امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280720
۷۹۴
۱
۰
نسخه چاپی

دیزنی لند پاریس؛ از هیجان انگیزترین تفریحات دنیا

دیزنی لند پاریس که سابقا به نام Euro Disney Resort شناخته می‌شد، یکی از مشهورترین مراکز تفریحی در شرق پاریس است که سالانه تعداد زیادی از کودکان و بزرگسالان برای خوش‌گذرانی به سراغ آن می‌روند.

دیزنی لند فرانسه

دیزنی لند فرانسه

دیزنی لند پاریس با نام «دیزنی اروپا» (Euro Disney)، در سال ۱۹۹۲ میلادی شروع به کار کرد، اما مورد استقبال و حمایت روشنفکران فرانسوی قرار نگرفت. آن‌ها معتقد بودند که پارک برگرفته از مدل دیزنی آمریکایی، فرهنگ فرانسه را به نابودی می‌کشاند. به همین خاطر نامش را به دیزنی‌ لند پاریس تغییر دادند و فرهنگ فرانسه را در این جاذبه ترکیب کردند. هم‌‌اکنون دیزنی‌لند پاریس یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های توریستی اروپا و البته بهترین دیزنی لندهای دنیا محسوب می‌‌شود.

مجموعه‌ تفریحی دیزنی‌ لند پاریس دارای هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه، مراکز خرید، زمین گلف، دریاچه دیزنی و بخش‌های تفریحی است و در سال ۲۰۰۲ میلادی «پارک استودیو والت دیزنی» (Walt Disney Studio Park) به این مجموعه اضافه شد تا گردشگران با بازدید از محیط تولید فیلم‌های انیمیشنی دیزنی، نحوه‌ساخت فیلم‌ها را حس کنند.

بخش های مختلف پارک دیزنی لند پاریس

دیزنی‌لند پاریس از دو پارک اصلی، پارک دیزنی‌ لند و پارک استودیو والت دیزنی، مرکز خرید و دهکده دیزنی تشکیل شده است. پارک دیزنی ‌لند به چهار سرزمین مختلف تقسیم شده است: فرانتیرلند یا سرزمین غرب وحشی، که توریست‌ها می‌توانند به تماشای دوران گذشته بروند و جویندگان طلا و گاوچران‌ها را دیده و از رودخانه‌های مصنوعی عبور کنند.

ادونچرلند یا سرزمین ماجراجویی، یکی دیگر از دیار‌های دیزنی ‌لند است و مناسب گردشگران ماجراجو است تا در میان دزدان دریایی، کاوش‌گران و خانه‌های درختی، جنگل‌های آفریقایی و آسیایی از هیجان پارک لذت ببرند.

فانتزی‌لند یا شهر تخیل، سومین سرزمین پارک دیزنی‌لند است که بر اساس زندگی پریان کارتونی دیزنی ساخته شده است. توریست‌ها می‌توانند زندگی رویایی و تخیلی شخصیت‌های کارتونی را از نزدیک تماشا ‌کنند. گفتنی است که این مجموعه مورد توجه نسل‌های مختلف، از کوچک تا بزرگ قرار گرفته است.

دیسکاوری‌لند یا قلمرو اکتشاف، مملو از شخصیت‌های اسباب‌بازی بزرگ است. بدون شک هنگام بازدید از این سرزمین بچه‌ها بیشترین لذت را می‌برند. گفتنی است که دهکده دیزنی با چندین رستوران، کافه، سینما و جاذبه‌های دیگر از حضور گردشگران استقبال می‌کند.

شباهت‌ ها و تفاوت‌های دیزنی ‌لند فرانسوی و آمریکایی

پارک تفریحی دیزنی‌لند در سال ۱۹۵۵ در آناهایم، کالیفرنیا افتتاح شد و دیزنی‌لند پاریس مانند این مجموعه با دو پارک اصلی، دیزنی‌لند و پارک استودیوی والت دیزنی، طراحی شده است.

پارک «دنیای والت دیزنی» (Walt Disney World) در سال ۱۹۷۱، در نزدیکی اورلندو، برای تکمیل دیزنی‌لند آناهایم، افتتاح شد که نسبت به دیزنی‌لند پاریس بزرگ‌تر است.

دنیای والت دیزنی امریکا، دارای چهار شهربازی، دو پارک آبی، مرکز خرید روباز، ۲۷ هتل با طراحی و موضوع دیزنی، ۹ هتل معمولی و غیر دیزنی، کمپ‌های تفریحی، با چندین زمین بازی گلف و مکان‌های تفریحی دیگر است.

دیزنی‌لند پاریس که از روی نمونه آمریکایی ساخته شده است، دارای جاذبه‌های مشابهی مانند قلعه زیبای خفته، قلعه‌ سیندرلا و ترن‌های هوایی جذاب است؛ هرچند در  معماری بناها نیز تفاوت را می‌توان حس کرد. در این مجموعه نیز شخصیت‌های کارتونی و سینمایی معروف حضور دارند، آن‌ها در خیابان‌ها رژه رفته و به استقبال گردشگران می‌روند. با ورود به دیزنی‌لند پاریس، مین استریت یا خیابان اصلی آمریکا را خواهید دید که یادآور شهرهای کوچک آمریکایی در قرون نوزدهم و بیستم بوده و با همان سبک و معماری از نو آفریده شده است.

گفتنی است که با گسترش مجموعه‌ی دیزنی‌لند پاریس تغییرات جدیدی در راه است. گردشگرانی که برای بازدید شهر یخی راهی نروژ می‌شوند، می‌توانند در نزدیکی پاریس این تجربه را درون دنیای رویایی دیزنی تجربه کنند. مجموعه‌ جذاب سرزمین یخی در سال ۲۰۲۳ میلادی در کنار دیزنی ‌لند پاریس افتتاح خواهد شد و توریست‌ها می‌توانند از گردش و سواری در دنیای یخی لذت ببرند. این مجموعه نمونه‌ای در دیزنی‌ لند اورلندو و آناهایم آمریکا ندارد.

تفاوت‌های دیزنی ‌لند فرانسوی و آمریکایی

مکان های دیدنی در دیزنی لند پاریس

باید بگوییم که دیزنی لند پاریس در نگاه اول شما را عاشق خود می‌کند، حتی اگر به عشق در نگاه اول اعتقاد نداشته باشید. اگر بخواهید از زمان خود در بازدید از این پارک بیشترین استفاده را بکنید، بهتر است از قبل درباره بخش‌های مختلف آن اطلاعات کلی داشته باشید.

1. راه‌آهن کوهستان بزرگ (Big Thunder Mountain Railroad)

راه‌آهن کوهستان بزرگ در دیزنی لند پاریس نوعی ترن هوایی است که برای تمام سنین طراحی شده، وسیله‌ای که با تمام اعضای خانواده می‌توان از آن لذت برد. این قطار همیشه مسافرین خود را در اعماق کوهی اسرارآمیز راهی یک ماجراجویی پرهیجان و ترسناک می‌کند. مسیری پر پیچ‌وتاب در رودخانه‌های خروشان و صداهای ترسناکی که دل تمام مسافران را به لرزه می‌اندازد؛ اما قطار از حرکت نمی‌ایستد تا مسافران خود را سلامت به مقصدی امن برساند.

راه‌آهن کوهستان بزرگ (Big Thunder Mountain Railroad)

2. فانتوم مانور (Phantom Manor)

خانه ترسناک Phantom Manor در سال 1992 ساخته شد، این خانه تسخیرشده یکی از جاذبه‌های تفریحی و ترسناک دیزنی لند پاریس است. مشابه این خانه در دیزنی لند آمریکا و توکیو نیز وجود دارد اما خط داستانی این خانه نسبت به بقیه متفاوت و تاریک‌تر است. اگر اهل ماجراجویی هستید و سرتان برای قصه‌های ترسناک درد می‌کند باید وارد این خانه شوید تا اسرار آن را کشف کنید.

فانتوم مانور (Phantom Manor)

3. سفید برفی و هفت کوتوله (Blanche-Neige et les Sept Nains)

اگر به شما بگویند همین الان می‌توانید سوار یک چرخ‌دستی شوید و با آن به دنیای سفید برفی سفر کنید، چه کار خواهید کرد؟ معلوم است که هیچ‌کس فرصت آشنایی با هفت کوتوله را از دست نخواهد داد! سفر به دنیای سفید برفی، گذر از جنگل تاریک و از بین بردن ملکه بدجنس این بار به عهده شما و هفت کوتوله خواهد بود. این ماجراجویی ترسناک و هیجان‌انگیز را به هیچ‌وجه از دست‌کم نگیرید.

4. قلعه زیبای خفته (Sleeping Beauty Castle)

بهتر است قبل از اینکه به قلعه زیبای خفته در دیزنی لند پاریس سر بزنید، یک بار دیگر کارتون آن را با دقت تماشا کنید تا از لحظه به لحظه ماجراجویی خود لذت ببرید. قلعه زیبای خفته دارای دو بخش است، یک بخش حالت سیاه‌چاله دارد که اژدهای قصه در آن قرار گرفته و بخش دیگر بالکنی است که شیشه‌های آن با نقاشی‌های زیبای کارتون زیبای خفته به طرز باشکوهی رنگ‌آمیزی شده است. در این بخش تعدادی فروشگاه کوچک برای خرید زیورآلات و هدایا وجود دارد.

قلعه زیبای خفته (Sleeping Beauty Castle)

5. ادونچرلند (Adventureland)

سرزمین ماجراجویی یا همان ادونچرلند یکی از بخش‌های موضوعی دیزنی لند است که با الهام از جنگل‌های آفریقا، آسیا و آمریکای جنوبی توسط شرکت والت دیزنی طراحی شده است. والت دیزنی این سرزمین موضوعی را در سراسر جهان تاسیس کرده تا رویا را به واقعیت تبدیل کند و در رابطه با این کار بزرگ خود گفته: « ما خود را دور از تمدن، در جنگل‌های دورافتاده آسیا و آفریقا مجسم کردیم.»

ادونچرلند دیزنی لند پاریس از لحاظ جغرافیایی کمی با دیزنی لندهای آمریکا متفاوت است و بیشتر برگرفته از مناطق هند و مراکش است. این سرزمین موضوعی به 4 بخش تقسیم می‌شود.

علاالدین در دیزنی لند پاریس (Le Passage Enchanté d’Aladdin)

بخش اول بازار ادونچر (Adventureland Bazar)نام دارد. این بازار، بازسازی یک شهر شرقی بر اساس هزار و یک شب است، شهری شبیه به شهر Agrabah در داستان علاالدین و چراغ جادو. جاذبه دیدنی علاالدین در سال 1993 به بازار ادونچر اضافه شد که در واقع نمایشگاهی از فیلم و داستان علاالدین است.

با قدم زدن در این نمایشگاه به تماشای ویترین‌هایی خواهید رفت که صحنه‌هایی از فیلم علاالدین را بازسازی کرده و به نمایش گذاشته‌اند. اگر به تازگی فیلم علاالدین را دیده باشید حتما این بخش برای شما جذاب خواهد بود.

مجموعه فروشگاه و رستوران دیزنی لند پاریس

بخش دوم ادونچرلند بیشتر حال‌وهوای آفریقایی دارد و پر از رستوران و مغازه‌های مختلفی است که می‌توانید مدت زمان زیادی با آن‌ها وقت بگذرانید.

ایندیانا جونز و معبد پریل (indiana jones and the temple of peril)

بخش سوم با مضمون جنگل‌های اسرارآمیز آسیا ساخته شده است که تفریحات موضوعی مربوط به داستان ایندیانا جونز در این بخش قرار گرفته است. این بخش شامل یک ترن بزرگ و هیجان‌انگیز است که در سال 1993 بر اساس فیلم‌های ایندیانا جونز طراحی و ساخته شده است. مهمانان سوار ماشین‌های ترن می‌شوند که به شکل چرخ‌های قدیمی معدن هستند و سپس با آن سفری پر ماجرا به یک معدن مخوف خواهد داشت تا در انتها به معبد گمشده و مرموز پریل برسند. بهتر است هرچه زودتر کمربندهای خود را ببندید و در طول مسیر محکم سر جای خود بنشینید، این ترن با تمام سرعت شما را به دنیای ایندیانا جونز خواهد برد.

دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean)

بخش آخر و شاید مهم‌ترین بخش ادونچرلند، منطقه دزدان دریایی کارائیب است که بخش عظیمی از ادونچرلند را پوشش می‌دهد. بهتر است هرچه سریع‌تر شمشیر خود را بردارید و برای تجربه یک ماجراجویی ترسناک به تیم کاپیتان جک اسپارو بپیوندید.

ماجراجویی دزدان دریایی کارائیب جزو تفریحاتی است که در همه دیزنی لندها وجود دارد و به نوعی عضو جدایی‌ناپذیر آن‌ها محسوب می‌شود. دزدان دریایی کارائیب داستان رازآلود گروهی از دزدان دریایی است که که شما باید آن‌ها را در این سفر همراهی کنید. حتما برایتان جالب خواهد بود که بدانید این ماجراجویی نقطه شروعی برای ساخت فیلم و سریال دزدان دریایی کارائیب در سال 2003 بوده است که پس از ساخت آن تعدادی از شخصیت‌های جدید نیز به مجموعه دیزنی لند اضافه شده‌اند.

Adventureland

6. پرواز پیتر پن (Peter Pan’s Flight)

پرواز پیتر پن یک سواری موزیکال و دل‌نواز بر اساس داستان کارتون پیتر پن است که یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های دیزنی لند محسوب می‌شود. همراه پیترپن سوار کشتی سحرآمیز شوید و در آسمان شب بر فراز شهر لندن که به صورت ماکت‌های کاملا طبیعی ساخته شده، پرواز کنید. نسخه‌ای که از پیتر پن در دیزنی لند پاریس ساخته شده، نسبت به سایر پارک‌ها طولانی‌تر است، این موضوع باعث می‌شود که فرصت بیشتری برای لذت بردن از پروار خود داشته باشید، پروازی که آرزو می‌کنید هیچ‌‌وقت به پایان نرسد.

۷. سفرهای پینوکیو (Les Voyages de Pinocchio)

سفر پرماجرای پینوکیو را دوست دارید یا خیر؟ سعی کنید وقتی در دیزنی لند پاریس هستید در جواب این سوال  هرگز دروغ نگویید، اینجا سرزمین والت دیزنی است و ممکن است اگر دروغ بگویید دماغتان مثل پیونوکیو دراز شود! چه کسی ممکن است از دیدن پینوکیو و پدر ژپتو هیجان‌زده نشود؟ این سفر بر اساس کارتون پینوکیو ساخته والت دیزنی در سال 1940 طراحی شده است. در این ماجراجویی پینوکیو را همراهی کنید تا بالاخره به یک پسر واقعی تبدیل شود.

قیمت بلیط دیزنی لند پاریس

برای بازدید از پارک دیزنی لند و پارک استودیو والت دیزنی، و همچنین بسته به روز‌های بازدید، ترن‌ها و تفریحات مختلف، بلیط‌ و هزینه‌ی متفاوتی وجود دارد.

بلیط‌های یک روزه، بلیط چند روزه، بلیط هاپیر که دسترسی کامل به هر دو پارک را ممکن می‌سازد و بلیط «فست پس» (FASTPASS)، که با داشتن چنین بلیط دیگر نیازی به انتظار در صف‌های طولانی ندارید و بلافاصله می‌توانید از ترن‌ها و جاذبه‌های موردعلاقه خود لذت ببرید.

• قیمت بلیط یک روزه و بازدید از یک پارک در روزهای کاری هفته برای فرد بزرگ سال ۷۰٫۲۱ دلار  و برای کودکان ۶۴٫۲۶ دلار است.

• قیمت بلیط یک روزه و بازدید از یک پارک در روزهای کاری و در تعطیلات آخر هفته به‌ترتیب قبل ۹۴٫۰۱ دلار و ۸۶٫۸۷ دلار است.

• قیمت بلیط یک روزه برای بازدید از دو پارک برای بزرگسالان و کودکان در روزهای کاری، به‌ترتیب ۹۴٫۰۱ و ۸۸٫۰۶ دلار است.

• قیمت بلیط یک روزه برای دو پارک در روزهای کاری و در تعطیلات آخر هفته برای بزرگسالان و کودکان به‌ترتیب ۱۱۷٫۸۲ و ۱۱۰٫۶۷ دلار است.

• قیمت بلیط سوپر مجیک برای بازدید دو پارک در طول سال، به‌ترتیب قبل ۱۲۹٫۷۲ و ۱۲۱٫۳۹ دلار است.

با انتخاب بلیط سه و چهار روزه مانند موارد گفته شده مبلغ بیشتری بایستی پرداخت شود. گفتنی است که غذا و خوراک درون پارک هزینه‌ی بالایی دارد؛ به همین خاطر بهتر است بطری‌های آب به‌همراه داشته باشید تا از شیر‌های آب آشامیدنی که در اطراف پارک قرار داده شده، استفاده کنید.

همچنین به خانواده‌ها توصیه می‌شود که غذا و خوراک همراه خود داشته باشند تا از هزینه‌های بازدید بکاهند.

  • منبع
  • کجارو
  • علی بابا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید