امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 283460
۴۸۲
۱
۰
نسخه چاپی

بهترین وکیل کرج را چگونه پیدا کنیم؟

در هنگام مواجه شدن با مسائل و مشکلات حقوقی، انتخاب یک وکیل متخصص و خبره از مهم ترین مسائلی می باشد که در این خصوص باید انجام گیرد. انتخاب یک وکیل متخصص و خبره باعث می شود که پرونده حقوقی در روال درستی قرار گیرد و با نتیجه مطلوبی همراه شود. با توجه به مطالب گفته شده این مسئله برای بیشتر افراد ایجاد می شود که بهترین وکیل کرج را چگونه پیدا کنند. مجله برترین وکیل با ارائه مطالبی تخصصی در همین زمینه و بررسی بهترین وکیل های ایران این امکان را به افراد داده است تا به وکیل کرج به آسانی دست پیدا کنید.

بهترین وکیل کرج را چگونه پیدا کنیم؟

وکیل به چه شخصی گفته می شود؟

وکالت در لغت به معنای سپردن و واگذار کردن چیزی به شخص دیگر است، لذه این نیابت و نمایندگی را وکالت می نامند و آن شخص نمابنده و نائب را در علم حقوق به عنوان وکیل می شناسند. با عقد قرارداد وکالت، برای وکیل و موکل در برابر هم حقوق، تکالیف و تعهداتی ایجاد می شود که باید انجام دهند.

هر چند امورزه وکیل، معمولا به عنوان شخصی شناخته می شود که دارای دانش حقوقی است و پروانه وکالت دارد، اما برای انجام برخی از امور می توان به هر شخص درگیری که دارای شرایط وکالت است، وکالت داد. لذا افراد باید دقت داشته باشند که تعریف عنوان کلی وکیل با عنوان وکیل دادگستری متفاوت است. به عنوان مثال وکالت در فروش را می توان به خریدار محول کرد. اما مسائلی مانند قتل باید حتما توسط یک وکیل کار بلد مراجعه شود که می توانید برای حل مسائل کیفری به بهترین وکیل کیفری در کرج مراجعه کنید.

وکیل دادگستری، در رشته حقوق تحصیل کرده و بعد از موفقیت در آزمون وکالت و گذارندن دوره کارآموزی، پروانه وکالت دریافت کرده است و حق وکالت در کلیه دعاوی حقوقی و کیفری را دارد. بنابراین قرارداد وکالت می تواند در جهت انجام کار یا امری توسط وکیل باشد، مانند، وکالت در دعاوی یا وکالت در انجام امور اداری یا اینکه می تواند، جهت اعطای حقی به وکیل باشد، مانند: وکالت در طلاق، وکالت در فروش و … که می توان از یک وکیل مجرب در این زمینه کمک گرفت.

 ویژگی های انتخاب وکیل خوب و مناسب با امور حقوقی ما چیست؟

استفاده و گرفتن مشاوره حقوقی از وکیل خانواده در کرج، هزینه نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری واقعی است تا شما را از بحران‌ های حقوقی و کیفری نجات دهد. می‌توان برای وکیل انتخابی مان حد و مرزی مشخص کرد که در چه زمینه‌ای اجازه وکالت از طرف ما را دارد و در چه زمینه‌ای خود شخص باید برای آن کار حضور داشته باشد. در ادامه به بررخی از این ویژگی ها می پردازیم:

  • یک وکیل مانند یک پزشک ممکن است به سبب ماهیت شغلی خود با واقعیت‌ها و اسرار زیادی از سوی موکلین خود روبه‌رو شود که اخلاق حرفه‌ای ایجاب می‌نماید که اسرار را تحت هیچ شرایطی فاش نکند.
  • اصولاً دادن وعده‌های دروغین به موکلین و بی‌جهت امیدوار نمودن آن‌ها خارج از اخلاق حرفه‌ای است. تعهد وکیل دادگستری، تعهد به نتیجه نیست بلکه تعهد وی تعهد به وسیله است بنابراین لازم است که وکیل همانند یک جراح مسائلی را که ممکن است در حین دادرسی پیش آید، از قبل به اطلاع موکل برساند تا موکل او را با چشم باز انتخاب کند.
  • از دیگر وظایف وکیل در قبال موکل آن است که موکل را از انتخاب بیراهه باز دارد نه آنکه به طمع حق الوکاله، موکل را وارد پروسه‌های رسیدگی غیر ضروری نماید.
  • یک وکیل خوب باید تا حد تلاش از پیچیده کردن دادرسی اجتناب نماید. بنابراین حتی وکیل موظف است از فنون و مهارت هایی که آموخته است برای راهنمایی قاضی نیز استفاده کند و خیلی از مواقع قضات از این راهنمایی ها بهره ببرد.

انواع وکیل با حیطه های تخصصی مختلف کدام هستند؟

انواع وکیل با حیطه های تخصصی مختلف کدام هستند؟

ممکن است به تناسب میزان درگیری با پرونده های حقوقی و مسائل مرتبط با این رشته، بارها عبارات وکیل اداری، وکیل کاری، وکیل دادگستری، وکیل پایه یک، وکیل پایه دو، وکیل قضایی، وکیل معاضدتی، وکیل تسخیری و غیره را شنیده‌ باشید. مهم‌ترین این دسته بندی ها عبارتند از:

وکیل قضایی: وکیل قضایی به وکیلی گفته می‌شود که پروانه وکالت داشته و به همین علت حق وکالت از اشخاص را در دادگاه‌ها و سایر مراجع قضایی دارد. برای اینکه شخصی بتواند وکیل قضایی شود، باید در رشته حقوق تحصیل کرده و پس آن با قبولی در آزمون وکالت، از کانون وکلای دادگستری یا مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضائیه، پروانه وکالت دادگستری دریافت کند.

وکیل اداری: وکیل اداری شخصی است که به موجب یک قرارداد وکالت اداری وکیل کاری شخصی شده است تا در ادارات مختلف، کارهای اداری شخص دیگری را انجام دهد. نکته مهم این است که برای اینکه کسی بتواند وکیل اداری شخصی بشود، نیازی به داشتن سواد حرفه ای حقوقی ندارد و به عبارتی هر کس می تواند وکیل اداری شخص دیگری بشود.

وکیل معاضدتی: عدالت قضایی ایجاب می‌کند که اقشار کم‌درآمد و بی‌بضاعت در برخورداری از وکیل در عسر و حرج قرار نگیرند. این دسته از افراد می‌توانند از مقامات قضایی برای احیای حقوق از دست رفته خود و یا برای دفاع در مقابل ادعاهای طرف مقابل خود تقاضای وکیل معاضدتی نمایند.

وکیل تسخیری: وکالت تسخیری وکالتی است که از طرف دادگاه در امور کیفری برای دفاع از متهم به وکلای دادگستری ارجاع می‌شود. در دعاوی کیفری شاکی و متهم حق دارند که از وکیل استفاده کنند. حال اگر متهم توانایی مالی برای انتخاب و معرفی وکیل خوب نداشته باشد، می‌تواند از دادگاه درخواست کند تا برای او وکیلی تعیین کند.

لزوم استفاده کردن از یک وکیل متخصص چیست؟

لزوم استفاده کردن از یک وکیل متخصص چیست؟

در بسیاری از مواقع در نگاه اول، انجام بسیاری از امور زندگی، کاری عادی محسوب می شود اما با دقت در آن ها می توانید متوجه شوید که اشتباهات کوچک می تواند در آینده به پشیمانی های بزرگی تبدیل شود و یا هزینه نکردن برای انجام درست یک کار، ممکن است آن موضوع به خسارات بزرگی در آینده تبدیل شود.

اموری مانند تنظیم انواع قراردادها، طرح و پیگیری دعاوی حقوقی و کیفری، دریافت مشورت در زمینه امور مربوط به کسب و کار، معاملات و امور خانواده و بسیاری مسائل دیگر که ساده به نظر می رسند، اما عدم دقت و آگاهی و عدم رعایت اصول و قواعد قانونی مربوط به آن ها، می تواند تبعات سخت و پیچیده ای برای افراد به همراه داشته باشند که داشتن یک وکیل خوب در این زمینه ها باعث می شود تا به آسانی تمام مراحل دشوار که توانایی حل آنها را ندارید دست پیدا کنید.

کلام آخر

از شما دوستان عزیزم ممنونم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید ما در این مقاله به بررسی بهترین وکیل کرج را چگونه پیدا کنیم پرداخته ایم. در مطالب گفته شده درباره وکیل کیست و ویژگی های یک وکیل متخصص و مناسب برای مسائل حقوقی شما صحبت کردیم. در ادامه نیز به بررسی انواع وکیل در حیطه های مختلف و لزوم استفاده از یک وکیل متخصص که چقد داشتن یک وکیل می تواند بر مسائل حقوقی ما تاثیر گذار باشد صحبت کردیم. امیدوارن که مطالب گفته شده برایتان مفید بوده باشد.

منبع: برترین وکیل (bartarinvakil.com)

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید