امروز: یکشنبه, ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285680
۵۲۹
۱
۰
نسخه چاپی

زنان به این 10 دلیل رابطه عاشقانه را قطع می کنند

زنان به این 10 دلیل رابطه عاشقانه را قطع می کنند

عشق و رابطه عاشقانه تجربیات لذت بخشی در زندگی هر فرد ایجاد می کنند. اما در یک ازدواج یا رابطه پایدار عشق به تنهایی تضمینی برای دستیابی به یک رابطه پایدار، ازدواج موفق و زندگی رضایت بخش نیست. به همین دلیل, گاهی ممکن است فردی بسیار عاشق همسر خود باشد, اما در ادامه رابطه تصمیم به طلاق و قطع رابطه عاشقانه کند.

روی دادن چنین اتفاقی بسیار غم‌انگیز است. اما اندوهناک‌تر اینکه بعدها متوجه شویم این جدایی و طلاق می‌توانست قابل‌پیشگیری باشد. این دلایل اغلب نامحسوس، اما به طرز نگران‌کننده‌ای مهم هستند.

در بسیاری از موارد همین دلایل مهم هستند که فرق میان یک رابطه موفق با یک رابطه ناپایدار را مشخص می‌کند. در اینجا بر اساس تجربیات خود به‌عنوان یک مشاور خانواده قصد دارم دلایل قطع رابطه عاشقانه توسط زنان را برای شما شرح دهم:

قطع رابطه عاشقانه به علت عدم حضور مرد

هنگامی‌ با شخصی در رابطه هستید، دوست دارید همیشه با او باشید و با او وقت بگذرانید. از حضور او آرامش بگیرید، از صرف غذا و قرار عاشقانه لذت ببرید. اما گاهی یکی از طرفین برای توجیه اینکه چرا به‌اندازه کافی حضور ندارد، بهانه‌تراشی‌های زیادی می‌کند. به عنوان مثال:

  • احتمالاً تمام‌وقت خود را با دوستانش می‌گذراند.
  • احتمالاً 90 درصد اوقات تا دیر دقت کار می‌کند.
  • احتمالاً اوقات فراغت او با سرگرمی‌های دیگری پر شده است.

قطع رابطه عاشقانه به‌خاطر احساس تنهایی

هر فردی در زندگی دوست دارد احساس مهم کردن کند، حتی اگر آن‌ها مهم‌ترین افراد در زندگی او باشند. اگر یک زن به دلیل عدم حمایت شوهر خود احساس تنهایی کند، ممکن است احساس مهم نبودن در زندگی کند و تصمیم به طلاق و متارکه بگیرد.

بنابراین هنگامی همسر شما درباره مشکلات زندگی خود صحبت می‌کند، نباید مشکلات را به گوشه‌ای برانید یا به او بگویید که آرام باشد. زمانی که زن درباره چیزی صحبت می‌کند که او را هیجان‌زده یا احساساتی کرده است، نباید تنها به نشانه تأیید سر تکان داد و دو ثانیه بعد به گوشی خود نگاه کنید.

 هرگاه همسر شما درباره برنامه‌های آینده زندگی مشترک یا ایده‌هایی که در سر دارد صحبت می‌کند، نباید آن‌ها را نادیده گرفته یا بگوئید که خیلی مسخره و خنده‌دار است. احساس تنهایی در زندگی مشترک یا بی توجهی مرد به زن و عدم مشارکت شوهر در حل مشکلات زندگی مشترک برای یک زن بسیار دردناک است.

این احساس تنهایی موجب می‌شود زن در زندگی احساس بی کفایتی یا احساس بی ارزشی کند. روزی که زن احساس کند سزاوار چنین رفتاری از جانب مرد خود نبوده تصمیم به قطع رابطه عاشقانه می‌گیرد.

قطع رابطه به دلیل احساس ناامنی

ما همگی لحظه‌هایی از ناامنی در زندگی مشترک و فردی را پشت سر می‌گذرانیم و تجربه اندکی از چنین احساسی اشکالی ندارد. صحبت با همسر خود درباره علت احساس ناامنی او، روش فوق‌العاده‌ای برای نزدیک شدن هر چه بیشتر به یکدیگر است. اما هنگامی‌که این ناامنی بر همه چیز سایه می‌افکند می‌تواند زن را وادار به ترک رابطه کند.

ناامنی مسبب حسادت و حسادت مسبب رفتار کنترلی است. روزی می‌رسد که برای یک‌شب بیرون رفتن با دوستان خود باید به شوهر خود التماس کرده و از او اجازه بگیرد. اما بعدها متوجه می‌شود که پیام‌ها، تماس‌های تلفنی و تمامی کارهای زن توسط شوهر کنترل می‌شود.

  • هرکسی با ناامنی دست‌وپنجه نرم می‌کند، اما این موضوعی است که باید راه‌حلی برای آن پیدا کرد.
  • نباید اجازه دهیم تمامی کارهای همسر صرف مسئله ناامنی شود.
  • اگر متوجه شدید که بیش از اندازه حسود هستید یا به زنی که در زندگی‌تان است اعتماد نمی‌کنید، دلیل آن را بررسی کنید.
  • تنها به‌خاطر وجود مشکلات زندگی که باید آن‌ها را حل‌وفصل کنید طوری با همسر خود رفتار نکنید که احساس کند یک زن غیرقابل‌اعتماد است.

کمبود محبت از علت قطع رابطه عاشقانه

شاید احساس صمیمیت و دوستی اصلی‌ترین عامل در تمامی ازدواج‌ها نباشد، اما در اکثریت آن‌ها بسیار مهم است. در واقع، وجود میزان متعادلی از صمیمت برای دستیابی به یک ازدواج موفق و احساس رضایت و خوشبختی در زندگی زناشویی اهمیت بسیاری دارد. یک رابطه پایدار و ازدواج موفق باید، حداقل تا حدودی، پرشور و حرارت باشد!

البته این احساس صمیمیت زوجین باید بر مبنای رضایت زوج باشد تا از این طریق زن و شوهر صرفاً جهت حفظ رابطه خود را مجبور به برقراری روابط صمیمانه با همسر خود نکنند. اما درصورتی‌که یک زن در رابطه و ازدواج از صمیمیت و مهر و محبت شوهر بهره‌مند نباشد این حق را دارد که رابطه را به پایان برساند و البته باید این کار را بکند.

بااین‌حال، به‌خاطر داشته باشید شور و اشتیاق تنها راجع به صمیمیت نیست، بلکه راجع به ارتباط با همسر و باهم بودن است. شور و اشتیاق تضمینی است برای اینکه یک زن احساس کند هنوز هم در چشم شوهر خود یک زن جذاب است.

تعریف و تمجید، تلاش برای تجربه اتفاقات جدید با همسر (هم داخل و هم خارج از اتاق‌خواب) و خوش‌گذرانی در کنار همسر همگی فرصت‌هایی برای ابراز شور و اشتیاق به همسر است که معمولاً از طرف شوهر (عمدی یا سهوی) نادیده گرفته می‌شود.

قطع رابطه عاشقانه به دلیل مقایسه

هیچ شخصی دوست ندارد در زندگی با فرد دیگری مقایسه شود، به‌ویژه اگر مقایسه‌ای نابرابر و ناعادلانه باشد. انجام چنین کاری در مورد شریک زندگی خود، فردی که قرار است بیش از هر شخص دیگری به او عشق بورزید و او را عزیز بشمارید، ناپسندتر نیز خواهد بود.

اگر یک مرد زنی که در زندگی او حضور دارد را با شخص دیگری مقایسه کند، (مثلاً با شریک سابقش، یک غریبه ناشناس، یکی از اعضای خانواده، یک دوست یا یک همکار) در حقیقت زندگی مشترک و ازدواج خود را به دردسر می‌اندازد. هیچ زنی نمی‌خواهد احساس کند در سایه فرد دیگری زندگی می‌کند.

مقایسه در ازدواج می‌تواند آنقدر به عزت نفس زن آسیب برساند که فرد آن را نوعی سوءاستفاده احساسی از طرف شوهر خود به‌حساب آورد. زنی که از ارزش خودآگاه است در مقابل چنین بدرفتاری شوهر دوام نمی‌آورد و اگر دوام بیاورد، قربانی سوءاستفاده و فریبکاری عاطفی خواهد شد.

مقایسه در ازدواج موجب احساس عدم جذابیت زن، بی‌ارزش بودن، بی استعدادی و بسیاری از احساسات منفی دیگر در زن می‌شود. به‌طورکلی، مردی که دائماً همسر خود را با دیگران مقایسه می‌کند ارزش یک رابطه عاشقانه را نخواهد داشت.

دادن همیشه، گرفتن هرگز از دلایل ترک رابطه عاشقانه

یکی از معیارهای ازدواج که زنان به دنبال آن هستند یافتن یک شریک و همسر برابر است، کسی که 50 درصد مسئولیت‌های زندگی مشترک را بر عهده بگیرد و به همان اندازه که دریافت می‌کند، تحویل دهد.

ازدواج موفق همانند خیابان دوطرفه است. هیچ رابطه و ازدواجی در دنیا وجود ندارد که در آن‌یکی همیشه دهنده و دیگری گیرنده است و در آن زوج احساس خوشبختی و رضایت کنند.

در “روزگاران قدیم”, از زنان انتظار می‌رفت تمامی کارهای منزل را انجام دهند، چراکه شوهر برای تأمین هزینه‌های زندگی سخت تلاش می‌کرد. امروزه، همه چیز عادلانه تقسیم می‌شود. هم از زنان و هم از مردان انتظار می‌رود که بیرون از منزل کار کنند و بنابراین هر دو باید در کارهای منزل به یکدیگر کمک کنند.

البته این موضوع تنها در مورد کارهای منزل صدق نمی‌کند، بلکه شامل همه موارد می‌شود.

  • آیا این زن زندگی شماست که باید برای مشکلات زندگی مشترک فداکاری کند؟
  • آیا او برای شما هدیه‌های بسیاری می‌خرد اما به‌ندرت هدیه می‌گیرد؟
  • آیا او همیشه صمیمانه می‌بخشد اما اغلب به همان اندازه دریافت نمی‌کند؟
  • این عدم تعادل‌ها کافی است تا هر زنی را تشویق به ترک رابطه و تصمیم به طلاق کند، حتی زمانی که او عاشق است.

در دسترس نبودن عاطفی از دلایل قطع رابطه عاشقانه

در دسترس نبودن عاطفی موضوعی است که اغلب در یک رابطه و ازدواج نادیده گرفته می‌شود، درحالی‌که یکی از رموز دستیابی به ازدواج موفق و رابطه پایدار است. یک زن از شوهر خود انتظار دارد از لحاظ عاطفی در دسترس باشد. او دوست دارد که همسرش خواسته‌ها و نیاز عاطفی زنان را بشناسد. اگر زن احساس کند با یک روبات ازدواج کرده، زن چاره‌ای جز قطع رابطه و اقدام به طلاق ندارد.

این موضوع به‌ویژه زمانی که شوهر ترجیح می‌دهد نسبت به همسر خود بی‌تفاوت و بی‌توجه باشد صدق می‌کند. در دسترس نبودن عاطفی موجب می‌شود که زن احساس کند از نظر شریک خود فردی بی‌ارزش، بی‌اهمیت و غیرقابل‌توجه است. در این شرایط، تنها گزینه او قطع رابطه است.

دروغ، پنهان‌کاری و عدم ارتباط علت ترک رابطه عاشقانه

هرکسی که به دنبال یک رابطه زناشویی موفق و پایدار است باید دروغ و پنهان‌کاری را در زندگی مشترک و ازدواج خود حذف کند. دروغ و پنهان‌کاری در هر رابطه‌ای می‌تواند باعث ایجاد استرس گردد و اعتماد زن به شوهر خود را کاملاً از بین ببرد.

بهبود رابطه زن و شوهر مستلزم صداقت و حقیقت است. بدون این عناصر, یک رابطه عاشقانه از همان ابتداء محکوم به شکست است. علاوه براین, دلیل نگه‌داشتن این همه راز و به زبان آوردن این همه دروغ چیست؟ به‌راستی مرد دروغگو چه چیزی را از همسر خود پنهان می‌کند؟

ناپختگی مرد در رابطه عاشقانه

هیچ اشکالی ندارد اگر قلبی ساده و بی‌ریا داشته باشیم. اما ناپختگی در زندگی مشترک زناشویی می‌تواند خطرناک باشد. یک زن تحت شرایط زیر ممکن است رابطه خود را ترک کند:

  • شوهر او هیچ هدفی در زندگی ندارد.
  • شوهر او نمی‌داند که به دنبال چیست.
  • مرد عملاً نمی‌تواند خواسته‌های مختلف خود را اولویت‌بندی کند.
  • مرد نمی‌داند چگونه پول های خود را پس‌انداز کند.
  • مرد نمی‌تواند کارهای استاندارد یک بزرگ‌سال را انجام دهد.
  • مرد اغلب بدون فکر قبلی عمل می‌کند.
  • مرد کاملاً غیرقابل‌اعتماد است.

یک زن در رابطه باید بتواند به مرد خود تکیه کند. به‌عنوان‌مثال اگر این احتمال وجود دارد که شوهر شغل خود را رها می‌کند و به‌خاطر میل و راحتی شخصی، آینده خود را به خطر می‌اندازد، این رابطه و ازدواج نمی‌تواند به زن احساس امنیت دهد.

اگر شوهر در ایفای وظایف خانواده مهارت نداشته باشد، زن ممکن است تصمیم به طلاق و قطع رابطه بگیرد، چراکه نمی‌خواهد برای شوهر خود نقش مادر را ایفا کند.

 اگر شوهر نداند که واقعا از زندگی چه می‌خواهد، برنامه‌ریزی برای یک زندگی مشترک احتمالاً غیر ممکن است. اگر برای شوهر هیچ مسئله‌ای مهم نباشد، زن نیز ممکن است این رابطه را جدی نگیرد.

تغییر در زندگی زناشویی از علل قطع رابطه عاشقانه

موضوع تغییر مسئله‌ای اجتناب‌ناپذیر و بدیهی در زندگی مشترک است. متأسفانه تغییرات گاهی موجب پایان یافتن رابطه می‌شوند و این مشکلی است که نمی‌توانید راه‌حل خاصی برای آن پیدا کنید.

یک زن درصورتی‌که احساس کند او و همسرش در زندگی مسیر متفاوتی را انتخاب کرده‌اند و از هم دور شده‌اند، مثلاً کسی را که پیش‌تر عاشقش بوده دیگر نمی‌شناسند، دیگر با ایده‌آل‌های شریک خود موافق نیست، یا زندگی‌اش در مسیری متفاوت از مسیر قبلی حرکت می‌کند ممکن است تصمیم به قطع رابطه بگیرد.

اینها دلایل متداولی هستند که یک زن به‌خاطر آن‌ها کسی را که عاشقش بوده ترک می‌کند. تفکر مثبت تنها زمانی که فرد متوجه شود شرایط دیگر مثل گذشته نیست، می‌تواند او را در مسیر هدایت کند.

  • گاهی، تغییر بهترین راه است و طرفین از یکدیگر جدا می‌شوند.
  • اما اگر می‌خواهید از این اتفاق پیشگیری کنید، اطمینان حاصل کنید که راه ارتباط با همسر همواره میان شما باز است.
  • در مورد تغییرات احتمالی زندگی، تغییر در اهداف یا تغییرات شخصیتی که متوجه آن می‌شوید با همسر خود بحث و گفتگو کنید.
  • همواره زوج می‌توانند در کنار یکدیگر رشد کنند اما هر دو باید در این راه تلاش کنند.

نتیجه گیری از دلایل قطع رابطه عاشقانه

گاهی، روابط زناشویی موفقیت‌آمیز نیستند. اهداف زندگی ممکن است تغییر کند، افراد ممکن است متحول شوند و معیارهای ازدواج زن و مرد ممکن است باهم در تعارض باشد. در چنین مواردی، بهترین کاری که فرد می‌تواند انجام دهد این است که اعتماد به نفس خود را حفظ کند، تفکر مثبت را در خود تقویت کند و اجازه دهد که زمان همه چیز را حل کند.

اما در برخی موارد، به‌راحتی می‌توان خلأ موجود در رابطه را با چیز دیگری جایگزین یا از آن پیشگیری کرد، این موضوعی است که طرفین به‌اندازه کافی آن را در نظر نمی‌گیرند. توجه به دلایلی که تاکنون به‌صورت فهرست‌وار مطرح شد برای حفظ رابطه و ازدواج موفق ضروری است.

صرف نظر از زن و مرد بودن و اینکه جنسیت شما یا طرف مقابل چیست، زوج شایسته یک رفتار محترمانه و دلسوزانه از سوی همسر خود هستند. اگر شریک زندگی شما این 10 اشتباه را مرتکب می‌شود، با او گفتگو کرده و سعی کنید تا به بهبود رابطه زن و شوهری خود کمک کنید. اگر شما آن کسی هستید که مرتکب این اشتباهات می‌شود، اکنون وقت آن است که خود را اصلاح کنید!

  • منبع
  • مشاوره باما

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید