امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280160
۹۲۶
۱
۰
نسخه چاپی

راهکارهایی برای بهبود ارتباط والدین با کودکان ADHD

برقراری ارتباط با کودک مبتلا به ADHD چالش هایی را برای والدین ایجاد می کند. به نظر بسیاری از والدین، وادار کردن فرزندشان به کاهش سرعت، توجه و پیروی از دستورالعمل ها، ناامید کننده است. اگر خود والدین نیز ADHD داشته باشند، مشکل پیچیده تر می شود.

ارتباط با کودکان مبتلا به ADHD

راهکارهای ارتباط با کودکان مبتلا به ADHD

درک این نکته مهم است که کودکان مبتلا به ADHD ذهن بسیار شلوغی دارند. "مغز فرزندتان را شهری با خیابان‌هایی در نظر بگیرید که حاوی اطلاعات، انگیزه‌ها، ورودی‌های حسی، سخنرانی‌های معلمان و راهنمایی‌های شما هستند. اما در شهر آن‌ها، چراغ‌های راهنمایی کار نمی‌کنند و باعث ایجاد انسداد و هرج و مرج می‌شوند."

تربیت کودک مبتلا به اختلال کمبود توجه یا اختلال بیش فعالی بیش فعالی یک چالش است. ارتباط ضروری است و برقراری ارتباط با کودکی که توجه یا چالش های حسی دارد می تواند دشوار باشد. در زیر راهکارهایی برای تقویت ارتباط با فرزندتان آورده شده است.

1. تشخیص دهید که چه زمانی کودک شما واقعاً صدای شما را می شنود و توجه می کند.

بیشتر مردم برای اینکه بدانند شنیده می شوند نیاز به تماس چشمی دارند. با این حال، یک کودک مبتلا به ADHD که با سرعت عمل می کند، آنها ممکن است نتوانند با شما تماس چشمی برقرار کنند یا حفظ کنند. این بدان معنا نیست که آنها گوش نمی دهند. برعکس، بسیاری از کودکان هنگام گوش دادن با اشیاء سرگرم می شوند. به نشانه های کودک خود توجه کنید.

2. به آنها راهنمایی های کوتاه و ساده بدهید.

کودکان به راحتی غرق می شوند. وقتی چیزی به آنها آموزش می دهید یا از آنها می خواهید کاری را انجام دهند، دستورالعمل های گام به گام به آنها بدهید. با این حال، همه مراحل را به یکباره تنظیم نکنید. یک یا دو مرحله ساده را به آنها بدهید و پس از اتمام هر مرحله، ادامه دهید.

3. استراتژی های ارتباطی ایجاد کنید.

هنگام تلاش برای برقراری ارتباط با فرزندتان، ممکن است نیاز به خلاقیت داشته باشید. به عنوان مثال، یک "توپ گوش دادن" را معرفی کنید. به کودک خود آموزش دهید که توپ را نگه دارد یا آن را از دستی به دست دیگر در حالی که به شما گوش می دهد پرتاب کند. همچنین می توانید از نشانه های بصری برای نشان دادن آنچه می خواهید یا نیاز دارید فرزندتان انجام دهد استفاده کنید. وقتی زمان خواب است، عکسی از یک تخت به آنها نشان دهید یا عروسکی که با آن می خوابند را به آنها بدهید.

4. به آنها حق انتخاب بدهید.

وقتی به فرزندتان حق انتخاب می دهید، گوش دادن برای او آسان تر است. آنها اغلب به خود اجازه می دهند سرعت خود را کاهش دهند و انتخاب ها را بسنجید تا بتوانند جذاب ترین تصمیم را بگیرند. برای مثال، وقتی زمان خواب است، ممکن است بگویید: «زمان خواب است. کدام لباس خواب را امشب می خواهید بپوشید - قرمز یا آبی؟

ارتباط با کودکان بیش فعال

5. از وسایل کمک بصری استفاده کنید.

کودکان مبتلا به ADHD به وسایل کمک بینایی پاسخ می دهند. به جای اینکه به آنها بگویید برای آماده شدن برای خواب چه کاری باید انجام دهند، یک پوستر با مجموعه ای از تصاویر که مراحل را نشان می دهد ایجاد کنید.

6. آرام صحبت کنید و آرام باشید.

هنگامی که شما آشفته می شوید یا صدای خود را بلند می کنید، می تواند کودک شما را تحریک کند. این برعکس چیزی است که شما می‌خواهید به آن برسید، به خصوص اگر آنها قبلاً آشفته یا ناراحت باشند. با کودکتان آرام صحبت کنید و آرام باشید. اگر آنها عصبانی هستند، کنار بروید و در یک فعالیت آرام شرکت کنید که ممکن است برای آنها جالب باشد. یک برج با بلوک ها، رنگ ها بسازید یا روی یک پازل کار کنید. آرامش شما می تواند بر آنها تأثیر بگذارد.

7. انتظارات خود را توضیح دهید.

وقتی فرزندتان بداند که از او چه انتظاری می رود و چه انتظاری می تواند داشته باشد، رفتار بهتری نشان می دهد. پاداش دادن به رفتار مثبت از همکاری موثر با آن ها نیز حمایت می کند.

تربیت کودک ADHD نیاز به والدین خلاق دارد. نشانه ها و محرک های کودک خود را بیاموزید. سبک یادگیری آنها را رعایت کنید و از آن سبک در ارتباطات خود حمایت کنید. اگر مشکل دارید، به یک گروه پشتیبانی بپیوندید. گاهی اوقات صحبت کردن با والدین دیگر می تواند به شما کمک کند نه تنها با آن کنار بیایید، بلکه می توانید نکات جدیدی را نیز در نظر بگیرید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید