امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278583
۷۱۱
۱
۰
نسخه چاپی

جاذبه‌های گردشگری ویتنام

ویتنام علی‌رغم تاریخ پرفرازونشیب خود به مقصد گردشگری محبوبی در آسیای جنوب شرقی تبدیل شده است. جاهای دیدنی ویتنام تمامی ندارد! این کشور جاذبه‌های گردشگری متنوعی به علاقه‌مندان سفر ارائه می‌کند:

مزارع شالی زمردین و سواحل ماسه‌ای سفید، شهرهای کاملا شیب‌دار و معابد عظیم، جزایر آهکی که به طرز چشمگیری از دریا سر برآورده‌اند، غارهای وسیع، کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده و قبایلی با آداب و رسوم قدیمی که لباس‌های زیبا و رنگارنگشان چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. به این موارد غذاهای محلی را اضافه کنید تا دیگر تردیدی برای سفر به ویتنام نداشته باشید. به ویتنام سفر کنید و شگفت‌زده شوید.

اگرچه شهرهای هانوی (Hanoi)، هو شی مین (Ho Chi Minh) و… به اندازه کافی برای سفر و گشت‌وگذار جذاب هستند اما چشم‌انداز طبیعت ویتنام است که همه گردشگران را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد. کوهستان در غرب هم‌مرز با کامبوج و لائوس و دریای جنوبی چین یا به قول ویتنامی‌ها دریای شرقی در شرق ویتنام قرار گرفته است. در شمال و جنوب این سرزمین دلتاهای باشکوه رودخانه سرخ و مکونگ خودنمایی می‌کنند. در این مناطق با شالیزارها، سنجاقک‌ها، گاومیش‌ها و کشاورزان با کلاه‌های مخروطی‌شکل روبرو می‌شوید که تصویر کلاسیکی از ویتنام ارائه می‌دهند.

حیات وحش ویتنام، کشف چند گونه گیاهی پرندگان و حیواناتی که قبلا ناشناخته بودند ثروت تنوع زیستی ویتنام را در معرض نمایش می‌گذارد و دسترسی به پارک‌های ملی این کشور را برای مسافرانی که می‌خواهند به ویتنام سفر کنند لذت‌بخش‌تر می‌کند.

جاهای دیدنی ویتنام

در سفر به ویتنام طعم همه آنچه که می‌توان در یک سفر کامل تجربه کرد را می‌چشید: بازدید از شهرهای بزرگ، مکان‌های دیدنی تاریخی و فرهنگی، سواحل ایدئال، قایق‌سواری، غارهای جذاب، خانه‌های اقامتی روستایی و بسیاری موارد دیگر. اگر بخواهید از همه جاهای دیدنی ویتنام با صبر و حوصله دیدن کنید دو هفته زمان لازم دارید.

جاذبه‌های گردشگری ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام

غذاهای خوشمزه هویی آن (Hoi An)

استفاده از مواد اولیه و سبزیجات تازه در طبخ انواع غذاهای آسیایی راز طعم متفاوت دستپخت آشپزهای ویتنامی است. شهر هویی آن با رستوران‌هایی که بهترین غذاهای ویتنامی را طبخ می‌کنند در کل دنیا معروف است. طعم واقعی غذاهایی خاص مثل Cao Lau که از نودل با برش‌هایی از گوشت خوک و جوانه لوبیا درست می‌شود را تنها در این شهر می‌توان چشید.

این غذای منحصربه‌فرد را در رستوران زیبای Morning Glory که یکی از بهترین مکان‌ها برای امتحان کردن غذاهای ویتنامی است با قیمتی مناسب نوش جان کنید. همچنین می‌توانید با شرکت در کلاس‌های آشپزی که در سطح شهر دایر است، دستپخت خود را در آشپزی ویتنامی محک بزنید؛ تجربه لذت‌بخشی که در کمتر سفری پیش می‌آید.

جاذبه‌های گردشگری ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام

تفریحات آبی در خلیج ها لونگ (Ha Long)

در سفر به ویتنام بازدید از خلیج ها لونگ در شمال این کشور را نباید به هیچ وجه از دست داد. صخره‌های آهکی که سر از آب زمردی رنگ خلیج درآورده‌اند در کنار درختان سربه‌فلک‌کشیده مناظری را پدید آورده‌اند که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. بسیاری از کوهنوردان حرفه‌ای از سراسر دنیا خود را برای دیدن کوه‌های سنگ آهکی به این منطقه می‌رسانند.

در این منطقه تورهای گردشگری برای بازدید از غارهای اطراف که سراسر شگفتی است، وجود دارد که اوقات خوشی را در سفر ویتنام برایتان رقم می‌زنند. با تورهای هلی‌کوپترسواری می‌توانید در پروازی به مدت 45 دقیقه از فراز آسمان طبیعت بی‌نظیر ویتنام را تماشا کنید. شنا، غواصی، ماهیگیری، پاراسیلینگ و کایاک‌سواری در آب‌های آرام و سبز درخشان خلیج ها لونگ تجربه باشکوهی برای تمام گردشگران است.

جاذبه‌های گردشگری ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام

پیاده روی در سا پا (Sa Pa)

در روزهای روشن و آفتابی مناظر اطراف سا پا در شمال ویتنام خیره‌کننده است. سا پا شهری مرزی است که نوسان دمای هوا در آن زیاد است. مزارع سرسبز شالی در دره‌های شیب‌دار در حالی که کوه‌ها از هر طرف نمایان هستند گردشگران زیادی را برای قدم زدن و گشت‌وگذار به این منطقه می‌کشاند. اقوام زیادی از گذشته‌های دور در دره‌های سا پا زندگی می‌کنند. می‌توانید از سبک زندگی سنتی آنها دیدن کنید. بازارهای رنگارنگ سا پا در کنار مناظر طبیعی چشم‌نواز از انگیزه‌های اصلی مسافران برای پیاده‌روی در این منطقه توریستی است.

جاذبه‌های گردشگری ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام

استراحت در جزیره فو کوک (Phu Quoc)

تصاویر کارت پستالی جزیره فو کوک در جنوب ویتنام بسیاری از افراد را برای سفر به این منطقه ترغیب می‌کند. سواحل ماسه‌ای سفید، غروب باشکوه خورشید، جنگل‌های انبوه اطراف و فضای آرام جزیره حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با وجود رفت‌وآمد زیاد گردشگران به این جزیره هنوز هم جاهایی در اطراف آن وجود دارد که ماسه‌های نرم آن هنوز پا نخورده است. می‌توانید در آب‌های آبی و درخشان جزیره شنا و غواصی کنید یا با کایاک پارو بزنید.

حدود نیمی از جزیره فو کوک بخشی از یک پارک ملی است که در فهرست یونسکو ثبت شده است و تقریبا دست‌نخورده باقی مانده است. کشتزارهای فلفل و سگ‌های شکاری که در سراسر جزیره دیده می‌شوند از جمله جاذبه‌های دیدنی این منطقه محسوب می‌شوند. در مسیرهای پیاده‌روی در جنگل‌های بارانی گرمسیری مجموعه‌ای خارق‌العاده از حیات وحش را پیدا می‌کنید و از دیدن آنها شگفت‌زده می‌شوید.

تورهای گردشگری با موتورسیکلت راهی عالی برای گشت‌وگذار در جاده‌های اطراف جزیره و بازدید از روستاهایی است ماهیگیری در آنها متداول است. فو کوک به جزیره مروارید نیز معروف است چون افراد محلی آن به پرورش مروارید نیز می‌پردازند. صنایع دستی مرواریدی در کافه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های این جزیره به چشم می‌خورند. غذاهای دریایی این جزیره در سراسر ویتنام از محبوبیت خاصی برخوردار است. سس ماهی که در رستوران‌ها سرو می‌شود شهرت جهانی دارد.

جاذبه‌های گردشگری ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام

پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در اطراف دا لات (Da Lat)

دا لات با خیابان‌های پرپیچ‌وخم، بناهای متعلق به دوران استعمار فرانسه و به دلیل برخورداری از آب‌وهوای خنک و معتدل خود در طول سال «شهر بهار ابدی» لقب گرفته است. بازدید از کاخ تابستانی باشکوه امپراتور Bao Dai بسیاری از گردشگران را به سفر به دا لات ترغیب می‌کند.

طبیعت اطراف دا لات مسحورکننده است. پیاده‌روی در جنگل‌های معطر کاج و نظاره آبشارهای خروشان لذت سفر را دوچندان می‌کند. دوچرخه‌سواری و صخره‌نوردی برای گردشگرانی که در بازدید از جاهای دیدنی ویتنام به دنبال هیجان بیشتر هستند در این منطقه مهیاست. برای ماجراجویی بیشتر در اطراف دا لات می‌توانید موتورسیکلت کرایه کنید و با هیجان در این منطقه گشت بزنید.

برای تجربه آرامش با تله کابین به تماشای صومعه Truc Lam Pagoda که در بالای تپه‌ای در جنگل کاج قرار دارد بپردازید و از منظره فوق‌العاده آن لذت ببرید.

جاذبه‌های گردشگری ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام

حفاظت‌گاه طبیعی Pu Luong

این منطقه در ساحل شمالی ویتنام برای گردشگران بین‌المللی بسیار تماشایی است. در این منطقه می‌توانید در خانه‌های بومیان اقامت کنید و با آنها آشپزی کنید. تجربه خوابیدن در یک کلبه چوبی-کاهگلی سفری به‌یادماندنی را برای شما رقم می‌زند.

جاذبه‌های گردشگری ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام

هانوی

سفر به ویتنام بدون بازدید از پایتخت این کشور کامل نخواهد بود. شهر هانوی با سروصدای دائمی موتورسیکلت‌ها مکانی برای تجربه زندگی شهری در دود و آلودگی است. در خیابان‌های باریک، معابد، بتکده‌ها، غوغای دستفروش‌های خیابانی و محله‌های قدیمی پررفت‌وآمد قدم بزنید و خودتان را به یک فنجان قهوه ویتنامی مهمان کنید. خیابان تریو ویت وونگ که در قدم به قدم آن کافه‌ها خودنمایی می‌کنند پاتوق علاقه‌مندان به قهوه داغ، غلیظ و خوش‌طعم ویتنامی است که از فرهنگ قهوه‌خوری فرانسوی‌ها الهام گرفته شده است.

از مکان‌های دیدنی هانوی همچون چهار معبد مقدس، زندان هوا لو، تئاتر عروسکی آبی تانگ لانگ، معبد ادبیات، بازار دونگ خوان و… بازدید کنید و از اماکن فرهنگی و تاریخی مانند مقبره هو شی مین و موزه قوم‌شناسی دیدن کنید.

در هانوی هر جا بروید با بوی خوش غذاهای خیابانی مواجه می‌شوید. غذاهایی مانند بشقاب صبحانه pho یا سوپ نودل با گوشت گاو اشتهای شما را حسابی تحریک می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام

هو شی مین

به استقبال هیاهوی کلانشهر هو شی مین، پرجمعیت‌ترین شهر ویتنام بروید و از کلیسای جامع نوتردام، موزه تاریخ ویتنام، معبد امپراتور Jade، کاخ استقلال و موزه یادگار جنگ این شهر دیدن کنید. به محله چینی‌ها سر بزنید و غذاهای خیابانی بازار بن تان(Ben Thanh) را امتحان کنید.

در شمال غربی هو شی مین تونل‌های کوچی پذیرای گردشگران زیادی است. این تونل‌ها در دوران جنگ ویتنام برای پناه گرفتن مردم در برابر حملات نظامی آمریکایی‌ها ساخته شده‌اند. تونل‌های کوچی به بقای مردم ویتنام در طول جنگ کمک قابل توجهی کرده‌اند.

پارک آبی دام سن (Dam Sen) با چند دریاچه، باغ گل، باغ وحش، آبنمای موزیکال، تفریحات آبی و… یکی از جاهای دیدنی ویتنام و جاذبه‌های گردشگری مدرن شهر هو شی مین است. پارک تفریحی سویی تین هم با برگزاری فستیوال‌های سنتی مختلف لحظات خوشی را برای علاقه‌مندان فرهنگ و سنت‌های ویتنام رقم می‌زند.

معبد هندو ماریامان، پاگودای وین گیم، پاگودای زاک لم، معبد با تین هو و… نیز با معماری‌های چشمگیر خود و مجسمه‌های مختلفی از خدایان هندو نظر گردشگران را به خود جلب می‌کنند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید