امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281805
۴۵۹
۱
۰
نسخه چاپی

جایگزین های گوگل ترنسلیت برای ترجمه سریع و دقیق

جایگزین های گوگل ترنسلیت برای ترجمه سریع و دقیق

قبل از شروع کار، اجازه دهید توضیح دهیم که هر یک از ابزارهای معرفی شده در این فهرست بر اساس الگوریتم ها و برنامه های کامپیوتری کار می کنند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که ترجمه اشتباه را ارائه دهند.

اما در مقایسه با گوگل ترنسلیت، این ابزارها قابل اعتمادتر و ایمن تر هستند. علاوه بر این، برخی از آن ها دارای ویژگی های اضافی هستند که برای یک افزونه عالی است. توجه کنید که این فهرست با ترتیب خاصی تهیه نشده است و شما می توانید ابزار را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

1. Yandex Translate

Yandex Translate یکی از قدرتمندترین جایگزین های گوگل ترنسلیت در اینترنت است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بر اساس یک مطالعه مقایسه ای در سال 2020، Yandex Translate تقریباً در همه دسته بندی های جملات به جز ابهامات واژگانی، بهتر از گوگل ترنسلیت عمل کرد.

سایر دسته بندی ها شامل اصطلاحات، زبان رسمی،‌ افعال عبارتی  و دستور زبان بود. این مطالعه بیان می کند که این ابزار گزینه بهتری نسبت به گوگل ترنسلیت است. با این وجود، همان مطالعه نشان داد که هنگام ترجمه از زبان انگلیسی به زبان های دیگر و بالعکس، Yandex Translate عملکرد بهتری دارد.

این ابزار 98 زبان در سراسر جهان را پشتیبانی می کند. در بیشتر مواقع، ترجمه نسبتا دقیق است و گزینه هایی را برای ترجمه جملات شما در سایر ابزارهای ترجمه آنلاین، از جمله Google Translate و Bing Microsoft Translator، در خود دارد.

عباوه بر این، اگر از اپلیکیشن موبایل استفاده می کنید،‌ می توانید زبان را برای ترجمه آفلاین استفاده کنید که یک ویژگی فوق العاده است. رابط کاربری اپلیکیشن و هم ابزار مبتنی بر وب بسیار ساده و راحت است. شبیه به همان چیزی است که در گوگل ترنسلیت می بینید،‌ بنابراین استفاده از آن برای شما دشوار نخواهد بود.

همراه با ترجمه متن، شما می توانید کل یک وبسایت یا یک سند یا یک تصویر را ترجمه کنید. گزینه «For Business» این امکان را به شما می دهد، اما در بیشتر مواقع به آن نیازی ندارید.

برخی دیگر از ویژگی های این ابزار عبارت است از خواندن با صدای بلند،‌ ورودی صوتی و تصحیح خودکار غلط املایی. شما می توانید تنظیمات را به گونه ای انجام دهید تا پیشنهادات، فرهنگ لغت و موارد دیگر فعال شوند. به طور کلی،‌ Yandex Translate یک انتخاب عالی از نظر ترجمه، دقت و خوانایی است.

2. Bing Microsoft Translator (جایگزین گوگل ترنسلیت برای ترجمه سریع کلمات)

یکی دیگر از جایگزین های گوگل ترنسلیت، مترجم مایکروسافت بینگ است. این یک ابزار هوشمند ترجمه است که هم نسخه شخصی و هم نسخه تجاری دارد. بهترین نکته در مورد این ابزار این است که دارای اپلیکیشن های طراحی شده برای ویندوز، iOS و اندروید است. علاوه بر این، دسترسی به نسخه مبتنی بر وب آن تقریبا از تمام دستگاه های دیجیتال امکان پذیر می باشد.

Bing Microsoft Translator بخشی از موتور جستجوی متعلق به مایکروسافت یعنی بینگ است. بنابراین، اگر جایی اسم Bing Translator به گوش ما رسید، تعجب نکنید؛ منظور همین Bing Microsoft Translator است.

این ابزار ترجمه از بیش از 60 زبان پشتیبانی می کند و می تواند جملاتی تا 5000 کاراکتر را ترجمه کند. محدودیت 5000 کاراکتر از نظر من کمی کم است، اما با توجه به این که اکثر افراد از آن برای ترجمه جملات کوتاه استفاده می کنند، همین مقدار کافی خواهد بود. همچنین از ترجمه کل وب سایت پشتیبانی می کند که یک افزونه عالی است.

رابط کاربری آن بسیار ساده است. همراه با ترجمه اصلی،‌ عبارات پرکاربرد در شرایط و صنایع مختلف مانند تکنولوژی، غذاخوری، مسافرت، اجتماعی و غیره را نیز پیشنهاد می دهد. همچنین مترادف هایی را پیشنهاد می کند. به طور کلی، ترجمه جامع و دقیق است.

برخی از فرهنگ های لغت برتر مانند کالینز و آکسفورد توسط مایکروسافت پشتیبانی می شوند. این نشان می دهد که ابزار ترجمه مایکروسافت یک جایگزین خوب برای گوگل ترنسلیت است که می توانید به آن اعتماد کنید.

بعلاوه، عملکرد «امتحان و مقایسه» مبتنی بر شبکه عصبی جملات را به حداکثر 10 زبان ترجمه می کند تا از صحت ترجمه اطمینان حاصل شود.

3. DeepL Translator

DeepL Translator در سال 2017 به عنوان اسپین آف Linguee وارد بازار شد، اما به دلیل استفاده از تکنیک های شبکه عصبی برای ارائه ترجمه های دقیق به رشد و توسعه خود ادامه داد. به طور رسمی، این ابزار توسط یک شرکت استارت آپی مستقر در آلمان به وجود آمده است.

رابط کاربری DeepL Translator بسیار ساده و استفاده از آن راحت است. این ابزار ترجمه از اسناد تایپ شده، Docx و Pptx پشتیبانی می کند که نکته خوبی است. متاسفانه، از ترجمه وبسایت پشتیبانی نمی کند که یک نکته منفی به حساب می آید.

این ابزار وقتی برای اولین بار عرضه شد، تنها از هفت زبان پشتیبانی می کرد، اما اکنون این مجموعه به 26 زبان گسترش یافته است. با این وجود، همچنان برخی از زبان های پرکاربرد در جهان را پشتیبانی نمی کند. اما ما دیدیم که DeepL به سرعت مجموعه خود را گسترش داده است، بنابراین انتظار داریم که به زودی پشتیبانی از زبان های دیگر را اضافه کند.

به دلیل استفاده از تکنیک های شبکه عصبی برای ترجمه، DeepL ترجمه ای را ارائه می دهد که نسبت به سایر ابزارها بسیار طبیعی تر و انسانی تر است. علاوه بر این، دارای این قابلیت است که شما ترجمه خود را با لحن رسمی و غیررسمی تحویل بگیرید، اما این قابلیت تنها بعد از عضویت در نسخه حرفه ای فعال می شود.

به طور کلی،‌ DeepL ترجمه هایی طبیعی، روان و با لحن انسانی را ارائه می دهد که یک مزیت بزرگ برای این سرویس به شمار می آید. اما کمبود زبان های پشتیبانی شده و اپلیکیشن های مبتنی بر موبایل از نقاط ضعف آن هستند. بنابراین، اگر نیازهای شما را برآورده نمی کند به دنبال گزینه های دیگر این فهرست باشید.

4. Linguee (جایگزین گوگل ترنسلیت برای آلمانی، فرانسوی و اسپانیایی)

برخلاف ابزارهای دیگر جایگزین گوگل ترنسلیت، Linguee در درجه اول یک فرهنگ لغت است تا یک مترجم آنلاین کامل. این ابزار در سال 2009 توسط همان شرکتی که DeepL Translator را در سال 2017 راه اندازی کرد، به وجود آمد.

بنابراین، می‌توان گفت که Linguee برادر بزرگتر DeepL Translator است که عمدتاً روی بخش فرهنگ لغت تمرکز دارد.

با توجه به آنچه گفته شد، Linguee متفاوت از فرهنگ های لغت آنلاینی است که در اینترنت مشاهده می کنید. Linguee دارای یک پایگاه داده گسترده از جملات دوزبانی، یک فرهنگ لغت و مثال هایی از نحوه استفاده از آن کلمات در جمله است.

بعلاوه، دارای یک موتور جستجوی داخلی است که نتایج مقالات آنلاین را نشان می دهد. این به درک زمینه های مختلف کمک می کند که در آن کلمه یا آن جفت کلمه می تواند برای بیان استفاده شود.

بنابراین، بله شما می توانید ساختار جمله و معانی مختلف کلمات را بیاموزید، به همین دلیل است که Linguee در این فهرست از بهترین جایگزین های گوگل ترنسلیت قرار گرفته است.

همانطور که گفتیم این ابزار از یک جفته کلمه پشتیبانی می کند، به عبارت دیگر شما می توانید از آن برای ترجمه جملات کوتاه استفاده کنید. با این وجود، برای ترجمه پاراگراف های طولانی و وبسایت کاربرد ندارد که خود یک نقطه ضعف محسوب می شود. علاوه بر این، تنها از 25 گویش پشتیبانی می کند که این نیز خود یک کمبود است.

به طور خلاصه، اگر به دنبال یک فرهنگ لغت خوب برای زبان های اصلی اروپایی هستید، ‌ Linguee می تواند یک انتخاب عالی برای شما باشد. دلیل آن این است که عملکرد اصلی این ابزار با زبان فرنسه، آلمانی و هلندی است. اما اگر به دنبال فرهنگ لغت برای زبان های آسیایی می گردید، این گزینه را پیشنهاد نمی کنم.

5. iTranslate

iTranslate یک ابزار قدرتمند است که می تواند نیاز شما به استفاده از گوگل ترنسلیت را برای همیشه برطرف کند. این ابزار بیش از 100 زبان را پشتیبانی می کند و امکان ترجمه متن تایپ شده، استفاده از قابلیت لنز برای استفاده از دوربین برای گرفتن تصاویر متن برای ترجمه و استفاده از ترجمه صدا به صدا را می دهد.

با این وجود، گزینه مکالمه صوتی تنها برای 40 زبان در دسترس است. مانند Microsoft Translator، این ابزار دارای یک کتابچه عبارات است که در آن می توانید مجموعه ای از جملات پرکاربرد را بر اساس دسته بندی هایی مانند کمک،‌ پزشکی، سفر، کار و غیره بیابید. شما می توانید از این گزینه برای یادگیری زبان و بیان استفاده کنید.

iTranslate همچنین از ترجمه کل وبسایت پشتیبانی می کند که یک عملکرد عالی است. با این وجود‌، ترجمه وبسایت همیشه خیلی دقیق نیست، اما می تواند به شما کمک کند. شما می توانید ترجمه های تازه خود را ذخیره کنید تا برای استفاده بعدها داشته باشید.

بهترین نکته در مورد iTranslate این است که اپلیکیشن آن برای تمام پلتفرم های موبایل و دسکتاپ در دسترس است. از طرف دیگر، اگر نمی خواهید اپلیکیشن را نصب کنید می توانید از نسخه وب آن استفاده کنید. علاوه بر این، سیاست عدم ثبت یک گزینه عالی برای افرادی است که نگران حریم خصوصی و امنیت این ابزار هستند.

با این وجود،‌ همه چیز در مورد iTranslate خوب نیست. این یک سرویس فریمیوم است؛ بنابراین، نسخه رایگان آن دارای کمبودهایی است. بزرگ ترین نقطه ضعف آن این است که پلتفرم آن مبتنی بر تبلیغات می باشد.

علاوه بر این، نسخه رایگان امکان ترجمه جملات طولانی را به کاربر نمی دهد. اگر با این محدودیت ها مشکلی ندارید، iTranslate می تواند یکی از بهترین گزینه های جایگزین برای گوگل ترنسلیت باشد.

6. Baidu Translate

قبل از این که به ادامه مطلب بپردازیم، باید خاطرنشان کنم که Baidu Translate اپلیکیشن مناسبی برای همه نیست. شکی نیست که Baidu Translate یک جایگزین عالی برای گوگل ترنسلیت می باشد، اما تنها برای افرادی که در چین زندگی می کنند مناسب است.

به همین دلیل است که نمی توان به Baidu Translate اعتماد کرد زیرا قبلا نیز به خاطر سرقت داده های مهم کاربران دستگیر شده است. اما اگر اهل چین هستید یا قصد دارید به چین سفر کنید و به دنبال یک جایگزین برای گوگل ترنسلیت می گردید،‌ توصیه می کنم که سایر گزینه های این فهرست را بررسی کنید. اگر در دسترس بودند، آن را انتخاب کنید.

با این وجود، این ابزار نکات مثبتی نیز دارد. Baidu Translate بر اساس سیستم شبکه عصبی کار می کند که باعث می شود ترجمه ارائه شده دقیق تر و روان تر باشد. علاوه بر این، از عملکرد ورودی مبتنی بر صدا پشتیبانی می کند که به شما امکان می دهد ترجمه را از طریق دستورات صوتی پیدا کنید.

همچنین از عملکرد دوربین پشتیبانی می کند که به شما این امکان را می دهد تا متن روی تصاویر را برای یافتن ترجمه اسکن کنید. اپلیکیشن Baidu Translate برای دستگاه های اندروید و آیفون در دسترس است و کاربران کامپیوتر و ‌PC می توانند به نسخه مبتنی بر وب آن دسترسی داشته باشند.

با این وجود، بزرگ ترین مشکل این اپلیکیشن این است که به زبان چینی طراحی شده است. بعلاوه، تنها از 16 زبان پشتیبانی می کند. اگرچه این اپلیکیشن ویژگی های بسیار جالبی دارد، اما برای همه مناسب نیست.

7. Reverso

در فهرست جایگزین های گوگل ترنسلیت، Reverso نیز قرار دارد. این یک جایگزین عالی برای گوگل ترنسلیت است که اگر قصد یادگیری یک زبان جدید را دارید، به شدت به شما توصیه می کنم.

چرا؟ به این دلیل که Reverso دسترسی به فهرست گسترده ای از مثال ها در مورد کلمه یا عبارت تایپ شده را می دهد. علاوه بر این، ترجمه آن مثال ها و یک تابع تبدیل متن به گفتار دارد که می توانید به نحوه تلفظ آن ها گوش دهید.

این برای افرادی مناسب است که می خواهند یک زبان جدید را بیاموزند زیرا با تلفظ صحیح عبارات و جملات روزمره آشنا می شوند. Reverso همچنین به شما امکان می دهد عبارات مختلف آن کلمات را در زمینه های مختلف پیدا کنید. همچنین دارای یک بررسی صرف فعل چند زبانه و یک بررسی املایی است که از عملکرد تصحیح خودکار پشتیبانی می کند. این امر Reverso را برای افرادی که تصحیح می کنند، گزینه ی عالی می سازد.

با این وجود، بزرگ ترین نقطه ضعف این است که از زبان های محدودی پشتیبانی می کند. این ابزار تنها امکان انتخاب از بین 14 زبان را به شما می دهد که کمی ناامیدکننده است. علاوه بر این، حالت آفلاین ندارد که برای خیلی ها مشکل ساز خواهد بود.

اگرچه نسخه رایگان Reverso (لازم به ثبت نام) به شما اجازه می دهد تا به بسیاری از ویژگی های آن دسترسی داشته باشید، این ابزار دارای یک سرویس مبتنی بر هزینه نیز هست. این سرویس پریمیوم، Reverso Localize، ویژگی هایی را برای ترجمه، صدا، و ویرایش کل ویدیوها به همراه اسناد متنی، تصاویر، ارائه ها و انواع مختلف اسناد ترکیب می کند.

8. Babylon Translator (جایگزین گوگل ترنسلیت برای ترجمه با یک کلیک)

Babylon Translator یکی از قدیمی ترین نرم افزارهای ترجمه و فرهنگ لغت در اینترنت است. این نرم افزار بیش از 19 سال است که کار خود را شروع کرده و ترجمه دقیقی را به کمک تکنیک ها و الگوریتم های قدرتمند شبکه عصبی ارائه می دهد.

این مترجم مجموعه ای از بیش از 1700 واژه نامه و فرهنگ لغت به زبان های مختلف دارد که از آنها برای ارائه ترجمه استفاده می کنند.

این ابزار ترجمه در حال حاضر بیش از 77 زبان را پشتیبانی می کند که انگلیسی، آلمانی و پرتغالی جز آن ها هستند. در این ابزار به احتمال زیاد زبانی را پیدا می کنید که آن را به راحتی متوجه می شوید.

نسخه رایگان آن امکان ترجمه سریع کلمات و عبارت های کوچک را می دهد و ترجمه بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود. همچنین دسترسی رایگان به فرهنگ لغت و نتایج ویکی پدیا مربوط به آن کلمه را تنها با یک کلیک ارائه می دهد. با این حال، نسخه رایگان به شما اجازه نمی دهد پاراگراف ها یا جملات بزرگ را ترجمه کنید.

اگر بخواهیم در مورد نسخه پریمیوم Babylon Translator صحبت کنیم، بدون شک یکی از بهترین ها در بازار است. این نرم افزار به شما اجازه ترجمه پاراگراف های طولانی و اسناد را می دهد. همچنین دارای تابع تبدیل متن به گفتار است که یک ویژگی عالی به حساب می آید.

یکی از نقاط ضعف Babylon Translator این است که ابزار مبتنی بر وب ندارد. این بدان معنی است که شما باید کلاینت را روی گوشی موبایل یا کامپیوتر خود دانلود کنید تا به آن دسترسی داشته باشید.

اگرچه کلاینت تقریباً برای همه پلتفرم های اصلی مانند اندروید، iOS، مک و ویندوز در دسترس است، من ترجیح می دهم از ابزار مبتنی بر وب استفاده کنم.

9. Libre Translate

 Libre Translate نیز در این فهرست قرار می گیرد. Libre Translate یکی از محبوب ترین جایگزین های گوگل ترنسلیت است زیرا یک ابزار ترجمه ماشینی منبع باز و خودمیزبان می باشد. کد آن در GitHub در دسترس است و همراه با مجوز AGPLv3 عرضه می شود.

شما می توانید با مراجعه به وبسایت آفلاین، دانلود کد و میزبانی از آن روی سرور خود به راحتی به این ابزار ترجمه ماشینی دسترسی داشته باشید. با وجود این که Libre Translate داده شما را ذخیره نمی کند، اما اگر نگران حریم خصوصی خود هستید می توانید ابزار خود را راه اندازی کنید.

Libre Translate از یادگیری ماشینی به جای فرهنگ لغت یا ترجمه بر اساس قوانین استفاده می کند. به همین دلیل است که به شدت با ابزارهای ترجمه ماشینی محبوب دیگر مانند گوگل ترنسلیت، DeepL و غیره قابل مقایسه است.

با توجه به این که یک ابزار متن باز است، شما می توانید به راحتی کد را دانلود کرده و آن را تست کنید. همچنین می توانید کد را بهبود بخشید و چیزهای جدیدی به آن اضافه کنید تا عملکرد بهتری داشته باشد.

با این حال، اگر قصد دارید از آن برای خدمات تجاری استفاده کنید، می توانید با میزبانی سرور خود یا API فقط با 9 دلار در ماه دریافت کنید. به نظر من راه اندازی سرور شخصی انتخاب بهتری خواهد بود.

با این وجود، بزرگترین مشکل این ابزار این است که هم اکنون، تنها از 19 زبان پشتیبانی می کند. با این وجود، توسعه دهندگان در چند ماه گذشته شش زبان جدید را اضافه کرده اند، و بنابراین، ما انتظار داریم به زودی شاهد پشتیبانی از زبان های بیشتری باشیم.

10. Amazon Translate (جایگزین های API گوگل ترنسلیت)

Amazon translate یک گزینه جایگزین ایده آل در این فهرست است. این یک سرویس ترجمه ماشینی شبکه عصبی است که ترجمه سریع، باکیفیت و خوانایی را ارائه می دهد. اما مشکل این سرویس این است که برای استفاده باید دانش ابتدایی از سرویس های وب آمازون داشته باشید.

به من اعتماد کنید، از لحاظ کیفیت ترجمه هیچ محصول دیگری نمی تواند با Amazon translate رقابت کند. با Amazon translate، شما می توانید کل سند را یکجا به جای ترجمه جمله به جمله ترجمه کنید. اگر قصد شما در مورد ترجمه جدی است، از این ابزار استفاده کنید.

شما فقط باید زمان محدودی را برای درک این برنامه صرف کنید و بعد همه چیز جذاب می شود. ویدیوی زیر به شما کمک می کند تا بفهمید این سرویس چگونه کار می کند.

  • منبع
  • مینویسم

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید