امروز: چهارشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282407
۴۸۷
۱
۰
نسخه چاپی

در سفر به قطر این غذاها را تست کنید

به قطر خوش آمدید، سرزمینی با سخاوت و مهمان نوازی بی نظیر! چیزی که قطر را بسیار خاص می کند، توانایی یکپارچه آن در ایجاد تعادل بین حفظ و احترام به تاریخ و فرهنگ خود با مدرنیته و نوآوری است. غرور مردم قطر را می توان در سنت های آنها دید و یکی از با ارزش ترین سنت ها غذای آنهاست! در ادامه مطلب شما را با بهترین غذاهای قطری آشنا میکنیم.

بهترین غذاهای کشور قطر

در سفر به قطر این غذاها را تست کنید

 مجبوس

مجبوس علاوه بر خوشمزه بودن فوق العاده، در درجه اول به عنوان غذای ملی قطر شناخته می شود. بدون امتحان کردن این غذای معروف به سادگی نمی توانید به قطر سفر کنید.

این غذا به آرامی و به طور پیوسته پخته می شود تا اطمینان حاصل شود که تا آنجا که می توانید غنی است. مردم قطر در تهیه غذا بسیار صبور هستند زیرا نتیجه همیشه ارزشش را دارد!

مواد اولیه ساده هستند: برنج با مرغ یا گوشت بره. اما این ترکیب جادویی ادویه ها است که طعم بی نظیری را ایجاد می کند.

غذای قطری ، مادروبا

حالا اینجا یک بشقاب سنتی خاص است که در هر زمان و هر مکان خورده می شود! این در اصل مرغ، شیر، کره و یک ماده محبوب در اینجا در قطر به نام هل نیز شناخته می شود. آن را به عنوان ترکیبی از این مواد در نظر بگیرید که همه با هم مخلوط شده و به بافتی شبیه بافت پوره سیب زمینی تبدیل شده است.

در سفر به قطر این غذاها را تست کنید

ام علی

 این غذا در اصل یک غذای مصری است، اما نحوه رقصیدن جوانه های چشایی آن را به یک غذای بسیار محبوب در اینجا تبدیل کرده است. این یک دسر مبتنی بر نان با شیر و دارچین است، ماده ای که طعم آن را تقویت می کند. سایر مواد به اولویت بستگی دارد، به عنوان مثال شکر و آجیل. اگر هنوز مقداری برای دسر دارید، حتما باید داشته باشید!

لقیمات

بعد، یک غذای شیرین دیگر! لقیمات یک دسر قطری است که هرگز نمی تواند شیرینی را سیر کند. این زیبایی ها از بیرون ترد و در داخل کرکی هستند.

آنها را به عنوان گلوله های دونات در نظر بگیرید، به جز سرخ شده، آغشته به شربت شیرین، مزه دار شده با زعفران و تگرگ، که همانطور که در بالا یاد گرفتیم، برای هل خوب قدیمی عربی است، و اغلب با دانه های کنجد پاشیده می شوند تا بیشتر شود.

کنافه

اکنون این غذا یکی از غذاهایی است که مطمئن هستیم حتماً نامش را شنیده اید، اما اینجا در قطر، کونافا یک معامله بزرگ است! این یک غذای چند منظوره است که در بسیاری از مراسم ها میل می شود. عروسی، تشییع جنازه، در ماه رمضان، برای صبحانه، برای پیک نیک…

فقط در صورتی که آن را امتحان نکرده باشید، بسیار شیرین است و در یک نسخه نرم، معروف به کناف نعما، و در نسخه سخت تر، به نام کناف خشنا، عرضه می شود. خشنه ترد تر از نعمه است، اما هر دو خوشمزه هستند!

غذای قطری مانند شاورما

اکنون شاورما یک غذای رایج در خاورمیانه است و در سراسر جهان محبوب شده است، اما اینجا در قطر با کمی تلاش و عشق بیشتر درست می شود.

مردم قطر ایده شاورما را در نظر گرفتند و آن را در انواع مواد خلاقانه تر به کار بردند. در اینجا، گزینه ها بسیار فراتر از مرغ یا گوشت گاو ساده است. آنها به ماهی شاورما و میگوی شاورما گسترش می یابند.

و زیبایی آن این است که می توانید انواع و سبک های مختلف شاورما مانند شاورما ترکی، لبنانی و حتی به سبک هندی را پیدا کنید. عجله طعم‌ها همیشه باعث می‌شود که برای چیزهای بیشتر برگردید!

در سفر به قطر این غذاها را تست کنید

کباب

کباب در سراسر خاورمیانه محبوب است، اما این یکی قطعا قطری است. سریع و آسان آماده می شود و معمولا به عنوان پیش غذا از آن لذت می برند. این در اصل ترکیبی از سبزیجات است که با ادویه جادویی مخلوط شده و به عنوان یک میان وعده ترد لذت بخش و وسوسه انگیز سرخ شده است.

بالائت

مواد تشکیل دهنده این یکی شما را گیج می کند، اما صدای ما را بشنوید. ترکیبی از تخم مرغ، شکر، زعفران و رشته پلو ورمیشل است.اکنون، ما می دانیم که به چه چیزی فکر می کنید … چگونه؟ باور نمی کنید این غذا چقدر خوشمزه است!

مارگو

بعدی، مارگو! این غذا از ابتدا تا انتها یک ترکیب سالم و دلچسب است. آن را به عنوان مخلوطی از هویج، سیب زمینی، گوشت، بادمجان، گوجه فرنگی و کدو سبز در نظر بگیرید.

اما مردم قطر همیشه دوست دارند که مایل بیشتر بروند و چیزهای اضافی به غذاهای خود اضافه کنند. و در اینجا تکه های خمیر نان را اضافه می کنند که در مخلوط می جوشد و طعم لذیذ را جذب می کند.

کابسا گوشت

این غذا به راحتی جزو محبوب ترین غذاهای قطری به حساب می آید. برخی از این غذا به عنوان خورش یاد می کنند، با این تفاوت که مواد آن بسیار عالی تر از یک خورش قدیمی ساده است!

این شامل یک سس قرمز غنی، مرغ یا بره، بسته به ترجیح، سبزیجات، نان و البته ترکیبی از ادویه های بهشتی است که به غذا زندگی می بخشد.

خنفروش

یک دسر خوشمزه دیگر در راه است! این غذا شما را شگفت زده خواهد کرد و اجازه دهید به شما بگویم چرا. هل و زعفران را که چند غذا پیش در موردش صحبت کردیم، یادتان هست؟ خوب، این غذا این دو را با هم ترکیب می کند، به آن مقداری بکینگ پودر، تخم مرغ، آرد، پودر برنج و گلاب اضافه می کند و همه را با هم مخلوط می کند و به ما می دهد.

غذای قطری ، سامبوسا

آن تکه خمیر مثلثی شکلی که تقریباً در هر سفره عرب در ماه رمضان دیده اید را به خاطر دارید؟ آره، این سامبوسا است! این یک خمیر سرخ شده خوشمزه است که با هر چیزی که انتخاب می کنید پر می شود، اما معمولاً یا پنیر، سیب زمینی، سبزیجات، گوشت چرخ کرده، اسفناج یا مرغ است.

همچنین در چندین شکل و اندازه مختلف، مانند نیمه ماه، یا مخروط مانند، و همچنین مثلث کلاسیک ساخته شده است. حتی برخی افراد به جای سرخ کردن آنها را می پزند. راه های بسیار متفاوتی وجود دارد که افراد مختلف از این غذا لذت می برند، و همه اینها به ترجیحات خلاصه می شود.

چپاتی

این نوعی نان است که منشا آن هند است. معروف است که نان پهنی است که با آب، آرد و نمک درست می شود. معمولاً به صورت ساده خورده می شود، اما امروزه بسیاری از مردم دوست دارند نوتلا، پنیر و حتی عسل اضافه کنند. مردم در مورد نحوه خوردن آن نیز بسیار متنوع هستند، برخی آن را باز می خورند، برخی دیگر آن را می پیچند.

این بیشتر یک میان وعده است تا یک غذای اصلی . این غذا به قدری محبوب است که تقریباً در هر گوشه ای می توانید چای فروشی هایی پیدا کنید که چاپاتی و کاراک را تهیه می کنند.

  • منبع
  • فارسی ها

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید