امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276858
۱۱۸۳
۱
۰
نسخه چاپی

جین سینسرو | معرفی کتاب تو کله خر هستی برو پیش پولدار می شوی

جین سینسرو | معرفی کتاب تو کله خر هستی برو پیش پولدار می شوی

جین سینسرو کیست؟

خانم جین سینسرو (Jen Sincero)، مربی (کوچ) موفقیت، نویسنده و سخنران آمریکایی است که در 7 آگوست سال 1965 در نیویورک به دنیا آمد.  او در دانشگاه، زبان انگلیسی خوانده است. سینسرو پس از فارغ‌التحصیلی، وارد دنیای بازار و کار شد و تلاش‌های بسیاری کرد تا آینده‌اش را بسازد.

خودش درباره زندگی‌اش می‌گوید:

«مجبور بودم با جهش‌هایی خودم را از منطقه امن به‌سوی جبهه‌ای ترسناک و مهم برسانم؛ برای مثال، مبالغ هنگفتی را صرف گذراندن دوره‌های کسب و کار آنلاین، استخدام مربی مهارت زندگی، ساختن وب‌سایت و بقیه امور کردم. ازنظر خودم فردی احمق به‌ نظر می‌رسیدم و احساس می‌کردم که سر دیگران کلاه می‌گذارم، چون کسب و کار جدیدم صرفا به آموزش سایر نویسندگان مربوط می‌شد که قبلا در عمرم چنین کاری نکرده بودم. راه اندازی کسب و کار اینترنتی باعث شد مبالغ هنگفتی ضرر کنم، چون از مدیریت کسب‌وکار اینترنتی هیچ اطلاعی نداشتم.»

در پایان با تکیه‌ بر این جمله ساده، زندگی جین شکل دیگری به خود گرفت:

دنیای بیرونی تو بازتاب دنیای درونی‌ات است.

کتاب تو کله خر هستی، برو پیش، پولدار می‌شوی نتیجه بالا و پایین زندگی جین است. او هرآنچه را که تجربه کرده است تا از صفر به جایگاه خوب مالی و کاری برسد، در این کتاب گردآوری کرده است تا با مخاطبانش در سراسر دنیا، در میان بگذارد.

او تاکنون کتاب‌های متنوعی در مورد موفقیت و کسب ثروت نوشته و سخنرانی‌های زیادی در این زمینه داشته است. یکی از معروف‌ترین کتاب‌های او که در کشورمان هم ترجمه شده کتاب تو کله خر هستی برو پیش پولدار می شوی است که اتفاقاً طرفداران زیادی هم دارد. وی در حوزه بازاریابی هم فعالیت کرده است.

جین سینسرو | معرفی کتاب تو کله خر هستی برو پیش پولدار می شوی

معرفی کتاب تو کله خر هستی برو پیش پولدار می شوی

کتاب تو کله خر هستی برو پیش پولدار می شوی یکی از بهترین کتاب‌های رشد و توسعه فردی بوده که همیشه از سوی متخصصان این حوزه به مخاطبان معرفی شده است. نویسنده این کتاب بر این باور است که شرط اصلی ثروتمند شدن، خودشناسی است. در صورتی که خودمان را بشناسیم و بتوانیم روی توسعه شخصیت خود کار کنیم، مسلماً خیلی راحت‌تر و سریع‌تر به اهداف خود دست پیدا می‌کنیم. جین سینسرو این کتاب را با تمرکز بر اراده نوشته و سعی می‌کند شهامت و جرئت رسیدن به اهداف را در دل مخاطب ایجاد کند. کتاب تو کله خر هستی برو پیش پولدار می شوی (You Are a Badass at Making Money) به شما کمک می‌کند که از شر افکار منفی و آزاردهنده خلاص شوید و بتوانید تمام ذهن و تمرکز خود را روی هدف خود بگذارید. جین سینسرو در این کتاب می‌نویسد:

«خواستن یعنی اینکه روی مبل لم بدهی و بی‌خیال مجله ورق بزنی. اراده کردن یعنی از جای خودت بلند شوی، آستین همت را بالا بزنی و به دنبال تحقق رؤیاهایت بروی»

جین سینسرو خود را از فقر مطلق به رفاه کامل رساند. او در کتاب تو کله خر هستی، برو پیش، پولدار می‌شوی مسیر موفق‌شدن خودش را با مخاطب در میان می‌گذارد. در این کتاب، مخاطب درباره غلبه ‌بر ترس ها بیشتر می‌خواند، با‌ وجود وضعیت سختی که دارد، امیدوار می‌ماند، نوع نگرشش را می‌تواند تغییر دهد و روی دیگری از زندگی را تجربه کند.

به کمک راهکارهای جین سینسرو در کتاب تو کله‌خر هستی! برو پیش، پولدار می‌شوی، می‌توانید از فقر مطلق به ثروت برسید. برای ثروتمند شدن باید نگرش و طرز فکرتان را تغییر دهید.

اگر با وجود تمام تلاش‌هایت نمی‌توانی ثروتمند شوی، اگر از ایجاد تغییر و تحولی در زندگی‌ات برای ثروتمند شدن وحشت داری، اگر از شغل خودت راضی نیستی ولی می‌ترسی برای درآمد بیشتری که سزاوار آن هستی آن را رها کنی و کسب‌وکار خودت را راه بیندازی، کتاب تو کله‌خر هستی! برو پیش، پولدار می‌شوی (You Are A Badass At Making Money) به شما در بر طرف کردن این مشکلات کمک می‌کند.

اگر قصد ثروتمند شدن داری، می‌توانی ثروتمند شوی. مهم نیست که چند بار تلاش کردی و ناکام شدی، یا زمانی بوده که آه در بساط نداشتی یا در وضعیتی قرار گرفتی که کارت‌های اعتباری‌ات بی‌اعتبار شدند. با وجود این، می‌توانی پولدار شوی به‌طوری‌که هم خودت به خواسته‌هایت برسی و هم خواسته‌های دیگران را برآورده کنی.

اگر نمی‌دانی چگونه پولدار شوی، دلیل این نیست که عیب و ایرادی داری. پول یکی از مطرح‌ترین مسائل زندگی است. ما همگی عاشق پول هستیم، از پول نفرت داریم، دست و دلمان برای پول می‌لرزد، به پول بی‌توجه هستیم، از دست پول کفری می‌شویم، پول را تلنبار می‌کنیم، در حسرت پول به سر می‌بریم، از پول ایراد می‌گیریم. پول مجموعه‌ای است شامل اشتیاق، سرافکندگی و شگفت‌زدگی. پول اعجازی است که به ما روحیه می‌دهد و کسب آن لذت‌بخش است.

اگر تو هم مثل بیشتر مردم رابطه‌ای پر از دردسر و مشکل‌آفرین با پول داری، این توانایی را هم داری که این مسئله را حل و دگرگون کنی تا به جایی برسی که روزی بتوانی تمام خواسته‌هایت را برآورده کنی. از همین حالا می‌توانی این تغییر و تحول را در خودت ایجاد کنی. فقط کافی است که از موانع زندگی‌ات آگاه باشی، به انتخاب‌هایی جدید و قدرتمند دست بزنی و حواست را بر آن‌ها متمرکز کنی. با عزمی راسخ به سوی ثروتمند شدن گام بردار. جین سینسرو (Jen Sincero) در این زمینه به تو کمک می‌کند.

جملات برگزیده کتاب تو کله‌خر هستی! برو پیش، پولدار می‌شوی:

- دنیای بیرونی تو، بازتاب دنیای درونی‌ات است.
- هر حرفی از دهانت خارج شود، زندگی‌ات را شکل می‌دهد.
- هر چه ذهنت به آن بپردازد، طولی نمی‌کشد که نصیب تو می‌شود.
- هرگز ترس و تردید و سایر قوانین بشری نمی‌تواند با خواسته‌ قلبی برابری کند.
- حرص و طمع از ذهنیت کسی ناشی می‌شود که طرز فکرش بر اساس فقر باشد.
- باور‌ها واقعیت‌ها را خلق می‌کند. به هر آنچه باور داشته باشی همان را تجربه خواهی کرد.
- در وجود همه ما بذر موفقیت و شجاعت وجود دارد. فقط کافی است به آن اجازه‌ رشد بدهیم.

در بخشی از کتاب تو کله‌خر هستی! برو پیش، پولدار می‌شوی می‌خوانیم:

وقتی تصمیم می‌گیری ثروتمند شوی باید پیه هر کاری را به تن خودت بمالی، به‌جز انجام کارهای غیرقانونی، غیراخلاقی و به دور از وجدان. باید در مورد خودت خیلی سختگیری کنی چون نه‌تنها با نگرش جدیدت در کسب ثروت به رشد و کمال می‌رسی، باید با باورهای قدیمی ضمیر ناخودآگاهت هم که هرگز با آن روبه‌رو نشده‌ای، مبارزه کنی. هر نوع خللی که در اراده‌ات پیش بیاید به این معناست که فرصت‌های پیش رو را از دست می‌دهی و از مسیر موفقیت خارج می‌شوی. این شرایط به‌قدری سریع پیش می‌آید که خودت هم متوجه نمی‌شوی از کجا سیلی خورده‌ای.

جین سینسرو | معرفی کتاب تو کله خر هستی برو پیش پولدار می شوی

مهم‌ترین درس های کتاب تو کله خر هستی برو پیش پولدار می شوی

بسیاری از کتاب های انگیزشی روی یک موضوع و مفهوم تمرکز دارند: «تغییر نگرش.» در واقع هر کس می‌خواهد شیوه زندگی خود را تغییر دهد باید از نگرش خود آغاز کند. طرز فکر آدمی روی کل زندگی او تأثیرگذار است. بنابراین قبل از تلاش برای رسیدن به اهداف باید روی نگرش خودمان تمرکز کنیم. کتاب تو کله خر هستی برو پیش پولدار می شوی پر از درس‌های ارزشمند و عالی است که همه آن‌ها با تمرکز بر تغییر نگرش ارائه شده است. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین درس‌های این کتاب اشاره خواهیم کرد:

1. همیشه عاشق تغییر باشید و از آن نترسید

خانم جین سینسرو بر این باور است که تغییر در میزان درآمد و ثروت مستلزم یک سری تغییرات در شیوه زندگی و طرز فکر است. اگر ما یک سری کارها را به صورت مداوم انجام دهیم، این کارها به عادات ما تبدیل می‌شوند و همین عادات زمینه ثروتمند یا فقیر شدن ما را فراهم می‌کنند. مارکوس اورلیوس در کتاب تأملات خود می‌نویسد:

«ملاحظه کن چگونه همه چیز زاییده تغییر است؛ سعی کن بفهمی که برای طبیعت هیچ سعادتی بالاتر از تغییر چیزهای موجود نیست.»

در صورتی که می‌خواهید در زندگی ثروتمند شوید و به آرزوهای خود برسید هیچ چاره‌ای جز تغییر عادت‌ها و رفتارهای موجود ندارید. بسیاری از مردم واقعاً دوست دارند که ثروتمند شوند ولی وقتی صحبت از اراده و عمل به میان می‌آید، واقعاً هیچ چیز در چنته ندارند و حتی کوچک‌ترین تغییرات هم برایشان بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

2. رابطه خود را با ثروت بهبود ببخشید

یکی دیگر از مشکلات افراد در رسیدن به ثروت، رابطه منفی با پول است. اگر دقت کرده باشید بسیاری از مردم با تمام وجود دوست دارند که ثروتمند شوند ولی وقتی یک شخص ثروتمند را می‌بینند نگاه خوب و مثبتی به او ندارند و نسبت به او حسادت می‌کنند. شما اگر می‌خواهید ثروتمند شوید باید نگرش مثبتی به خودتان، دیگران و افراد ثروتمند داشته باشید.

اگر با آغوش باز به استقبال جهان بروید حتماً متوجه می‌شوید که جهان زیبایی‌ها و فرصت‌های ارزشمند زیادی دارد. روال جهان به گونه‌ای است که می‌خواهد به انسان‌ها ثروت برساند، بنابراین انسان‌ها باید خودشان آگاه و هوشیار باشند و از این خصوصیت جهان نهایت استفاده را ببرند.

در فرهنگ بسیاری از جوامع انسانی ارتباط خوبی با پول وجود ندارد، به همین خاطر افراد فقیر در تمام کشورها و فرهنگ‌ها دیده می‌شود. هر چه فرهنگ فقر در یک جامعه بیشتر باشد، افراد فقیر آن جامعه هم بیشتر می‌شوند. اگر ما بتوانیم رابطه خود را با پول و ثروت بهبود ببخشیم، خیلی راحت می‌توانیم خودمان را از قید و بندها رهایی دهیم و به ثروت دلخواه و مورد نظر خود دست پیدا کنیم.

یکی از افکار غلط در مورد پول این است که اگر کسی پولدار شود، شخصی دیگر در جهان فقیرتر می‌شود. چنین چیزی اصلاً درست نیست. این افکار از طرز فکرهای دچار  کمبود نشئت می‌گیرد. آیا وقتی یک ساندویچ می‌خرید و می‌خورید، شخصی دیگری در جهان ساندویچ خودش را از دست می‌دهد؟ اصلاً چنین طرز فکری درست نیست. در کتاب تو کله خر هستی برو پیش پولدار می شوی می‌خوانیم:

«خبر خوب این است که اگر تو هم مثل بیشتر مردم رابطه‌ای پر از دردسر و مشکل‌آفرین با پول داری، این توانایی را هم داری که این مسئله را حل و دگرگون کنی تا به جایی برسی که روزی بتوانی تمام خواسته‌هایت را برآورده کنی. از همین حالا می‌توانی این تغییر و تحول را در خودت ایجاد کنی. فقط کافی است که از موانع زندگی‌ات آگاه باشی، به انتخاب‌هایی جدید و قدرتمند دست بزنی، حواست را بر آنها متمرکز کنی و با عزمی راسخ به‌سوی ثروتمند شدن گام برداری.»

3. مراقب اطرافیان خودتان باشید

معمولاً اطرافیان و دوستان تأثیر زیادی روی زندگی انسان‌ها دارند و این موضوع چیزی نیست که بر کسی پوشیده باشد. اگر دنبال رسیدن به ثروت و موفقیت هستید باید در انتخاب دوستان و اطرافیان خود حساسیت داشته باشید و کسانی را انتخاب کنید که مانعی در مسیر رشد و پیشرفت شما ایجاد نکنند.

گاهی اوقات پدر و مادر انسان، مانعی در رسیدن به ثروت و موفقیت هستند اما قرار نیست آن‌ها را از زندگی خود حذف کنیم. تنها کاری که باید انجام دهیم این است که روابط خود را کمتر کنیم یا وقتی صحبت از موفقیت به میان می‌آید، بحث را به گونه‌ای عوض کنیم. خانم جین سینسرو در کتاب تو کله خر هستی برو پیش پولدار می شوی می‌نویسد:

«اگر تصمیم گرفته‌اید که واقعیت مالی خود را تغییر دهید، سعی کنید از تمام افراد بدبینی که به توانایی‌های شما باور و اعتقاد ندارند، پرهیز کنید. اطراف خود را با انسان‌هایی پر کنید که به توانایی‌های بالقوه شما برای محقق کردن اهداف و آرزوهایتان باور دارند. زمان خود را در مکان‌ها و فعالیت‌هایی صرف کنید که به شما کمک می‌کنند به زندگی ایده‌آل خودتان برسید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید منزل خاصی را خریداری کنید، بهتر است زمان خود را در کافه‌ها و پارک‌های اطراف آن خانه صرف کنید. حضور در چنین شرایطی یکی از بهترین راهکارها برای حفظ انگیزه و هیجان در شما است.»

4. مراقب ذهن و افکار خود باشید

جین سینسرو در این کتاب مفاهیم بسیار مهمی را مطرح می‌کند. او بر این باور است که چیزی که در دنیای بیرونی خود می‌بینیم، حاصل همان چیزی است که در دنیای درونی ما وجود دارد. مولانا هم همین مفهوم را در یکی از اشعار معروف خود بیان می‌کند: «بیرون ز تو نیست هر چه در عالم هست / در خود بطلب هر آن‌چه خواهی که تویی.» جین سینسرو در کتاب تو کله خر هستی برو پیش موفق می شوی می‌نویسد:

«دنیای بیرونی تو بازتاب دنیای درونی‌ات است.»

بنابراین باید خیلی مراقب افکار و ذهن خود باشید؛ چون اگر ذهن خود را مدیریت نکنید و این ذهن روی فقر، نداری، کمبود و بدبختی تمرکز کند، دیر یا زود این بدبختی و فقر خودش را در زندگی واقعی شما نمایان خواهد کرد. خانم سینسرو با اعتقاد کامل جمله زیر را در کتاب خودش می‌نویسد:

«هرچه ذهنت به آن بپردازد، طولی نمی‌کشد که نصیب تو می‌شود.»

برای اینکه بتوانید ذهنیت درست و مثبتی در مورد پول داشته باشید، باید روی خودتان کار کنید و آموزش ببینید. ما به دلیل جامعه، خانواده، دوستان و فرهنگی که داشته‌ایم، اغلب ذهنیت درستی در مورد پول و ثروت نداریم و به همین خاطر باید آموزش ببینیم و ذهن خودمان را پر از افکار مثبت و درست در مورد ثروت و پول کنیم. تغییر نگرش نیاز به زمان، انرژی و مطالعه زیاد دارد. پس اگر واقعاً خواهان ثروت و موفقیت هستید، باید هزینه لازم را بپردازید و مسئولیت آن‌ را بر عهده بگیرید. در کتاب مورد بحث جمله زیبایی وجود دارد که می‌گوید:

«باورها واقعیت‌ها را خلق می‌کند. به هر آنچه باور داشته باشی همان را تجربه خواهی کرد.»

5. برای ثروتمند شدن باید اهداف معین و مشخص داشته باشید

یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای رسیدن به موفقیت اهمیت دارد، مسئله تعیین اهداف است. اگر ما واقعاً خواهان رشد، پیشرفت و رسیدن به موفقیت هستیم باید اهداف خودمان را مشخص و معین کنیم. اهداف ما باید در کنار داشتن محدودیت زمانی، مشخص و دست‌‎یافتنی باشند. داستان جیم کری، هنرپیشه معروف آمریکایی در مورد ثروتمند شدن نمایانگر اهمیت مشخص کردن اهداف است:

«جیم کری زمانی که هنوز معروف نشده بود، بسیار فقیر بود. او که رویای موفقیت را با تمام وجود در سر می‌پروراند، دوست داشت روزی یک بازیگر معروف و ثروتمند شود. روزی یک چک 10 میلیون دلاری برای خودش کشید و تصمیم گرفت سه سال آینده آن را وصول کند. سه سال بعد جیم کری در فیلم احمق و احمق‌تر باز کرد و به هدف خود یعنی 10 میلیون دلار رسید. در واقع او به هدفی که سه سال قبل در ذهن داشت رسید و ثروتمند و معروف شد.»

هدف داشتن، بیش از آنچه فکر کنید ارزش و اهمیت دارد. سعی کنید مقدار ثروتی که می‌خواهید به آن دست پیدا کنید را مشخص و معین کنید. شاید از نظر ذهنی کاری که جیم کری انجام داد، سخت و دشوار باشد ولی واقعیت همین است. پس سعی کنید برای خودتان اهداف روشن، واضح و معین تعیین کنید. مطمئن باشید که با این کار قدرت اراده شما چندین برابر می‌شود و زودتر از آن‌چه فکرش را بکنید به اهداف خود دست پیدا خواهید کرد.

6. فقط به پول درآوردن از راه های صحیح و درست فکر کنید

یکی دیگر از درس‌های مهم کتاب تو کله خر هستی برو پیش پولدار می شوی این است که پول می‌تواند همراه با خود انرژی مثبت یا منفی را وارد زندگی شما کند. اگر این پول از راه درست و با رضایت مشتری وارد زندگی شما شود، انرژی مثبت حاکم بر زندگی شما را چند برابر می‌کند ولی اگر این پول با بی‌رضایتی مشتری یا از راه نادرست به دست بیاید، می‌تواند انرژی منفی وارد زندگی شما کند و همین انرژی منفی مشکلات زیادی را در زندگی شما ایجاد خواهد کرد.

به عنوان مثال اگر یک کارفرما هستید، مطمئناً سعی می‌کنید که از توانمندی‌ها و انرژی کارکنان خود نهایت استفاده را ببرید و انتظار دارید که آن‌ها تمام تمرکز خود را روی کارشان بگذارند. حال اگر فعالیت و تلاش آن‌ها را نادیده بگیرید و دستمزد مناسبی به آن‌ها ندهید، آن‌ها دیر یا زود احساس خستگی می‌کنند و به این باور می‌رسند که شما ارزشی برای تلاش آن‌ها قائل نیستید. این کار می‌تواند در کسب و کار شما انرژی منفی ایجاد کند و رابطه بین شما و کارکنان‌تان را تیره و تار کند. این در حالی است که با قدردانی از کارکنان و پرداخت یک مبلغ مناسب به آن‌ها می‌توانید آن‌ها را راضی کنید و رابطه خودتان با آن‌ها را بهبود ببخشید.

7. خودتان را از شر ترس ها و نگرانی ها خلاص کنید

سینسرو همیشه آرزو داشت که به یک مربی (کوچ) عالی در زمینه زندگی، رشد و توسعه فردی تبدیل شود. وی برای رسیدن به آرزوی خود تصمیم گرفت 15000 دلار بدهد و در یک کلاس گروهی ثبت نام کند. مدرس این کلاس یک کوچ باتجربه و توانمند بود و به همین خاطر خانم سینسرو توانست مفاهیم کوچینگ را به بهترین شکل ممکن فرابگیرد و در سخنرانی‌ها و کتاب‌های خودش به کار ببندد، به همین دلیل مطالب او اینقدر تأثیرگذار و پرطرفدار است.

مبلغی که او برای این کلاس پرداخت کرد بیشتر از درآمد سالیانه او بود ولی وی این مبلغ را پرداخت تا به هدف و آرزویی که در سر دارد برسد. امروز جین سینسرو چندین برابر این مبلغ درآمد دارد. بنابراین یکی از راه‌های رهایی از ترس‌ها و نگرانی‌ها در مسیر موفقیت، هزینه کردن و آموزش دیدن است. در واقع باید مسئولیت هدف و آرزویی که در سر دارید را بپذیرید.

یکی دیگر از راه‌های رهایی از نگرانی‌ها و ترس‌ها این است که بدانید همیشه راهی برای رسیدن به هدف وجود دارد. برخی از افراد آرزوهای زیادی در سر دارند ولی به این باور رسیده‌اند که هیچ راهی برای رسیدن به این آرزوها وجود ندارد. از این رو فرصت‌ها و راه‌های رسیدن به اهداف خود را نمی‌بینند به همین خاطر است که باید همیشه بدانید راهی وجود دارد که می‌تواند شما را به اهدافتان برساند. با این باور مطمئن باشید که راه‌های مختلفی پیش روی شما قرار می‌گیرد که شما را به هدفتان می‌رساند.

8. هرگز تسلیم نشوید و دست از تلاش برندارید

گاهی انسان در مسیر رسیدن به موفقیت خسته می‌شود و دلش می‌خواهد که دست از تلاش بردارد و به اهدافی کوچک‌تر راضی شود. این طرز تفکر حتی در ثروتمندترین افراد جهان هم وجود دارد ولی تفاوت انسان‌های موفق و غیرموفق در تلاش مستمر و مداوم است. انسانی که موفق است، خسته می‌شود ولی پس از کمی استراحت دوباره برمی‌خیزد و به تلاش و کوشش ادامه می‌دهد. این در حالی است که انسان غیرموفق پس از کمی تلاش خسته می‌شود، از کوشش دست می‌کشد و تصمیم می‌گیرد به اهداف کوچک‌تر تن دهد.

  • منبع
  • کتابراه
  • چطور
  • همیار آکادمی

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید