امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280354
۲۵۷
۱
۰
نسخه چاپی

فواید صبر در محیط کار

فواید صبر در محیط کار

صبر یک فضیلت ساده نیست. این مهارتی است که باید هر روز با پشتکار و آگاهانه روی آن کار کرد. در عصر امروز، ما به شلوغی و ازدحام مداوم زندگی عادت کرده‌ایم، هرگز لحظه‌ای برای نفس کشیدن نمی‌گذاریم. با این حال، یادگیری صبور بودن ارزش این چالش را دارد، زیرا نه تنها در زندگی روزمره، بلکه به طور قابل توجهی در محل کار نیز به نفع شماست.

چرا صبر در محیط کار مهم است؟

افرادی که شما را آزار می دهند احتمالاً همان هایی هستند که دکمه های شما را به هر طریقی که می دانند فشار می دهند. در پایان روز، فقط شما کنترل واکنش هایی را دارید که با فشار دادن هر دکمه رخ می دهد. افرادی که شما را احاطه کرده اند، همیشه با انتخاب شما، به خصوص در محل کار،موافق شما نیستند.

صبر مستلزم مدیریت موقعیت های سخت به شیوه ای مطمئن و موثر است. همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید، "من" در "تیم" وجود ندارد. شما باید یاد بگیرید که چگونه در بین افرادی که به طور روزانه با آنها کار می کنید، به ویژه افرادی که در تیم مستقیم شما کار می کنند، صبورانه و با درک درست کار کنید.

صبر یک عامل کمک کننده بزرگ برای موفقیت و ایجاد یک پیوند اعتماد است. همیشه یکی از هم تیمی ها وجود دارد که از اجرای قوانین و پیشنهادات دیگران امتناع می ورزد و وقتی همه چیز طبق خواسته آنها پیش نمی رود، ناامید می شود. تصور کنید اگر هر فرد صبور بود و به گفته‌های همکارانش اعتماد داشت، چقدر وظایف روان‌تر انجام می‌شد.

اگرچه واضح نیست، اما صبر در محل کار تفاوت بزرگی بین کارمندان ماهر و ناکارآمد است. کارگری که در حین انجام یک کار دچار عصبانیت می شود، به راحتی به عنوان یک ترک کننده ظاهر می شود، کسی که به راحتی با انجام یک کار چالش برانگیز تسلیم می شود.

اگر افراد نتوانند ثابت کنند که می‌توانند در موقعیت‌های غیرمنتظره با چشم‌اندازی آرام و مثبت کار کنند تا کار را انجام دهند، موفق نخواهند شد برای مدت طولانی در موقعیت خود دوام نمی‌آورند.

چگونه رهبران صبر را در محل کار توسعه می دهند

وقتی متوجه شدید که در هنگام برخورد با موقعیت های کاری خاص احساس کوتاهی و بی حوصلگی می کنید، از آن به عنوان فرصتی برای شکیبایی استفاده کنید. یک گام به عقب بردارید و از بیرون وضعیت را تحسین کنید. این روزها محل کار سخت است و سازمان ها دائماً در حال بهبود هستند تا بهترین راه را برای عملکرد مؤثر بیابند. یک رهبر بزرگ صبر زیادی دارد. اولین قدم در ایجاد یک سازمان بزرگ، ایجاد فرهنگی است که از پایین مثلث شروع می شود: کارمندان.

از چشم دیگران ببینید

برخلاف آنچه ممکن است باور عمومی باشد، دنیا در واقع حول شما نمی‌چرخد. به اندازه کافی عینی باشید که عقب نشینی کنید و نظرات شخصی را که ممکن است در گرمای یک درگیری در محل کار ایجاد شود حذف کنید. به تصویر بزرگتر نگاه کنید و سعی کنید ریشه مشکل را درک کنید. آنقدر قوی باشید که تحت فشار شکست نخورید و خونسردی خود را از دست ندهید، اما آنقدر عاقل باشید که خودتان را برای چیزی که ممکن است در آن مقصر باشید مسئول بدانید.

با نگرش مثبت گوش کنید و سوال کنید

تمرین صبر مستلزم گوش دادن فعال و با دقت و کنار گذاشتن ناامیدی خود برای کمک به حل مشکلی است که ممکن است مستقیماً با آن مرتبط باشید یا نباشید. اینکه به کسی نشان دهید که به حرف های او احترام می گذارید، بزرگترین تعریفی است که می توانید انجام دهید. برای انجام هر چه سریعتر همه چیز عجله نکنید و نشان دهید که به مشکل موجود احترام می گذارید.

از مسئولیت شخصی فرار نکنید

ما به طور طبیعی با افرادی که گوش نمی دهند، مسیر را به خوبی نمی گیرند و مدام بهانه می آورند بداخلاق می شویم. برای هر کسی ناامید کننده است که مجبور شود یک آهنگ را بارها و بارها گوش دهد و زمانی که اهداف مهمتری وجود دارد برقصد.

با نادیده گرفتن این واقعیت که ممکن است یک شخص همیشه کارها را سخت کند به یاد داشته باشید که در همان زمان آنها را جدی بگیرید. آنچه آنها باید بگویند ممکن است شامل چیزی باشد که شما مسئول آن هستید و مهم است که پاسخگو بمانید.

به دنبال چشم انداز از یک منبع قابل اعتماد باشید

هدف نهایی را به خود یادآوری کنید و از کسی که به آن اعتماد دارید راهنمایی بگیرید. این منبع قابل اعتماد می تواند به یافتن یک راه حل ارزشمند کمک کند و یک تغییر بسیار مورد نیاز در دیدگاه را به شما ارائه دهد. اعصاب شما را آرام می کند و استرس را کاهش می دهد.

بی طرف بمانید

جانبداری قاتل رفاقت و اعتماد است. نحوه مدیریت کارکنان ممکن است نقاط تنش و دلایل یک مشکل مداوم را آشکار کند. برای استفاده از موقعیت به عنوان فرصتی برای رشد و پیشرفت، باید بسیار ذهن باز و صبور باشید. جانبداری فقط مانع دید شما نسبت به دیگران می شود و شما را از دیدن ارزشی که دیگران به سازمان می افزایند باز می دارد.

چگونه افزایش صبر باعث افزایش موفقیت می شود

صبر چیزی نیست که همه ما داریم. این چیزی است که ما باید فعالانه انجام دهیم. این مانند ایجاد یک عادت است، هر چه بیشتر چیزی را تمرین کنیم، به احتمال زیاد به ماهیت دوم اعمال روزانه ما تبدیل می شود. صبر یک فضیلت است و فضیلتی که می تواند موفقیت را بسیار افزایش دهد.

جوایز مثبت

وقتی بی حوصله هستید، نمی توانید رضایت را بیش از یک لحظه به تاخیر بیندازید و فوراً آن را جستجو می کنید که ممکن است منجر به ناامیدی و ترک شود و شما را به جایی نمی برد جز در دایره ای از شک و شکست. صبر می تواند منجر به پاداش شناخت، فروش بیشتر، افزایش رضایت مشتری و در نهایت سود یا ارتقای قوی تر شود.

تصمیم گیری هوشمند

صبر به ما کمک می کند از موقعیت هایی که به طور بالقوه می توانند قضاوت ما را مخدوش کنند اجتناب کنیم. با باقی ماندن در لحظه، می‌توانیم تصمیمات بهتر و سنجیده‌تری بگیریم. یک طرح تجاری دقیق و استعداد عالی برای شکست دادن رقبا کافی نیست.

شهرت می سازد

دستیابی به اهداف برای موفقیت شخصی و سازمانی بسیار مهم است. توسعه صبر به ما امکان می دهد به طور مداوم به اهداف برسیم. هنگامی که به طور مداوم و دائم به اهداف می رسیم، برای خودمان شهرتی ایجاد می کنیم، که به احتمال زیاد یک کلمه مثبت در مورد کسب و کاری که انجام می دهیم منتشر می کند.

فرهنگ تیم مثبت

مهمتر از همه، صبور بودن منجر به فرهنگ تیمی مثبت می شود. اگر فرهنگ کسب و کار شکوفا شود، همه عناصر دیگر برای موفقیت در سازمان نیز شکوفا خواهند شد. صبور بودن به معنای برخورد با دیگران با احساس نجابت است تا امکان متقابل افزایش یابد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید