امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 267967
۱۰۳۶
۱
۰
نسخه چاپی

فیس بوک در جهان و تلگرام در ایران بیشترین کاربر را دارند

طبق بررسی‌های صورت گرفته در کشورمان، از هر 10ایرانی، 6نفر عضو تلگرام هستند که 58.4درصد از ایرانیان را دربر می‌گیرد. بر اساس این آمار کاربران این برنامه اجتماعی افراد بالای 18سال هستند. ایرانی‌ها از نظر تعداد کاربر، در رده نخست استفاده از تلگرام قرار دارند

فیس بوک در جهان و تلگرام در ایران بیشترین کاربر را دارند
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

برنامه اجتماعی واتس اپ؛ که یکی از برنامه‌های اجتماعی رایگان و بدون هزینه برای کاربران است، اعلام کرده است: یک میلیارد نفر در حال حاضر از این برنامه محبوب اجتماعی استفاده می‌کنند. این کمپانی اظهار داشته است که از سال گذشته، هر ماه یک میلیارد نفر کاربر فعال در سراسر دنیا داشته است.

 فیس بوک دو سال پیش واتس اپ را به قیمت 19 میلیارد دلار خرید. در آن زمان واتس اپ 450میلیون اعضای فعال به صورت ماهانه و 315میلیون فعال روزانه داشت.

میزان سنجش استفاده کننده‌های برنامه‌های اجتماعی همیشه بی ثبات بوده است. برای مثال توییتر اعلام کرده که 328 میلیون کاربر فعال به صورت ماهانه داشته که آن را نهمین برنامه اجتماعی بزرگ دنیا ساخته است. همچنین توییتر از اعلام این آمار برای تعداد کاربران روزانه خودداری کرده است.

رتبه اول در سطح جهان از نظر تعداد کاربر در دست فیس بوک است که 2.27میلیارد کاربر به طور میانگین در سال 2018 به صورت ماهانه داشته است. طبق آمار و سرشماری انجام گرفته مشاهده می‌شود که از سال 2012 تا امسال تعداد کاربر این برنامه اجتماعی یک میلیارد نفر افزایش یافته است. آمار تعداد کاربران فعال، افرادی هستند که در 30روز اخیر در برنامه فیس بوک ثبت نام کرده و عضو شده اند.

اینستاگرام نیز که یکی از برنامه‌های محبوب در بین کاربران است، اعلام کرده که تا ماه ژوئن 2018 به صورت ماهانه حدود یک میلیارد کاربر فعال داشته است که در ماه سپتامبر 2017 حدود 800میلیون نفر بوده است. تماشای ویدیو در اینستاگرام بیش از 80درصد به صورت سالیانه توسط کاربران افزایش داشته است.

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی موبایلی است که به کاربران اجازه ویرایش کردن و به اشتراک گذاری عکس و ویدیو را می‌دهد. این برنامه اجتماعی بیشتر در بین نوجوانان و جوانان محبوبیت داشته است که طبق آمار اعلام شده بیشتر کاربران اینستاگرام افراد سنین بین 18 تا 29 سال بوده است. طبق آمار جهانی، 41درصد از کاربران 24ساله یا جوان تر بوده اند.

به دلیل خاصیت بصری داشتن برنامه اینستاگرام، به عنوان یک بازار رسانه ای نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق آمار جهانی اعلام شده از ماه مارس 2016 تا کنون، 98درصد برندهای مُد در اینستاگرام حساب کاربری داشته اند. میانگین تعداد عکس‌های منتشر شده ماهانه مربوط به هر برندی که در اینستاگرام حساب کاربری دارد، حدود 27.9 عدد در ماه بوده است.

تلگرام یکی از محبوب ترین و پراستفاده ترین برنامه‌های اجتماعی است که در ایران بسیار از آن استفاده می‌شود. تلگرام در سال 2013 توسط دو برادر به نام‌های نیکولای و پاول دورف که اصالتا روس هستند تاسیس گردید، که اکنون توسط پاول دورف و در دبی مدیریت می‌شود.

در ماه اکتبر 2013 تلگرام 100هزار نفر کاربر روزانه فعال داشت. تلگرام در ماه مارس 2014 اعلام کرد که به صورت ماهانه 35میلیون کاربر فعال و روزانه 15میلیون کاربر فعال داشته است. در سپتامبر2015 نیز در اعلامیه ای توسط تلگرام بیان شد که این برنامه 60میلیون کاربر فعال دارد و روزانه 12میلیارد پیام تحویل داده می‌شود.

در سال 2016 اعلام شد که تلگرام 100میلیون کاربر فعال ماهانه دارد با 350هزار کاربر جدید که روزانه در تلگرام عضو می‌شوند. همچنین 15میلیارد پیام به صورت روزانه تحویل داده می‌شود. در سال 2017 تلگرام به 180میلیون کاربر در ماه دست یافت. در مارس2018 این آمار به 200میلیون کاربر در ماه رسید.

طبق بررسی‌های صورت گرفته در کشورمان، از هر 10ایرانی، 6نفر عضو تلگرام هستند که 58.4درصد از ایرانیان را دربر می‌گیرد. بر اساس این آمار کاربران این برنامه اجتماعی افراد بالای 18سال هستند. ایرانی‌ها از نظر تعداد کاربر، در رده نخست استفاده از تلگرام قرار دارند. پس از ایران نیز به ترتیب کشورهای روسیه، ایتالیا، آمریکا و اسپانیا در این زمینه در رده‌های بعدی قرار دارند که البته باید گفت باز هم ایران با روسیه به عنوان دومین کشور استفاده کننده از تلگرام، فاصله معناداری دارد.

انتهای پیام

  • منبع
  • اقتصاد آنلاین

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید