امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279104
۳۷۴۵
۸
۰
نسخه چاپی

ضربه‌های پورنو که بیلی آیلیش تجربه کرد، نشان می‌دهد که کودکان پیش‌نوجوان به سواد جنسی بهتری نیاز دارند

شاید بیلی آیلیش خود را یک دختر باحال تصور می کرد. این موزیسین برنده جایزه گرمی اخیراً با هاوارد استرن در مورد علاقه اش به پورنوگرافی صحبت کرد، اینکه چگونه در 11 سالگی تماشای آن را شروع کرد زیرا می خواست «یکی از آن بچه های باحال» باشد. در عوض، او در نهایت از آسیب دیدگی، وحشت شبانه و فلج خواب رنج می برد

ضربه‌های پورنو که بیلی آیلیش تجربه کرد، نشان می‌دهد که کودکان پیش‌نوجوان به سواد جنسی بهتری نیاز دارند

سواد پورن به عنوان بخشی از آموزش جنسی می تواند به جوانان کمک کند موقعیت های مضر را شناسایی کرده و موضوعاتی مانند رضایت را بررسی کنند.

در کالج، برای مدتی یک دختر باحال بودم. من گرم نبودم، اما لاغر بودم. برای سخنرانی‌های تاریخ هنر، شلوار جین دیزلی می‌پوشیدم. من در مهمانی های آخر شب تکیلا از بطری می خوردم. وقتی دوستان مرد من در مورد پورن صحبت می کردند، من هم می خندیدم. من به طور معمول به دلیل "سرد بودن" و "سرگرم بودن" تحسین می شدم.

البته همه اینها یک ژست بود، راهی برای یافتن قدرت در دنیایی که زنان به طور معمول اخراج می شوند.

شاید بیلی آیلیش خود را یک دختر باحال تصور می کرد. این موزیسین برنده جایزه گرمی اخیراً با هاوارد استرن در مورد علاقه اش به پورنوگرافی صحبت کرد، اینکه چگونه در 11 سالگی تماشای آن را شروع کرد زیرا می خواست «یکی از آن بچه های باحال» باشد. در عوض، او در نهایت از آسیب دیدگی، وحشت شبانه و فلج خواب رنج می برد.

فکر می کردم من یکی از بچه ها هستم و در مورد آن صحبت خواهم کرد [پورنوگرافی] و فکر می کنم من واقعاً خونسرد بودم که با آن مشکلی نداشتم و ندیدم که چرا بد است. آیلیش که اکنون 19 ساله است، در طول مصاحبه گفت. من نفهمیدم چرا این چیز بدی بود. من فکر می کردم اینطوری یاد می گیری که چگونه رابطه جنسی داشته باشی.

طبق تحقیقات زیاد، هیچ چیز ذاتاً بد یا اشتباهی در پورنوگرافی وجود ندارد. بسیاری از بزرگسالان از آن برای سرگرمی و تقویت صمیمیت و لذت در روابط خود استفاده می کنند. اما هرزه‌نگاری یکی از رایج‌ترین راه‌هایی است که بسیاری از جوانان درباره رابطه جنسی، نقش‌های جنسیتی و رفتارهای رابطه‌ای می‌آموزند.

هنگامی که دختران برای تحلیل پورنوگرافی تحت فشار قرار می گیرند یا بدتر از آن رفتار خود را بر اساس آن الگوبرداری می کنند، زمانی که اعمال به تصویر کشیده شده در منطقه آسایش جنسی آنها نیست، مشکلی وجود دارد.

در حالی که صنعت پورن در به تصویر کشیدن انواع مختلف بدن ها فراگیرتر می شود، لولا ژان، مربی جنسی، خاطرنشان کرد که "در بیشتر پورن ها به نگاه مردانه توجه می شود، زیرا عمدتا کالایی سازی در اینجاست." صنعت پورنوگرافی هنوز توسط مردان اداره می شود و برای مردان عرضه می شود. بر اساس سرشماری سال 2017 از بازدیدکنندگان پورن هاب که توسط این سایت انجام شد، 75 درصد مخاطبان مرد در مقابل 25 درصد زن هستند.

تصاویری که تمایل دارند به تصویر کشیده شوند، همچنین می توانند بدترین جنبه های شکاف جنسیتی را تقویت کنند، مانند خشونتی که ایلیش مشاهده کرد. در دوران پیش از نوجوانی، او گفت که ذائقه‌اش در پورنوگرافی بیش از پیش ترسناک‌تر شده و در نهایت تصوراتش از رابطه جنسی را تغییر داده است.

او توضیح داد: «به جایی رسید که نمی‌توانستم چیز دیگری را تماشا کنم، مگر اینکه خشن باشد. او می‌گوید: «چند بار اولی که من رابطه جنسی داشتم، به چیزهایی که خوب نبودند، نه نمی‌گفتم. به این دلیل بود که فکر می‌کردم این چیزی است که قرار است به آن جذب شوم.»

پژوهشگران جنسی دانشگاه ایندیانا برایانت پل و نیکی فریتز دریافتند که از 4009 صحنه موجود در دو وب سایت اصلی پورنوگرافی رایگان، 35 درصد در یک سایت و 45 درصد در سایت دیگر خشونت را به تصویر می کشند و زنان هدف خشونت 97 درصد بوده اند.

یک مطالعه نشان داد که هر چه مرد در اولین تماشای فیلم های مستهجن جوان تر باشد، بیشتر تمایل دارد که بر زنان قدرت داشته باشد.

مردم اغلب مسائل مربوط به پورنوگرافی را سیاه و سفید می بینند به جای تفاوت های ظریف - که مانعی برای گفتگوهای سازنده است.

برنامه های سوادآموزی پورن می تواند بخشی از این کمبود را برطرف کند. هدف آنها آموزش دادن به جوانان در مورد روابط سالم و همچنین خشونت شریک جنسی است.

اریکا ام. باتلر، مربی بهداشت جنسی توضیح داد که سواد جنسی و پورن "جوانان را هدایت می کند تا در قسمت های خشونت آمیز پورن، جنبه های غیر واقعی پورن و تصاویر مضری که ممکن است مانند بیلی به آنها اشاره کند، حرکت کنند.  باتلر گفت سن 9 تا 10 سالگی زمان خوبی برای شروع این مکالمات است و این بحث ها باید با بزرگسالان مورد اعتماد شروع شود.

سواد پورن فضایی را برای وجود پیچیدگی های رسانه های جنسی فراهم می کند. آن درک می کند که جوانان جنسی هستند و در مورد بدن و هویت جنسی خود کنجکاو هستند و زمینه ای را در آموزش جنسی فراهم می کند که می تواند به جوانان کمک کند موقعیت های مضر را شناسایی کنند و موضوعاتی مانند رضایت را بررسی کنند.

از این گذشته، پورنوگرافی با در نظر گرفتن افراد پیش از نوجوانی ایجاد نمی شود. با این حال، پیش‌نوجوانان، بازاری با دسترسی آسان به رسانه‌های جنسی هستند و لزوماً احساس راحتی نمی‌کنند که درباره پورن با والدین خود صحبت کنند.

همچنین، پیش‌نوجوانان معمولاً هویت جنسی خود را درک نمی‌کنند، چه رسد به درک پویایی پیچیده بازی در پورنوگرافی، از جمله قدرت و نقش جنسیت، یا وضعیت بد اقتصادی و تبعیض علیه کارگران جنسی.

برای زنان جوانی که یاد می گیرند رابطه خود را با بدن خود هدایت کنند، مواجهه با تصاویر مستهجن در این مرحله آسیب پذیر رشد و سپس صحبت در مورد ناراحتی که احساس می کنند می تواند بسیار دشوار باشد. زنان جوان نمی خواهند کوته فکر خطاب شوند.

بیلی با ذکر تجربیات خود می گوید من به این فکر کردم که آیا زن ها می توانند بدون اینکه نگاه مردان بر آنها سنگینی کند وجود داشته باشند؟

بسیاری از ما می‌توانیم به سردرگمی ایلیش در مورد جنسیت و پویایی‌های جنسیتی، در مورد فشاری که برای مصرف رسانه‌ها، مشاهده رفتار جنسی و مشارکت در آن احساس می‌کرد، حتی اگر برای او رضایت‌بخش یا سالم نبود، ارتباط برقرار کنیم.

در حالی که چشم انداز جنسی در پورنوگرافی در حال تغییر است تا طیف وسیع تری از هویت ها و ترجیحات جنسیتی را در بر بگیرد (از جمله پورن فمینیستی)، هنوز هم زن ستیزی و پیام هایی در مورد معنای باحال، سکسی و دلپذیر بودن برای مردان وجود دارد. هرزه‌نگاری نیازی به ممنوعیت ندارد، اما باید جوانان را آماده کنیم تا به‌طور انتقادی با آن درگیر شوند تا برای تقلید از آن آسیب‌دیده یا تحت فشار قرار نگیرند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید