امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281305
۴۵۲
۱
۰
نسخه چاپی

سلبریتی‌هایی که مرگ مرموزی داشتند

سلبریتی‌ها و افراد مشهور، نه تنها زندگی و وقایع روزمره‌شان زیر ذره‌بین مردم و خبرنگاران است، بلکه حواشی مرگشان هم همیشه پر سر و صدا و جنجالی‌ست.

در این میان اگر فرد مشهور، محبوبیت زیادی داشته باشد و یا به مرگ طبیعی یا در سن بالا فوت نکند، داستان‌ها و شایعات زیادی در میان مردم نقل می‌شود. با ما همراه باشید تا پنج مورد از مرموزترین مرگ سلبریتی‌ها را با هم مرور کنیم.

بریتانی مورفی

1.بریتانی مورفی

بریتانی آن برتولوتی در سال ۱۹۷۷ در آتلانتا به دنیا آمد. والدینش شارون کثلین مورفی و آنجلو برتولوتی بودند. وقتی که ۲ ساله بود پدر و مادرش از هم جدا شدند و مورفی با مادرش بزرگ شد. سپس بریتانی و خانواده‌اش به لس آنجلس رفتند، در اینجا بود که بریتانی توانست دوران فعالیتش را آغاز کند.

او نخستین بار در سال ۱۹۹۱ در مجموعه تلویزیونی کمدی موقعیت مورفی براون بازی کرد. او با بازی در فیلم بی‌سرنخ به شهرت رسید. مورفی در فیلم‌هایی چون تازه ازدواج‌کرده، ۸ مایل، شهر گناه، دختر، ازهم‌گسیخته، سوار ماشین با پسرها و دختران بالاشهری ایفای نقش کرد. او همچنین در چند فیلم پویانمایی از جمله فوتوراما، سلطان تپه و هپی فیت صداپیشگی کرده است.

در اوایل سال ۲۰۰۰ مورفی وزن زیادی کم کرد که منجر به ایجاد شایعاتی درباره اعتیاد او به کوکائین شد.

در مه سال ۲۰۰۷ بریتانی، با یک فیلمنامه‌نویس بریتانیایی به نام سایمون مونجاک ازدواج کرد. مورفی در سه سال و نیم آخر زندگیش به همراه مونجاک و مادرش در یک خانه زندگی می‌کردند. ساعت ۸ بامداد روز ۲۰ دسامبر ۲۰۰۹ مورفی در حمام خانه خود غش کرد. بعد از دقایقی آتش‌نشان‌ها به محل رسیدند و او را به بیمارستان انتقال دادند، اما او قبل از رسیدن به مرکز پزشکی در اثر ایست قلبی  درگذشت.

روز بعد از مرگ مورفی کالبد شکافی انجام شد ولی علت مرگ او اعلام نشد تا این که در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۱۰ مرکز پزشکی قانونی لس آنجلس اعلام کرد که علت اصلی مرگ وی بیماری پنومونی به همراه عوامل ثانویه از جمله کم‌خونی، فقر آهن و مسمومیت دارویی چندگانه بوده‌است. هرچند که این دلایل به خودی خود کمی مشکوک بودند، اما داستان وقتی پیچیده تر شد که کمتر از یک سال بعد، در ۲۳ مه ۲۰۱۰، جسد همسر مورفی، سایمون مونجاک، در همان محل پیدا شد و چندی بعد علت مرگ وی را نیز پنومونی حاد و کم‌خونی شدید اعلام کردند.

بعد از مدتی و با اصرار طرفداران و فشار مطبوعات پلیس وارد عمل شد و در نهایت اداره بهداشت لس آنجلس وجود یک نوع قارچ در خانه آن‌ها را دلیل اصلی مرگ آن‌ها اعلام کرد که این خبر مورد انتقاد بعضی کارشناسان قرار گرفت.

ناتالی وود

2.ناتالی وود

ناتالی وود در سال ۱۹۳۸ در سان‌فرانسیسکو با نام اصلی ناتالیا زاخارنکو زاده شد. والدین او از  مهاجران روسی بودند که از سال‌های کودکی، دور از زادگاه خود بزرگ شدند.

او نخستین بار در سال ۱۹۴۳ در فیلم سرزمین شاد  بازی کرد و به عنوان بازیگر نوجوان در  فیلم معجزه در خیابان سی و چهارم درخشید. وود با بازی در نقش مقابل جیمز دین در فیلم شورش بی‌دلیل،  توانست نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شود، این موفقیت، راه او را برای گذر از قالب یک بازیگر نوجوان هموار کرد. او دوران موفقیت در دهه شصت میلادی را با حضور در فیلم‌هایی مانند باب و کارول، تد و آلیس ادامه داد. وود در آثار تلویزیونی نیز ظاهر شد و در سال ۱۹۷۹ به خاطر بازی در فیلم تلویزیونی از اینجا تا آخرت برنده جایزه گلدن گلوب شد.

ناتالی در سال ۱۹۵۷ با رابرت واگنر ازدواج کرد و در ۱۹۶۲ از او جدا شد. اما آن دو ده سال بعد در سال ۱۹۷۲ دوباره با هم ازدواج کردند.

جسد ناتالی وود در نوامبر سال ۱۹۸۱ در چند صد متری قایق تفریحی‌شان پیدا شد. پلیس علت مرگ ناتالی را غرق شدن بر اثر حادثه اعلام کرد اما با توجه به نزاع او با همسرش، ساعتی پیش از مرگ و کبودی‌های نمایان بر روی بدن ناتالی، گمانه‌زنی‌ها در این باره هیچگاه پایان نیافت. ناتالی چگونه درون آب افتاده بود؟ چرا کسی به کمک اون نرفت؟ در حالیکه ملوان و همسرش هر دو در قایق حضور داشتند.

توپاک شکور

3.توپاک شکور

لسانه پاریش کروکس در ۱۶ ژوئن ۱۹۷۱ به دنیا آمد. آفنی مادر او عضو گروه پلنگ‌های سیاه بود( گروهی در حمایت از سیاه پوستان ساکن آمریکا). وقتی که او باردار بود، به علت بمب‌گذاری به ۳۰ سال زندان محکوم شد، ولی بدون وکیل، از خودش دفاع کرد و یک ماه قبل از تولد توپاک از زندان آزاد شد.

توپاک هم طبق عقاید گروه پلنگ‌های سیاه بزرگ شد. او به همراه مادر و خواهر ناتنی‌اش در فقر بزرگ شد و به محله‌های مختلف نیویورک پناه می‌آورد. به همین دلیل ارتباط زیادی با مردم نداشت و همیشه به فکر شعر گفتن و نوشتن خاطره بود. در ۱۵ سالگی در مدرسه هنر قبول و تبدیل به یک شاگرد دوست داشتنی شد. در همان‌جا بود که اولین قطعه رپ خود را ساخت.

توپاک پس از تماشای یک مسابقه بوکس با شلیک ۵ گلوله از یک خودروی کادیلاک مشکی در تاریخ ۷ سپتامبر ۱۹۹۶ مورد اصابت قرار گرفت و پس از ۶ روز هنگامی که تنها ۲۵ سال داشت از دنیا رفت. حدس زده می‌شود افرادی که به او گلوله شلیک کردند از افراد مربوط به گانگسترهای ساحل‌شرق یا مأموران اف‌بی‌آی یا حتی افرادی بوده‌اند که درگذشته باهم دچار اختلافاتی شده بودند که در این موارد افراد زیادی دارای انگیزه لازم بودند.

با وجود گذشت زمان نسبتاً زیاد از این واقعه، پلیس لاس وگاس همچنان به صورت رسمی این پرونده را باز نگه داشته‌است. درباره عاملان قتل او، هنوز هم اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد، تا حدی که حتی برخی بر این باورند که او در قید حیات است.

مریلین مونرو

4.مریلین مونرو

مریلین مونرو با نام نورما جین مورتنسون در روز ۱ ژوئن ۱۹۲۶ در لس آنجلس، به دنیا آمد. او از کودکی زندگی پر فراز و نشیبی داشت و از آنجا که مادرش برای نگهداری از او صلاحیت لازم را نداشت مریلین نزد خانواده‌های متعددی بزرگ شد که تاثیرات مخربی بر روان او گذاشت.

مونرو در سال ۱۹۵۳ در فیلم چگونه می‌توان با یک میلیونر ازدواج کرد درخشید. و بعد از آن به کمک جذابیت‌های جنسی و طنزپردازی خوبی که داشت به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرد.

زندگی او روی پرده، یک زندگی رؤیایی بود که هالیوود برای مردم ساخته بود، اما در دنیای واقعی مشکلات و تفاوت‌هایی داشت برای مثال می‌دانیم که از اختلال دو قطبی رنج می‌برد و دوره‌های افسردگی و شیدایی پیاپی را می‌گذراند.

آخرین حضور برجسته مریلین مونرو در انظار عمومی به ۱۹ مه ۱۹۶۲ بازمی‌گردد که او در مراسم جشن تولد جان اف. کندی بر صحنه ظاهر شد و ترانه تولدت مبارک، آقای رئیس‌جمهور را در حضور او اجرا کرد.

مرلین مونرو در تاریخ ۴ اوت ۱۹۶۲ میلادی، در کالیفرنیا درگذشت. علت مرگ وی، مصرف بیش از حد داروی خواب‌آور ذکر شد. اما ادعاهای مبنی بر یک توطئه و مجموعه حوادث اسرارآمیزی که منجر به مرگ وی شد، همواره بحث‌برانگیز بوده‌است. عده زیادی از اطرافیان شهادت می‌دهند که مریلین در چند هفته منتهی به مرگش اوضاع مناسب و خوبی داشته است.

عده زیادی ارتباط او با برادران کندی بویژه رابرت کندی را عامل این قتل می‌دانند و شواهدی مانند حرف‌های مونرو درباره پی بردن به رازی که دنیا را تکان خواهد داد و یا رفت و آمد رابرت در شب مرگ به خانه او و همچنین ناپدید شدن تمام اسناد پلیس تنها چند روز پس از تشکیل پرونده همه و همه به این احتمال دامن می‌زند.

پرنسس دایانا

5.پرنسس دایانا

دایانا در ۱ ژوئیه ۱۹۶۱ در شهر کوچک ساندرینگهام به دنیا آمد.  در ۱۹۷۷، او به قصد تحصیل در یک مدرسه تکمیلی دختران به سوئیس رفت. حدوداً آن زمان بود که شوهر آینده اش را که درگیر رابطه‌ای با خواهر بزرگترش، سارا، بود برای اولین بار ملاقات کرد. دایانا در شنا و غواصی خوش درخشید و بعد از آن به یک مربی باله در باله سلطنتی مبدل شد. سپس برای مدتی طولانی مشغول رقص باله شد اما با افزایش سن، قد نسبتاً بلندش برای این کار مناسب نبود.

شاهزاده ولز سال‌های متمادی با لِیدی دایانا آشنایی داشت، اما برای اولین بار در تابستان ۱۹۸۰ به‌طور جدی و به عنوان عروس خودش به او نگریست. در آن زمان آن‌ها در یک آخر هفته در دهکده‌ای مهمان بودند و با هم بازی چوگان تماشا کردند. این رابطه مدتی ادامه یافت تا جایی که چارلز، از دایانا  برای مسافرت با کشتی در یک آخر هفته دعوت کرد. سرانجام آن‌ها به لندن بازگشتند و شاهزاده در فوریه ۱۹۸۱، از وی خواستگاری نمود که با جواب مثبت از جانب دایانا همراه شد.

شهرت و محبوبیت دایانا و چارلز باعث شد تا کوچک‌ترین کارهای آنان نیز توسط رسانه‌ها و پاپاراتزیها پوشش داده شود. این دو از سال ۱۹۹۲ جدای از هم زندگی کردند اما سرپرستی فرزندانشان را به صورت مشترک برعهده داشتند. پرنسس دایانا در سال ۱۹۹۵ در یک برنامه تلویزیونی پرده از نگرانی‌ها و مشکلات درونی خانواده برداشت و از فشارهای رسانه‌ای و اجتماعی که بر وی بود گلایه کرد. وی علت به وجود آمدن این مشکلات را کامیلا پارکر بیان کرد و گفت که در این ازدواج سه نفر حضور داشتند.

سرانجام دایانا و چارلز در سال ۱۹۹۶ با پیشنهاد ملکه رسماً از هم طلاق گرفتند. دایانا در اواخر عمرش تصمیم به ازدواج با فردی به نام دودی الفاید گرفت. هر چند که این ازدواج هیچ وقت صورت نگرفت زیرا در ۳۱ اوت ۱۹۹۷، دایانا در یک تصادف شدید رانندگی کشته شد.

وی آن شب به همراه نامزدش دودی الفاید و راننده‌اش برای فرار از دست عکاسان از در پشتی هتل خارج شد و قصد خروج از پاریس را داشت. آن‌ها در یک بنز لیموزین در تونلی در پاریس مشغول حرکت بودند که ماشینشان به دلیل سرعت زیاد و عدم کنترل راننده با دیواره تونل برخورد کرد و راننده و الفاید به سرعت جان باختند.

بعد از تصادف به نظر نمی‌آمد دایانا صدمه‌ای جدی دیده باشد اما وی یک بار در آمبولانس دچار حمله قلبی شد و در بیمارستان هم بر اثر خون‌ریزی ریوی و مغزی درگذشت.

تنها کسی که در این میان جان سالم به در برد محافظ شخصی دایانا بود. بسیاری از مردم این تصادف را از پیش تعیین شده می‌دانند و دلایل زیادی هم برای آن ارائه می‌دهند، از جمله اینکه دایانا خودش پیش بینی کرده بود که کاخ سلطنتی در حال چیدن دسیسه‌ای برای از بین بردن اوست. همچنین برخی می‌گویند که دایانا باردار بوده و خانواده سلطنتی مخالف این بودند که عروس سابقشان از یک پاکستانی تبار بچه‌ای داشته باشد.

همچنین گفته شد که راننده سه برابر بیشتر از اندازه مجاز نوشیدنی الکلی مصرف کرده بود و این برای یک راننده حرفه‌ای رفتاری کاملا دور از انتظار به شمار می‌رود.

 

 

  • منبع
  • مدوفشن

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید