امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278340
۸۴۸
۱
۰
نسخه چاپی

سنت های متفاوت جشن روز ولنتاین در کشورهای مختلف جهان

برای بسیاری از مردم روز ولنتاین رومانتیک ترین روز سال است، زمانی که زوج ها در سراسر جهان با صرف میلیون ها دلار، یورو، پوند و سایر ارزها برای هدایای ولنتاین، شگفتی عشق را جشن می گیرند. بسیاری از کشورها سنت ها و آداب و رسوم خاص خود را در روز ولنتاین دارند و در اینجا تعدادی از آنها آمده است

سنت های متفاوت جشن روز ولنتاین در کشورهای مختلف جهان

برای بسیاری از مردم روز ولنتاین رومانتیک ترین روز سال است، زمانی که زوج ها در سراسر جهان با صرف میلیون ها دلار، یورو، پوند و سایر ارزها برای هدایای ولنتاین، شگفتی عشق را جشن می گیرند. بسیاری از کشورها سنت ها و آداب و رسوم خاص خود را در روز ولنتاین دارند و در اینجا تعدادی از آنها آمده است:

سنت روز ولنتاین یا روز عشق در کشورهای مختلف

1- انگلستان

کارت های ولنتاین اغلب به صورت ناشناس در انگلستان ارسال می شوند، سنتی که به دوران ویکتوریا برمی گردد. بنابراین دریافت کنندگان متوجه می شوند که آنها ستایش کننده مخفی دارند در حالی که فرستندگان خود را با این آگاهی قانع می کنند که فردی را که آن ها تحسین می کنند از این تحسین آطلاع دارد.

مناطق مختلف کشور شیوه های خاصی برای جشن گرفتن دارند: در نورفولک در غرب، جک ولنتاین مرموز به درهای مردم می زند و ناپدید می شود و شیرینی برای کودکان باقی می گذارد. در ولز در شرق، روز ولنتاین فقط چند هفته پس از سنت دوین ون (25 ژانویه) پس از قدیس حامی عشق ولزی فرا می رسد.

2- والنسیا در اسپانیا

برای والنسیایی ها عاشقانه ترین روز سال 9 اکتبر  روز سنت دیانیسیوس قدیس حامی عشق است. به این مناسبت جشنواره ها و رژه های بسیاری برگزار می شود و به طور سنتی مردان، موکادورا - مجسمه های مارسیپان(مارسیپان، نوعی شیرینی متشکل از شکر یا عسل و بادام آسیاب‌شده و گاهی روغن یا عصاره بادام یا گلاب است) را به نشانه عشق به شریک خود تقدیم می کنند.

3- میائو در جنوب غربی چین

در طول جشنواره غذای خواهر، زنان مجموعه ای از غذاهای برنج رنگی را می پزند که در ابریشم پیچیده شده و به خواستگارهای سرآمد ارائه می شود. سرنوشت رابطه بر روی اقلام موجود در برنج تعیین می شود. دو چوب غذاخوری به معنی عشق است اما یک حبه سیر به این معنی است که رابطه عاشقانه قبل از شروع آن تمام شده است.

4- کره جنوبی

کره ای های رمانتیک جنوبی عشق را در 14 هر ماه جشن می گیرند - نه فقط در ماه فوریه.

این روزها شامل روز رُز می، روز بوسه ژوئن، روز آغوش دسامبر و روز سیاه آوریل، وقتی که مجردها با جاجنگمیون یا همان نودل با رب لوبیای سیاه برای دلداری خود جمع می شوند.

5- آفریقای جنوبی

بر اساس جشنواره روم باستان لوپرکالیا زنان جوان نام عشق خود را به آستین خود می چسبانند تا همه ببینند.

6- رومانی

Dragobete که در 24 فوریه جشن گرفته می شود و به عنوان روز نامزدی پرندگانشناخته می شود، ترکیبی از روز ولنتاین و جشن بهار است. دختران و پسران برای چیدن گل به جنگل می روند در حالی که دیگران صورت خود را در برف می شویند تا سلامتی و شادی به ارمغان بیاورد.

7- فیلیپین

روز ولنتاین یک مناسبت محبوب برای عروسی های دسته جمعی است که در آن صدها ، گاهی اوقات حتی هزاران نفر به صورت هماهنگ با یکدیگر ازدواج می کنند. این رویدادهای بزرگ اغلب توسط دولت به عنوان نوعی خدمات عمومی حمایت می شود.

8- ژاپن

در حالی که در بیشتر کشورها این زنان هستند که در روز ولنتاین لوس می شوند، در ژاپن این مردان هستند که شکلات هدیه می گیرند. تا 14 مارس که به عنوان روز سفید شناخته می شود مردان می توانند انتخاب کنند که لطف را پس دهند.

سنت های متفاوت جشن روز ولنتاین در کشورهای مختلف جهان

9- غنا

از سال 2007، 14 فوریه همچنین به عنوان روز ملی شکلات شناخته می شود تا گردشگری را در یکی از بزرگترین کشورهای تولید کننده کاکائو در جهان تقویت کند. منوها، نمایشگاه ها و گفتگوهای ویژه با مضمون شکلات در سراسر کشور جریان دارد.

10- فرانسه

فرانسوی ها دوست دارند خود را رمانتیک ترین مردم جهان بدانند و اغلب ادعا می شود در سواحل گالیک  اولین کارت روز ولنتاین در فرانسه شکل گرفت، وقتی که چارلز دوک اورلئان، در سال 1415 در برج لندن در زندان نامه های عاشقانه به همسر خود فرستاد.

امروزه دادن کارت مانند گذشته رایج نیست. در عوض فرانسوی ها علاقه زیادی به غذاهای خود دارند. رستوران ها در 14 فوریه تجارت پر سر و صدا انجام می دهند، روزی که بهترین زمان برای پیشنهاد ازدواج محسوب می شود.

11- استونی

جشن های روز ولنتاین در استونی پیچیدگی های خاص خود را دارد: 14 فوریه روز دوست نامیده می شود، بنابراین افراد مجرد و عاشق احساس نمی کنند که کنار گذاشته می شوند. این بدان معناست که همه به لطف هدایای خوب ارائه شده بین دوستان و اعضای خانواده برنده هستند.

این بدان معنا نیست که هیچ عاشقانه ای وجود ندارد ؛ مغازه ها، رستوران ها و حتی خیابانها با قلب و سایر نمادهای عشق تزئین شده اند. در این روز افراد مجرد همچنین این شانس را دارند که در "اتوبوس عشق" مخصوص خود سوار شوند و در آنجا می توانند با دیگران که به دنبال عشق هستند ملاقات کنند.

12- جمهوری چک

اگرچه در سال های اخیر روز ولنتاین محبوبیت بیشتری پیدا کرده است اما اول ماه مه است که عاشقان در جمهوری چک به طور سنتی جشن می گیرند. بسیاری از زوج ها مجسمه شاعر کارل هاینک ماچا در پارک پترین را زیارت می کنند در حالی که یک بوسه زیر شکوفه های گیلاس، به معنای موفقیت در سال آینده است.

13- چین

جشن عشق چینی معروف به Qixi در هفتمین روز از ماه هفتم در تقویم چینی برگزار می شود. این داستان از داستان غم انگیز دو عاشق به هم نرسیده ناشی می شود که به دلیل موقعیت اجتماعی مجبور به جدایی شده اند اما به آنها اجازه داده شده است که سالی یک بار به هم بپیوندند. این روزها مجردها به امید عشق آینده میوه آماده می کنند، در حالی که زوج ها برای رفاه دعا می کنند.

14- بلغارستان

14 فوریه بلغاری ها روز سنت تریفون زارزان را جشن می گیرند که به عنوان روز شراب سازان شناخته می شود. بنابراین زوج ها تمایل دارند عشق خود را با یکدیگر با یک یا دو لیوان شراب خوشمزه کشور جشن بگیرند!

15- برزیل

روز عشاق یا Dia dos Namorados در برزیل 12 ژوئن جشن گرفته می شود. روز سنت آنتونی قدیس حامی ازدواج روز بعد جشن گرفته می شود. زنان مجرد معمولاً آیین هایی را انجام می دهند به این امید که در آینده ازدواج کنند.

16- آرژانتین

آرژانتینی ها نه تنها روز ولنتاین را جشن می گیرند بلکه در ماه جولای یک هفته کامل را برای جشن "هفته شیرینی" اختصاص می دهند که بوسه ها با غذاهای شیرین عوض می شوند.

17- ایتالیا

در اصل ایتالیایی ها روز ولنتاین را به عنوان جشن بهار جشن می گرفتند. جوانها و عاشقان بیرون در باغها و درختان درخت جمع شدند تا قبل از قدم زدن با معشوق خود از شعرخوانی و موسیقی لذت ببرند.

امروزه در روز ولنتاین ایتالیایی ها شام عاشقانه و تبادل هدیه را ترجیح می دهند. همچنین سنت دادن شکلات به عزیزان وجود دارد و ایتالیایی ها معتقدند که در این مورد ، اندازه مهم است- هرچه شکلات بزرگتر باشد، عشق شما قوی تر خواهد بود.

18- عربستان سعودی

عربستان سعودی شاید تنها کشوری در جهان باشد که روز ولنتاین در آن ممنوع است. در سال 2008 مقامات سعودی به گل فروشی ها و مغازه های هدیه فروشی گفتند که همه اقلام قرمز را تا بعد از روز ولنتاین بردارید و جشن گرفتن چنین تعطیلاتی را گناه خواند زیرا باعث ایجاد روابط غیراخلاقی بین مردان و زنان مجرد می شود.

 

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید