امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 265193
۴۵۵۱
۱
۰
نسخه چاپی
جراحی

6 تا از دردناک ترین جراحی ها و روش هایی که ممکن است تجربه کنید

به طور کلی تحقیقات نشان می‌دهد جراحی‌های ارتوپدی که استخوان در آن درگیر می‌شود از دردناک‌ترین جراحی‌ها به شمار می‌روند. همچنین جراحی‌هایی که در آن لاپاراسکوپی انجام می‌شود می‌تواند باعث ایجاد دردهای شدید شوند

6 تا از دردناک ترین جراحی ها و روش هایی که ممکن است تجربه کنید

حتی اگر بیهوشی درد را در طول یک عمل کاهش دهد، برخی از جراحی‌ها یا روش های پزشکی می‌توانند درد قابل‌توجهی پس از آن یا در طول دوره بهبودی ایجاد کنند. پیروی از دستورالعمل های پزشک و مصرف داروهای مسکن برای تسهیل بهبودی بسیار مهم است.

بسیاری از روش های پزشکی شامل درجه ای از ناراحتی و در برخی موارد درد است. با این حال، برخی از روش ها دردناک تر از بقیه هستند. مواردی وجود دارند که ممکن است بلافاصله پس از آن احساس ناراحتی در شما ایجاد کنند. برای سایر موارد، این ناراحتی تا چند هفته یا بیشتر تا زمان بهبودی ادامه دارد.

به گفته بیمارانی که آنها را انجام داده‌اند، این شش جراحی، برخی از دردناک‌ترین جراحی‌هایی هستند که ممکن است در مقطعی از زندگی‌تان به آن‌ها نیاز داشته باشید.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که هر کس درد را متفاوت تجربه می کند. چیزی که به نظر شما به طرز غیرقابل تحملی دردناک است ممکن است به سختی برای فرد دیگری نگران کننده است.

1. برداشتن کیسه صفرا (کوله سیستکتومی)

دو نوع جراحی برداشتن کیسه صفرا یا کوله سیستکتومی وجود دارد:

  • کوله سیستکتومی لاپاراسکوپیک
  • کوله سیستکتومی باز

بهبودی پس از کوله سیستکتومی لاپاروسکوپی معمولاً بسیار سریع است و باعث درد یا ناراحتی شدید نمی شود.

از سوی دیگر، بسیاری از افرادی که کوله سیستکتومی باز انجام می دهند می گویند که این جراحی هم بلافاصله پس از جراحی و هم در طول دوره نقاهت دردناک است.

این ناراحتی ممکن است 4 تا 6 هفته طول بکشد، اما باید درد کمتری نسبت به قبل از جراحی داشته باشید.

یکی از دلایل درد این است که بدن شما با ناتوانی جدید خود در هضم چربی ها به همان حجم یا فرکانس قبل از جراحی سازگار نشده است. برخی از بیماران با کاهش مصرف غذاهای چرب یا تقسیم یک وعده غذایی حاوی چربی به چندین وعده غذایی کوچکتر موفقیت بیشتری داشته اند.

2. لیپوساکشن

لیپوساکشن یک روش انتخابی است. این شامل برداشتن چربی زیر پوست و پیکرتراشی بدن است. اگر متوجه شدید که چربی بدن شما به طور نابرابر توزیع شده و در نواحی خاصی مانند زیر بازوها یا ران‌ها تجمع می‌یابد، می‌توانید لیپوساکشن را انتخاب کنید.

نتیجه فوری کبودی و ناراحتی شدید است که معمولاً اگر برای اولین بار است که این روش را انجام می دهند، افراد را شگفت زده می کند. زمان ریکاوری با توجه به مقدار چربی که برداشته اید و محل عمل تعیین می شود. ممکن است برای چند روز یا چند هفته احساس درد داشته باشید.

3. اهدای مغز استخوان

این یک عمل سخاوتمندانه باورنکردنی است که با سطح بالایی از درد همراه می باشد. اهداکنندگان می گویند که چیزی شبیه به درد آن وجود ندارد. دانستن اینکه کسی از این درد سود می برد، چه به یک غریبه یا عزیز کمک می کند درد را بهتر تحمل کنید.

84 درصد از اهداکنندگان درد کمر یا لگن را تجربه می کنند. متوسط زمان بهبودی 20 روز است. با این حال، شما باید بتوانید بیشتر فعالیت ها را در عرض 1 تا 7 روز پس از عمل از سر بگیرید.

4. ایمپلنت های دندانی

دوره نقاهت از ایمپلنت های دندانی می تواند طولانی و دردناک باشد.

کار واقعی معمولاً شامل حداقل درد ناشی از تزریق بیهوشی است، اما ماه های بهبودی بعدی می تواند بسیار دردناک باشد. ممکن است دچار کبودی، تورم و خونریزی در دهان خود شوید.

سخت ترین بخش این جراحی این است که هر بار که غذاهایی می خورید که نیاز به جویدن دارند، درد را تجربه می کنید.

5. تعویض کامل مفصل ران

این جراحی برای افراد از نظر دردناک بودن متفاوت است. اکثر مردم موافقند که روند بهبودی و توانبخشی شامل درجه بالایی از درد است. درد می تواند از لگن به سایر قسمت های بدن شما از جمله پاها و کشاله ران انعکاس یابد.

بهبودی کامل ممکن است 6 تا 12 ماه طول بکشد. 6 تا 8 هفته بعد از عمل باید بتوانید اکثر فعالیت های عادی را از سر بگیرید.

6. (باز) هیسترکتومی شکمی

بر خلاف هیسترکتومی لاپاروسکوپی و هیسترکتومی واژینال، که معمولاً سطوح پایین‌تری از درد دارند، ناراحتی و درد ناشی از هیسترکتومی شکمی می‌تواند تا چند هفته پس از جراحی ادامه داشته باشد.

از عضلات شکم برای بسیاری از حرکاتی که در طول روز انجام می دهید استفاده می شود. حتی مواردی مانند ایستادن یا غلت زدن در رختخواب نیز ممکن است بعد از جراحی دردناک باشد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید