امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 288699
۱۱۹
۱
۰
نسخه چاپی

سالادهای رنگارنگ برای مهمانی: 10 مدل سالاد جذاب برای مهمانی ها

انواع سالاد، به بخش هیجان‌انگیز مهمانی‌ها تبدیل شده‌اند که می‌توانید آنها را برای مهمانی پیش رویتان آماده کنید. از انواع سالاد رژیمی گرفته تا سالادهای محبوب مانند سزار، می‌توانند انتخاب شما برای آماده کردن میز غذای مهمانی باشند.

سالادهای رنگارنگ برای مهمانی: 10 مدل سالاد جذاب برای مهمانی ها

1. سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی پای ثابت مهمانی‌ها، تولدها، مراسم، دورهمی‌ها و خلاصه هر جمعی است که خوش‌سلیقه و خوش‌خوراک هستند. این نوع سالاد با انواع مواد غذایی درست می‌شود، اما پای ثابت آن پاستای فرمی و همچنین سس مایونز است. این نوع سالاد معمولا با پاستای فرمی، انواع سبزیجات، انواع گوشت (مرغ، تن ماهی و غیره)، انواع چاشنی و ادویه و همچنین پنیر درست می‌شود. طرز تهیه این نوع سالاد نیز بسیار ساده است و می‌توانید آن را برای مهمانی‌های خود و در کمترین زمان، آماده کنید.

2. سالاد سزار

سالاد سزار، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین سالادهای ایتالیایی در کل دنیا است که برای درست کردن آن به مواد اولیه زیادی احتیاج نداریم. مسلما مهم‌ترین بخش این سالاد که باعث معروف شدن آن شده، سس سزار است که طعم و مزه‌ی بسیار خوبی دارد. در تهیه سالاد سزار به موادی مانند مرغ (سوخاری یا گریل شده)، کاهو، تکه‌های نان تست، پنیر پارمزان و سس مخصوص سزار نیاز خواهید داشت که با لیمو ترش، روغن زیتون، تخم‌مرغ، سس ووسترشایر، سیر، خردل و فلفل سیاه درست می‌شود. درست کردن این نوع سالاد ایتالیایی نیز زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و می‌توانید آن را خیلی سریع آماده کنید و به باقی کارهای خود برسید.

سالادهای رنگارنگ برای مهمانی: 10 مدل سالاد جذاب برای مهمانی ها

3. سالاد الویه

اصلا امکان ندارد درباره مهمانی و غذاهای آن صحبت شود و حرفی از محبوب‌ترین سالاد مهمانی‌ها، یعنی سالاد الویه به میان نیاید. سالاد الویه برای ما ایرانی‌ها به یکی از بهترین پیش غذاها برای مهمانی‌ها، جشن‌های تولد و دورهمی‌های خانوادگی تبدیل شده و می‌توان گفت که به‌نوعی به فرهنگ مهمانی‌های ایرانی راه پیدا کرده است.

سالاد الویه را معمولا با سیب‌ زمینی، تخم‌مرغ، سس مایونز، مرغ، آبلیمو، مرغ، نمک و فلفل و قارچ درست می‌کنیم. اما با توجه به ذائقه و سلیقه‌تان می‌توانید از مواد دیگری مانند ژامبون، قارچ، نخود فرنگی، هویج و حتی سبزیجاتی مانند شوید و پیازچه نیز استفاده کنید.

4. سالاد روسی

سالاد روسی شباهت بسیاری با سالاد الویه ما دارد و در واقع باید بگوییم که سالاد الویه ما ایرانی‌ها، نسخه ایرانی‌شده‌ی سالاد روسی است. برای درست کردن سالاد روسی کار سختی پیش روی خود ندارید، چرا که این نوع سالاد درست مانند همان سالاد الویه درست می‌شود و تنها تفاوت آن با الویه، شکل ظاهری مواد در آن است.

تمام مواد در سالاد روسی، باید به صورت نگینی خرد شوند و به‌جای خیارشور باید از خیار استفاده کنید و جایگزین مرغ در این نوع سالاد نیز، ژامبون است. مطمئنا، سالاد روسی می‌تواند گزینه‌ای عالی برای مهمانی‌ها و جشن‌ها باشد و به دلیل نزدیک بودن ظاهر و مزه‌ی آن با الویه، بهتر است از یکی از این سالادها برای مهمانی‌ها استفاده کنید.

5. سالاد اندونزی

سالاد اندونزی نیز می‌تواند یکی دیگر از گزینه‌های شما برای مهمانی‌ها باشد. همان‌طور که از نام این نوع سالاد پیداست، سالاد اندونزی در اصل یک سالاد اندونزیایی است که با سبزیجات و ادویه‌های مختلف درست می‌شود که در ایران این ادویه‌ها و مواد، با توجه به ذائقه‌ی ایرانی‌ها تغییر کرده است. برای تهیه سالاد اندونزی به موادی مانند کلم برگ قرمز، کلم برگ سفید، کالباس، ذرت پخته یا کنسروی، نخودفرنگی پخته یا کنسروی، هویج،‌ خیار شور سس مایونز و روغن زیتون نیاز خواهید داشت که بهتر است برای مهمانی، تمام این مواد را به یک شکل و اندازه خرد کنید.

سالادهای رنگارنگ برای مهمانی: 10 مدل سالاد جذاب برای مهمانی ها

6. سالاد یونانی

سالاد یونانی یکی از سالادهای محبوب در سرتاسر دنیا است که با توجه به محبوبیت آن، در منوی تمام رستوان‌های دنیا دیده می‌شود. سالاد یونانی نیز بسیار آسان و سریع آماده می‌شود و می‌توانید آن را به لیست سالادهای مهمانی‌ها اضافه کنید.

سالاد یونانی با خیار، کاهو، گوجه فرنگی، زیتون و پنیر فتا درست می‌شود و برای مزه‌دار کردن آن می‌توانید از سس مایونز همراه با سرکه یا آبلیمو استفاده کنید. معمولاً سالاد یونانی به همراه مرغ، حمص و نان پیتا سرو می‌شود و این ترکیب، می‌تواند ترکیبی عالی برای میز پیش غذای مهمانی شما باشد.

7. سالاد فتوش

لبنان، از جمله کشورهای جهان است که به داشتن غذاها و سالادهای بی‌نظیر معروف است. یکی از این سالادها، سالاد فتوش است که در سراسر جهان، از محبوبیت بالایی برخوردار است. برای تهیه سالاد فتوش به کاهو سالادی، گوجه گیلاسی، خیار خرد شده، پیاز قرمز، برگ نعنای تازه، نان پیتا، روغن زیتون و آبلیمو و ادویه‌هایی مانند پودر سیر و سماق نیاز خواهید داشت.

8. سالاد تبوله

سالاد تبوله نیز یکی دیگر از سالادهای مدیترانه‌ای است که با انواع سبزیجات از جمله گل کلم، گوجه فرنگی، گشنیز و جعفری، پودر سیر و آب لیمو درست می‌شود. این سالاد در کنار مزه‌ی بسیار عالی‌ای که دارد، ظاهر بسیار شیک و مجلسی‌ای دارد که می‌تواند میز غذای مهمانی شما را شیک کند.

9. سالاد سیب‌زمینی و شوید

سالاد سیب‌زمینی و شوید می‌تواند انتخاب مناسبی برای پیش‌غذا یا غذای اصلیِ مهمانی‌ها باشد. این سالاد را می‌توان در دسته‌ی سالادهایی قرار داد که خیلی سریع و آسان آماده می‌شوند و مزه‌ی آن به صورتی است که تقریبا همه عاشق آن خواهند شد. برای درست کردن سالاد سیب زمینی و شوید می‌توانید در کنار این دو ماده، از سبزیجاتی مانند ذرت، لوبیا، دانه‌های خوراکی، ادویه‌های مختلف، جعفری، فلفل دلمه و غیره نیز استفاده کنید.

سالادهای رنگارنگ برای مهمانی: 10 مدل سالاد جذاب برای مهمانی ها

10. سالاد انار با کلم قرمز

سالاد انار، یکی از پرطرفدارترین سالادها است که می‌توانید آن را به لیست سالادهای مهمانی خود اضافه کنید. علاوه بر مزه‌ی عالی این نوع سالاد، باید گفت که سالاد انار و کلم قرمز دارای ظاهر شیک و زیبایی است و قرار دادن آن روی میز غذای مهمانی، جلوه‌ای بهتر به میز غذا خواهد داد.

برای تهیه سالاد انار با گلم قرمز به این دو ماده و در کنار آن به گردو، سرکه، پرتقال، سس مایونز، پنیر خامه‌ای، جعفری و نمک فلفل نیاز خواهید داشت. برای درست کردن این سالاد، می‌توانید از آجیل‌های دیگر مانند کنجد به جای گردو استفاده کنید و در تهیه سس آن نیز، سراغ ادویه‌های مانند آویشن بروید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید