امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280393
۹۸۰
۱
۴
نسخه چاپی

تفاوت موسسه حقوقی با دفتر وکالت چیست؟

موسسه حقوقی متشکل از گروهی از وکلاء می باشد که با تعاون و همکاری یکدیگر پروسه امور را در بهترین حالت تسریع می بخشند. در یک موسسه حقوقی قانونی و معتبر به دلیل بهره مندی از وکلای پایه یک دادگستری، این امکان وجود دارد که چند وکیل متخصص پرونده را مورد بررسی قرار دهند تا به بهترین نتیجه خاتمه یابد. بهره گیری از خدمات موسسات حقوقی به نفع موکل تمام می شود چراکه این همفکری و کار جمعی وکلا، نتیجه بهتری را در مقایسه با دفتر وکالت به دنبال خواهد داشت.

موسسات حقوقی به جهت جلب رضایت مشتریان، با بهره گیری از وکلای پایه یک، کلیه خدمات ثبتی، حقوقی و کیفری من جمله ثبت شرکت، علائم،کارت بازرگانی و ... را به بهترین شکل ارائه می دهد. در این صورت کلیه خدمات مذکور به دلیل حذف واسطه ها با صرف حداقل هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می پذیرد.

عقد قرارداد با موسسات حقوقی در مقایسه با دفاتر وکالت، مزایای بیشتری برای متقاضیان به دنبال خواهد داشت. در صورتی که موسسات مذکور توسط افراد صالح و به شکل قانونی ثبت شده باشد، مزایای زیر را برای موکل دارد:

  • در دفاتر وکالت فقط یک نفر وظیفه رسیدگی به پرونده موکل را بر عهده دارد اما در موسسه چندین وکیل در مورد آن اظهار نظر می کنند.
  • تسریع در پروسه تقاضای موکل و رسیدن به نتیجه مطلوب، برآمد همفکری و مشورت چندین وکیل در موسسات حقوقی می باشد. اما در دفاتر وکالت با توجه به نداشتن تیم منسجم این امر محقق نمی شود.

لازم به ذکر است صرف ثبت موسسه در اداره ثبت شرکت ها، به معنای مجوز تصدی به خدمات موضوع مورد نظر نمی باشد و باید مجوز های لازم در صورت لزوم اتخاذ گردد.

تفاوت موسسه حقوقی با دفتر وکالت چیست؟

خدمات موسسه حقوقی

خدمات موسسات حقوقی با توجه به تعدد وکلا فعال در مجموعه در مقابل دفاتر وکالت، گسترده تر و دقیق تر نیز می باشد. برخی از خدمات ثبتی و حقوقی حائز اهمیت در سال های اخیر به شرح ذیل می باشد:

  • خدمات ثبتی به ویژه ثبت شرکت و برند، اخذ کارت بازرگانی و کد اقتصادی، ثبت طرح صنعتی و اختراع و مواردی از این قبیل
  • مشاوره تخصصی و کارآمد در زمینه کلیه امور حقوقی، کیفری و سایر امور مربوطه
  • خدمات حقوقی و داوری به اشخاص در عرصه داخل و حتی بین المللی به موکلین
  • رفع اختلافات طرفین دعاوی با تقبل داوری پیش از دادگاه

البته ممکن است هر موسسه تمام این خدمات را ارائه نکنند. برای مثال برخی موسسات وارد خدمات حقوقی و کیفری نمی شوند و به صورت تخصصی روی خدمات ثبتی کار می کنند. بنابراین پیش از شروع کار با هر موسسه باید از زمینه کار تخصصی او با خبر شد. این کار را می توانید از طریق بررسی حسن سوابق و بررسی تجربیات مشتریان پیشین انجام دهید. بدیهی است اگر خدمات درخواستی شما در زمینه خدمات تخصصی آن موسسه نباشد، در ادامه پرونده شما زمانبر و حتی منجر به عدم موفقیت خواهد شد.

مقایسه جواز موسسه حقوقی و دفتر وکالت

هر وکیلی فقط در شهری که پروانه وکالت وی صادر شده است می تواند دفتر وکالت خود را دایر نماید در غیر این صورت خلاف مقررات عمل کرده است.

با توجه به آئین نامه ها اشخاص حقیقی غیر وکیل تا قبل از سال 1391 نمی توانستند اقدام به ثبت موسسه حقوقی نمایند. اما با تصویب قانون جدید اجازه ثبت موسسه حقوقی به افراد تحت شرایط خاص داده شد. همین امر باعث عدم اعتماد بسیاری از موکلین به موسسات حقوقی شد.

همین مسئله، مشکلات عدیده ای را به دنبال آورد که باعث شد ثبت مؤسسه حقوقی توسط اشخاص غیر وکیل صورت نپذیرد و اساسنامه این نوع از موسسات باید مورد تأیید کانون قرار گیرد. در خصوص دفاتر وکالت نیازی به مجوز نمی باشد و با پروانه وکالت شان می توانند به فعالیت بپردازند.

تفاوت اقامتگاه قانونی دفتر وکالت و موسسه حقوقی

دفتر وکالت در مقایسه مؤسسه حقوقی دارای استقلال می باشد و نیازی به ثبت ندارد. در این دفاتر با صدور پروانه، وکیل می تواند فعالیتش را شروع کند. همانطور که ذکر شد وکیل در محلی که پروانه وکالت وی صادر شده است، می تواند دفتر وکالت دایر کند. این در حالی است که موسسات حقوقی در محلی که در سامانه ثبت شرکت ها مشخص کرده است، افتتاح می شود.

موسسه حقوقی معتبر در تهران

یکی از سوال های متداول موکلین معرفی موسسه حقوقی معتبر در تهران می باشد. با توجه به این که موسسات زیادی در تهران مشغول به فعالیت هستند شناسایی و عقد قرارداد با موسسات معتبر بسیار دشوار خواهد بود. موسسه حقوقی تدبیر توسعه عرفان با بهره گیری از وکلا و متخصصین حوزه ثبتی و حقوقی، خدماتی من جمله ثبت شرکت، ثبت علائم تجاری، اخذ کارت بازرگانی و کلیه امور وابسته را ارائه می دهد.

ارائه خدمات یکپارچه ثبتی در این موسسه باعث می شود بتوانید با خیال راحت همه خدمات مورد نیاز خود را از یک موسسه دریافت کنید. دیگر نیازی به استخدام نیروی انسانی و صرف هزینه های گذاف جهت این امور نخواهید داشت.

  • منبع
  • حقوق نیوز

۴ دیدگاه

 
ir
عماد | ۱ سال پیش
سلام خسته نباشین موسسه حقوقی که معرفی کردید توی شهر های دیگه هم کار میکنه؟
۰
۰
پاسخ کارشناس:
درود و روزبخیر شهر مورد نظر شما کجا است؟
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید