امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276714
۸۴۲
۱
۰
نسخه چاپی

خرید ویلا در شهرک های شمالی چه مزایا و معایبی دارند؟

خرید ویلا در شهرک های شمالی چه مزایا و معایبی دارند؟

شهرهای شمالی کشور به دلیل شرایط آب و هوایی و بهره‌مندی از دریا، جنگل و سرزمین‌های سرسبز و جاذبه‌های تاریخی و گردشگریِ فراوانی که دارند؛ مناسب‌ترین گزینه برای گردشگری و تفریح هستند. استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بین دریای مازندران و رشته کوه البرز گسترده شده‌اند و انواع پدیده‌های طبیعی مانند آبشار، دریاچه، غار و رودخانه، زیبایی و جلوهٔ خاصی به این شهرها داده است.

سواحل زیبای شمال هم از امکانات تفریحیِ فراوان، برای تفریحات ساحلی و دریایی برخوردارند. این سواحل از مهمترین امتیازات گردشگری شمال کشور به شمار می‌روند.

جاده‌های سرسبز شمال کشور جزو زیباترین جاده‌ها در جهان محسوب می‌شوند. جاده‌ٔ زیبا و تاریخیِ هراز که زیبایی قلّه‌ٔ دماوند با عبور از آن نمایان می‌شود. جاده‌ٔ چالوس که دارای چشم‌انداز رودخانه، آبشار، باغ‌های میوه و کوه‌های سرسبز است. این جاده‌ها واقع دراز دیگر امتیازات گردشگری شمال کشور به شمار می‌روند.

جاذبه‌های گردشگری و تفریحی شمال ایران، سالانه گردشگران و سرمایه‌گذاران فراوانی را جذب کرده است. این مسئله مهمترین انگیزه برای به وجود آمدن شهرک‌ها در شمال ایران است.

شهرک‌ها در جاهای توریستی مثل رویان و نور چگونه به وجود آمدند؟

رویان و نور از جمله شهرهای توریستی در استان مازندران هستند. استان مازندران یکی از قطب‌های گردشگری در کشور شناخته شده و دامنه‌های جنگلی، آبشارهای زیبا، آثار تاریخی و فرهنگی از جمله جاذبه‌های توریستی در این شهرها هستند. جاذبه‌های گردشگری و طبیعی رویان و نور، بکر و دیدنی است و به همین دلیل گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه سفر می‌کنند. تعداد زیادی از گردشگران برای اقامت در این شهرها اقدام به اجاره یا خرید ویلا می‌کنند. به همین دلیل شهرک‌سازی در این مناطق در حال گسترش است.

رویان یکی از زیباترین شهرها در غرب استان مازندران درکناره‌ٔ دریای خزر و بین شهرهای نور و نوشهر قرار دارد. رویان دارای جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر و سواحل جذاب و زیبا است. جاذبه‌های طبیعی و گردشگری رویان، زبانزد عام و خاص است. برخی از این جاذبه‌ها عبارتند از: بازار رویان، آبشار کپ، کافه دریا، منطقه گلندرود.

شهر نور دومین شهر پرجاذبه‌ٔ استان مازندران برای تفریح و گردشگری است. شهر نور، زیبایی جنگل و دریا را با هم دارد و دارای مناطق ییلاقی و بکر است. چمستان که به چمن‌های سرسبز و فراوانش معروف است؛ در ۱۵ کیلومتری نور قرار دارد. جنگل نور با زیبایی خیره کننده و پوشش گیاهی زیبا و منحصر به فردش در این شهر قرار دارد. آبشار آب‌پری با صدای زیبای انواع پرندگان، زیبایی ویژه‌ای به این شهر داده است. شهرهای نور و رویان در تمامی فصل‌های سال میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران داخلی و خارجی هستند.

خرید ویلا در شهرک های شمالی چه مزایا و معایبی دارند؟

در طی سال‌های اخیر، افراد زیادی شهرهای شمالی را برای خرید ویلا انتخاب می‌کنند. بعضی برای داشتن مکانی دائمی برای اقامت، سفر و تفریح و بعضی هم برای سرمایه‌گذاری به سمت خرید زمین و ویلا در شمال می‌روند. به دلیل تقاضای بالا برای خرید ویلا ، ساخت ویلا و شهرک‌ در شهرهای شمالی بسیار پر رونق است. برخی ویلاها در شمال شخصی‌ساز هستند. این ویلاها بصورت خانه‌ٔ مستقل ساخته‌ می‌شوند. برخی دیگر از ویلاها به صورت شهرکی ساخته می‌شوند. ویلاهای شهرکی بصورت ویلاهایی مستقل در یک مجموعه ویلا قرار دارند و معمولًا قوانین خاصی برای حفظ نظم و حریم شخصی ساکنان در شهرک باید رعایت شود.

ویلاهای شهرکی غالبا در زمین‌های بزرگ و وسیع در مناطق خارج از شهر ساخته می‌شوند.

این ویلاها معمولا توسط شرکت‌های پیمانکاری معتبر ساخته می‌شوند. بنابراین از معماری و استحکام خوبی برخوردارند. به طور معمول برای ساخت شهرک‌ها از مصالح به صورت انبوه استفاده می‌شود. موقعیت شهرک‌ها و انبوه‌سازی در آن‌ها باعث کاهش هزینه‌ٔ ساخت ویلاهای شهرکی می‌شود. ویلاهای شهرکی از امنیت بالایی برخورداربوده و نگهبان ۲۴ ساعته دارند. شما با پرداخت شارژ ماهیانه، دغدغه‌ای بابت نگهداری و نظافت ویلای خود ندارید. بصورت کلی مزایای ویلاهای شهرکی عبارت است از:

· قیمت مناسب‌تر

· امنیت

· کیفیت خدمات‌رسانی، تجهیزات، دفع پسماندها و ....

· مدیریت یکپارچه برای مسائل حراستی، نظافتی و خدماتی

· وجود مدیریت یکپارچه برای ساماندهی مشکلات احتمالی

اما ویلاهای شهرکی، علاوه بر مزایای فراوان، دارای معایبی نیز هستند. در ویلاهای شهرکی، شما مالک ساختمان و سازه‌ٔ ویلا هستید؛ اما زمین شهرک بین تمام مالکان مشاع است. در برخی از ویلاهای شهرکی، فاصلهٔ بین ویلاها بسیار کم است و بیشتر به آپارتمانی فشرده شباهت دارد تا ویلا؛ هنگام خرید ویلا حتما باید به این موارد توجه کنید. در ویلاهای شهرکی قوانینی برای حفظ نظم و حریم شخصی ساکنان وضع می‌شود. این قوانین ممکن است گاهی اوقات برای برخی خریداران آزاردهنده باشد. همچنین در هنگام خرید ویلاهای شهرکی باید شلوغی شهرک نیز در نظر گرفته شود.

به صورت کلی معایب ویلاهای شهرکی عبارت است از:

· نوع مالکیت

· شبیه بودن ویلاها به یکدیگر

· قوانین شهرک

· شلوغ بودن برخی شهرک‌ها

خرید ویلا در شهرک های شمالی چه مزایا و معایبی دارند؟

معرفی برخی شهرک‌های استان مازندران

استان مازندران در میان استان‌های شمالی کشور، اولویتِ سفرهای تفریحی و گردشگری را به خود اختصاص داده است. وجود سواحل زیبا، جنگل‌های سرسبز و جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فراوان باعث شده‌ که مسافران، این استان را برای سفر انتخاب کنند.

دسترسی از تهران به مازندران از طریق سه شاهراه کندوان، جاده هراز و جاده فیروزکوه، از دیگر امتیازات گردشگریِ این استان به حساب می‌آید. با توجه به تقاضای خریداران، شهرک‌های مسکونی با ویلاهای زیبا در مناطق مختلف استان‌ مازندران ساخته شده‌اند. در ادامه تعدادی از شهرک‌های معروف استان مازندران را بررسی می‌کنیم.

شهرک دریابیشه

یکی از قدیمی‌ترین و بهترین شهرک‌های مازندران، شهرک دریابیشه است. معماری ویلاهای این شهرک توجه خریداران را به خود جلب می‌کند. این شهرک در سال ۱۳۵۱ ساخته شد و مساحت کل شهرک ۸۰ هکتار است. این شهرک شامل ۴۷۰ پلاک است. این شهرک ۱۵ هکتار مشاعات ساحلی و جنگلی دارد که ۱۲ هزار متر از آن برای ساکنان شهرک قابل استفاده است.

شهرک خزرشهر

شهرک خزرشهر که در منطقهٔ ساحلی دریای خزر قرار دارد از بهترین شهرک‌های مازندران است. این شهرک با داشتن امکانات رفاهی، تفریحی، رستوران و فروشگاه مواد غذایی، گزینهٔ مناسبی برای زندگی و سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. نوع محوطه‌سازی و معماری این شهرک، از دیگر امتیازات آن است.

شهرک خانه دریا

شهرک خانه دریا در شهرستان محمودآباد و ۱۳ کیلومتری بابلسر قرار دارد. این شهرک ۱۵۰ هکتار بوده و ۱۳ کیلومتر از ساحل در اختیار این شهرک است. اگر به دنبال ویلاهای نوساز هستید، حتما سری به این شهرک بزنید.

خرید ویلا در شهرک های شمالی چه مزایا و معایبی دارند؟

شهرک فردوس رویان

این شهرک به وسعت ۵۰ هکتار در سال ۱۳۴۲ ساخته شد و متشکل از ۳۲۰ پلاک است و حدود ۶ هکتار، مشاعات دارد.

سخن پایانی

شهرهای شمالی کشور به دلیل امتیازات فراوان آب‌وهوایی و طبیعی، پذیرای مسافران زیادی در طول سال هستند. تعداد بالای مسافران و گردشگران به شهرهای شمالی باعث ساخت‌وساز گسترده‌ٔ شهرک‌های مسکونی و تفریحی شده‌ است. شهرهای رویان و نور از جمله شهرهای گردشگری در استان مازندران هستند. برای خرید ویلا در شمال یا باید به سراغ ویلاهای اختصاصی بروید یا ویلاهای شهرکی را انتخاب کنید. ویلاهای شهرکی مزایای زیادی دارند که از جملهٔ آن‌ها به قیمت پایین‌تر و امنیت بالاتر می‌توان اشاره کرد.

استان مازندران به دلیل جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و مسیرهای ارتباطی به تهران، قطب گردشگری در شمال کشور است. به همین دلیل شهرک‌های بسیاری در این استان ساخته شده‌‌اند. از جمله بهترین شهرک‌های استان مازندران شهرک دریابیشه، خزرشهر، دریاکنار، خانه دریا و فردوس رویان را می‌توان نام برد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید