امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280005
۷۹۵
۱
۰
نسخه چاپی

شخصیت عالم نما یا همه چیز دان و 23 ویژگی آن

شخصیت عالم نما یا همه چیز دان و 23 ویژگی آن

فردی که ادعا می کند همه چیز را می داند کسی است که فکر می کند همه چیز را می داند. آنها تقریباً در مورد همه چیز نظرات قوی دارند و همیشه معتقدند که حق با آنهاست. این رفتار برای دیگران آزاردهنده است زیرا ادعای آگاهی از همه چیز باعث پعدم پذیرش نظرات دیگران می شود.

یکی دیگر از دلایل آزاردهنده بودن افرادی که ادعا می کنند همه چیز را می دانند، مخصوصاً برای کسانی که چیزهای زیادی می دانند، این است که هیچ کس واقعاً نمی تواند همه چیز را بداند. دانش مدام در حال ظهور و تکامل است، بنابراین «همه» چیزی برای دانستن وجود ندارد. شما فقط می توانید دانش خود را افزایش دهید، اما هرگز نمی توانید همه آن را بدانید.

ویژگی های یک فرد عالم نما

در زیر علائم رایج یک فرد عالم نما را فهرست کرده ایم. اگر بیشتر این ویژگی‌ها را در کسی مشاهده کردید، احتمالاً او ادعا می کند همه چیز را می‌داند.

1. آنها ناامن هستند

فردی که ادعا می کند همه چیز را می داند، اساساً نسبت به اینکه چه کسی است، مطمئن نیست. ناامنی به حقارت و حقارت منجر به ایجاد عقده برتری می شود. فردی که ادعا می کند همه چیز را می شناسد فکر می کند از نظر دانش نسبت به دیگران برتری دارد.

2. آنها به دنبال جلب توجه هستند

چه به دلیل ترتیب تولد یا نحوه بزرگ شدن آنها باشد، یک فرد عالم نما ممکن است به مرکز توجه بودن عادت کرده باشد. با نشان دادن دانش خود آنها فرصتی پیدا می کنند که در کانون توجه قرار گیرند.

3. آنها خودشیفته هستند

عقده برتری مشخصه خودشیفتگی است. فردی که ادعا می کند همه چیز را می شناسد در خودشیفتگی خود پنهان تر است. آن‌ها آن را در پشت ویژگی‌ آگاه بودن که جامعه برای آن ارزش قائل است پنهان می‌کنند .

4. آنها تکانشی هستند

انگیزه ورود به مکالمات توسط این افراد می تواند برای فردی که واقعا آگاه است طاقت فرسا باشد. آنها فاقد خودکنترلی لازم برای صبور بودن و اجازه دادن به دیگران برای بیان دیدگاه خود هستند.

5. آنها نمی توانند سیگنال های غیرکلامی را بفهمند

آن‌ها آنقدر سرگرم اثبات برتری خود هستند که سیگنال‌های غیرکلامی دیگران را از دست می‌دهند. به طور عمده، آنها حالت های چهره آزاردهنده دیگران را از دست خواهند داد. در نتیجه، آنها از آزاردهنده بودن خود غافلند.

6. منیت یا ایگوی آنها با دانش شان گره خورده است

فردی که ادعا می کند همه چیز را می داند ممکن است تمام هویت خود را حول دانش خود ساخته باشد. به عنوان مثال، آنها ممکن است یک محقق یا یک استاد باشند. وقتی به شدت با چیزی همذات پنداری می کنید، ناگزیر منیت خود را به آن متصل می کنید.

وقتی این اتفاق می‌افتد، شما دیگر به خاطر دانش آن را به دست نمی‌آورید، بلکه برای اینکه دانا به نظر برسید آن را کسب می کنید.

7. آنها نمی دانند که نمی دانند

این معمولاً برای افراد تازه کار وقتی برای اولین بار وارد یک رشته می شوند، صدق می کند. آنها مقداری دانش به دست می آورند و فکر می کنند این تنها چیزی است که باید بدانیم که به عنوان اثر دانینگ-کروگر شناخته می شود.

عدم آگاهی آنها از اینکه چیزهای بیشتری برای دانستن وجود دارد باعث می شود فکر کنند همه چیزهایی را که باید بدانند می دانند.

8. بیشتر صحبت می کنند، کمتر گوش می دهند

از آنجایی که صحبت کردن راهی برای نشان دادن میزان دانش شماست، فردی که همه چیز را می داند فرصت صحبت کردن را از دست نمی دهد. آنها وارد گفتگو می شوند و نظرات خود را حتی زمانی که کسی از آنها نمی خواهد این کار را انجام دهند، بیان می کنند.

آنها مهارت های گوش دادن ضعیفی دارند زیرا گوش دادن به معنای از دست دادن فرصت ابراز وجود برای آنها است.

9. آنها بیش از حد به نظرات خود وابسته هستند

نفس یا منیت آنها به عقایدشان وابسته است، بنابراین آنها حاضر نیستند دیدگاه خود را تغییر دهند، حتی با وجود شواهد مخالف.

10. بر گفتگوها مسلط هستند

آنها سعی می کنند بر هر مکالمه ای تسلط داشته باشند. آنها به سختی اجازه می دهند دیگران صحبت کنند زیرا آنها باید کار مهم اثبات دانش خود را انجام دهند. آنها هر طور که بخواهند صحبت می کنند و موضوعات را تغییر می دهند.

آنها مکالمات را به سمت موضوعاتی هدایت می کنند که در مورد آنها آگاهی دارند یا حداقل این توهم را دارند که در مورد آنها آگاه هستند.

11. مشاوره و کمک ناخواسته ارائه می کنند

توصیه های ناخواسته همیشه آزاردهنده است، اما از آنجایی که یک فرد عالم نما، بازخورد اجتماعی را نادیده می گیرد، به ارائه آن ادامه می دهد. آنها بیشتر به این اهمیت می دهند که فرد برتری باشند که می تواند کمک کند در مقایسه با کمک واقعی. بنابراین، توصیه های آنها اغلب بی ربط و بی ارزش است. آن‌ها توصیه‌های عمومی را که در جایی شنیده‌اند تکرار می‌کنند، بدون اینکه به جزئیات توجه کنند.

12. دانش خود را به رخ می کشند

مردم معمولاً آنچه را که با آن همذات پنداری می کنند نشان می دهند. هیچ اشکالی در شناسایی دانش شما وجود ندارد، اما عالم نما در آن زیاده روی می کند. باز هم به این دلیل است که کل هویت آنها بر پایه دانش شان استوار است. آنها چیز دیگری برای لاف زدن ندارند.

13. آنها به دنبال بحث و جدل هستند

فردی که ادعا می کند همه چیز را می شناسد، بحث ها و گفتگوهای منظم را کسل کننده می داند. آنها با مشاجره پیشرفت می کنند. آنها مشاجره می کنند که برنده شوند و خود را از نظر دانش برتر نشان دهند. این افراد به دنبال یافتن بهترین راه حل یا حقیقت ممکن نیستند.

به نظر می رسد آنها مهارت دارند که حتی کوچکترین اختلاف را به بحث تبدیل کنند.

14. اختلاف نظر آنها را تهدید می کند

طبیعی است که انسان ها وقتی کسی با آنها مخالف است کمی احساس ناراحتی کنند. اما برای فردی که ادعا می کند همه چیز را می داند، اختلاف نظر به یک حمله شخصی شبیه است. وقتی با آنها مخالفت می کنید، بلافاصله شما را به عنوان دشمنی که باید شکست دهند تصور می کنند و شروع به بحث می کنند.

15. افراد آگاه آنها را تهدید می کنند

برای افرادی که ادعا می کنند همه چیز را می دانند، افرادی که بیشتر از آنها می دانند تهدیدی بزرگ برای منیت آنها هستند. همینطور سایر افراد آگاه. آن‌ها از درگیر شدن با این افراد اجتناب می‌کنند تا مبادا ندانستن های آنها آشکار شود.

16. از کسانی که اثبات کنند آنها اشتباه می کنند متنفرند

هیچ کس دوست ندارد ثابت شود که اشتباه می کند، اما کسی که ادعا می کند همه چیز را می داند از شخصی که اشتباه او را نشان دهد متنفر است. اگر همه چیز را تصحیح کنید یا به آنها نشان دهید که اشتباه می کنند، آنها را هدایت نکرده اید بلکه دنیای آنها را ویران کرده اید و آنها شما را به خاطر از بین بردن منبع اصلی یا تنها تقویت کننده منیت خود تحقیر خواهند کرد.

17. آنها نمی توانند اشتباهات خود را بپذیرند

اعتراف به اشتباهات و شکست ها به این معنی است که آنها کمتر می دانند. در عوض، ترجیح می دهند دیگران را به خاطر اشتباهاتشان سرزنش کنند.

18. آنها قضاوت کننده هستند

آنها به سرعت به کسانی که با آنها مخالف هستند برچسب "احمق" یا "نادان" می زنند.

19. آنها دوست دارند دیگران را اصلاح کنند

آنها اصلاح شدن را دوست ندارند، اما دوست دارند دیگران را اصلاح کنند. اصلاح دیگران وقتی اشتباه می کنند ضرری ندارد، اما فردی که همه چیز را می داند این کار را به روشی تحقیر آمیز و از نظر اجتماعی نامناسب انجام می دهد.

آنها با لحنی برتر می خندند و طوری رفتار می کنند که گویی شما به خاطر اشتباهی که مرتکب شدید احمق هستید. آنها علناً به اشتباهات شما اشاره می کنند زیرا بیشتر از اصلاح شما می خواهند شما را تحقیر کنند.

20. آنها غیر قابل آموزش هستند

شما احساس می کنید نمی توانید به یک فرد عالم نما چیزی یاد دهید زیرا آنها از یادگیری بسیار متنفر هستند. آموزش پذیر بودن به این معنی است که آنها همه چیز را نمی دانند، و برای آنها سخت است که در آن موقعیت باشند.

21. آنها در مسیر خود نمی مانند

از نظر واقع بینانه، شما نمی توانید در بیش از دو زمینه متخصص شوید، چه رسد به اینکه در همه چیز متخصص باشید. فردی که ادعا می کند همه چیز را می شناسد، در مورد موضوعات و موضوعاتی که هیچ تخصصی در مورد آن ندارند، نظر می دهد.

آن‌ها در مسیر خود نمی‌مانند و در مورد هر چیزی که در حال پیشرفت است، فضل فروشی می کنند. علاوه بر این، آنها نظرات کارشناسان واقعی را که سال ها برای مطالعه یک موضوع اختصاص داده اند، نادیده می گیرند.

22. آنها به سوالات خود پاسخ می دهند

این عجیب، آزاردهنده و در عین حال خنده دار است. آنها از شما سؤالی می پرسند و خودشان به آن پاسخ می دهند زیرا واقعاً برای شنیدن پاسخ شما از شما سؤال نمی کنند. آنها زیر سوال می روند تا به خود فرصتی بدهند تا دانش خود را به رخ بکشند.

23. آنها سخنان بی ربط بیان می کنند

فردی که ادعا می کند همه چیز را می شناسد، به این دلیل است که به آنها فرصتی می دهد تا وسعت و عمق دانش خود را نشان دهند. آنها موضوعات نامرتبط را در سر و صداهای خود بیان می کنند تا ثابت کنند چیزهای زیادی می دانند.

سر و صدا کردن و استفاده از کلمات بزرگ به یک فرد عالم نما کمک می کند تا به عنوان یک متفکر عمیق شناخته شود. همچنین به آنها کمک می کند تا بر گفتگو مسلط شوند. هنگامی که سر و صدا می کنید، فرصت صحبت کردن را از طرف مقابل نمی دهید.

برخی از آنها عمیقا فکر می کنند اما نه واضح. وقتی به آنها گوش می‌دهید، احساس می‌کنید چیزهای زیادی یاد گرفته‌اید، اما در عین حال هیچ چیز قابل‌توجهی یاد نگرفته‌اید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید