امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 287429
۴۳۰
۱
۰
نسخه چاپی

قارچ ناخن و زندگی روزمره: 12 راه برای جلوگیری از عفونت ناخن

قارچ ناخن و زندگی روزمره: دوازده راه برای جلوگیری از عفونت ناخن

 12 راه برای جلوگیری از عفونت ناخن

عفونت‌های قارچی ناخن، که به آن «انیکومیکوزیس» نیز می‌گویند، بسیار شایع هستند. عفونت قارچی ناخن پا شایعتر از عفونت قارچی ناخن دست است.

اکثر عفونت های قارچی ناخن جدی نیستند. با این حال، برخی از افراد ممکن است درد داشته باشند یا از ظاهر ناخن هایشان آزارشان دهد.

عفونت قارچی ناخن ممکن است باعث تغییر رنگ، ضخیم شدن، شکننده شدن و یا ترک خوردن ناخن شود. همچنین ممکن است ناخن از بستر ناخن جدا شود.

افرادی که عفونت قارچی ناخن پا دارند، اغلب دچار عفونت قارچی پوست پا، به ویژه بین انگشتان پا هستند (که معمولاً به آن پای ورزشکار، کرم حلقوی روی پا، یا کچلی پا می‌گویند). در ادامه 12 راه برای جلوگیری از عفونت قارچی ناخن آورده شده است. پس به خواندن ادامه دهید.

1. هنگام راه رفتن در مناطق گرم و مرطوب مانند سالن های ورزشی، رختکن، اسپا، دوش های عمومی و استخر، از دمپایی یا صندل دوش استفاده کنید. این می تواند از ابتلا به قارچ ناخن و پای ورزشکار جلوگیری کند.

2. اگر به تازگی درمان قارچ ناخن را تمام کرده اید، کفش ها، چکمه ها، اسکیت ها و سایر کفش هایی را که قبل از شروع درمان می پوشیدید دور بیندازید. قارچ می تواند در کفش زندگی کند و عفونت دیگری به شما بدهد. اگر کفش شما گران یا نو است، می‌توانید با استفاده از ضدعفونی‌کننده آنها را تمیز کنید.

3. هر روز و هر زمان که جوراب‌هایتان عرق کرد، یک جفت جوراب تمیز بپوشید. این به جلوگیری از رشد قارچ کمک می کند. پوشیدن جوراب های ضد رطوبت نیز می تواند نیاز به تعویض جوراب های شما را کاهش دهد.

4. کفش هایی بپوشید که:

• به خوبی جا بیفتد (نه محکم)

• از چرم، بوم یا مش ساخته شده اند

• پاهای خود را خشک نگه دارید و از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کنید، این به جلوگیری از رشد قارچ در کفش شما کمک می کند.

5. کفش های جایگزین. قارچ ها در مکان های مرطوب مانند کفش های مرطوب رشد می کنند. می‌توانید با دادن 24 ساعت استراحت به کفش‌ها قبل از پوشیدن دوباره، این رشد را کاهش دهید.

6. پودر ضد قارچ را در کفش خود بپاشید. این محصولات نمی توانند عفونت قارچی ناخن را درمان کنند، اما می توانند به جلوگیری از رشد قارچ در کفش شما کمک کنند.

7. ناخن های خود را کوتاه نگه دارید. این به جلوگیری از ورود قارچ ها و سایر میکروب ها به زیر ناخن های شما کمک می کند.

8. قبل از استفاده از ناخن گیر آن را ضدعفونی کنید. برای ضدعفونی کردن ناخن گیر، آن را با آب و صابون بشویید و سپس با الکل پاک کنید.

اگر برای مراقبت و زیبایی از ناخن به یک سالن می روید، بپرسید که هر چند وقت یکبار ناخن گیر، تخته سنباده و سایر تجهیزات را ضدعفونی می کنند. آنها باید اینها را بعد از هر مراجعه کننده ضدعفونی کنند. در غیر این صورت، تجهیزات می توانند عفونت قارچی را از مشتری به مشتری دیگر منتقل کنند.

قارچ ناخن و زندگی روزمره: 12 راه برای جلوگیری از عفونت ناخن

9. هرگز ناخن گیر، کفش، اسکیت، حوله و سایر وسایل شخصی را به اشتراک نگذارید. شما به راحتی می توانید با اشتراک گذاری یک وسیله شخصی، به عفونت قارچی مبتلا شوید.

10. پاهای خود را تمیز و خشک نگه دارید. هر روز پاهای خود را با دقت با آب و صابون بشویید و مراقب باشید که بین انگشتان پا را نیز تمیز کنید. بعد از شستن، پاهای خود را به خوبی خشک کنید.

11. پوست خشک را مرطوب کنید. قارچ ها می توانند از طریق شکاف های کوچک در پوست شما وارد شوند. برای رفع خشکی پوست، ظرف 5 دقیقه پس از حمام و پس از شستن دست‌ها، آن را مرطوب کنید.

12. اگر به پای ورزشکار مبتلا شدید، فورا آن را درمان کنید. قارچ ها باعث ایجاد پای ورزشکار نیز می شوند. این عفونت قارچی می تواند به ناخن های شما سرایت کند.

ناخن های خود را بررسی کنید تا علائم اولیه عفونت را پیدا کنید

پیروی از این اقدامات احتیاطی خطر ابتلا به عفونت دیگر را کاهش می دهد. با این حال، عفونت قارچی بسیار شایع است.

شما می توانید با بررسی ناخن ها و پوست اطراف آنها حداقل یک بار در ماه علائم عفونت قارچی اولیه را پیدا کنید. شما می خواهید به دنبال:

• تغییر در رنگ ناخن، مانند لکه سفید یا رگه های قهوه ای یا زرد

• تغییر در بافت ناخن شما

• درد یا تورم در اطراف ناخن

• پوست خشک و خارش دار

در صورت مشاهده هر گونه علائم عفونت، قرار ملاقات با متخصص پوست بگذارید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید