امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 285934
۱۸۰
۱
۰
نسخه چاپی

شرکت ۳ تریلیون دلاری اپل؛ با ارزش‌ ترین شرکت جهان

شرکت ۳ تریلیون دلاری اپل؛ با ارزش‌ ترین شرکت جهان

با ارزش‌ ترین شرکت جهان برای مدت کوتاهی از مرز ۳ تریلیون دلار در ۳ ژانویه ۲۰۲۲ عبور کرد و امروز اولین بار است که ارزش بازار آن دوباره به این مرز رسیده است، زیرا سهام AAPL به‌زودی پس از شروع معاملات در روز جمعه قیمتی بالاتر از ۱۹۲ دلار داشت.

قیمت سهام آن همان سطح را حفظ کرده و در نهایت روز کاری را با ۱۹۳.۹۷ دلار به پایان رساند و به این ترتیب اپل اولین شرکتی شد که یک روز کامل کاری با ارزش بازار بیش از ۳ تریلیون دلار به پایان رساند.

چهار شرکت دیگر آمریکایی بیش از ۱ تریلیون دلار ارزش دارند که مایکروسافت در راس آن‌ها حدود ۲.۵ تریلیون دلار ارزش دارد. دیگر شرکت آلفابت (گوگل)، آمازون و انویدیا.

در ماه مه، تیم کوک، مدیر عامل شرکت، رکوردی بی‌سابقه را برای تعداد دستگاه‌های فعال اپل و همچنین «رکوردی بی‌سابقه در خدمات و یک رکورد سه‌ماهه مارس برای آیفون» را اعلام کرد.

این در حالی بود که بخش‌های دیگری مانند مک و آی‌پد نتایجی را نشان می‌دادند که نسبت به سال گذشته کاهش یافته بود و از آن زمان، این شرکت (برای حبران عقب ماندگی در این بخش) نسخه ۱۵ اینچی جدیدی از لپ‌تاپ مک بوک ایر را عرضه کرد.

یک تحلیلگر به نام دن ایوز برآورد می‌کند که تا سال ۲۰۲۵ ارزش اپل می‌تواند به سقف ۴ تریلیون دلار برسد.

در حالی که ویژن پرو – دستکاه پلتفرم واقعیت ترکیبی- آن هنوز فاصله زیادی با تأثیرگذاری در بازار دارد،دست‌کم این انتظار را ایجاد کرده که اپل آینده را پیش چشم دارد و فروشگاه برنامه‌های این گجت در آینده را هم باید در نظر آورد.

گرچه از از دید ما مصرف‌کنندگان انتهایی به خصوص در ایران ممکن ارتقاها در بخش‌های قطره‌چکانی باشند، اما اپل در بخش بازاریابی محصولات خود موفق عمل کرده و پردازنده‌های اختصاصی‌اش می‌درخشند و رضایت نسبی دسته بزرگی از کاربران را جلب کرده‌اند.

این وسط باید دید اگر اپل واقعا یک گوشی انقلابی وارد بازار می‌کرد، بازارش تا چه حد توسعه می‌یافت. اما شاید در اقتصاد امروز به جای ریسک کردن همین حرکت‌های سنجیده و طراحی اقتصادی یک پلتفرم گوشی برای چند نسل باشد که باعث شده باشد اپل اینقدر حاشیه سود زیاد داشته باشد و در عین حال در بخش تحقیق و توسعه و تامین و مونتاژ قطعات هوشمندانه و جهانی عمل کند.

  • منبع
  • یک پزشک

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید