امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280264
۴۵۱
۱
۰
نسخه چاپی

زلنسکی یک رئیس جمهور بسیار یهودی با اتهام نازی بودن

بیایید در مورد این موضوع شفاف باشیم: رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی یهودی است و هیچ ارتباطی با جنبش های نئونازی ندارد. در واقع اعضای خانواده او در جریان هولوکاست به قتل رسیدند و دیگران در ارتش سرخ علیه نازی ها جنگیدند

زلنسکی یک رئیس جمهور بسیار یهودی با اتهام نازی بودن

آیا زلنسکی یک نازی است؟

تهاجم مسکو به اوکراین اکنون چند ماه است به طول می کشد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و دولت او همچنان به عنوان توجیهی برای جنگ از "مبارزه با نازی ها" استفاده می کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که روسیه در حال انجام یک "عملیات نظامی ویژه" در اوکراین است و هدف او غیر نظامی کردن این کشور است، اما اشغال آن نیست. پوتین، پس از تهاجم به مردم اوکراین، گفت که نئونازی‌ها کنترل کشور را در دست دارند. پوتین حداقل از سال 2014 ادعاهای نازی ها علیه اوکراین را مطرح کرده است. پوتین در اینجا "مبارزه با یهودی ستیزی" در اوکراین را به عنوان دلیلی برای خصومت ها ذکر می کند.

رسانه های روسی بارها به دنبال این بودند که اوکراین را همسو با نازیسم نشان دهند. ادعایی که بقیه دنیا قاطعانه آن را رد می کنند.

یک سفیر روسیه در شبکه الجزیره به طور طولانی تکرار می کند که آنها در حال مبارزه با "ایدئولوژی نازی" در اوکراین هستند. مجری الجزیره به شدت پاسخ می دهد: «با تمام احترام، هیچ کس این را باور نمی کند.

وزیر خارجه روسیه در دوم می در مصاحبه ای درباره رئیس جمهور اوکراین گفت: «زلنسکی یهودی است؟ هیتلر نیز ریشه یهودی داشت. بزرگترین یهودی ستیز دقیقاً یهودیان هستند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: «این واقعیت که [ولودیمیر زلنسکی] رئیس جمهور اوکراین] یهودی است، عناصر نازی در کشورش را نفی نمی کند. لاوروف افزود: من معتقدم آدولف هیتلر نیز خون یهودی داشت.

زلنسکی در جواب مقامات روسیه و خطاب به مردم روسیه تاکید کرد: اوکراین در اخبار شما و اوکراین در زندگی واقعی دو کشور کاملاً متفاوت هستند - و تفاوت اصلی بین آنها این است: کشور ما واقعی است. به شما می گویند ما نازی هستیم. اما آیا مردمی که بیش از 8 میلیون جان خود را در نبرد با نازیسم از دست داده اند می توانند از نازیسم حمایت کنند؟ زلنسکی پرسید و اتهامات را مستقیماً به زبان روسی مطرح کرد.

زلنسکی نازی نیست و هیچ نازی در دولت خود ندارد.

زلنسکی یک رئیس جمهور بسیار یهودی با اتهام نازی بودن

یک رئیس جمهور بسیار یهودی

بیایید در مورد این موضوع شفاف باشیم: رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی یهودی است و هیچ ارتباطی با جنبش های نئونازی ندارد. در واقع اعضای خانواده او در جریان هولوکاست به قتل رسیدند و دیگران در ارتش سرخ علیه نازی ها جنگیدند.

سه تن از برادران پدربزرگ زلنسکی در هولوکاست کشته شدند و زلنسکی صراحتاً درباره هویت یهودی خود صحبت کرده است.

زلنسکی در یک سخنرانی پس از تهاجم گفت: "چگونه می توانم نازی باشم؟" این را برای پدربزرگم توضیح دهید که تمام جنگ را در پیاده نظام ارتش شوروی پشت سر گذاشت و به عنوان سرهنگ در یک اوکراین مستقل مرد.

در همان انتخاباتی که زلنسکی را به قدرت رساند، گروه های راست افراطی تنها توانستند حدود 2 درصد از کل آرا را به دست آورند و حتی یک کرسی در پارلمان به دست نیاوردند.

بین ماه مه و آگوست 2019، اوکراین تنها کشوری بود غیر از اسرائیل که هم رئیس دولت یهودی - نخست وزیر ولودیمیر گرویسمن - و هم یک رئیس دولت یهودی، رئیس جمهور زلنسکی، داشت.

زلنسکی به صراحت درباره یهودیت خود صحبت کرده است و ریشه های یهودی او در مبارزات انتخاباتی به طور گسترده ای شناخته شده بود. رئیس جمهور اوکراین گفت که او در یک "خانواده معمولی یهودی شوروی" بزرگ شده است، نه چندان مذهبی زیرا "مذهبی در کشور شوروی وجود نداشت."

در دولت او اوکراین تعریف اتحادیه بین المللی یادبود هولوکاست IHRA از یهودی ستیزی را پذیرفت و اعمال یهودی ستیزانه را با جریمه یا زندان جرم انگاری کرد. IHRA یهودی ستیزی را تا حدی به عنوان «ادراکی خاص از یهودیان، که ممکن است به عنوان نفرت از یهودیان بیان شود» و «انکار یهودیان از حق تعیین سرنوشت خود» با «ادعای وجود دولت اسرائیل» تعریف می کند.

این تعریف توسط 35 کشور، حداقل 12 ایالت آمریکا، پارلمان اتحادیه اروپا و بیش از 1000 سازمان و دانشگاه در سراسر جهان پذیرفته شده است. در سال 2017 به طور رسمی توسط دولت اسرائیل تأیید شد.

طبق گزارش کمیته یهودیان آمریکا، یهودیان در اوکراین به طور کلی با اعمال خشونت آمیز یا محکومیت عمومی کشور اسرائیل مواجه نمی شوند. در سال 2018، مرکز تحقیقات پیو، اوکراین را پذیرنده‌ترین یهودیان در میان تمام کشورهای اروپای مرکزی و شرقی تشخیص داد.

در اوکراین، جرم یهودی ستیزی اکنون با جریمه نقدی یا مجازات زندان تا پنج سال مجازات می شود.

یهودیان اوکراین بخش بزرگی از قربانیان هولوکاست شوروی را تشکیل می دهند که بدترین قتل عام در بابین یار در خارج از کیف اتفاق افتاد. طی سالهای 1941-1943 بیش از 100000 یهودی در بابین یار کشته شدند.

جمعیت یهودی اوکراین بین 49000 تا 400000 نفر است. برخی از متمایزترین ایدئولوژی ها و سنت های یهودیت ریشه در این منطقه دارند. رئیس جمهور فعلی آنها یهودی است و آنها یک نخست وزیر یهودی نیز داشته اند.

زلنسکی یک رئیس جمهور بسیار یهودی با اتهام نازی بودن

زندگی زلنسکی

زلنسکی در 25 ژانویه 1978 از دو پدر و مادر یهودی در شهر کریوی ریه اوکراین به دنیا آمد. پدرش استاد علوم کامپیوتر و مادرش مهندس است.

زلنسکی از دوران جوانی به کمدی علاقه مند بود و در 17 سالگی به یک گروه پیوست. او به دانشگاه رفت و در رشته حقوق مدرک گرفت. اما او هرگز تمرین نکرد و به جای آن تصمیم گرفت بیشتر کنسرت های کمدی را دنبال کند. حرفه او رشد کرد و در اوایل دهه 2000 در چندین فیلم روسی و برنامه های تلویزیونی نقش آفرینی کرد.

یکی از فیلم‌های او، کمدی رمانتیک «عشق در شهر بزرگ 2» در اوکراین به دلیل قانونی ممنوع شد زیرا هنرمندان روسی و دیگر آثار رسانه‌ای و هنری روسیه را در این کشور منع می‌کرد.

در سپتامبر 2003، زلنسکی با همکلاسی دوران کودکی خود اولنا کیاشکو ازدواج کرد. کیاشکو در کالج معماری خواند اما در نهایت نویسنده شرکت تولید زلنسکی شد. این زوج دو فرزند دارند: الکساندرا در سال 2004 و سیریل در سال 2013 به دنیا آمد. الکساندرا در واقع در فیلم پدرش "8 قرار جدید" ظاهر شد و نقش فرزند شخصیت اصلی فیلم را بازی کرد.

در سال 2015، زلنسکی یکی از برجسته‌ترین برنامه های خود را با تهیه‌کنندگی و بازی در یک برنامه تلویزیونی به نام «خدمت‌کننده مردم» اجرا کرد. در این برنامه زلنسکی نقش معلم دبیرستانی را بازی می کرد که پس از انتشار یک ویدیوی ویروسی که فساد دولتی را افشا می کرد، برنده ریاست جمهوری اوکراین شد.

زلنسکی یک رئیس جمهور بسیار یهودی با اتهام نازی بودن

زلنسکی و سیاست

موفقیت "خدمتکار مردم" در سال 2017 به شکل گیری پایه یک حزب سیاسی میانه رو به همین نام تبدیل شد.

دو سال بعد زلنسکی پیشنهاد خود را برای ریاست جمهوری اوکراین در یک کمپین مجازی آغاز کرد. کمپین او بر بازسازی اعتماد به سیاست متمرکز بود و در مارس 2019 به مجله آلمانی اشپیگل گفت که «واقعاً مایل است تا حد امکان حال و هوا و صدای تشکیلات سیاسی را تغییر دهد.

زلنسکی در 21 آوریل 2019 به عنوان رئیس جمهور اوکراین انتخاب شد و پترو پوروشنکو رئیس جمهور فعلی را با نزدیک به 73 درصد آرا در مقابل 25 درصد آرا پوروشنکو شکست داد.

 رئیس جمهور زلنسکی خود را به عنوان یک اصلاح طلب معرفی کرده است و تلاش می کند اوکراین را به غرب نزدیک کند، فساد را ریشه کن کند و به دنبال بازسازی روابط این کشور با روسیه است.

زلنسکی طرفدار عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و ناتو است اما گفت که این تصمیم در نهایت به رای دهندگان اوکراینی در قالب همه پرسی بستگی دارد. از زمانی که رئیس جمهور شد، بازسازی ارتش را یکی از اولویت های اصلی خود قرار داد.

او در اوایل دوران ریاست جمهوری خود پس از تلاش ناموفق برای سلطه بر استان های جدا شده شرقی با اعتراضات روبرو شد. او همچنین در اوایل سال 2019 با فشار دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا برای تحقیق درباره هانتر بایدن مواجه شد. روابط ایالات متحده در زمان رئیس جمهور بایدن بهبود یافت و زلنسکی در سال 2021 از ایالات متحده دیدار کرد و با رهبران سیاسی و تجاری دیدار کرد.

دوران ریاست جمهوری او فراز و نشیب هایی داشته است. نظرسنجی ها در سپتامبر 2020 نشان داد که محبوبیت او 32 درصد بود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید