را غیر ممکن می دانند با تنظیم شکایت مشترکی به دادگاه از همدیگر به شکل توافقی طلاق می گیرند.‌ به جهت این قرار مشترک دو طرف مسائلی چون مهریه، نفقه ، حضانت فرزند یا فرزندان و... را مشخص می کنند و دادگاه با ملاحظه به سازش دو طرف مبادرت به صدور رای می کند.

در این سازش و قرارداد مقدماتی دو طرف امکان دارد با ملاحظه به اینکه سن فرزندان کمتر از ۷ سال باشد مسئولیت آنها بر دوش مادر است و مسلما در بیشتر مواقع فراهم سازی نفقه فرزندان بر دوش پدر است که مسئول پرداخت نفقه کودکان خود می باشد و بهتر است این مسئله را در قرارداد ذکر کنید که نفقه سالیانه با ملاحظه به تورم افزایش یابد. مسلما دو طرف در این قرارداد می توانند شروط دیگری هم قرار دهند به عنوان مثال چنانچه مادر اقدام به ازدواج مجدد نمایید فرزند می تواند نزد او بماند یا خیر؟

بهتر است بدانید که مادر اگر حتی حضانت فرزند را برعهده داشته باشد باز هم نمی تواند برای خروج او از کشور تصمیم بگیرد و این موضوع جز مسائلی است که به ولایت پدر مرتبط است و مادر تنها با دریافت وکالت تنظیمی در دفاتر ثبت اسناد از پدر، قادر به تصمیم گیری در این موضوع را دارد. کلیه موارد گفته شده  را طرفین با استفاده از وکیل طلاق توافقی می توانند به راحتی انجام دهند. حتی بدون اینکه خود در جلسات دادگاه حضور به عمل آورند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید