امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287275
۴۷۹
۱
۰
نسخه چاپی

تأثیر شگفت‌انگیز گیاه بومادران در کاهش نشانه‌های تنبلی تخمدان

تأثیر شگفت‌انگیز گیاه بومادران در کاهش نشانه‌های تنبلی تخمدان

سندرم تخمدان پلی کیستیک PCOS یا اصطلاحا تنبلی تخمدان یکی از شایع ترین بیماری ها در بین زنان است.

تنبلی تخمدان چیست؟

تنبلی تخمدان و تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) یک اختلال هورمونی در زنان است که می‌تواند منجر به مشکلات زیادی در زنان شود و تاثیرات گوناگونی بر سلامت عمومی و نوع زندگی زنان داشته باشد. برخی از نشانه‌ها و علائم شایع تنبلی تخمدان و تخمدان پلی‌کیستیک عبارتند از:

سیکل‌های پریود نامنظم: عدم رعایت الگوی منظم در سیکل‌های پریود ممکن است یک علامت اولیه باشد. سیکل‌ها ممکن است طولانی‌تر یا کوتاه‌تر از معمول باشند و در بعضی موارد زنان ممکن است برای ماه‌ها بدون پریود باقی بمانند.

افزایش رشد موهای زائد: ممکن است رشد موی های زائد در ناحیه صورت، سینه، پشت و شکم رخ دهد.

لاغری یا چاقی: عدم تعادل هورمونی می‌تواند منجر به مشکلات وزنی شود. برخی از زنان با تنبلی تخمدان دچار چاقی هستند، در حالی که برخی لاغرتر می شوند.

مقاومت به انسولین: برخی از زنان با PCOS یا تنبلی تخمدان ممکن است مقاومت به انسولین (هورمون کنترل کننده قند خون) داشته باشند که می‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و سایر مشکلات سلامتی مرتبط با قند خون شود.

این فقط برخی علایم تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک است. در مقاله مفصل تر درباره تخمدان پلی کیستیک بیشتر درباره این بیماری بدانید.

تاثیر بومادران بر تنبلی تخمدان

بسیاری از زنان برای درمان این بیماری علاوه بر درمان های شیمیایی رایج از داروهای گیاهی نیز استفاده می کنند. یکی از رایج ترین این درمان ها گیاه بومادران می باشد.

 گیاه بومادران حاوی موادی از جمله فلانوئید‌ها، روتین، تانین، کومارین، سینئول، لاکتون، اوژنول، ساپونین و آنتی اکسیدان‌های دیگر است.

عرق بومادران از جمله پرطرفدارترین گیاهان دارویی است که در فهرست بهترین داروهای گیاهی زنانه قرار دارد. به باور متخصصان طب سنتی بومادران در بهبود علائم سندرم پلی کیستیک، تنظیم قاعدگی و کاهش دردهای پریود نقش شگفت انگیزی دارد.

بیماران زیادی هستند که خبر از موفقیت آمیز بودن درمان خود تحت تأثیر خواص عرق بومادران برای تنبلی تخمدان داده اند. خواص عرق بومادران برای تنبلی تخمدان کمک میکند تا علائم این اختلال هورمونی کمتر شود و در بهبود چرخه قاعدگی و محدود کردن خونریزی های شدید تأثیرگذار است.

 

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید