امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274605
۸۷۹۲
۱۰
۱
نسخه چاپی
سمبوسه

سمبوسه گوشت چرخ کرده با نان لواش؛ سمبوسه ای با طعم فوق العاده

سمبوسه گوشت چرخ کرده با نان لواش؛ سمبوسه ای با طعم فوق العاده

سمبوسه گوشت چرخ کرده با نان لواش

سمبوسه یکی از لذیذترین پیش غذاها و غذاهایی است که به خصوص درمیان کشورهای خاورمیانه طرفداران زیادی دارد. این غذا با نان یا خمیر مخصوص نان تهیه می شود و درون آن با مواد مختلف پر می شود. معمولاً این غذا با سس های تند سرو می شود اما می توان بسته به ذائقه افراد با سس های دیگری مانند مایونز هم میل کرد.

در زیر طرز تهیه یکی از پرطرفدارترین سمبوسه را به شما آموزش می دهیم. طرز تهیه آن ساده و طعم بسیار فوق العاده ای دارد. پس برای ناهار یا شام امروز به خواندن ادامه دهید.

مواد مورد نیاز سمبوسه گوشت چرخ کرده با نان لواش

200 گرم گوشت چرخ کرده

3 عدد سیب زمینی آب پز

1عدد پیاز

3 قاشق سوپخوری جعفری

نمک و زردچوبه و فلفل به مقدار کافی

6 عدد نان لواش

سمبوسه گوشت چرخ کرده با نان لواش؛ سمبوسه ای با طعم فوق العاده

روش تهیه سمبوسه گوشت چرخ کرده با نان لواش

1- پیاز را داخل یک کاسه رنده کنید و با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید. روغن را داخل ماهی تابه روی حرارت قراردهید و گوشت را اضافه کنید و تفت دهید، سپس نمک و زردچوبه و فلفل ویک پیمانه آب داخل گوشت تفت داده شده بریزید و اجازه دهید گوشت پخته شود. ( سمبوسه را معمولاً تند درست می کنند بنابراین مقدار فلفل آن را طبق ذائقه خودتان باید اضافه کنید).

2- سیب زمینی را با کمی آب بپزید، پوست گرفته و رنده کنید و با جعفری خرد شده به مخلوط گوشت اضافه کنید. از جعفری خشک هم می توانید استفاده کنید درصورت تمایل می توانید ازقارچ هم استفاده کنید.4٣ - نان لواش را که بهتر است کمی خمیر باشد به صورت نوارهای باریکی برش دهید، کمی از مواد داخل سمبوسه را درابتدای هریک از نوار های نان قراردهید و آن ها را بصورت مثلث بپیچید.

4- مقداری روغن داخل یک قابلمه نسوز بریزید و روی حرارت قراردهید تا خوب داغ شود. سپس سمبوسه ها را داخل روغن سرخ کنید.

5- برای سبزی سمبوسه می توانید از سبزی های معطر هم استفاده کنید. همین طور اگر تخم گشنیز به آن اضافه کنید خوشمزه و معطر می شود. اگر از تخم گشنیز استفاده می کنید حدود یک قاشق سوپخوری از آن استفاده نمائید.

6- با 6 عدد نان لواش می توانید ۱۸ عدد سمبوسه درست کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

۱ دیدگاه

 
ir
یکتا | ۲ سال پیش
عالی بود????????????
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید