امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278993
۱۷۴۸
۱
۰
نسخه چاپی

رضایت جنسی طولانی مدت: راز چیست؟

رضایت جنسی طولانی مدت: راز چیست؟

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر میل جنسی تأثیر بگذارد. دریابید که رابطه جنسی تا چه میزان بیشترین تأثیر را بر شادی دارد، چرا برخی افراد علاقه خود را از دست می دهند و چه عواملی در رضایت جنسی طولانی مدت نقش دارند.

چقدر رابطه جنسی کافی است؟

در مقاله ای در سال 2016 دکتر امی مویز یک دانشجوی فوق دکتری در گروه روانشناسی در دانشگاه تورنتو میسیساگا در کانادا - توضیح می دهد که شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد «[…] هر چه افراد رابطه جنسی بیشتری گزارش کنند، احساس شادی بیشتری داشتند.» با این حال، دکتر میوز همچنین این سوال را مطرح می‌کند که آیا تلاش برای داشتن رابطه جنسی «به دفعات هر چه بیشتر» واقعاً تأثیر مطلوبی خواهد داشت، به ویژه با توجه به زندگی پرمشغله‌ای که بسیاری از مردم دارند.

آیا فشار جنسی مکرر مانع خوشبختی می شود؟

دکتر میوز یک رابطه واضح بین فراوانی رابطه جنسی و شادی را گزارش می دهد. آنچه او دریافت کرد این بود که افرادی که یک بار در هفته یا بیشتر رابطه جنسی داشتند به طور قابل توجهی شادتر از کسانی بودند که کمتر رابطه جنسی داشتند. اما شرکت کنندگان در این مطالعه که چندین بار در هفته رابطه جنسی داشتند نسبت به کسانی که هر هفته یک بار رابطه جنسی داشتند، شادتر نبودند.

نتایج در مورد افرادی که در یک رابطه عاشقانه بودند، از جمله زنان، شرکت کنندگان مسن تر، و کسانی که در روابط طولانی مدت که تمایل به داشتن رابطه جنسی کمتری داشتند، صادق بود. جالب اینجاست که داشتن رابطه جنسی تاثیر بیشتری بر شادی شرکت کنندگان داشت تا درآمد. بنابراین اگر رابطه جنسی ما را خوشحال می کند، چرا بسیاری از مردم علاقه خود را از دست می دهند؟

چه کسی علاقه خود را به رابطه جنسی از دست می دهد؟

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد داشتن یک رابطه طولانی مدت، زن بودن و افزایش سن با کاهش فراوانی جنسی مرتبط است. سال گذشته، MNT گزارش داد که میل جنسی زنان در روابط طولانی مدت کاهش یافته است. با این حال، در طول دوره 7 ساله مطالعه، توانایی شرکت کنندگان برای رسیدن به ارگاسم بهبود یافت - به ویژه در کسانی که در تمام مدت رابطه مشابهی داشتند.

بنابراین، برای زنان، ماندن با شریک زندگی به معنای ارگاسم بهتر اما علاقه کمتر به رابطه جنسی است.

پروفسور سینتیا گراهام، از مرکز تحقیقات سلامت جنسی در دانشگاه ساوت همپتون در بریتانیا دریافت که بیش از 34 درصد از زنانی که حداقل 1 سال با شریک زندگی خود زندگی کرده اند، علاقه ای به رابطه جنسی ندارند، در حالی که تنها 15 درصد از مردان این کار را چنین احساسی دارند.

بزرگترین خاموشی ها در رابطه جنسی

پروفسور گراهام تعدادی از عوامل را شناسایی کرد که با کاهش میل جنسی در مطالعه خود مرتبط بودند.

برای زنان، اینها بچه‌دار شدن، باردار شدن در سال گذشته، زندگی با شریک زندگی‌شان، داشتن یک رابطه طولانی‌تر، نداشتن علاقه جنسی مشابه و نداشتن ترجیحات جنسی مشابه بودند.

برای هر دو جنس، شرایط بهداشتی (از جمله افسردگی)، عدم احساس نزدیکی به شریک زندگی خود در طول رابطه جنسی، کمتر خوشحال بودن از رابطه خود و داشتن رابطه جنسی کمتر از آنچه که به آن علاقه داشتند، همه به کاهش علاقه جنسی کمک کردند.

سن یکی دیگر از عوامل بود. مردان کمترین میزان علاقه به رابطه جنسی را در سنین 35 تا 44 سال تجربه کردند، در حالی که برای زنان این میزان بین 55 تا 64 سال بود.

دکتر جولیا ولتن، یک محقق فوق دکتری در مرکز تحقیقات و درمان سلامت روان در دانشگاه روهر بوخوم در آلمان گزارش داد که وقتی مردان احساس می کردند که شریک زندگی آنها از آنها انتظار دارد همیشه رابطه جنسی را آغاز کند، تأثیر منفی بر رضایت جنسی آنها داشت.

ناهماهنگی میل جنسی، که تفاوت بین فراوانی واقعی و مطلوب رابطه جنسی است، یک عامل منفی برای مردان و زنان بود.

عملکرد جنسی نیز برای زوج های مطالعه دکتر ولتن نقش داشت. مردان تحت تأثیر فقدان عملکرد جنسی شریک زندگی خود، مانند عدم برانگیختگی، قرار گرفتند، در حالی که زنان بیشتر تحت تأثیر ناراحتی شریک زندگی خود در مورد مشکل جنسی خود، مانند اختلال نعوظ بودند.

راز رضایت جنسی

مطالعه دکتر کلاپیلووا نشان داد که هم برای مردان و هم برای زنان، مقاربت آلت تناسلی - واژن و ثبات رسیدن به ارگاسم واژن با رضایت جنسی مرتبط است. او به "نقش ویژه ای که ارگاسم واژینال (متمایز از سایر محرک های ارگاسم) در حفظ روابط صمیمانه با کیفیت بالاتر داشت، اشاره می کند.

دکتر آنیک دبروت، در کنار دکتر مویس و سایر همکاران از دانشگاه تورنتو میسیساگا - اخیراً ارتباط بین محبت و فعالیت جنسی را مورد مطالعه قرار دادند. او در مقاله مطالعاتی خود که امسال در مجله Personality and Social Psychology Bulletin منتشر شد، توضیح می‌دهد که «هنگام انجام رابطه جنسی، افراد نه تنها به دنبال یک ارتباط صمیمانه هستند، بلکه در واقع محبت بیشتری را هم هنگام داشتن رابطه جنسی و هم چندین ساعت بعد از رابطه جنسی تجربه می‌کنند.

او می افزاید: بنابراین، رابطه جنسی در روابط عاشقانه راهی معنادار برای افراد فراهم می کند تا ارتباط قوی با شریک زندگی خود را تجربه کنند.

برای او، این نشان می دهد که رابطه جنسی در روابط عاشقانه به دلیل مزایای عاطفی که ما احساس می کنیم، مهم است. دکتر دبروت پیشنهاد می‌کند: [زمانی که رابطه جنسی ممکن است مختل شود]، عاطفه می‌تواند علیرغم کاهش دفعات رابطه جنسی به حفظ خوشبختی کمک کند.

اثر زمان بر رابطه جنسی

مطالعه‌ای توسط پروفسور جولیا هیمن، از دپارتمان علوم روانشناسی و مغز در دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون، 1000 زوج را در پنج کشور (برزیل، آلمان، ژاپن، اسپانیا و ایالات متحده) مورد مطالعه قرار داد.

اگرچه طول رابطه این زوج بین 1 تا 51 سال متغیر بود، نیمی از آنها حداقل 25 سال با هم بودند.

پروفسور هیمن دریافت که زنان به طور قابل توجهی رضایت جنسی بیشتر از مردان و مردان رضایت بیشتری از رابطه را گزارش کردند. به ویژه، مردانی که برای ارگاسم شریک زندگی خود ارزش قائل بودند، به احتمال زیاد شادی رابطه را گزارش می کردند.

رضایت جنسی زنان از 40 درصد در شروع رابطه به 86 درصد پس از 40 سال بودن با شریک زندگی خود افزایش یافت.

از این مطالعات، رابطه جنسی آلت تناسلی - واژن، محبت و زمان صرف شده در رابطه، اجزای کلیدی برای یک زندگی جنسی شاد هستند. اما یک عامل دیگر وجود دارد که می تواند کلیدی باشد: ارتباط باز.

صحبت کردن در مورد رابطه جنسی

در مطالعه دکتر ولتن، ارتباط باز در مورد تمایلات و فرکانس های جنسی تأثیر مثبتی بر کیفیت رابطه جنسی که شرکت کنندگان گزارش کردند، داشت. به همین ترتیب، شرکت کنندگان در مطالعه پروفسور گراهام که صحبت کردن در مورد رابطه جنسی با شریک زندگی خود را آسان می دانستند، علاقه بیشتری به رابطه جنسی داشتند.

او گفت که یافته‌های [آنها] تأکید می‌کند که ارتباط باز با شریک جنسی در مورد رابطه جنسی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای حفظ علاقه جنسی در یک رابطه انجام دهید

تمایلات و ترجیحات جنسی، ذاتاً شخصی و فردی هستند. تحقیقات در این زمینه پیچیده است، و در حالی که مطالعات می توانند ارتباط ها و روندها را نشان دهند، نمی توانند دلایل رضایت جنسی یک فرد را از هم جدا کنند.

صحبت در مورد رابطه جنسی ممکن است نقطه شروع خوبی باشد. یافتن راهی برای تطبیق رابطه جنسی با فشارهای زندگی روزمره ممکن است چالش برانگیز باشد، اما محبت و گذراندن وقت در کنار هم می تواند کمک کننده باشد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید