امروز: سه شنبه, ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۳ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۳ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280064
۷۴۳
۱
۰
نسخه چاپی

فواید شگفت انگیز خوابیدن به پهلوی چپ

فواید شگفت انگیز خوابیدن به پهلوی چپ

خواب مهمترین بخش زندگی شماست. یک خواب باکیفیت بیشترین چیزی است که باعث می شود در زندگی خود سالم و شاد باشید. خواب باعث می شود احساس بهتری داشته باشید، روحیه و سلامت شما را نیز تقویت می کند. مقدار خواب شما تعیین کننده یک خواب خوب نیست، کیفیت خواب برای داشتن یک خواب خوب ضروری است.

خواب کافی و با کیفیت، سبک زندگی سالم شما را تعیین می کند، قلب، وزن و ذهن شما را حفظ می کند. طبق گفته بنیاد ملی خواب، توصیه می شود که هر فرد بزرگسال هفت تا هشت ساعت در شب بخوابد.

از آنجایی که خواب با کیفیت برای داشتن یک زندگی سالم و شاد ضروری است، وضعیت خواب خوب برای حفظ کیفیت خواب شما ضروری است. خوابیدن به پهلوی راست باعث بدتر شدن اندام های داخلی بدن مانند قلب، کبد، ریه ها، معده و غیره می شود. خوابیدن به پهلوی چپ بهترین و مناسب ترین حالت برای داشتن یک خواب سالم است. خوابیدن به سمت چپ عملکرد اندام داخلی شما را در هنگام خواب آسان می کند. همچنین به شما احساس بهتر و سلامتی می دهد.

برخی از مزایای شگفت انگیز خوابیدن به پهلوی چپ

گردش خون بهتر: خوابیدن به پهلوی چپ عملکرد اندام داخلی شما را آسان می کند و همچنین پمپاژ خون را در هنگام خواب آسان می کند و باعث آرامش و خلق و خوی بهتر شما در صبح می شود. خوابیدن به سمت چپ به حداکثر رساندن گردش خون بهتر در بدن کمک می کند زیرا بیشتر رگ های خونی در سمت راست قرار دارند. وقتی به پهلوی راست می خوابید رگ خونی شما فشرده می شود و گردش خون شما مختل می شود. گردش خون بهتر و کاهش واریس دو مزیت بسیار مهم خوابیدن به سمت چپ است. به گفته کلینیک ورید، «اگر رگ های واریسی دارید، بهتر است به پهلوی چپ بخوابید – این کار با کاهش فشار روی ورید اجوف (بزرگترین سیاهرگ بدن) که در سمت راست بدن قرار دارد، گردش خون را بهبود می دهد.

از خروپف جلوگیری می کند: صدای تحریک کننده ای که هنگام خواب به دلیل انسداد مجرای بینی ایجاد می شود، خروپف نامیده می شود. خروپف دلایل زیادی دارد و برخی از آنها عبارتند از: - به پشت خوابیدن، چاقی، مصرف الکل و مواد مخدر، کم خوابی، ضعف گلو، مشکل بینی و غیره.

این مشکل خروپف را می توان با دارو و برخی عادات وضعیت بدنی سالم و خوب درمان کرد. عادات وضعیت بدنی سالم و خوب شامل خوابیدن همیشه به پهلوی چپ است. در حالی که به پهلوی چپ می خوابید، اندام های داخلی شما می توانند به درستی کار کنند و گردش خون شما بهتر می شود. وقتی اندام های داخلی و اندام های تنفسی شما به درستی کار کنند، خروپف تسکین خواهید یافت.

تاثیر مثبت بر مغز شما: خواب مهمترین عامل برای داشتن مغزی سالم و تمیز است. حدود 25 درصد از کل انرژی توسط مغز مصرف می شود. مثبت اندیشی، رژیم غذایی سالم شامل سبزیجات و میوه های تازه و ورزش برای پاکسازی و تقویت مغز شما مورد نیاز است. خوابیدن به پهلوی چپ برای داشتن مغزی سالم و تمیز است. از این رو داشتن خوابی با کیفیت و تأثیر مثبت بر روی مغز شما، خوابیدن در سمت چپ بسیار مهم است. خوابیدن به پهلوی چپ از توانایی مغز برای حذف سموم از طریق مایع مغزی نخاعی در هنگام خواب پشتیبانی می کند.

تقویت سیستم گوارش: وقتی به پهلوی چپ می خوابید، فشار کمتری به کبد وارد می شود و به تولید بهتر شیره صفرا و سایر آنزیم های لوزالمعده کمک می کند و به عملکرد صحیح سیستم گوارش کمک می کند.

از اسیدیته و سوزش قلب جلوگیری می کند: مطالعات متعدد نشان می دهد که خوابیدن به پهلوی راست شما را در معرض سوزش قلب قرار می دهد و اسیدیته را افزایش می دهد، اما سمت چپ آن را آرام می کند. همانطور که سمت چپ محل اتصال معده و مری را بالاتر از سطح اسید معده نگه می دارد. اگر دچار سوزش مزمن قلب هستید، 10 دقیقه بعد از غذا به پهلوی چپ دراز بکشید و نتیجه آن را خواهید دید.

تسکین کمردرد و گردن درد: اگر کمردرد و گردن درد مزمن دارید، سعی کنید به پهلوی چپ بخوابید زیرا فشار کمتری به نخاع وارد می‌کند و باعث می‌شود هنگام خواب احساس آرامش کنید.

عملکرد بهتر کبد و کلیه: هنگامی که به پهلوی چپ خود دراز می کشید، معده، کبد، لوزالمعده و کلیه شما می توانند به طور طبیعی عمل کنند و می تواند به طور طبیعی آنزیم ها و سایر ترشحات پانکراس را تولید کند که به عملکرد بهینه و کارآمد دستگاه گوارش کمک می کند.

عملکرد صحیح قلب: قلب در سمت چپ بدن شما قرار دارد، بنابراین هنگامی که به سمت چپ می خوابید، نیروی جاذبه به شما اجازه می دهد بار کاری کمتری از تخلیه لنفاوی به قلب شما در هنگام خواب وارد شود.

عملکرد صحیح تخلیه لنفاوی از مغز: مایع لنفاوی حامل پروتئین، گلوکز، سایر متابولیت ها و مواد زائد است و تمیز می شود و سپس به سمت چپ قلب، مجرای سینه ای که در سمت چپ قرار دارد، تخلیه می شود. بنابراین تحریک تخلیه سم آسان می شود. حدود 75 درصد از کل مایع لنفاوی بدن به مجرای قفسه سینه، قلب و سایر وریدهای داخلی تخلیه می شود.

عملکرد کارآمد طحال: طحال بخشی از سیستم لنفاوی است که در سمت چپ قرار دارد. در حالی که روی پهلوی چپ خود دراز می کشید، نیروی جاذبه بار کاری طحال را کاهش می دهد. لنف تمام سلول های خونی بدن را از طریق حرکت و انقباضات عضلانی تخلیه می کند، نه اینکه توسط قلب پمپ شود. بار کاری کمتری از تخلیه لنفاوی به طحال و قلب با گرانش خوب وجود خواهد داشت.

خواب با کیفیت: هنگامی که به پهلوی چپ می خوابید، اندام های داخلی شما به خوبی کار می کنند. تمام اندام های داخلی از جمله دستگاه گوارش به طور طبیعی بدون هیچ بار کاری کار می کنند. اگر نمی توانید به پهلوی چپ بخوابید، سعی کنید حداقل 10 دقیقه بعد از غذا دراز بکشید تا اندام های داخلی شما به خوبی کار کنند. بنابراین هیچ اختلال داخلی وجود نخواهد داشت و خواب با کیفیتی در شب خواهید داشت.

هضم آسان چربی ها: عملکرد موثر اندام های داخلی و خواب با کیفیت به هضم آسان چربی های بدن شما کمک می کند.

موقعیت ایده آل برای زنان باردار: خوابیدن به پهلوی چپ باعث افزایش مقدار خون و مواد مغذی از طریق گردش خون مناسب می شود که به جفت و جنین شما می رسد. همچنین به تسکین کمردرد و گردن درد کمک می کند.

صبح روز بعد انرژی بیشتری دریافت کنید: شب با کیفیت و عملکرد مناسب اندام های داخلی بدن و ورزش صبحگاهی به شما کمک می کند تمام روز انرژی داشته باشید و کار بهتر و کارآمدتری داشته باشید.

چگونه عادت به خوابیدن به پهلوی چپ داشته باشیم

همه ما در مورد فواید خوابیدن به پهلوی چپ به خوبی می دانیم، اما ایجاد عادت دشوار می شود. این یک تغییر ساده در عادات موقعیت خواب است. اگر تغییر عادات وضعیت خوابیدن برایتان سخت می شود، به سادگی قوانینی را تنظیم کنید که به شما کمک می کند عادات خوابیدن به پهلوی چپ را ایجاد کنید.

به سادگی یک بالش بدن را در سمت راست خود قرار دهید تا در هنگام خواب غلت زدن سخت تر شود.

همچنین می توانید سعی کنید بالش خود را در سمت چپ بین زانو و شانه خود قرار دهید و در آغوش بگیرید تا عادت خواب راحت را آسان کنید.

همچنین می توانید از تشک خواب سمت چپ استفاده کنید که باید نرم و راحت باشد و فشار بر نخاع، شانه های باسن را کاهش دهد. و همچنین مطمئن شوید که نخاع شما در یک راستا طبیعی قرار دارد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید