امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 263856
۱۱۰۳
۱
۰
نسخه چاپی

داوری واگذاری سهام و مدیریت شرکت های دولتی

از قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

(داوری واگذاری سهام و مدیریت شرکت های دولتی)

www.newslaw.ir

ماده 20 - رسيدگي، اظهارنظر و اتخاذ تصميم در مورد شكايت اشخاص حقيقي و حقوقي از هر قسم يك از تصميم ها در امرواگذاري در صلاحيت هيأت داوري است و اين موضوع در قراردادهاي تنظيمي واگذاري سهام قيد مي شود و به امضاي طرفين قرارداد مي رسد .

ماده 21 - هيأت داوري موضوع ماده 20 اين قانون مركب از هفت نفر به شرح زير است :

1- پنج نفر از متخصصان امور اقتصادي، مالي، بازرگاني، فني و حقـوقي، بـه پيشنهـاد مشتـرك وزيـر امـور اقتصـادي و دارائـي، وزيردادگستري و رئيس سازمان برنامه و بودجه و تصويب هيأت وزيران براي مدت شش سال .

2- رئيس اتاق تعاون

3- رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن جمهوري اسلامي ايران اين هيأت در مورد شكايات و اختلافات مربوط به واگذاري، رسيدگـي و تصميم گيري خواهد كرد .نحوه تشكيل جلسات هيأت و چگونگي اتخاذ تصميم آن براساس آئين نامه اي است كه به تصويب هيأت وزيران خواهد رسيد.

ماده 22 - جلسات هيأت داوري با حضور حداقل پنج نفر از اعضاء رسميت خواهد يافت و تصميم هاي آن با رأي اكثريت اعضاي حاضردر جلسه داراي اعتبار قانوني است (نظراقليت نيز بايد در صورت مجلس قيد و به امضاء برسد).

ماده 23 - رأي هيـأت داوري پـس از ده روز از تـاريخ ابـلاغ بـه طرفين قطعي و لازم الاجراست و چنانچه طي مدت مذكور و پس از انقضاء مدت مذكور صرفاً در صورت وجود عذر موجه براي تأخير يكي از طرفين نسبت به رأي صادره اعتراض داشته باشد بايد اعتراض خودرا كتباً به دادگاهي كه صلاحيت رسيدگي به اصل دعوا را دارد تقديم نمايد . شعبه خاصي كه توسط رئيس قوه قضاييه تعيين خواهد شد خارج از نوبت به اعتراض رسيدگي و رأي مقتضي صادر مي نمايد . رأي صادره قطعي و لازم الاجراست.

داوری واگذاری سهام و مدیریت شرکت های دولتی(PDF)

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید