امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279013
۱۱۶۹
۱
۰
نسخه چاپی

دیل کارنگی چه کسی بود و چه کرد؟

دیل کارنگی چه کسی بود  و چه کرد؟

دیل برکنریج کارنگی (Dale Breckenridge Carnegie) متولد 24 نوامبر 1888  نویسنده، استاد آمریکایی بسیار تحسین شده و همچنین بنیانگذار دوره هایی مانند فروشندگی، سخنرانی عمومی، خودسازی و مهارت های تعاملی بود.

او در خانواده ای فقیر در مریویل، میسوری به دنیا آمد. کارنگی از همان دوران کودکی عشق و علاقه شدیدی به سخنرانی در جمع داشت و در بحث در دبیرستان بسیار فعال بود.

کارنگی به کالج معلمان ایالتی وارنسبورگ رفت و بعداً فروشنده ای برای Armor and Company در نبراسکا شد. او همچنین به دنبال حرفه بازیگری به نیویورک نقل مکان کرد و در انجمن مسیحیان مردان جوان کلاس های سخنرانی عمومی برگزار کرد. در نتیجه شروع به تشکیل کلاس‌های خود کرد و به نوشتن جزوه‌هایی هم پرداخت که در نهایت به صورت کتاب منتشر می‌شد.

کارنگی بر این عقیده بود که سریعترین و مؤثرترین راه برای ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس از طریق صحبت کردن در جمع و تعامل است.

در اوایل دهه 1930، او به خاطر کتاب‌ها و برنامه‌های رادیویی‌اش شهرت زیادی داشت.

در سال 1936، پس از سال‌ها تحقیق فشرده که شامل خواندن صدها بیوگرافی برای آگاهی از چگونگی موفقیت بزرگ‌ترین رهبران جهان بود، کارنگی دقیقاً چنین کتابی را منتشر کرد: چگونه دوستان به دست آوریم و بر مردم تأثیر بگذاریم. علیرغم تیراژ اولیه 5000 نسخه، این کتاب به پرفروش ترین کتاب تبدیل شد. کتاب کارنگی، مانند کلاس‌هایش، جمعیتی را که تشنه‌ی خودسازی هستند، برانگیخت و در طول زندگی‌اش نزدیک به 5 میلیون نسخه فروخت و در عین حال به همه زبان‌های اصلی ترجمه شد.

بنابراین، او کار خود را به عنوان ستون نویس روزنامه آغاز کرد و مؤسسه دیل کارنگی برای گفتار مؤثر و روابط انسانی را با چندین شعبه در سراسر جهان تشکیل داد.

مؤسسه دیل کارنگی که با موفقیت «چگونه دوستان به دست آوریم و بر مردم تأثیر بگذاریم»، محبوبیت زیادی پیدا کرد. در طول زندگی کارنگی، این موسسه به 750 شهر آمریکا و همچنین 15 کشور خارجی گسترش یافت. در سال 1953، کارنگی دفتر مرکزی مؤسسه را به یک انبار پنج طبقه براون استون در منهتن منتقل کرد. تا زمان مرگ او در سال 1955، حدود 450000 نفر در کلاس های او در سراسر جهان شرکت کرده بودند.

کارنگی در حالی که بر سخنرانی خود تمرکز می کرد، بیوگرافی هایی نیز نوشت، با انگیزه این باور که بهترین راه برای یادگیری رازهای موفقیت، خواندن درباره موفق ترین افراد تاریخ است. در سال 1932، کارنگی بیوگرافی آبراهام لینکلن، لینکلن ناشناخته را منتشر کرد و بعداً مجموعه‌ای از طرح‌های مختصر زندگی‌نامه‌ای منتشر کرد: حقایق کمی شناخته شده درباره افراد شناخته شده (1934)، زندگی‌نامه‌های پنج دقیقه‌ای (1937) و خلاصه زندگینامه (1944). او در سال 1948 کتاب خودسازی دیگری را به نام «چگونه نگرانی را متوقف کنیم و زندگی را شروع کنیم» منتشر کرد.

خوشبختانه کارنگی موفق شد روزی را ببیند که نامش با خودیاری برای موفقیت همراه بود که او به طور فعال از آن حمایت و ترویج می کرد.

کارنگی دوست داشت به دیگران بیاموزد که از ستون های موفقیت بالا بروند. توصیه های ارزشمند و آزمایش شده او در بسیاری از زمینه ها مورد استفاده قرار گرفت و الهام بخش موفقیت بسیاری از افراد مشهور بوده است.

کتاب او «چگونه دوستانی پیدا کنیم و بر مردم تأثیر بگذاریم» یکی از مشهورترین کتاب‌های تجاری باقی مانده است، عمدتاً به دلیل تصاویر رنگارنگ و قوانین ساده و خوش ساخت.

معروف‌ترین و مورد اشاره‌ترین عبارات این کتاب عبارتند از: «باور کن که موفق می‌شوی و موفق می‌شوی» و «یاد بگیر که دیگران را دوست داشته باشی، احترام بگذاری و از آنها لذت ببری.»

کارنگی در 1 نوامبر 1955 در نیویورک درگذشت.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید