امروز: چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279107
۶۳۲
۱
۰
نسخه چاپی

ثبت شرکت و ثبت برند با وکلای حقوقی نیک پارس در سال جدید

ثبت شرکت، به کسب و کار شما هویت می‌بخشد و می‌توانید سودآوری خود را افزایش دهید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند، یک شرکت به معنای داشتن یک کسب و کار بسیار بزرگ، با کارمندان زیاد است. اما اگر کسب و کار شما در اندازه یک مغازه کوچک است که با یک یا چند نفر دیگر به‌طور شراکتی کار می‌کنید، شما نیز دارای یک شرکت هستید، اما با این تفاوت که شرکت شما به‌طور قانونی در جایی ثبت نشده است. 

مزیت ثبت شرکت

ثبت شرکت نیک پارس

زمانی که شما با یک یا چند نفر کسب و کاری را آغاز و فعالیت خود را ادامه می‌دهید، آنچه که اهمیت دارد تقسیم سود فعالیت است. در برخی از موارد ممکن است شرکا در مورد تقسیم سود به جمع‌بندی و توافق نرسند. اما اگر ثبت شرکت را انجام دهید تمام موارد مورد نیاز در اساسنامه شرکت ثبت می‌شود و افراد می‌توانند با توجه به مدارکی که موجود است، نسبت به حق خود اقدام کنند. یکی‌دیگر از مزیت‌ها این است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با سایر افراد و شرکت‌ها تعامل داشته باشید و قراردادهای کاری بیشتری را امضا کنید.

شرکت‌هایی که می‌توانند ثبت شوند

شرکت‌ها در طیف متنوعی دسته‌بندی می‌شوند که هر یک از آن‌ها دارای اهداف و عملکرد متفاوت هستند. آنچه که اهمیت دارد این است که یک شرکت با هر نوع فعالیتی می‌تواند ثبت شود. اگر شرکت شما یک شرکت سهامی عام یا خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت مختلط سهامی یا شرکت تعاونی است، توصیه می‌شود همین امروز نسبت به ثبت آن اقدام کنید.

قطعاً زمانی که شما کسب و کار خود را ثبت می‌کنید، نه تنها فعالیت شما ارزشمند می‌شود بلکه می‌توانید به سودآوری بیشتری دست پیدا کنید. با توجه به مزیت‌های این ثبت توصیه می‌شود همین امروز نسبت به ثبت شرکت خود اقدام کنید، این پروژه چندان دشوار نخواهد بود و با تکمیل کردن اطلاعات خود می‌توانید در زمان کوتاهی این پروسه را به پایان برسانید. کارشناسان و وکلای حقوقی می‎توانند در این زمینه شما را به خوبی راهنمایی کنند.

اهمیت ثبت برند

یکی از کارهایی که در مورد کسب و کار خود می‌توانید انجام دهید، ثبت برند است. اگر کسب و کار شما در زمینه مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی و دارویی است، باید از یک نام برند استفاده کنید تا از نظر بهداشت و سلامت بتوان به‌راحتی موارد مورد نظر را پیگیری کرد. شما باید نامی را برای شرکت خود انتخاب کنید که مشابه آن وجود نداشته باشد، پس از پیگیری‌ها و استعلام‌ها اگر نام اعلام شده از سوی شما قابل قبول باشد، ثبت آن انجام می‌شود.

انتخاب نام تجاری شاید ساده به‌نظر برسد، اما نکات بسیار زیادی وجود دارد که در انتخاب آن باید به آن توجه شود. بهتر است نام تجاری کوتاه، دارای تلفظ آسان و ترجمه انگلیسی مناسب باشد. موارد بسیار دیگری است که باید به تمام آن‌ها توجه شود، از این رو بهتر است با کارشناسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، مشورت کرده تا بتوانید یک نام برند مناسب را ثبت کنید.

ثبت تغییرات شرکت

ثبت برند نیک پارس

این امکان وجود دارد که پس از ثبت کسب و کار خود و مدتی فعالیت کردن، تغییراتی در شرکت صورت گیرد. تغییراتی از جمله تغییر محل شرکت، کاهش یا افزایش سرمایه، کاهش یا افزایش شرکا، تغییر حق امضا، انحلال شرکت و تغییراتی در اساسنامه شرکت. تغییرات در هر زمینه‌‌ای باید به صورت یک صورتجلسه با موضوع تغییرات به مرجع ثبتی ارسال شود و پس از بررسی موارد مورد نظر، ثبت تغییرات شرکت صورت می‌گیرد. این پروسه نیز دارای مراحلی است که باید طی شود، اگر قصد دارید در زمان کوتاهی این موضوع حل شود، می‌توانید با دریافت مشاوره‌های مراکز ثبت، ساده‌ترین راه را انتخاب و کمترین هزینه را پرداخت کنید.

رتبه‌بندی برای شرکت

اگر می‌خواهید در زمان کوتاهی به اهداف خود دست پیدا کنید، برای شرکت خود یک رتبه در نظر بگیرید. رتبه بندی شرکت باعث می‌شود، شما نسبت به نقاط ضعف و نقاط قوتی که دارید، آگاهی کامل پیدا کنید و برای رفع نقاط ضعف تلاش بیشتری انجام دهید. همچنین این موضوع کمک می‌کند تا نسبت به رقبای خود جایگاه خود را شناسایی و در یک رقابت سالم جایگاه خود را ارتقا دهید. برای رتبه‌بندی، شرکت‌ها از جنبه‌های مختلف از جمله فنی و مالی مورد بررسی قرار می‌گیرند. سوابق کاری و داشتن توانایی در به دست آوردن رتبه بالا تأثیرگذار هستند. اگر قصد دارید برای شرکت خود یک رتبه در نظر بگیرید، بهتر است از کارشناسان معتبر جهت جمع‌آوری مدارک و رفع نواقص کمک بگیرید.

سخن پایانی

افرادی که تمایل دارند کسب و کار خود را ثبت کرده و به‌صورت قانونی به فعالیت خود ادامه دهند، نیاز به ثبت شرکت و در مراحل بعدی نیاز به ثبت برند و اخذ گرید دارند. با انجام این سه مرحله، فعالیت شما چشمگیرتر می‌شود و به سودآوری بیشتری دست پیدا کنید. از جمله مجموعه‌هایی که می‌توانند در این زمینه به شما کمک موثری کنند، شرکت نیک پارس است.

این مجموعه با سال‌ها سابقه در این حیطه کاری، توانسته است خدمات قابل توجهی را در زمان کوتاه ارائه دهد. اخذ رتبه و ثبت شرکت نیک پارس، با کمترین هزینه انجام می‌شود. می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان از طریق راه‌های ارتباطی این مجموعه از جمله شماره ثابت ۰۲۱۲۲۸۸۱۲۳۵ ، در مورد موانعی که بر سر راه ثبت شرکت خود دارید اطلاعات کافی را دریافت کنید. همچنین با مراجعه به آدرس سایت https://nikepars.com  می‌توانید از مقاله‌هایی که در این زمینه به‌طور کامل و با جزییات درج شده است، بهره‌مند شوید.

ثبت تغییرات شرکت نیک پارس

سوالات پر تکرار

1- برای کدام شرکت‌ها می‌توان ثبت شرکت را انجام داد؟

برای تمام شرکت‌های سهامی عام، سهامی خاص، تعاونی، شرکت با مسئولیت محدود، تضامنی، مختلط سهامی، مختلط غیر سهامی و نسبی می‌توان مراحل ثبت را انجام داد.

2- آیا می‌توان پس از ثبت شرکت نسبت به برخی از موارد تغییراتی را انجام داد؟

بله، در برخی از موارد از جمله نام برند، افزایش و کاهش شرکا، تغییر حق امضا و تغییر محل شرکت، می‌توان ثبت تغییرات شرکت را انجام دهید.

3- مزیت ثبت رتبه شرکت چیست؟

یکی از دلایلی که باعث می‌شود شرکت‌ها نسبت به ثبت رتبه اقدام نمایند، شناسایی نقاط ضعف و نقاط قوت و تعامل با سایر شرکت‌ها و برندهای معتبر است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید