امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279908
۷۳۱
۱
۰
نسخه چاپی

در اینجا برخی از علائم و نشانه های یک بیماری قلبی وجود دارد که هیچ کس به آنها فکر نکرده است

در اینجا برخی از علائم و نشانه های یک بیماری قلبی وجود دارد که هیچ کس به آنها فکر نکرده است

علائم و نشانه های یک بیماری قلبی وجود دارد که هیچ کس به آنها فکر نکرده است

علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان نوعی بیماری قلبی عروقی است. مردم به اندازه کافی نمی خوابند، خیلی سخت کار می کنند، وعده های غذایی ناسالم مصرف می کنند و به اندازه کافی ورزش نمی کنند، بنابراین بیماری های قلبی گسترش یافته اند.

بدن ما همیشه سیگنال هایی را برای ما ارسال می کند که ما از آنها بی خبر هستیم. ما یا آنها را نادیده می گیریم یا انتخاب می کنیم که آنها را نادیده بگیریم.

اختلالات قلبی می تواند به روش های مختلفی نشان داده شود، و ما لیستی از سیگنال های هشدار را جمع آوری کرده ایم. اگر هر یک از این علائم را دارید، باید با پزشک مشورت کنید. شاید بدن شما در تلاش است به شما هشدار دهد که مشکل قلبی بزرگی دارید.

خستگی

این صرفاً به دلیل نخوابیدن کافی نیست. گاهی اوقات خستگی می تواند نشان دهنده یک بیماری قلبی باشد. حجم خون در بدن افراد با ایست قلبی کاهش می یابد. این امر مستلزم آن است که قلب بیشتر کار کند و در نتیجه در طول روز و شب خسته شود. آیا تا به حال بدون دلیل ظاهری احساس خستگی کرده اید؟ شما باید به دنبال مشاوره پزشکی باشید. خستگی می تواند نشانه ای از انواع اختلالات باشد.

غش کردن

غش کردن به طور منظم معمول نیست. اگر به طور مرتب غش می کنید باید با متخصص قلب تماس بگیرید. شما باید این کار را در اسرع وقت انجام دهید زیرا غش ممکن است نشانه مشکلات قلبی باشد. از دست دادن هوشیاری می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله درد، کم آبی یا فعالیت بدنی بیش از حد باشد. کاهش فشار خون می تواند باعث غش شود که می تواند منجر به کاهش سطح اکسیژن خون شود. اگر مرتباً هوشیاری خود را از دست می دهید، باید به پزشک مراجعه کنید.

افزایش سریع وزن

هرکسی که اخیراً وزن زیادی اضافه کرده است، باید بررسی کند که آیا این به دلیل پرخوری یا بیماری قلبی است. یکی از علائم بیماری قلبی تجمع مایع در بدن است. ممکن است متوجه پف و باد شکم شده باشید اما آن را به افزایش وزن مربوط کنید. اگر این اتفاق افتاد، آنچه را که به صورت روزانه مصرف می کنید، پیگیری کنید. با این روش می توانید تشخیص دهید که افزایش وزن شما به رژیم غذایی شما مربوط است یا خیر.

از دست دادن اشتها، حالت تهوع

سایر شاخص‌هایی که نشان می‌دهد ممکن است شما در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی باشید شامل از دست دادن اشتها، حالت تهوع و سوء هاضمه است. اگر برای اولین بار این علائم را تجربه می کنید، توصیه می شود آنها را زیر نظر داشته باشید و در صورت لزوم به دنبال کمک پزشکی باشید. سایر اختلالات، مانند گاستریت، نیز ممکن است باعث این علائم شوند، بنابراین قلب همیشه مقصر نیست. بارداری همچنین ممکن است با علائم و نشانه ها نشان داده شود. دکتر بیشترین تخصص را دارد.

ضربان قلب نامنظم

تپش قلب می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود. این می تواند افزایش آدرنالین یا تغییر خلق و خو باشد. اگر متوجه شدید که ضربان قلب شما به طور منظم نامنظم است، باید فوراً به پزشک کمک کنید. آریتمی نام پزشکی برای ضربان قلب شما با الگوی نامنظم است. این یک مشکل بزرگ است زیرا یک آریتمی درمان نشده می تواند منجر به سکته شود. اگر این علامت را دارید باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

سرفه مداوم

اگرچه سرفه مداوم ممکن است آزاردهنده باشد، بسیاری از افراد آن را نادیده می گیرند. آیا می دانستید سرفه های طولانی مدت می تواند نشانه ای از بیماری قلبی باشد؟ هنگامی که قلب برای رساندن خون به بدن تلاش می کند، ریه ها تحت تاثیر قرار می گیرند و در نتیجه سرفه های مداوم ایجاد می شود. اگر سرفه دارید، توجه به رنگ خلط مهم است. خلط صورتی و سفید علامتی است که باید با پزشک مشورت کنید. اگر شب هنگام دراز کشیدن سرفه شما بدتر می شود، می تواند نشانه ای از ناراحتی قلبی باشد.

عرق سرد

عرق سرد می تواند نشانه چیز جدی تری باشد. عرق کردن روش عادی بدن برای تنظیم دما است. عرق کردن باعث می شود قلب شما سخت تر کار کند و خون بیشتری پمپاژ کند. اگر عرق سرد دارید، به پزشک مراجعه کنید. عرق سرد علاوه بر اینکه نشانگر بیماری قلبی است، می تواند نشانه عفونت، بیماری عصبی یا بدخیمی باشد. مراجعه به پزشک می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که چگونه با عرق سرد خود کنار بیایید، خواه این عرق ناشی از دارو باشد یا استرس.

پاهای متورم

تورم پاها به خصوص در تابستان مکرر است و می تواند ناخوشایند و آزاردهنده باشد. تورم در پاها به طور منظم می تواند نشان دهنده مشکلات قلبی باشد. تورم به دلیل احتباس مایعات ایجاد می شود و پاها آسیب دیده ترین مناطق بدن هستند زیرا از قلب بسیار دور هستند. اگر تورم از بین نرفت یا بدتر شد، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

اختلال خواب

بیشتر اختلالات خواب قابل درمان هستند و هیچ عواقب منفی ندارند. با این حال، ممکن است که اختلال خواب ناشی از یک بیماری قلبی باشد. در نتیجه، بی خوابی را باید جدی گرفت زیرا می تواند منجر به انواع مشکلات سلامتی شود. کسانی که در به خواب رفتن یا خواب ماندن مشکل دارند باید با پزشک مشورت کنند. ممکن است مشکل تنفسی فرد در هنگام خواب به دلیل وجود مایع در ریه های او باشد. ناراحتی قفسه سینه یکی از علل شایع تپش قلب است.

التهاب لثه

التهاب لثه معمولاً دلیلی برای نگرانی نیست، اما اگر ناراحتی در دهان شما غیرقابل تحمل شود، باید به دنبال درمان دندانپزشکی باشید. یک بیماری قلبی می تواند باعث ناراحتی شود. همه چیز با کام دردناک شروع می شود که نشان دهنده وجود میکروب در گردش خون است. این باعث ایجاد لخته های خون می شود. بسیاری از مردم نمی دانند که سلامت دندان و قلب و عروق اغلب به هم مرتبط هستند. بسیار مهم است که دندان های خود را به طور منظم ارزیابی کنید زیرا سلامت دهان و دندان بر کل بدن شما تأثیر می گذارد.

خرناس

بیشتر اوقات، شما حتی از خروپف کردن خود آگاه نیستید و این فقط دیگران هستند که متوجه می شوند. خروپف از نظر پزشکی به عنوان آپنه خواب شناخته می شود و در حال افزایش است. قلب قبل از شروع مجدد ریتم معمول خود، برای مدت کوتاهی می ایستد. مهم است که مراقب باشید زیرا کسانی که تحت تاثیر قرار می گیرند به ندرت متوجه چیزی می شوند. این ایده خوبی است که با یک پزشک مشورت کنید. اگر بیماری قلبی به موقع تشخیص داده شود، می توان آن را درمان کرد.

درد در بازوها و قسمت بالایی بدن

اکثر افراد بر این باورند که تنش باعث درد در بازوها و قسمت بالایی بدن می شود. از طرف دیگر، درد می تواند نشانه حمله قلبی باشد. بسته به محل آسیب دیده، درد می تواند به سمت چپ یا راست منتشر شود. همچنین گاهی اوقات می تواند روی بازوی راست تأثیر بگذارد. برخی از افرادی که دچار حمله قلبی شده اند از درد در دهان و پشت خود شکایت دارند. متأسفانه، تفسیر علائم حمله قلبی در زنان دشوارتر از خواندن علائم در مردان است.

تنگی نفس

چاقی اغلب با تنگی نفس مرتبط است. اگر با وجود اینکه کار سختگیرانه ای انجام نمی دهید، ممکن است دچار حمله پانیک یا حمله قلبی شده باشید. وقتی راه های هوایی هماهنگ با سیستم قلبی عروقی عمل نمی کنند، نشانه ای از نزدیک شدن یا وجود بیماری قلبی است. به دلیل کمبود هوا در ریه ها، تنفس در این شرایط دشوار است.

درد قفسه سینه

درد قلب یکی از علائم شایع حمله قلبی یا بیماری قلبی است. اگر ناراحت هستید یا مشکلات تنفسی دارید، با احتیاط کامل ادامه دهید. اگر درد به طور ناگهانی و بدون هشدار ظاهر شد، باید بلافاصله به بیمارستان اورژانس مراجعه کنید.

دردها و تیرهای مشخصی وجود دارد. ممکن است احساس سفتی یا سوزش باشد. اگر علائم در هنگام استراحت شروع شود و چند دقیقه طول بکشد، می توان تصور کرد که دچار حمله قلبی شده اید. دریافت کمک های پزشکی در اسرع وقت ضروری است.

زخم های باز

از آنجایی که زخم های باز می توانند به سرعت عفونی شوند، باید در اسرع وقت درمان شوند. اگر زخم هایی به سختی درمان می شوند یا به خودی خود بهبود نمی یابند، باید احتیاط بیشتری کرد. این می تواند به دلیل بیماری آئورتیلیاک یا انسداد آئورت باشد. این اختلال می تواند باعث ایسکمی یا کاهش رساندن خون و اکسیژن به بافت ها شود. این می تواند منجر به مرگ بافت یا در بدترین حالت، قطع عضو شود.

درد انگشت پا

درد انگشت پا ممکن است در نگاه اول بی ضرر به نظر برسد، اما اینطور نیست. درد انگشت پا در حالت استراحت که ناشی از کفش های تنگ نیست، می تواند نشانه یک اختلال خطرناک به نام بیماری انسداد آئورتیلیاک باشد. برای رد بیماری قلبی باید با پزشک مشورت کنید. هر چه زودتر یک بیماری بزرگ درمان شود، شانس یک نتیجه مثبت بیشتر است.

گرفتگی در باسن و ران

گرفتگی عضلات اغلب به دلیل کمبود منیزیم ایجاد می شود. گرفتگی عضلات می تواند در اثر فعالیت بدنی یا سرما نیز ایجاد شود. همچنین ممکن است ناشی از یک مشکل قلبی باشد. به گفته مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ (UPMC) اگر در حین راه رفتن معمولی دچار گرفتگی قابل توجهی در باسن، ران ها یا ساق پا هستید، باید با پزشک تماس بگیرید زیرا می تواند نشان دهنده بیماری انسداد آئورتلیاک باشد. یک پزشک می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه چیزی باعث رنج شما شده است.

عدم رشد مو در پاها

رشد ضعیف مو یا عدم وجود مو در پاها از علائم بیماری شریانی محیطی است. این بیماری قلبی عروقی باعث ایجاد پلاک در رگ ها می شود و در نتیجه جریان خون در پاها و پاها محدود می شود. به گفته سرویس بهداشتی McLeod در کارولینای جنوبی، ریزش مو در پاها از علائم این بیماری است. اگر موهای شما به طور ناگهانی شروع به ریزش کرد، باید به پزشک مراجعه کنید تا مشکل قلبی را رد کند.

سرفه با خلط

یکی از علائم آن سرفه کردن خلط به طور منظم است. رنگ خلط فرد ممکن است چیزهای زیادی را در مورد سلامت او فاش کند. یک عفونت باکتریایی را می توان با خلط زرد/سبز تیره نشان داد. به گفته انجمن قلب آمریکا، خلط سفید مایل به صورتی می‌تواند نشان‌دهنده تجمع مایع در ریه‌ها باشد که یک علامت معمول بیماری قلبی است. اما معمولاً یک سرماخوردگی معمولی است. با این حال، اگر مطمئن نیستید، به دنبال مشاوره پزشکی باشید. آزمایشاتی برای تعیین علت سرفه کردن شما انجام خواهد شد.

خواب قطع شده

برای جلوگیری از استفاده از سرویس بهداشتی در نیمه شب، از نوشیدن بیش از حد مایعات قبل از رفتن به رختخواب خودداری کنید. اگر مشکل ادامه داشت، باید با پزشک مشورت کنید. طبق گفته کلینیک مایو، افزایش میل به ادرار کردن یکی از علائم نارسایی قلبی است. خیلی بهتر است که خود را بررسی کنید و متوجه شوید که همه چیز خوب است تا اینکه مشکل را نادیده بگیرید و بعداً با آن مقابله کنید.

ناراحتی قفسه سینه

عوامل زیادی ممکن است باعث ناراحتی قفسه سینه شوند. به عنوان مثال می تواند ناشی از رفلاکس اسید پس از خوردن غذاهای چرب باشد. از سوی دیگر، ناراحتی مداوم قفسه سینه می تواند نشانه ای از حمله قلبی باشد. اگر احساس درد قفسه سینه می کنید، انجمن قلب آمریکا توصیه می کند با پزشک مشورت کنید یا به بخش اورژانس مراجعه کنید. نادیده گرفتن سیگنال های هشدار دهنده حمله قلبی آسان است و کمک ممکن است خیلی دیر برسد.

اختلال در نعوظ

این شرایط می تواند برای مردان بسیار ناراحت کننده باشد. اختلال نعوظ می تواند ناشی از بیماری قلبی باشد. به گفته دانشکده پزشکی هاروارد، نعوظ نیاز به یک منبع خون اضافی دارد. هنگامی که شریان ها آهکی می شوند، جریان خون مختل می شود. مردانی که از اختلال نعوظ رنج می برند باید در اسرع وقت به دنبال کمک پزشکی باشند. این امکان وجود دارد که یک متخصص به آنها معرفی شود. اگر به موقع درمان شود، می توان بیماری های اضافی را رد کرد.

فراموشی و سردرگمی

فراموشی و سردرگمی می تواند ناشی از شرایط مختلفی باشد. به گفته انجمن قلب آمریکا، تغییرات در سطوح سدیم در بدن می تواند با تغییرات در سطوح خونی برخی از مواد ایجاد شود. این ممکن است باعث سردرگمی و از دست دادن حافظه شود. سوءتغذیه، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی و خستگی عواملی هستند که می توانند به این بیماری کمک کنند. بهتر است برای انجام آزمایشات مناسب و رد کردن مشکلات قلبی به پزشک مراجعه کنید.

آپنه خواب

اگر این بیماری احتمالاً کشنده را داشته باشید، در هنگام خواب تنفس شما متوقف می شود و دوباره شروع می شود. آیا پس از یک خواب کامل شبانه به دلیل خروپف کردن با صدای بلند خسته از خواب بیدار می شوید؟ این علائم و نشانه ها می تواند نشان دهنده آپنه خواب باشد. یک مشکل خواب از هر دو نفر مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی یا نارسایی قلبی یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین می تواند از علائم فشار خون بالا باشد. اگر با صدای بلند خروپف می کنید برای رد آپنه خواب با پزشک مشورت کنید.

حملات پانیک

حملات قلبی و حملات پانیک معمولاً اشتباه گرفته می شوند زیرا علائم آنها بسیار مشابه است. هر دو باعث تنگی نفس، سفتی قفسه سینه، وحشت، تعریق و احساس ناخوشی عمومی می شوند. افزایش ضربان قلب، ضعف جسمانی و سرگیجه نیز از نشانه های حمله پانیک یا حمله قلبی هستند. خطر حمله قلبی باید رد شود. یک تشخیص پزشکی حرفه ای می تواند به شما در دریافت مراقبت های مورد نیاز برای مشکل خود، که می تواند حمله پانیک یا چیز دیگری باشد، کمک کند.

درد ناگهانی سینه

نزدیک شدن حمله قلبی را می توان با فشار و درد قفسه سینه نشان داد. علامت فیبریلاسیون دهلیزی درد مبهم قفسه سینه است. اگر این را تجربه می کنید، به زودی به پزشک مراجعه کنید. فرد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی در معرض خطر سکته مغزی است. دیگر منتظر نمانید؛ امروز اقدام کنید حتی اگر مشکل فقط گاهی اتفاق بیفتد، باید توسط پزشک بررسی شود.

دشواری در تنفس

مشکلات تنفسی، به ویژه هنگام خواب، یکی از علائم اصلی است. هنگامی که ماهیچه ها شل هستند، در هنگام تنفس نباید ناراحتی ایجاد شود. اگر هنگام دراز کشیدن، خوابیدن یا حتی انجام فعالیت های خفیف در تنفس مشکل دارید، به پزشک مراجعه کنید. به گفته انجمن قلب آمریکا، خون زمانی در رگ‌ها تجمع می‌کند که نتواند جریانی را دنبال کند. این می تواند منجر به تجمع مایع در ریه ها شود که می تواند منجر به مشکلات قلبی شود.

میگرن ناگهانی

میگرن می تواند باعث ایجاد درد ضربان دار یا ضربانی شدید در یک طرف سر، معمولاً یک طرف شود. امروزه میگرن تعداد زیادی از افراد را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند به دلیل شرایط مختلفی ایجاد شود. میگرن می تواند نشان دهنده یک بیماری قلبی، سکته مغزی یا لخته شدن خون باشد. اگر میگرن شما با حالت تهوع، استفراغ یا سرگیجه همراه است، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. در این شرایط هر ثانیه اهمیت دارد. ایمن بودن به جای متاسف بودن ترجیح داده می شود.

کمر درد

متاسفانه این روزها کمردرد بسیار زیاد و تبدیل به یک مشکل بزرگ شده است. از سوی دیگر، ناراحتی کمر اغلب به عنوان نشانه ای از بیماری قلبی نادیده گرفته می شود. اگر ناراحتی از قفسه سینه یا در قسمت فوقانی یا پایین کمر شروع شود، می تواند نشانه نزدیک شدن حمله قلبی باشد. متأسفانه تشخیص علائم و نشانه های زنان دشوارتر از مردان است. پزشک تنها کسی است که می تواند در مورد یک مشکل به شما کمک کند، خواه ارتوپدی یا قلبی باشد. رژیم غذایی شما در واقع می تواند به پیشگیری از حمله قلبی کمک کند!

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید