امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276030
۲۱۴۱
۱
۰
نسخه چاپی

زندگی مگان مارکل | مگان مارکل و شاهزاده هری | مصاحبه مگان مارکل و پرنس هری با اپرا وینفری

انتشار مصاحبه جنجالی اپرا وینفری با مگان مارکل و شاهزاده هری سر و صدای زیادی در محافل خبری دنیا به پا کرد. در این مصاحبه عروس دوم خاندان سلطنتی بریتانیا اعلام کرد که از دست آزارهای این خانواده در برهه ای قصد خودکشی داشته و زمانی که باردار بوده برخی در این خانواده نگران رنگ پوست فرزندش بودند

زندگی مگان مارکل | مگان مارکل و شاهزاده هری | مصاحبه مگان مارکل و پرنس هری با اپرا وینفری

مگان مارکل دوشس ساسکس مدل و بازیگر سابق آمریکایی است. اخیراً مصاحبه ی وی و پرنس هری با اپرا وینفری جنجال زیادی به پا کرد.

زندگی مگان مارکل

مگان مارکل با نام اصلی راشل میگن مارکل به انگلیسی Meghan Markle در 4 اوت 1981 در لس آنجلس متولد شد. او تک فرزند است، البته یک خواهر و برادر ناتنی از ازدواج اول پدرش دارد.

مادر افریقایی-امریکایی تبار او مربی یوگا و پدر او هم که اصلیتی دانمارکی-ایرلندی دارد مدیر فیلمبرداری بود.

مگان مارکل دوره آموزش ابتدایی‌اش را در مدرسه‌ای خصوصی گذراند و بعد از آن در یک کالج کاتولیک دخترانه درس خواند.

مگان وقتی وقتی ۱۱ ساله بود با نوشتن نامه‌‌ای به هیلاری کلینتون، بانوی اول آن زمان آمریکا و چند شخصت مهم دیگر یک کارخانه تولید صابون را مجبور به تغییر آگهی تبلیغاتی‌اش کرد. به نظر مگان این آگهی تبلیغاتی به طور تلویحی این ایده را منتقل می‌کرد که زنان فقط متعلق به آشپزخانه هستند.

مگان مارکل سال ۲۰۰۳ از دانشکده ارتباطات دانشگاه نورت وسترن فارغ‌التحصیل شد. از آن زمان بود که به عرصه بازیگری پا گذاشت.

زندگی مگان مارکل | مگان مارکل و شاهزاده هری | مصاحبه مگان مارکل و پرنس هری با اپرا وینفری

این هنرپیشه ی تلویزیونی، در جریان یک مهمانی کشف و بعد از آن به شکل غیر منتظره ای کار بازیگری را شروع کرد. جریان از این قرار بود که یکی از دوستان مگان یک کپی از یکی از فیلم های دوران کالج مگان را به یک کارگردان نشان داد و او که تحت تأثیر بازی مگان قرار گرفته بود به او توصیه کرد در لس آنجلس بماند و به دنبال حرفه ی بازیگری برود. او در سال ۲۰۰۲ اولین تست بازیگری اش را برای یک نقش مهمان در سریال بیمارستان عمومی انجام داد.

به گفته خود مگان، او در فاصله بین آزمون‌های بازیگری‌اش، از خطاطی روی کارت‌های دعوت عروسی پول درمی‌آورده، مهارتی که در کلاس‌های خوشنویسی دوران مدرسه به دست آورد.

مگان مارکل پیش از بازی در سریال دادخواست ها و کسب شهرت، مجبور بود برای تأمین هزینه های زندگی اش تلاش زیادی کند. یکی از کارهایی که او انجام می داد حضور در یک مسابقه ی تلویزیونی به نام «Deal or No Deal» به عنوان یک مدل بود که تنها وظیفه اش نگه داشتن یک کیف بود.

مگان در این باره می گوید: زمانی که مشغول تست های بازیگری بودم، این کار را فقط برای تأمین هزینه های زندگی ام انجام می دادم.» او که در آن زمان در سفارت امریکا در آرژانتین مشغول به کار بود می گوید: «از سفارت امریکا در آرژانتین به این برنامه می رفتم. قطعا تجربه ی آموزنده ای برایم بود و به من کمک کرد که متوجه شوم انجام چه کاری برایم اولویت دارد.

مارکل بعد از آن در فیلم‌های بزرگ هالیوودی از جمله بیارش گریک، مرا به یاد داشته باش و رئیس‌های وحشتناک نقش‌آفرینی کرد. مگان مارکل از شروع سریال سوتس در سال ۲۰۱۱ تا زمان اعلام نامزدی با شاهزاده هری در این پروژه حضور داشت.

 مگان مارکل سپتامبر ۲۰۱۱ با ترور انگلسون، تهیه کننده فیلم ازدواج کرد اما دو سال بعد کارشان به جدایی کشید.

زندگی مگان مارکل | مگان مارکل و شاهزاده هری | مصاحبه مگان مارکل و پرنس هری با اپرا وینفری

مگان مارکل وبسایتی به نام TIG در حوزه ی سبک زندگی داشت که در آن درباره ی غذاها، سفر، مد و زیبایی می نوشت. او در مصاحبه ای درباره ی آن گفته بود: «این وبسایت برای من حکم یک گفتگو بین دوستان را دارد. ارتباط با طرفدارها و به اشتراک گذاشتن تجربه هایم را دوست دارم. این روزها چیزهای زننده در فضای اینترنت زیاد است، به همین خاطر سعی کرده ام فضای مثبت و امیدوارکننده ای به وجود آورم تا الهام بخش مخاطب باشد و او را به چیزی ترغیب کند که باعث پیشرفت و قدرت گرفتن او می شود.»

مگان مارکل در آوریل ۲۰۱۷ بعد از سه سال این وب‌سایت را بست. خیلی‌ها دلیل این تصیم او را آماده شدن برای نامزدی سلطنتی ‌دانستند. غذا، زیبایی، مد و سفر از جمله موضوعاتی بود که این وبسایت پوشش می‌داد. مگان در وب‌سایتش از زنان قدرتمند هم حرف می‌زد. او گفت دلیل راه‌اندازی این وبسایت تلاش برای دادن شکلی تازه به معنا و مفهوم زیبایی از طریق انتشار مقالاتی در مورد توانمندسازی فردی است؛ جایی که به زنان پرانرژی، خلاق و الهام بخش فرصت خودنمایی می‌دهد.

مگان مارکل از پدری سفید پوست و مادری آفریقایی- آمریکایی متولد شده و همین باعث شد یک روزنامه در مورد او تیتری نژادپرستانه بزند. خانواده سلطنتی اما ساکت ننشست و در اقدامی نادر با انتشار بیانیه‌ای این روزنامه را به نژادپرستی و جنسیت‌زدگی متهم کرد.

مگان مارکل در مقاله‌ای برای مجله "ال" در مورد ریشه نژادی‌اش نوشت: دورگه بودن من شاید هویت من را در هاله‌ای از ابهام قرار داده باشد، اما من آن را با تمام وجود پذیرفته‌ام تا بتوانم بگویم چه کسی هستم و از کجا آمده‌ام. تا بتوانم بگویم چقدر به این که یک زن دو رگه قوی و با اعتماد به نفس هستم افتخار می‌کنم.

زندگی مگان مارکل | مگان مارکل و شاهزاده هری | مصاحبه مگان مارکل و پرنس هری با اپرا وینفری

مگان مارکل و شاهزاده هری

مگان مارکل و شاهزاده هری که از ژوئن ۲۰۱۶ با هم دوست بوده و قرار می‌گذاشتند، اوایل نوامبر ۲۰۱۷ بدون اعلام عمومی نامزد کردند. نامزدی آنها در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۷ به‌صورت رسمی از طریق دربار پادشاهی بریتانیا اعلام شد و ازدواج این زوج در ۱۹ ماه می ۲۰۱۸ در کلیسای سنت جرج انجام گرفت. مارکل نیز اعلام کرد که پس از عروسی قصد دارد از بازیگری کناره‌گیری کند و وقت خود را به کارهای بشردوستانه اختصاص دهد.

مگان ۳ سال از همسر خود بزرگ‌تر است، اختلاف سنی که در ازدواج‌های سلطنتی چندان معمول نیست. دایانا، مادر هری ۱۳ سال از پرنس چارلز کوچک‌تر بود.

شاهزاده هری در مورد رابطه خود با مگان مارکل چنین گفته است: من به طرز باورنکردنی خیلی سریع عاشق مگان شدم… همه ستاره ها جمع شده بودند و همه چیز فوق العاده بود. تنها این زن زیبا بود که به نحوی راه افتاده و وارد زندگی من شد، من نیز به زندگی او وارد شدم.

زندگی مگان مارکل | مگان مارکل و شاهزاده هری | مصاحبه مگان مارکل و پرنس هری با اپرا وینفری

فعالیت های بشردوستانه مگان مارکل

مگان مارکل فعالیت های بشر دوستانه هم داشته است. در سال ۲۰۱۶، او به عنوان سفیر بین المللی سازمان چشم انداز جهانی کانادا (World Vision Canada) برای کمپین آب پاکیزه به کشور افریقایی رواندا سفر کرد. او همچنین به عنوان یک حامی در سال ۲۰۱۴ برای کمپین برابری جنسیتی نهاد امور زنان سازمان ملل فعالیت می کرد و در همان سال هم سفری به افغانستان داشت. علاوه بر این، مارکل از مشاوران خیریه ی بین المللی دنیای جوان (One Young World) است. او سخنرانی هایی هم درباره ی برابری جنسیتی و برده داری مدرن در سال ۲۰۱۴ در دوبلین و در سال ۲۰۱۶ در اوتاوا داشت.

زندگی مگان مارکل | مگان مارکل و شاهزاده هری | مصاحبه مگان مارکل و پرنس هری با اپرا وینفری

مصاحبه مگان مارکل و پرنس هری با اپرا وینفری

انتشار مصاحبه جنجالی اپرا وینفری با مگان مارکل و شاهزاده هری سر و صدای زیادی در محافل خبری دنیا به پا کرد. در این مصاحبه عروس دوم خاندان سلطنتی بریتانیا اعلام کرد که از دست آزارهای این خانواده در برهه ای قصد خودکشی داشته و زمانی که باردار بوده برخی در این خانواده نگران رنگ پوست فرزندش بودند.

مگان و هری در یکسال گذشته از خاندان سلطنتی بریتانیا کناره گیری کرده و به آمریکا مهاجرت کردند تا دور از تشریفات و به شیوه ای که دوست دارند زندگی کنند اما خبرهایی که در این برهه از این زوج سلطنتی در رسانه ها منتشر شد نشان داد که این دو نفر چندان هم دوست ندارند دور از دید رسانه ها باشند.

مگان مارکل، عروس جدید خاندان سلطنتی بریتانیا پیش از ازدواج با پرنس هری، نوه ی ملکه ی انگلستان عمده ی شهرتش را از بازی در سریال امریکایی «دادخواست ها» (Suits) کسب کرده بود. اما حالا ازدواج او با عضوی از خاندان سلطنتی، مارکل را در صدر اخبار قرار داده است.

  • منبع
  • روزیاتو
  • سرپوش

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید