امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280531
۳۴۲
۱
۰
نسخه چاپی

درک اینکه چگونه سیاست می تواند بر تجارت شما تأثیر بگذارد

درک اینکه چگونه سیاست می تواند بر تجارت شما تأثیر بگذارد

سیاست می تواند به شدت بر تجارت تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، قوانین و مقررات منطقه ای می تواند تعیین کند که یک شرکت چگونه فعالیت می کند یا اینکه آیا از گسترش بین المللی سود می برد یا خیر. به همین دلیل، کارآفرینان مشتاق، رهبران کسب‌وکار و استراتژیست‌ها در صنایع تحت نظارت شدید باید خود را با تأثیرات سیاست بر تجارت آشنا کنند.

در اینجا یک مرور کلی از نقش سیاست در تجارت - داخلی و بین المللی - و اینکه چرا درک آن مهم است آورده شده است.

نقش دولت در کسب و کار

برای درک نقش دولت در تجارت، مهم است که جایگاه آن را در یک کشور تشخیص دهیم. استاد مدرسه بازرگانی هاروارد، فارست راینهارت توضیح می دهد که دولت چهار وظیفه اساسی دارد:

  • حفاظت از شهروندان در برابر آسیب های خارجی
  • حفاظت از شهروندان در برابر تهدیدات داخلی
  • حمایت از حقوق مالکیت
  • ایجاد وسایل حل و فصل اختلافات

اینکه چگونه دولت ها این مسئولیت ها را انجام می دهند به طور قابل توجهی بر کسب و کارها تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، برای محافظت از رفاه شهروندان و تضمین دستمزد زندگی، یک دولت ممکن است یک شرط پرداخت پایه را اعمال کند. ایالات متحده یک نمونه است که حداقل دستمزد فدرال 7.25 دلار در ساعت را اعمال می کند.

حفاظت از حقوق مالکیت شهروندان نیز تأثیر زیادی بر مشاغل دارد. کسانی که امیدوار به ایجاد سازمان هستند باید مطمئن باشند که حقوق محصولات خود را دارند. به همین دلیل، دولت ها قوانین کپی رایت و علائم تجاری را برای اطمینان از حفظ مالکیت شرکت ها بر کالاها یا مارک های خود وضع می کنند.

عوامل بین المللی

هنگامی که یک شرکت در سطح جهانی گسترش می یابد، چندین عامل سیاسی بین المللی بر تجارت تأثیر می گذارد. زمانی که شرکت های بین المللی با گسترش در قلمروهای داخلی به رقیب تبدیل می شوند، همین امر صادق است.

تفاوت های ظریف سیاسی یک کشور یکی از چالش های اصلی تجارت بین المللی است. رهبران سیاسی اغلب تصمیماتی می گیرند که بر قوانین کار، آموزش، حمل و نقل و مالیات تأثیر می گذارد، که به نوبه خود بر تجارت تأثیر می گذارد. پیمایش چالش‌های سیاسی چند کشور آسان نیست، بنابراین قبل از گسترش کسب‌وکارتان، اطمینان از آمادگی آن برای جهانی‌شدن ضروری است.

ارزش آفرینی دولتی

ارزش آفرینی در علم اقتصاد به فرآیند ایجاد کالاها و خدماتی اطلاق می شود که ارزش آنها بیش از منابعی است که برای تولید آنها استفاده می شود. دولت‌ها می‌توانند مانند کسب‌وکارها با خرید منابع - مانند نیروی کار و مواد خام - و استفاده از آنها برای تولید کالاها یا خدمات با ارزش بالاتر، ارزش ایجاد کنند.

در مقایسه با مشاغل، دولت ها قدرت بیشتری دارند. برای مثال، دولت‌ها می‌توانند افراد و شرکت‌ها را مجبور به پرداخت مالیات کنند، صرف نظر از اینکه انجام این کار باعث ایجاد ارزش می‌شود یا خیر.

دولت ها اغلب سعی می کنند با تولید کالاهای عمومی که دارای دو عامل شناسایی هستند، مستقیماً ارزش ایجاد کنند:

غیر رقیب: مصرف یک فرد از کالاها مانع از دسترسی دیگران به آنها نمی شود.

غیر قابل استثنا: هیچ کس از استفاده از کالا منع نمی شود.

از آنجایی که کالاهای عمومی در دسترس هستند و برای همه مفید هستند، کسب و کارها اغلب آنها را تولید نمی کنند زیرا سود ایجاد نمی کنند.

کالاهای عمومی به سود کسب و کارها هستند زیرا به سایر نهادها اجازه می دهند با استفاده از آنها ارزش ایجاد کنند. به عنوان مثال، دولت به مردم آموزش می دهد که افراد ماهری را تولید می کند که مشاغل می توانند استخدام کنند.

چالش های سیاست دولت

در حالی که سیاست می تواند با ایجاد ارزش به کسب و کارها کمک کند، می تواند در ایجاد ارزش نیز دخالت کند. چه از طریق فساد، اعطای یارانه به شرکت‌های داخلی یا جهانی شدن رقبا، چندین چالش می‌تواند ایجاد شود که رفاه یک شرکت را تهدید می‌کند.

چالش های داخلی

یکی از اصلی ترین چالش هایی که سازمان ها با آن مواجه هستند، فساد است. توانایی تأثیرگذاری بر کسب‌وکارها - صرف نظر از اینکه انجام این کار باعث ایجاد ارزش می‌شود یا خیر - می‌تواند به مقامات اجازه دهد تا از قدرت خود سوء استفاده کنند.

سه شکل اصلی فساد در دولت وجود دارد:

اخاذی: مقامات دولتی از قدرت خود برای به دست آوردن ثروت از طریق تهدید یا زور استفاده می کنند

سرقت: مقامات دولتی که دارایی های دولتی را برای منافع شخصی تصاحب می کنند

تسخیر: شرکت هایی که به مقامات دولتی پول می دهند تا بر تصمیم گیری های سیاسی برای کسب سود تأثیر بگذارند

شکل اولیه فسادی که بر کسب و کارها تأثیر می گذارد، تسخیر است. موارد زیادی وجود دارد که شرکت های فاسد بر تصمیمات سیاسی به نفع خود تأثیر می گذارند و به آنها مزیت رقابتی واضحی می دهند. در حالی که این نوع فساد در بسیاری از کشورها غیرقانونی است، در سایر کشورها بخشی از تجارت مورد انتظار است.

حتی اگر سازمان ها در خارج از این کشورها فعالیت کنند، فساد می تواند نقش زیادی در تصمیم گیری های آنها داشته باشد. به عنوان مثال، در ادغام یا مالکیت، بررسی تاریخچه یک شرکت برای نشانه‌های فساد مهم است. اگر مشخص شود که موفقیت یک کسب و کار بدون فساد نمی‌توانست به دست آید، نشانه آن است که شرکت خریداری کننده از این کار خودداری کند.

تصمیمات سرمایه گذاری نیز تحت تأثیر فساد قرار دارند. برای اطمینان از اینکه هر کسب و کاری که در آن سرمایه گذاری می کنید فاسد نیستند، تمرین سرمایه گذاری پایدار مهم است. اگرچه همیشه آشکار نیست، اما بسیار مهم است که قبل از سرمایه گذاری در مورد یک شرکت تحقیق کنید تا مطمئن شوید که با استانداردهای اخلاقی شما مطابقت دارد و سیاست های سختگیرانه ای برای مبارزه با فساد اعمال می کند.

چالش های بین المللی

زمانی که شرکت های بین المللی وارد بازارهای داخلی می شوند، یک چالش اضافی مربوط به تجارت بین المللی به وجود می آید. مصرف کنندگانی که از کسب و کار شما خرید می کنند می توانند به رقبای بین المللی روی بیاورند. این می تواند دشوار باشد زیرا رقبای شما ممکن است محصولات مشابهی را با هزینه کمتر ارائه دهند.

یکی از نمونه هایی که راینهارت در تجارت جهانی ارائه می دهد کشوری است که به شرکت های داخلی یارانه می دهد. بودجه اضافی از سوی دولت به شرکت ها این امکان را می دهد که بیشتر با قیمت پایین تر برای مصرف کنندگان تولید کنند و آنها را قادر می سازد تا به کشورهای همسایه با مزیت رقابتی نسبت به شرکت های داخلی گسترش یابند.

یکی دیگر از چالش های انجام تجارت بین المللی مواجه شدن با شرایطی است که سرمایه گذاری ها از یک کشور خارج می شود. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که دولت ها بیش از آنچه که حق دارند، قدرت بگیرند. در این شرایط، چنین کشورهایی می توانند برای انجام تجارت در آنها بسیار خطرناک شوند.

با این حال، ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که خروج ضروری باشد. برخی از دلایل اولیه عبارتند از:

فساد: از آنجایی که تسخیر یک شکل رایج از فساد در بسیاری از کشورها است، شرکت ها باید هنگام گسترش آن را تشخیص دهند.

بحران های مالی: رکود بزرگ در روسیه بین سال های 2008 تا 2009 باعث شد بسیاری از شرکت ها عقب نشینی کنند زیرا این کشور رفاه شرکت های داخلی را بر رفاه شرکت های بین المللی ترجیح می دهد.

اهمیت درک سیاست جهانی

درک سیاست جهانی برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است، صرف نظر از اینکه قصد دارید در سطح بین المللی گسترش پیدا کنید یا خیر. همیشه ممکن است فرصتی برای جهانی کردن کسب و کار شما به وجود آید.

دانش سیاست جهانی نیز به دلیل رقابت بین المللی از سوی شرکت های خارجی مهم است. با این حال، چالش های سیاست جهانی می تواند فرصت های متعددی را ایجاد کند. یک استراتژی تجاری موثر هم جهانی شدن و هم عوامل داخلی را در نظر می گیرد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید