امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281892
۳۴۸
۱
۰
نسخه چاپی

فیلترینگ و اختلال اینترنت چه تاثیری روی فیدیبو گذاشت؟

فیلترینگ و اختلال اینترنت چه تاثیری روی فیدیبو گذاشت؟

مدیرعامل فیدیبو، بزرگترین فروشگاه کتاب‌های الکترونیکی فارسی، می‌گوید این کسب وکار محتوا محور در شرایط فیلترینگ و اختلال اینترنت هفته‌های اخیر دچار افت ۲۵ تا ۳۰ درصدی در عدد فروش و ورود کاربر شده است.

مدیرعامل فیدیبو، بزرگترین فروشگاه کتاب‌های الکترونیکی فارسی، معتقد است این کسب وکار محتوا محور در شرایط فیلترینگ و اختلال اینترنت هفته‌های اخیر دچار افت ۲۵ تا ۳۰ درصدی در عدد فروش و ورود کاربر شده است.

ندا برادران در نشست « تاثیر اختلالات اینترنتی و فیلترینگ بر کسب وکارها » در فردای اقتصاد گفت: اگر اتفاقات هفته‌های گذشته را لیست کنیم تقریبا اقدامی نبوده که در راستای بحران یک کسب وکار رخ نداده باشد و اگر دیتاسنترها را هم می‌بستند تقریبا همه اتفاقات ممکن رخ داده بود.

به گفته برادران شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده، پوش نوتیفیکشن گوگل قطع شده و حتی برای برخی ساعت‌ها اطلاع‌رسانی روی بستر اس ام اس هم با اختلال مواجه بوده است.

برادران گفت: معقول نیست بگوییم چون کسب وکارهای داخلی از اینترنت داخلی استفاده می‌کنند از فیلترینگ و اختلالات اینترنت تاثیری نمی‌گیرند باید رفتار کاربر را نگاه کرد.

مدیرعامل فیدیبو معتقد است نگاه داشتن روحیه و انرژی تیم‌ها در چنین روزهایی جزو پیچیده ترین کارهاست. اصل تبعات اقتصادی و اجتماعی را تازه بعد از این خواهیم دید که ناامیدی و سوالات بنیادی مثل این است:  که چه کسی تضمین می‌کند این اتفاقات تکرار نشود و چرا ما باید با چنین صورت مساله‌ای روبه رو باشیم و چرا نباید به جایی برویم که روی لبه تکنولوژی کار کنیم ؟

  • منبع
  • فردای اقتصاد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید